ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΣΚΑΡ


Ασχολούμαστε με τα Όσκαρ και να που σήμερα έσκασε η είδηση για τα ελληνικά Όσκαρ. Στις 3 Μαϊου λοιπόν θα γίνει η πρώτη απονομή της ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Ο κανονισμός προβλέπει πως τα 180 (προς το παρόν) μέλη θα ψηφίζουν για όλες τις κατηγορίες και στις δύο φάσεις, δηλ στην φάση που θα προσδιορίζονται οι υποψηφιότητες και μετά στην τελική φάση για τους νικητές. Οι υποψηφιότητες θα αναδεικνύουν την καλύτερη ταινία της χρονιάς (σε μια short list με τις 5 επικρατέστερες) ενώ για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες η short list θα είναι με 3 συμμετοχές.

Καταρχάς είναι θετικό βήμα πως γλυτώνουμε από την άχαρη διαδικασία που είχαν τα Κρατικά Βραβεία με όλες τις ταινίες υποψήφιες για όλα και τρεις ταινίες ως καλύτερες της χρονιάς. Επίσης μιλάμε για την πλέον δημοκρατική διαδικασία που έχει γίνει στον ελληνικό κινηματογράφο.

Όμως υπάρχουν κάποια ερωτήματα που χρειάζονται απάντηση. Και δεν ξέρω τι ακριβώς θα κάνει για αυτά η Ακαδημία. Όπως τι ακριβώς γίνεται στην περίπτωση που το Υπουργείο Πολιτισμού αρνηθεί να απεμπολήσει το δικαίωμα του να δίνει τα δικά του επιμέρους βραβεία όπως γίνεται σε όλες τις τέχνες (λογοτεχνία, θέατρο, κλπ).

Επίσης ποιοι κανόνες ισχύουν για την πρόωθηση και ενημέρωση των εκλεκτόρων έναντι των υποψηφίων ταινιών? Στα αμερικάνικα Όσκαρ βλέπουμε κάθε χρόνο έναν πόλεμο λάσπης και μια κανονική προεκλογική καμπάνια εκατομμυρίων. Όποιος γνωριζει πρόσωπα και πράγματα στον κινηματογραφικό χώρο ξέρει ότι συγκεκριμένοι άνθρωποι κάθε χρόνο ακολουθώντας θεμιτά και αθέμιτα μέσα τακτικής και διπλωματίας βάζουν λυτούς και δεμένους για να κερδίσουν τα βραβεία (μη λέμε ονόματα, όσοι ξέρουν καταλαβαίνουν ποιους και τι εννοώ) . Θα υπάρχουν ανταλλάγματα και δωράκια? Θα διαβάζουμε κάθε χρόνο όπως στα Κρατικά Βραβεία ότι ο τάδε πήρε τόσα κουκιά και ο δείνα άλλα τόσα? Στα Όσκαρ αυτό το αλισβερίσι και η αποκάλυψη στοιχείων της ψηφοφορίας απαγορεύεται (τουλάχιστον επίσημα).

Τα ενεργά μέλη της Ακαδημίας πρέπει να έχουν κάνει ταινία την τελευταία 5ετία. Με δεδομένη την οικονομική στενότητα και την συχνότητα με την οποία κάνουν ταινία οι Έλληνες σκηνοθέτες πόσοι (νέοι) κινηματογραφιστές έχουν τη δυνατότητα να διακριθούν από αυτή την διαδικασία?

Και ερώτηση τελευταία και τυχερή: Πως ακριβώς θα λειτουγήσει το πείραμα της συμμετοχής των κριτικών κινηματογράφου στην ψηφοφορία? Διαβάζω και ακούω μια γκρίνια από μερίδα των κινηματογραφιστών για αμόρφωτους και απαίδευτους κριτικούς. Είναι συμβατή η συμμετοχή τους στα τεκταινόμενα της Ακαδημίας ή θα καταλήξουν πρόβατα επί σφαγής όπως συνέβαινε τον παλιό καλό καιρό στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης? Είμαι σίγουρος πως δεν θα είναι όλοι οι εκάστοτε υπόψηφιοι το ίδιο ευχαριστημένοι και πολιτισμένοι με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας. Πόσω μάλλον όταν ξέρουν ότι ο Χ κριτικός ή ότι και οι 8-9 κριτικοί κινηματογράφου που συμμετέχουν στην ψηφοφορία τον μαυρίσαν και του άλλαξαν τα φώτα με τα κείμενα τους. Θα αρχίσει επομένως το ξεκατίνιασμα, οι διαμαρτυρίες, οι καταγγελίες και οι αποχές?

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ