ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ 2ης ΜΕΡΑΣ ΤΟΥ 51ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ



Στο σημερινό post θα υπάρξει ρεπορταζ για την 2η μέρα του φεστιβάλ και παρουσίαση των προτάσεων του blog για σήμερα Κυριακή. Παρουσίαση και ανάλυση των όσων είδαμε χτες από ταινίες θα αναρτηθεί αργά το βράδυ για να κάνουμε μια συνολική σούμα για το Σαββατοκύριακο συνολικά.

* Η ατμόσφαιρα πάντως αρχίζει και γίνεται αρκούντως φεστιβαλική. Και ο καιρός με το μουντό του ύφος βοηθάει πολύ! Η θερμοκρασία έπεσε βέβαια σχεδόν 10 βαθμούς χτες το βράδυ. Κρύο, καιρός για δύο, τρίο, μπρίο. ή έστω για φεστιβαλικές ταινίες!

* Έχει ζόρια το 51ο φεστιβάλ. Η διοργάνωση είναι σαφώς λιτή αλλά προσπαθώντας να βρει τον βηματισμό της κάπου ζαλίζεται, σκοντάφτει αλλά με τα πολλά μένει όρθια!

* Την δεύτερη μέρα συναντήσαμε ή ακούσαμε για διάφορα μικρά οργανωτικά θεματάκια.
* Το μεσημέρι του Σαββάτου ας πούμε πληροφορήθηκα ότι το online σύστημα εισητηρίων κόλλησε για λίγη ώρα (που απ' ότι κατάλαβα δεν ξεπέρασε τα 30-45 λεπτά. Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι να σε αποθαρρύνει. Εδώ οι μεγάλες τράπεζες τον παθαίνουν όταν πας για να πληρώσεις ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΤΕΒΕ-ασφάλεια.

* Άκουσα επίσης ότι η χτεσινή προβολή του καναδέζικου "Μέσα από τις φλόγες", που σας πρότεινα, έσκισε από κόσμο. Το ίδιο και η κορεάτικη "Ποίηση". Δικαίως. Είναι δύο σπουδαίες ταινίες αλλά με αυτό το θέμα θα ασχοληθούμε σε άλλο post όπως είπαμε.
* Στις "Φλόγες" παρευρέθηκε μάλιστα ο Πρέσβης του Καναδά, που ήρθε εξ Αθηνών στην ίδια πτήση μαζί με τον σκηνοθέτη, και ο Γιάννης Μπουτάρης και αυτή μάλλον είναι η σημαντικότερη ποιοτική διαφορά απερχόμενης και νέας δημαρχιακής δίοικησης ότι και να λέμε. Ο ένας στο Φεστιβάλ να αφουγκράζεται τον παλμό της πόλης και να στηρίζει τον θεσμό και ο άλλος την ίδια ώρα να χαριεντίζεται σε βλαχομπαροκ κιτς πανηγύρια τύπου Γιορτής Αγγέλων.
* Πήγε όμως τόσο καλά η προβολή της ταινίας του Ντενί Βιλνέβ, που κάποιος πρέπει να την μάτιαξε. Το πρώτο 20λεπτο κύλησε χωρίς ελληνικούς υπότιτλους, το κοινό έκανε το χαβά του με το γνωστό "χασάπη γράμματα", υπήρξε μια ολιγόλεπτη διακοπή για να αποκατασταθεί τεχνικά το ζήτημα και μετά όλοι πάθανε την πλάκα τους με την ταινία. Ο ενθουσιασμός ήταν τόσος ώστε η κουβέντα και το παραδοσιακό Q&A κράτησε αρκετά.

* Το φεστιβάλ πήγε πολύ καλά από κίνηση εισητηρίων την δεύτερη μέρα. Τα πρώτα sold out έγιναν, ζήτηση για τις ταινίες υπήρξε, οι πρώτες κουβέντες είναι ενθαρρυντικές. Βρέθηκα στον "Ιρλανδέζικο Δρόμο" του Κεν Λοούτς και το Ολύμπιον ήταν πράγματι τιγκαρισμένο μέχρι τον εξώστη.

* Να πω εδώ πως πέρασα μια πολύ ζόρικη μέρα στο market του Φεστιβάλ βλέποντας το ελληνικό πρόγραμμα.
* Δεν θα επεκταθώ σε λεπτομέρειες αλλά η ηχομόνωση του γνωστού ξενοδοχείου της ΠΛ. Αριστοτέλους και η προσωπική μου ηρεμία δοκιμάστικαν σκληρά από την Γιορτή των Καγκέλων
* Από τη μια να βλέπεις ταινίες με AIDS, αυτοκτονίες και ευθανασίες και από την άλλη το sound check και η έναρξη του Χριστουγεννιάτικου πάρτυ να χτυπάει στη διαπασών χαρούμενα χριστουγεννιάτικα τραγούδια σε εκτελέσεις αλά Δάντη, Βανδή, Γαρμπή, Χατζηγιάννη!
* Πριν εναποθέσω όλες μου τις ελπίδες στην θαλπωρή του Ολύμπιον και του Κεν Λοουτς ήρθα μάλιστα αντιμέτωπος με το πράσινο τέρας της φωτογραφίας, που τραβούσε αναμνηστικές φωτογραφίες με ανίδεα πιτσιρίκια χρεώνοντας τους γονείς δύο ευρώ αν κατάλαβα καλά!


* Δεν θέλει πολύ για να πας στον ψυχολόγο του Γούντι Άλλεν! Τα ηρεμιστικά χάπια χριστουγένιάτικο δώρο!

* Στα πολλά μέτρα που μαθαίνουμε σίγα σιγά από τον αγώνα του φεστιβάλ να συμμαζέψει τα οικονομικά του διαπιστώσαμε χτες πως οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι και προσκεκλημένοι του Φεστιβάλ έχουν δικαίωμα μέχρι 3 προβολές ανά ημέρα. Πάνε τα παλιά γλέντια με 5 και 6 τζάμπα προβολές ανά ημέρα.

* Αυτό δεν ξενίζει τόσο. Δεν είναι στα υπέρ μου ως διαπιστεύμενος καθώς η cinecarta είναι πιο συμφέρουσα έτσι. Αλλά το δέχομαι ως ένα μέτρο συμμετοχής μου στο γενικότερο κλίμα φεστιβαλικής οικονομίας.

* Εκείνο που με ξενίζει οπωσδήποτε είναι η συμπεριφορά του Φεστιβάλ απέναντι στους απλήρωτους εργαζόμενους του περσινού δεκαήμερου. Διαβάζω μάλιστα και το ποσό που τους χρωστάει και ζαλίζομαι.Λεφτά υπάρχουν αλλά όχι για τους εργαζόμενους.

* Οι απλήρωτες υποχρεώσεις πάντως είναι αρκετές και εξίσουν σοβαρές με τους απλήρωτους εργαζόμενους. 6 εκ. χρέη και μόλις 2,5 προυπολογισμό για το 51ο Φεστιβάλ είναι να σε ανησυχούν. Και ίσως αυτό να δίνει μια ακόμα πιο σοβαρή διάσταση στο θέμα και κατανόηση για τις κινήσεις και τις επιλογές Εϊπίδη σε μερικά ζητήματα.

* Με ξενίζει ακόμα η φετινή σχέση του φεστιβάλ με το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ.
* Το Salonica Studio ευτυχώς επιβίωσε στην λαίλαπα περικοπών. Και έτσι οι φοιτητές θα συνεχίζουν να έχουν επαφή με το κομμάτι της Αγοράς, που είναι σημαντικό και για το ίδιο το Φεστιβάλ.
* Όμως το τμήμα Κινηματογράφου δεν έχει φέτος διαπιστεύσει τους καθηγητές του ενώ και οι φοιτητές έχουν δικαίωμα με την ειδική κάρτα διαπίστεσης που τους προμηθεύει το Φεστιβάλ να περιοριστούν σε δύο το πολύ προβολές και μάλιστα στην πρωινή-μεσημβρινή ζώνη του προγράμματος(11πμ - 15μμ). Χωρίς διάθεση ρατσισμού να θυμίσω πως η ζώνη αυτή προσφέρεται δωρεάν στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (άνεργοι, ΑμεΑ, Κάρτα Πολιτισμού, κλπ).
* Να σημειώσω εδώ πως η Σχολή στη διάρκεια του 10ημερου του φεστιβάλ κλείνει ώστε οι φοιτητές να δίνουν το παρόν στην γιορτή.
* Νομίζω πως το φεστιβάλ θα έπρεπε να δείξει μια διαφορετική πρόσεγγιση και μέριμνα για την Σχολή, όπως θα έπρεπε να αναδείξει και διαφορετικά την συνεργασία με όλο το κοινωνικό και θεσμικό πλαίσιο της Θεσσαλονίκης. Και από την Αθήνα, ετοιμάζοντας το πρόγραμμα 11 μήνες το χρόνο και αγναντεύοντας την λεωφ. Αλεξάνδρας για να έρθεις τον 12ο στη Θεσσαλονίκη να το παρουσιάσεις αυτά δύσκολα μπορούν να γίνουν...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)