Η ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ

Είχε πολύ ενδιαφέρον η χτεσινή τελετή λήξης του Φεστιβάλ. Πολύ περισσότερο είχαν ενδιαφέρον οι εξαγγελίες και οι ειδήσεις που βγήκαν.

Δείτε την απονομή του βραβείο κοινού στην ταινία "Γάζα Ερχόμαστε"



και το βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο "Ενεργό Μέλος"



ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Αυτό ήταν το τυπικό σκέλος της τελετής. Λίγο νωρίτερα ξεκινώντας την εκδήλωση η -για 6η φορά- παρουσιάστρια Μάγια Τσόκλη έβγαλε το λαβράκι και μάλλον ξεκίνησε μια νέα παρτίδα συζητήσεων για το πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό νομοσχέδιο. Η κα Τσόκλη ανακοίνωσε την αυτονόμηση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Είναι μια εξέλιξη που σαφώς ικανοποιεί τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Δημήτρη Εϊπίδη ενώ απαλλάσει σε μεγάλο βαθμό και την κα Μουζάκη από την υποχρέωση του μεγάλου Φεστιβάλ προς την εκδήλωση του Ντοκιμαντέρ.

Εδώ όμως προκύπτουν μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα. Πως ακριβώς θα γίνει αυτή η αυτονόμηση? Ποιος εγγυάται το αποτέλεσμα αυτού του διαχωρισμού σε καιρό κρίσης, όταν κορυφαία κυβερνητικά στελέχη κάνουν λόγο για οικονομία και ενοποίηση δημόσιων οργανισμών και πιο ευέλικτα σχήματα στην δημόσια δίοικηση (βλέπε Καλλικράτης)? Ποιοι θα είναι οι υπάλληλοι που θα στελεχώσουν αυτό το εγχείρημα? Πόσα λεφτά θα δωθούν και αν θα υπάρχει ειδικός κωδικός στον προϋπολογισμό ή θα υπάρχει το σύνηθες σκορποχώρι με τις επιχορηγήσεις του ΥΠ.ΠΟ. ? Θα οδηγηθεί το Φεστιβάλ τόσο του Κινηματογράφου όσο και του Ντοκιμαντέρ σε ανέυρεση πόρων από ιδιωτικά κεφάλαια για να εξασφαλήσει εύρυθμη λειτουργία χωρίς οικονομικά προβλήματα?

Δεν τίθενται έτσι ασυλόγιστα όλα αυτά τα ερωτήματα. Η κα Τσόκλη μίλησε για τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης που συνδέεται με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και πως το Α.Π.Θ. κάνει αυτή την έρευνα ενώ οι τοπικοί φορείς (Δήμος και Νομαρχία) μπορούν να συμμετέχουν για υπάρξουν οικονομικά οφέλη από αυτή την τουριστική επένδυση. Μήπως αυτό σημαίνει πως το ΥΠ.ΠΟ. ζητά από τον Δήμο και την Περιφέρεια Θεσσαλονίκης που θα προκύψουν από τον Καλλικράτη να χρηματοδοτήσουν επί ίσοις όροις τον οργανισμό? Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η επισήμανση που έγινε για την ιδέα του εθελοντισμού αλλά και το σχόλιο Εϊπίδη για την περικοπή προϋπολογισμού και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού του Φεστιβάλ αλλά δεν θα επεκταθώ δημιουργικά και εδώ αφού περιμένω να δω τι θα γίνει με το περιβόητο νομοσχέδιο το οποίο θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αφού χτες εξαγγέλθηκε επίσης η πριμοδότηση και αναβάθμιση του ΕΚΚ (αν και στα πηγαδάκια του Φεστιβάλ γινόταν λόγος για υποβάθμιση του) που όπως είπε η κα Τσόκλη "βρίσκεται στην τελική ευθεία" αλλά οι κινηματογραφιστές το περιμένουν απόκαιρό αφού ο Υπουργός με επίσημη τοποθέτηση του είχε διαμηνύσει πως θα υπάρξει δημόδια διαβούλευση τον Φεβρουάριο του 2010 αλλά κάτι τέτοιο τελικά δεν συνέβη. Υπήρξαν από μερίδα του κοινού (κινηματογραφιστές) αντιδράσεις για όλα αυτά αλλά νομίζω πως δεν οφελούν και σε τίποτα όλα αυτά.

ΣΤΙΓΜΑ 12ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Το στίγμα του φετινού Φεστιβάλ δίνεται από το κοινό του Φεστιβάλ. 45.000 θεατές ψήφισαν και χάρηκαν ταινίες ντοκιμαντέρ. Υποθέτω πως δεν είναι όλοι με εισητήρια αλλά και πάλι αυτή η αυξηση στην κίνηση εισητηρίων σε σύγκριση με το Νοέμβριο που υπήρξε για πρώτη φορά μείωση είναι θεαματική. Το κοινό του Φεστιβάλ είναι εδώ. Και φυσικά πρέπει κάποια στιγμή να ορθώσει ανάστημα και να μιλήσει ξεκάθαρα για όλα όσα έγιναν το τελευταίο εξάμηνο. Δεν έχουν λόγο για το Φεστιβάλ μόνο οι Ομιχλιστές. Πρωτίστως λόγο για αυτό το φεστιβάλ πρέπει να έχει η Θεσσαλονίκη. Αυτή η πόλη δεν πρέπει να χάσει άλλες ευκαιρίες. Το Φεστιβάλ είναι μια ιστορία 50 χρόνων που οφείλουμε να την διαφυλάξουμε με κάθε τροπο.

Το στίγμα επίσης δίνεται από τους Έλληνες Κινηματογραφιστές που τελικά αποφάσισαν να ξεπεράσουν την Ομίχλη και να ανέβουν στην Θεσσαλονίκη. Χαίρομαι ειλικρινά που αυτοί οι άνθρωποι δεν άφησαν τις σκοπιμότητες κάποιων για απαξίωση της Θεσσαλονίκης να γίνουν βάσιμες. Μιλούσα όλη την βδομάδα με αυτούς τους σκηνοθέτες που είχαν πολύ μεγάλη αγωνία για τις ταινίες τους, δαπάνησαν αρκετό χρόνο και χρήμα και υπολογίζοντας τις συνέπειες και το τίμημα μιας αποχής επικράτησε η νηφαλιότητα και το στοίχημα να προβάλλουν το υλικό τους και να το προωθήσουν στην Αγορά του Φεστιβάλ. Η Θεσσαλονίκη αγκάλιασε αυτές τις ταινίες και αυτό φαίνεται και από την προσέλευση θεατών και από την ψηφοφορία του κοινού που η γενικότερη τάση έχει υψηλά νούμερα σε σύγκριση με τις ξένες ταινίες. Φυσικά το Φεστιβάλ οφείλει να προβεί σε διορθωτικές κινήσεις για να στηρίξει το προφιλ του και να σταθεροποιήσει την προσέλευση θεατών όλο το έτος. Είναι επιβεβλημένη λοιπόν η επανασύσταση του ετήσιου πρόγραμματος αλλά και του ελληνικού διαγωνιστικού μαζί με την ενίσχυση του κομματιού της παραγωγής (και όχι η κατάργηση του Balcan Fund κα Μουζάκη δεν θα βοηθήσει το Φεστιβάλ, κόψτε τις 300 ταινίες και τιςπολλές παράτες καλύτερα και δημιουργήστε ένα σφιχτό πρόγραμμα με το 1/3 των ταινιών και μετρημένες αλλά ουσιαστικές παράλληλες εκδηλώσεις).

Αντιθέτως διαπιστώσαμε πως κάποιοι από τους κινηματογραφιστές που δεν ήρθαν στην Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο και περιμέναμε το υλικό τους με πολύ ενδιαφέρον βλέπουν τις ταινίες τους να μένουν χωρίς σημαντική πρόωθηση. Εκτός αν θεωρούν πρόωθηση μια εβδομάδα προβολής στην Ταινιοθήκη και στην εβδομάδα της Ομίχλης. Άλλωστε η αποχή των Ομιχλιστών όπως αποδεικνύεται δεν έχει αλλάξει σε πολλά την ταχύτητα σε παρεμβασεις και πολιτική βούληση των εκάστοτε Υπουργών Πολιτισμού. Αντιθέτως ο ίδιος ο Υπουργός προσδιορίζει όπως φαίνεται ο ίδιος τον χρόνο των αποφάσεων και της δημόσιας διαβούλευσης σύμφωνα με τις σοβαρές οικονομικές εξελίξεις και κατά το δοκούν.

Σχόλια

Ο χρήστης WinterAcademy είπε…
Πολύ χαίρομαι που κάποιος ασχολήθηκε [και τόσο εμπεριστατωμένα] με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.Εύγε!
Ο χρήστης igkros είπε…
Thanks WinterAcademy

Όπως βλέπεις εγώ στέκομαι κυρίως στα ελληνικά ενώ εσύ στα ξένα και έτσι υπάρχει σφαιρική ενημέρωση.

Την υγεία μας να έχουμε και του χρόνου πάλι εδώ να είμαστε!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ