OSCAR 2010 : ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ (ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ)


Άφησα για το τέλος της γυναικείες ερμηνείες κυρίως για να δω αν η Μπούλοκ θα κερδίσει το Βατόμουρο. Τελικά τα κατάφερε. Και τώρα περιμένουμε να δούμε αν θα γίνει η πρώτη που κερδίζει την ίδια χρονιά Βατόμουρο και Όσκαρ.


Μια χρονιά λοιπόν ακραίων επιλογών και ερμηνειών για την Σάντα Μπούλοκ. Η καριέρα της δεν έχει να επιδείξει τίποτα το σημαντικό και μετά τη σημερινή βραδιά πολύ πιθανόν αυτό να συνεχιστεί. Στο Blind Side γίνεται ο μοιραίος άνθρωπος βοηθώντας ένα νεαρό παιδί να αναδειχτεί σε κορυφαίο αθλητή του ράγκμπι. Πέρα από το Speed, το ΕΝώ εσύ κοιμόσουν και κάποιες άλλες συμπαθητικές παρουσίες η καριέρα της συγκεκριμένης ηθοποιού δεν έχει να επιδείξει κάτι το μνημειώδες. Εδώ λοιπόν συγκίνησε το άπαν σύμπαν στις ΗΠΑ και χρήστηκε αυτόματα φαβορί. Έχοντας κερδίσει Σφαίρα και SAG και παίρνοντας την ταινία στις πλάτες της την έβαλε μέσα στην 10αδα των Best Picture και έχει τον πρώτο λόγο αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο.

Όταν έχεις αντίπαλο την Μέριλ Στριπ τίποτα δεν είναι απόλυτο. Η παρουσία της και φέτος στον Α γυναικείο κάνει αυτή την ερμηνευτική κατηγορία την πιο ανοιχτή από τις τέσσερις. 16 υποψηφιότητες και 2 Όσκαρ για ένα ερμηνευτικό ιερό τέρας της εποχής μας. Φέτος σε μια ανάλαφρη κομεντί το Τζούλι και Τζούλια ως Τζούλια Τσάιλντ περσόνα δημοφιλής στις ΗΠΑ αφού εισήγαγε μυστικά της γαλλικής κουζίνας στη μέση αμερικανίδα νοικοκυρούλα. Το ανάλαφρη κομεντί ίσως είναι το μόνο μειονέκτημα εδωπέρα. Στα λοιπά πάνε 30 χρόνια από τα Όσκαρ του Κράμερ εναντίον Κράμερ και Εκλογή της Σόφι. Αυτό είναι ένα θέμαπου ζητήθηκε στα πλαίσια των φετινών όσκαρ αρκετά. Η Στριπ μέσα σε αυτές τις 3 δεκαετίες κατόρθωσε να είναι πάντα στην επικαιρότητα και να μεταμορφώνεται και να μεταλλάσεται διαρκώς φτάνωντας στα 60 και να που 16 υποψηφιότητες μετά είναι και πάλι παρούσα. Αν τα καταφέρει θα γράψει ιστορία ισοφαρίζοντας τον Τζακ Νίκολσον σε νίκες και πλησιάζωντας απειλητικά το τοτέμ που ακούει στο όνομα Κάθριν Χεπμπορν. Εγώ ελλείψει άλλου δυνατού αντιπάλου έναντι της Μπούλοκ της το εύχομαι ολόψυχα.

Η πεντάδα σστον Α γυναικείο συμπληρώνεται από 2 νεαρές ηθοποιούς που δίνουν πραγματικά υπέροχες ερμηνείες και δίκαια βρίσκονται στα Όσκαρ. Κάρει Μάλιγκαν και Γκάμπουρι Σιντίμπε στα Μια κάποια Επαίδευση και Μονάκριβη ξεχωρίζουν ως πιτσιρίκες που ανακαλύπτουν τη ζωή με σκληρό τρόπο αμφότερες (η πρώτη και κάπως πιο ανάλαφρα μέσα από έναν έρωτα) αλλά μέχρι εκεί. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσουν να διαλέγουν καλές προτάσεις και κάποια στιγμή να τις δούμε ξανά στα Όσκαρ. Όσο για την Έλεν Μίρεν δεν ξέρω σε πόση απόγνωση ήλθε η Ακαδημία αλλά γυναικείοι ρόλο με ενδιαφέρον υπήρχαν και αλλού. Άλλωστε η Μίρεν έχει κερδίσει πριν μερικά χρόνια για τη Βασίλισσα και δεν πρεπει να αγχώνεται και πολύ για σήμερα.

Και στον Β γυναικείο μάλλον έχει κλειδώσει η νικήτρια. Η Πενέλοπε Κρούθ μετά την περσινή νίκη της στην ίδια κατηγορία (και για ξενόγλωσση ερμηνεία μάλιστα) είναι και πάλι παρούσα ως ένα από τα πιο σέξι θηλυκά του Εννέα. Το χορευτικό της πραγματικά ξυπνάει τα παντελόνια των αρσενικών θεατών και αυτό το παιχνίδι με τον φακό μάλλον κέντρισε και την Ακαδημία και δίκαια. Σέξι είναι και η Βέρα Φαρμίγκα που κλείνει Ραντεβού στον Αέρα με τον Τζορτζ Κλούνει. Λίγο πιο κυνική βέβαια όπως και η Αννα Κέντρικ (υποψηφία για την ίδια ταινία) προβάλουν ένα δυναμικό και επιθετικό πρότυπο γυναίκας που επικρατεί στις μέρες μας τόσο επαγγελματικά όσο και σε πιο προσωπικά θέματα. Αν κάποια από τις δύο είχε πιθναότητες η διπλή εκπροσώπηση από το ίδιο καστ μάλλον διασπά ψήφους οπότε... Εγώ πάντως θα ψήφιζα την Φαρμίγκα. Σέξι και η Μάγκι Τζίλενχαλ που αλλάζει την ζωή του κάντρι τραγουδοποιού Μπάντ (Τζεφ Μπρίτζες). Έχει παίξει και πιο δυνατούς ρόλους η συγκεκριμένη ηθοποιός αλλά και εδώ δίνει μια καλοπαιγμένη ερμηνεία που ισσοροπεί ανάμεσα στην ζωντοχήρα μητέρα, την επαγγελματία γυναίκα και έναν άνθρωπο με απαιτήσεις, στόχους και όνειρα για την ίδια και το παιδί της καθαριζοντας από τα λάθη του παρελθόντος. Εϊναι η πρώτης της υποψηφιότητα ακαι πάω στοίχημα ότι σύντομα θα την ξαναδούμε στα Όσκαρ.

Το φαβορί εδω είναι η Μονικ για την Μονάκριβη. Η άκαρδη και σκληρή μάνα της Precious. Εκπληκτική στο ρόλο, ειδικά στον απολογιτικό μονόλογο στο τέλος της ταινίας, έχει κερδίσει Σφαίρα και SAG β γυναικείου και μάλλον βλεπει σίγουρα το Όσκαρ. Δεν ξέρω αν θα επιρεαστούν οι της Ακαδημίας από διάφορα που βγαίναν τις τελευταίες μέρες για την ελεύθερια που υπάρχει στη σχέση της με τον σύζυγο της και για το ότι ζητάει διπλή ταρίφα σε κάτι πανηγύρια για να γίνει ατραξιόν τους. Άλλωστε η ταινία εκπροσωπεί ένα γενικότερα ρεύμα African American.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ