ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΤΟΥ 51ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



Δείτε στο βίντεο μια περίληψη της χτεσινής τελετής λήξης του Φεστιβάλ


Με μια απονομή βραβείων - τελετή λήξης που κράτησε κάτι παραπάνω από μιάμισι ώρα και τα είχε όλα και για όλους το Φεστιβαλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έριξε την αυλαία του χτες το βράδυ στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ. Αν εξαιρέσεις το ροζουλί φορεμάτακι της οικοδέσποινας, που έβγαζε μάτι με την αισθητική του, και το αχρείαστο μουσικό διάλλειμα των Fortissimo όλα τα υπόλοιπα κύλησαν μια χαρά. Ο Μάνος Παπαδόπουλος της Stereosis άνοιξε με νέο βίντεο το πρόγραμμα που αφορούσε αυτή τη φορά τους ρυθμούς και τις εικόνες του 51ου Φεστιβάλ

Η μέρα ξεκίνησε χτες πολύ καλά για το Φεστιβάλ καθώς ο Υπουργός Πολιτισμού Π. Γερουλάνος έδωσε από νωρίς το παρόν στους χώρους της διοργάνωσης στο λιμάνι. Εκεί ανακοίνωσε την έκτακτη οικονομική ενίσχυση του Οργανισμού με 2,4 εκ ευρώ από πόρους του ΥΠΠΟΤ αλλά και του ΟΠΑΠ. Κίνηση που σαφέστατα δίνει μια ανάσα για να διαχειριστούν τα σοβαρά χρέη τους και να προσδιορίσουν τις επόμενες προτεραιότητες για το 2011 στον Δημ. Εϊπίδη και στους επιτελείς του νέου σχήματος που θα προκύψει για το Φεστιβάλ μέσα από το νέο νόμο, που την επόμενη εβδομάδα κατατίθεται πρς ψήφιση στην ολομέλεια του Κοινοβουλείου.

Ο Υπουργός Πολιτισμού αναγνωρισε μάλιστα στην ομιλία του κατά την διάρκεια της τελετής λήξης τις σοβαρές δυσκολίες και τα εμπόδια που είχε το φεστιβάλ από την ανάληψη των καθηκόντων του νέου διευθυντή από τον περασμένο Μαϊο μέχρι σήμερα αφήνοντας αιχμές για όσους θεωρούσαν το φεστιβάλ τελειωμένη ιστορία, τόνισε πως η Θεσσαλονίκη και το Φεστιβάλ αποτελούν σπίτι του ελληνικού κινηματογράφου ενώ έδωσε εύσημα στην διαχείρηση και στον τρόπο λειτουργίας του νέου διοικητικού σχήματος.

Λίγο νωρίτερα ο Δημ. Εϊπίδης εμφανώς ικανοποιημένος άνοιξε το πρόγραμμα της τελετής λήξης αναφέροντας πως παρά τις δυσκολίες το 51ο Φεστιβάλ κέρδισε στο στοίχημα αυξάνοντας την πληρότητα των αιθουσών από την προσέλευση του κοινού για τις ταινίες του προγράμματος κατά 77%.



Στα των βραβείων η ταινία ΣΤΙΣ ΠΑΡΥΦΕΣ (Periferic) από τη Ρουμανία αναδείχτηκε ο μεγάλος νικητής βάζοντας στις αποσκευές της τον Χρυσό Αλέξανδρο αλλά και το βραβείο γυναικείας ερμηνείας ενώ η έτερη ρουμάνικη συμμετοχή, το ΑΥΡΙΟ (Morgen) ξεχωρίζει επίσης στην λίστα των νικητών.



Συμβολική αξία έχει φυσικά η παρουσία του ΑΤΕΝΜΠΕΡΓΚ για την σχέση ελληνικού κινηματογράφου - Φεστιβάλ στην δεύτερη θέση της λίστας των βραβευμένων με την απονομή του Αργυρού Αλέξανδρου. Είναι σίγουρο πως η ταινία της Αθηνάς Ταγγάρη μετά τον θρίαμβο της Βενετίας και το εισητήριο συμμετοχής που κέρδισε σε Τορόντο και Σάντανς δεν είχε τόσο μεγάλη ανάγκη βράβευσης από την Θεσσαλονίκη. Η συμμετοχή της ταινίας όμως και η ανάδειξη της στους μεγάλους νικητές φανερώνει μια νέα πτυχή και μια ανανέωση στην σχέση των Ελλήνων κινηματογραφιστών με τον θεσμό. Άλλωστε είναι φανερό πως παρά το κατά κοινή ομολογία υψηλό επίπεδο του φετινού διεθνούς διαγωνιστικού το Άτενμπεργκ έχασε στα σημεία τον Χρυσό Αλέξανδρο, αφού ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Μ. Δημόπουλος μετά τα όσα ειπώθηκαν παρασκηνιακά για την συμμετοχή του στην ταινία και την ταυτόχρονη παρουσία του στην επιτροπή είχε δηλώσει πως δεν θα τοποθετηθεί και δεν θα ψηφίσει για το Άτενμπεργκ.

Όσο για την ταινία λήξης του φεστιβάλ να πω απλώς πως ο ΜΑΥΡΟΣ ΚΥΚΝΟΣ αποτελεί άλλη μια υπέροχη στιγμή του σκηνοθέτη Ντάρεν Αρονόφσκι. Δεν είναι η καλύτερη του συνολικά (προσωπικά επιλέγω ως κορυφαίες στιγμές του το ΡΕΚΒΙΕΜ αλλάκαι τον ΠΑΛΑΙΣΤΗ) αλλά σίγουρα αποδεικνύει για άλλη μια φορά τον έξοχο και αριστοτεχνικό τρόπο στησίματος και αναπαράστασης μιας σκοτεινής ατμόσφαιρας. Η ταινία είναι ψυχολογικό θρίλερ που εξετάζει την ψυχαναλυτική επίδραση της περίφημης Μεθόδου (Στανισλάφσκι) στην ψυχοσύνθεση ενός ατόμου με τις ιδιαιτερότητες και τις αδυναμίες του. Η καταπίεση από τον οικογενειακό και επαγγελματικό περίγυρο, ο προσωπικός περιορισμός και η στέρηση εκδήλωσης των προσωπικών αναγκών τόσο στην καθημερινότητα όσο και στην σεξουαλική συμπεροφορά και ταυτότητα οδηγούν την πρωταγωνίστρια στην παράνοια και στην ψυχολογική μετάλλαξη από ένα αθώο πλάσμα με κάποιες προσωπικές επιδιώξεις σε μια παρανοιϊκή φιγούρα που απελευθερώνει όλα όσα είχε δεσμέυσει εντός της στο παρελθόν της σεμνότητας και της υπερβολικής επιβαλόμενης εγκράτειας. Η Νάταλι Πορτμαν στηρίζει απόλυτα με μια καταπληκτική ερμηνεία, που δικαίως υπολογίζεται για επερχόμενα Όσκαρ, την ταινία ενώ προσωπικά βρήκα καλή και την συμπρωταγωνιστρία της Μίλα Κούνις.

Τα βραβεία αναλυτικά μπορείτε να δείτε εδώ ενώ συνολική εκτίμηση για το φετινό Φεστιβάλ θα διαβάσετε σε νέο post που θα ανέβει σύντομα.

Σχόλια

Ο χρήστης verbal είπε…
Κοινή παρανόηση: τα 2,4 εκατομύρια που αναφέρονται στο κείμενο, είναι 1 εκατομμύριο που είχε δεσμεύσει για τον προϋπολογισμό του Φεστιβάλ (πριν μήνες), 400 χιλ που εξασφάλισε από τον ΟΠΑΠ και 1 εκατομμύριο που "βρέθηκε τώρα" και παραχωρήθηκε έκτακτως.
Ο χρήστης igkros είπε…
@ verbal

Αν κατάλαβα καλά το ποσό θα δωθεί τώρα ως έκτακτη ενίσχυση. Αν όντως αφορά ξεχασμένα ή δεσμευμένα χρήματα δεν το γνωρίζω. Ούτως ή άλλως τα λεφτά αυτά καλύπτουν προηγουμενα χρέη και υποχρεώσεις προς τρίτους αλλά και την τακτική επιχορήγηση για το Φεστ. Ντοκ. Για το 2011 και αφού γίνει εκκαθάριση και ανάθεση στο νέο διοικητικό σχήμα το ΦΚΘ υποχρεώνεται πλέον με το νέο νόμο να βρει και επιπλέον χρηματοδότηση απο ΕΣΠΑ,Δήμο-Περιφέρεια και ιδιώτες χορηγούς.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ