ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ Νο3

* Υπάρχει μια μέρα στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ, κάπου στη μέση, όπου οι αντοχές σου σε προδίδουν και καταρρέεις από την κούραση και την αυπνία. Μη μου πείτε ότι στα Φεστιβάλ εσείς μετά τις ταινίες κοιμάστε! Λοιπόν η δικιά μου αντοχή δοκιμάστηκε εν τέλει χτες ενώ ήμουν στη όμορφη παρουσίαση που έγινε στο ΚΜΣΤ για το Graphic Design. Είχα αποφασίσει από νωρίος ότι το πρόγραμμα θα πήγαινε σε χαλαρούς ρυθμούς για συντήρηση δυνάμεων αλλά το σώμα όταν θέλει κάτι να πει το λέει και δεν χαιδέυει. Έτσι αποσύρθηκα διακριτικά από κάθε εκδήλωση και άφησα τα καλύτερα για το τελευταίο κομμάτι του Φεστιβάλ (Πέμπτη-Σάββατο).

* Μες την πολύ σκοτούρα μου ξέχασα να βάλω στις χτεσινές προτάσεις το Winter's Bone ταινία που στις ΗΠΑ έχουν πάθει ομαδική παράκρουση και την θεωρούν ότικαλύτερο έχει βγάλει η indie κινηματογραφική πιάτσα τους μετά το Hurt Locker. Η πρωταγωνίστρια μάλιστα, η Τζένιφερ Λώρενς, ανοιγοκλείνει τα βλέφαρα και βλέπει φωτογραφικά κλικ να αστράφτουν μπροστά της. Οι εκτιμήσεις την θέλουν στην πεντάδα των γυναικείων ρόλων στα Όσκαρ 2011 μαζί με Ανετ Μπένινγκ (Τα παιδιά είναι ένταξει) και Νάταλι Πορτμαν (Μαύρος Κύκνος).

* Έμαθα επίσης ότι ο Ξεναγός και ο Κανένας, από τα ελληνικά που δεν είδα ακόμα, είναι ταινίες που βλέπονται ευχάριστα.

* Όπως επίσης έμαθα ότι υπήρξε πάρτυ-έκπληξη στην Αποθήκη Γ!

* Ο Τζο - Απιττσατπονγκ- κέρδισε με την απλοτητα και την ευγένεια του έμαθα τους πάντες.

* Τα πράγματα πάντως είναι περίεργα στο φετινό Φεστιβάλ. Βλέπεις πρόσωπα που τα είχες χρόνια τώρα συνηθίσει να τα βλέπεις στην διοργάνωση σε άλλους ρόλους. Δεν μιλάω απαραίτητα για υψηλόβαθμα στελέχη. Μιλάω για παιδιά που μια δεκαετία και βάλε τους είχα συνδέσει με το Φεστιβάλ αλλά φέτος περιορίζονται στον ρόλο του απλού θεατή. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που πήραν το δισάκι τους και την έκαναν για τα ξένα...

* Το ίδιο συμβαίνει και με τους δημοσιογράφους. Δεν εξαιρώ την αφεντιά μου αλλά κυρίως της Αθήνας. Σήμερα-αύριο λέει θα ανηφορήσουν και οι τελεύταιοι σε ένα τρίημερο κινηματογραφικής ανάτασης πριν τα χειρότερα! Την επόμενη βδομάδα οι εργαζόμενοι στον Τύπο έχουν προγραμματίσει συμμετοχή στην πανεργατική απεργία (15/12) και 48ωρη στις 17-18/12. Και όπως είπε και ο αγαπητός Δεν Τρως Καν όταν ήρθε στην Αθήνα τα χειρότερα δεν ήρθαν ακόμη.

* Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου σκέφτονται να φτιάξουν μου λέει ένα πουλάκι οι κινηματογραφιστές της ΕΕΣ μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Δεν είναι κακή ιδέα αλλά για ποιους θα το φτιάξουν? Όπως η ΓΣΕΕ και το ΠΑΜΕ κατεβαίνουν σε χωριστές διαδηλώσεις έτσι και οι κινηματογραφιστές?

* Μαθαίνω επίσης ότι ο Υπουργός Πολιτισμού σε μια κίνηση τακτικής στο πεδίο των αλλαγών του νομοσχεδίου ενσωμάτωσε μια διαφοροποίηση που αφορά το Φεστιβάλ. Η διευθυνση του Διεθνούς Φεστιβάλ και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, όπως του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινημτογράφου θα υπάγονται πλέον σε ένα ένα πρόσωπο. Αυτό σημαίνει ψήφος εμπιστοσύνης για τον Δημ. Εϊπίδη? Ο Γενικός Διευθυντής απ' ότι κατάλαβα πάντως δεν ταυτίζεται με καμία άλλη θέση αρμοδιοτήτων, οπότε θα υπάρξει και νέα ονοματολογία για το Φεστιβάλ προσεχώς?

* Να προσθέσω επί του νομοσχεδίου ότι πλέον όλες οι υπουργικές αποφάσεις που αφορούν το Φεστιβάλ δεν θα είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Πολιτισμού αλλά θα έχει λόγο και το Υπουργείο Οικονομικών, δηλ θα χρειάζεται ΚΥΑ για οποιαδήποτε απόφαση. Τέλος στο Φεστιβάλ εντάσσεται και μια νέα υπηρεσία, το λεγόμενο στην κινηματογραφική πιάτσα Thessaloniki Film Commision ή αν προτιμάτε η Διεύθυνση Οπτικοακουστικών Παραγωγών. Ας ελπίσουμε πως θα αυτό να φέρει και λίγο χρήμα στη Β. Ελλάδα.

* Τέλος ενδιαφέρον παρουσιάζει ο νέος ρόλος του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου. Υπάρχει μάλιστα εν αναμονή και της ψήφισης του νομοσχεδίου μια σειρά προσεγγίσεων και συννενοήσεων εντός του κινηματογραφικού χώρου ώστε να ενημερωθούν όλοι για το νέο ρόλο του ΕΟΑ και να μην υπάρξει επικαλυψη και ταύτιση αρμοδιοτήτων.

* Ήμερα της Ντορότα Κετζεζάφσκα, άλλο ένα παιδί της σπουδαίας σχολής κινηματογράφου του Λοτζ, και τη σημερινή μέρα ίσως να ξυπνήσουν στις μνήμες κάποιων η μελαγχολία και ο ουμανισμός του Κριστόφ Κισλόφσκι.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις