ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ (Α΄ ΜΕΡΟΣ)

"Κανένας" του Χρήστου Νικολέρη.
Ξεχωρίζει στο φετινό Ελληνικό Πανόραμα.

Κάθισα χτες και έψαξα πληροφορίες για το φετινό υλικό του φεστιβάλ, τις 169 ταινίες που θα προβάλει από την Παρασκεύη και για 10 μέρες. Επειδή ξέρω πως αρκετοί από 'σας θα θέλουν να κάνουν ένα πρόγραμμα και πιθανότατα ψάχνετε για πληροφορίες αυτό το post ίσως να σας βοηθήσει κάπως για το τι μπορείτε να περιμένετε από το φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Η παρουσίαση θα γίνει σε δύο μέρη. Στο πρώτο θα αναφερθούμε στις ειδικές προβολές, στο διαγωνιστικό, στο ελληνικό . Στο δεύτερο μέρος θα γίνει παρουσίαση των παράλληλων τμημάτων δηλαδή στις Ημέρες Ανεξαρτησίας, τις Ματιές στα Βαλκάνια, το Πειραματικό Φόρουμ και τους Ανοιχτούς Ορίζοντες. Σε κάθε τίτλο ταινίας υπάρχει ειδικό λινκ ώστε να δείτε τα στοιχεία των ταινιών και τις ώρες προβολής. Ξεκινάμε λοιπόν.

Για τις ταινίες έναρξης και λήξης να πω ότι δεν χρειάζεται να τρέξετε γιατί και οι δύο έχουν σίγουρη διανομή μέσα στο επόμενο διάστημα και αν ο λόγος να πάτε στο φεστιβάλ είναι να δείτε μια αμερικάνικη ταινία του Χόλυγουντ τότε λάθος σκεπτικό έχετε για φεστιβαλικοί θεατές. Πάντως οι "127 ώρες" του Ντάνι Μποϊλ αν επιμένετε θα 'εχουν μια εξτρα προβολή στις 5/12, ώρα 23.00, στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ. Για τον Μαύρο Κύκνο και να χαθεί τώρα θα τον δείτε σίγουρα μέσα στον Ιανουάριο του 2011.


Στο Διεθνές Διαγωνιστικό κρατάω σοβαρές επιφυλάξεις για την ποιότητα των επιλογών. Νομίζω πως αυτό που θα δούμε πάντως είναι και το στοίχημα του Δημ. Εϊπίδη προσωπικά για την ανανέωση και επιβεβαιώση του πιο αμφιλεγόμενους τμήματος του Φεστιβάλ. Θα έλεγα να προσέξουμε με μια πρώτη ματιά το ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (Animal Kingdom), που διακρίθηκε στο Σάντανς πριν 11 μήνες, τις ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΟΡΕΣ (Le Quattro Volte), ο σκηνοθέτης της ταινίας είχε εντυπωσιάσει πριν 7 χρόνια το κοινό και είχε βραβευτεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, και το ΑΤΕΝΜΠΕΡΓΚ της Αθηνάς Τσαγγάρη. Κρατώ τις επιφυλάξεις μου όπως είπα για τα υπόλοιπα και θα επανέλθω με νέες πληροφορίες προσεχώς.


SUBMARINO του Τ. Βιντερμπεργκ

Στις Ειδικές Προβολές του Φεστιβάλ νομίζω πως θα βρείτε μια σειρά εξαιρετικών επιλογών με εξασφαλισμένη διανομή στην Ελλάδα για το πρώτο εξάμηνο του 2011 που ουσιαστικά κάνουν πανελλαδική πρώτη στη Θεσσαλονίκη. Σημειώνω προσωπικά εδώ το αντεργκράουντ ψυχαναλυτικό SUBMARINO του Τόμας Βίντερμπεργκ, που προβλήθηκε στην Μπερλινάλε του 2010, τον ΙΡΛΑΝΔΕΖΙΚΟ ΔΡΟΜΟ του Κεν Λοούτς (κυρίως λόγω προσωπικής αδυναμίας) και

την κορεάτικη ΠΟΙΗΣΗ του Λι Τσανγκ Ντονγκ (μια ταινία με φοβερές ευαισθησίες και εικόνες).

Στα τέσσερα αφιερώματα-πορτραίτα του Φεστιβάλ θα ανακαλύψετε τέσσερις διαφορετικούς κινηματογραφιστές ελάχιστα γνωστούς στο ευρύ κοινό. Η Δανέζα Σουζάνε Μπίερ θα σαςσυγκλονίσει με το μελοδραματικό και συνάμα κοσμοπολίτικο ύφος της. Μεταξύ της συνολικής φιλμογραφίας, που άφοβα επιλέγετε τίτλο, θα υπάρξει και η πρεμιέρα της τελευταίας της ταινίας IN A BETTER WORLD.


"Ωρα να πεθάνεις" της Ντορόντα Κεντζιεζάφσκα

Η Πολωνή Νορότα Κετζιεζάφσκα ανήκει στην περήφημη σχολή του Λοτζ (αυτή που μεταπολεμικά ανέδειξε σκηνοθέτες όπως Κισλόφκσι, Ζανούσι, Πολάνσκι, Βαϊντα). Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ είναι η πλέον βραβευμένη ταινία της.

Ο Μοχάμετ Αλ Νταράτζι φανερώνει με τον φακό του το κρυφό πρόσωπο του επί Σαντάμ Ιράκ. Θα είναι μέλος της κριτικής επιτροπής στη Θεσσαλονίκη και η ταινία του ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ θεωρείται από τα φαβορί για το φετινό Όσκαρ ξένης ταινίας.


Τέλος ο Βέρνερ Σρέτερ μπορεί να χάθηκε σχετικά πρόσφατα αλλά αποτελεί σπουδαίο εκπρόσωπο της μεταπολεμικής γενιάς των γερμανων σκηνοθετών (στην οποία ανήκουν επίσης οι Φασμπίντερ, Χέρτζογκ, Φον Τρότα). Συμβολικά επιλέγουμε το ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ

Για τις ελληνικές ταινίες δεν έχω άποψη για τις ψηφιακές ταινίες και αδυνατώ να εκφράσω ολοκληρωμένη άποψη. Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία που εχω για τα φιλμ σημειώνω την ΑΠΝΟΙΑ του Άρη Μπαφαλούκα, τον ΚΑΝΕΝΑ του Χρηστου Νικολέρη και τα 45 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ του Στράτου Τζίτζη. Για τα υπόλοιπα θα μιλήσουμε στην διάρκεια του 10ημέρου.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ