OSCAR 2010 : ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ (ΤΕΧΝΙΚΑ 1)


Αρχίζουμε τις προβλέψεις μας και την αναλυτική παρουσίαση για τα φετινά Όσκαρ , όπως κάνουμε κάθε χρόνο. Τα προηγούμενα χρόνια αν θυμάστε αυτό συνέβαινε σταδιακά στην διάρκεια ενός μήνα. Φέτος σκέφτηκα να γίνει με διαδικασία εξπρες μέσα στην τελευταία εβδομάδα πριν την απονομή. Σήμερα το μενού έχει το πρώτο κομμάτι από τις τεχνικές κατηγορίες.

Κάνοντας το φετινό Sound Check για την οσκαρική απονομή τσεκάρουμε αρχικά τις κατηγορίες ήχου και των εφέ.

Στην κατηγορία του Sound mixing όπως και στις υπόλοιπες τεχνικές το φαβορί μέχρι πρότεινος η ταινία των 500 εκ δολαρίων. Το Άβαταρ έχει έναν πλούτο από τεχνικές αρετές και επιτεύγματα που δύσκολα θα αγνοηθούν από τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Το Hurt Locker της Κάθριν Μπίγκέλοου παίζει όμως στα ίσα την κούρσα και εδώ κερδίζοντας το βραβείο του αντίστοιχου Σωματείου. Οι 4 υποψήφιοι τεχνικοί του Άβαταρ είναι αρκετά έμπειροι και έχουν βραβευτεί για παλαιότερες εργασίες τους (έχουν καμιά δεκαριά υποψηφιότητες και κάποιες νίκες έκαστος). Αντίθετα οι τεχνικοί του Hurt Locker είναι πρωτάρηδες των Όσκαρ και αυτό θεωρείται πολύ σημαντικό αν κερδίσουν. Φαινομενικά και κατά παράδοση ο νικητής (που τα παίρνει όλα) θα παιχτεί ανάμεσα στους δυο τους. Στα λοιπά η ταινία του Ταραντίνο Άδωξοι Μπάστερδοι δίκαια βρίσκεται στην κατηγορία, το αναβαπτισμένο Σταρ Τρεκ λογικά θα έδινε το παρόν (και κάποιοι φαν κακίζουν την Ακαδημία που δεν το πριμοδότησε παραπάνω) ενώ οι ιστορίες κινουμένων σχεδίων της Pixar δεν θα έχαναν το προσκλητήριο από τα χέρια και έτσι το Ψηλά στον Ουρανό είναι το αουτσάιντερ της κατηγορίας

Και στο sound editing η κατάσταση πάνω κάτω είναι ίδια. Άβαταρ εναντίον Hurt Locker και όποιος αντέξει. Μου κάνει εντύπωση πως σε αυτές τις δύο κατηγορίες δεν βλέπουμε το District 9, μια ταινία καλοδουλεμένη τουλάχιστον τεχνικά. Ευτυχώς βρίσκεται στην κατηγορία με τα οπτικά εφέ αλλά δεν το βλέπω να κερδίζει καθώς το Άβαταρ είναι από μόνο του μια κατηγορία οπτικών εφέ. Σάρωσε μάλιστα και στα σχετικά βραβεία του αντίστοιχου Σωματείου ενώ το Hurt Locker απουσιάζει από την υποψήφια τριάδα. Έτσι και το Σταρ Τρεκ μάλλον θα τιμήσει την γιορτή απλά με την παρουσία του και εκεί θα τελειώσει το πάρτυ.

Το μοντάζ είναι η πιο ενδιαφέρουσα και δύσκολη κατηγορία από όλες τις τεχνικές. Σύνηθως ο νικητής του μοντάζ κερδίζει σκηνοθεσία και καλύτερη ταινία. Ο Τζειμς Κάμερον εδώ έχει μια από τις τρεις υποψηφιότητες του (οι άλλες δύο είναι για σκηνοθεσία και ως παραγωγός στην καλύτερη ταινία). Οι άλλοι δύο μοντέρ του Άβαταρ είναι πρωτάρηδες υποψήφιοι και χωρίς κανένα φοβερό ιστορικό. Το ίδιο ισχύει και για το District 9. Καλό μοντάζ, που μπλέκει την fiction ιστορία με το ψευδοντοκιμαντέρ και τα δήθεν τηλεοπτικά ρεπορτάζ και δημιουργεί μια ενιαία ροή στο έργο. Μέχρι εκεί όμως. Πολύ καλή επεξεργασία στην ιστορία του κάνει και ο μοντέρ της Μονάκριβης αλλά δεν φαίνεται να κερδίζει στην κατηγορία.

Θα μου άρεσε όμως σίγουρα να κέρδιζε η μοντέρ του Ταραντίνο για τους Άδωξους Μπάστερδους, η Σάλυ Μάνκε. Ο Ταραντίνο έχει μοντάρει όλες τις ταινίες του από το Ρεζερβουαρ Ντογκς μέχρι σήμερα μαζί της. Επομένως μιλάμε για μια στενότατη συνεργασία που πάντα δικαιώνει το οργιαστικό όραμα του σκηνοθέτη πλέκοντας δράση, απλές σκέψεις των ηρώων και την ταινία μέσα στην ταινία με επιδέξιο και αναπτρεπτικό τρόπο. Η Μάνκε ήταν υποψήφια και το 1994 για το Pulp Fiction.

Το φαβορί πάντως εδώ είναι το Hurt Locker. Η ταινία πήρε και το βραβείο του αντίστοιχου σωματείου. Αδυνατώ να κατανοήσω ποια είναι η φοβερή αρετή του μοντάζ εδώ. Η ταινία μπλέκει το περιβάλλον ενός ατελειωτου πολέμου στο Ιράκ με το δράμα ενός εκ των χαρακτήρων της ιστορίας και ολίγη από σασπενς και δράση. Μια απ' όλα δηλαδή χωρίς να βγάζεις ξεκάθαρα νόημα. Έχει πάντως το προβάδισμα και συνήθως όποιος έχει το προβάδισμα εδώ κερδίζει και την βραδιά των Όσκαρ.

Στο μακιγιάζ φέτος δεν κρύβονται ιδιαίτερες συγκινήσεις. Έκπληξη η παρουσία του ιταλικού Il Divo που όμως δικαίως τιμάται με υποψηφιότητα κυριως για την μεταμόρφωση του ηθοποιού Τόνι Σερβίλο σε Τζούλιο Αντρεότι (και αφού τους άρεσε το μακιγιάζ γιατί δεν προτείνουν και τον εξαιρετικό Σερβίλο για την ερμηνεία του?). Ένα ρομάντζο εποχής δεν λείπει ποτέ από μια τέτοια κατηγορία και έτσι η Βασίλισσα Βικτώρια: Τα χρόνια της νιότης δίνει το παρόν φέτος. Η μακιγιέρ της ταινίας Τζένι Σιρκορ είχε κερδίσει πριν καμιά δεκαριά χρόνια για το μακιγιάζ της Ελισάβετ του Σεκάρ Καπούρ και γενικώς είναι εξπέρ σε τέτοιου είδους ιστορίες. Παρ' όλα αυτά φαίνεται πως και εδώ μια εφετζίδικη sci-fi ταινία έχει τον πρώτο λόγο. Το Σταρ Τρεκ έχει ίσως την μοναδική ευκαιρία για ένα όσκαρ στην κατηγορία του μακιγιάζ. Μια ιστορία ιδιαίτερα γνωστή με ευρηματικότητα στο τεχνικό κομμάτι, πόσω μάλλον αν μιλάμε για το μακιγιάζ του Κερκ ή του Σποκ. Για να φύγουν και οι Τρέκις ικανοποιημένοι.

ΣΟΥΜΑ

Sound mixing

Θα το πάρει: Άβαταρ
Θα το κλέψει: Hurt Locker
Εκτός προγράμματος: Τρανσφόρμερς


Sound editing

Θα το πάρει: Άβαταρ
Θα το κλέψει: Hurt Locker
Εκτός προγράμματος: Ψηλά στον Ουρανό


Οπτικά Εφέ

Θα το πάρει: Άβαταρ
Θα το κλέψει: District 9
Εκτός προγράμματος: Σταρ Τρεκ

Μοντάζ

Θα το πάρει: Hurt Locker
Θα το κλέψει: Άβαταρ ή Άδωξοι Μπάστερδοι
Εκτός προγράμματος: Μονάκριβη

Μακιγιάζ

Θα το πάρει: Σταρ Τρεκ
Θα το κλέψει: Βασίλισσα Βικτώρια: Τα χρόνια της νιότης
Εκτός προγράμματος: Il Divo

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ