OSCAR 2010 : ΤΑΙΝΙΕΣ - ΚΑΡΤΟΥΝ - ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΕΣ
Το στοίχημα των φετινών Όσκαρ είναι από ότι φαίνεται ένα τεχνολογικό επίτευγμα και η διαχείρηση του. Το Αβαταρ ανοίγει ένα νέο δρόμο που ενθουσίασε τα στούντιο με τα οφέλη που κομίζει. Αυτό πάλι προβλημάτισε άλλες ομάδες του Χόλυγουντ που βλέπουν κάτι να αλλάζει γύρω τους.
Από την άλλη υπάρχει μια ταινία μικρή και μετρημένη που μιλάει για την επικαιρότητα του Ιράκ. Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι ο σκηνοθέτης είναι γένους θηλυκού. Αυτό κάνει και το Hurt Locker πιο ελκυστικό.
Και μετά υπάρχουν όλοι οι υπόλοιποι. Η πατέντα της δεκάδας όπως δείχνει και πάλι δεν τους χώρεσε ολους. Καθαρή κωμωδία δεν υπάρχει, κι αυτή θα έπρεπε να είναι το Hangover, το οποίο χαζό ξεχαζό ήταν η κωμωδια της χρονιάς. Λείπουν ακόμα ωραίες καλλιτεχνικές ιστορίες όπως Ένας άντρας μονος και μια ξενόγλωσση ταινία (μιας που οι τεχνοκράτες της Ακαδημίας λένε πως το έργο τους αφορά διεθνή και οχι για αμερικάνικο κινηματογραφικό οργανισμό). Αντιθέτως βλέπουμε καθαρές αμερικανιές όπως τo Blind Side, Sci-fi όπως το District 9 και μια σειρά αξιόλογες ταινίες που ισορροπούν ανάμεσα στο κοινωνικό δράμα, τον ρομαντισμό,τον σαρκασμό και την κομεντί.
http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=34918546
Το Αβαταρ και το Hurt Locker είναι οι επικρατέστερες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Ποιος θα κερδίσει? Νομίζω πως το Άβαταρ έχει ένα λόγο παραπάνω μετά και την ιστορία των e-mail του παραγωγού Νικολα Σαρτιέ. Αν και η γκάφα για το Hurt Locker έσκασε στο τελος της διαδικασίας επιλογής των νικητών ωστόσο λέγεται πως το 1/10 των μελών της Ακαδημίας (περίπου 600 άτομα) έστειλαν τις επιλογές τους σχεδόν την τελευταία στιγμή. Κάτι που μάλλον επηρεάζει και κάποια βραβεία που είχαν αποτέλεσμα οριακό. Ακούγεται ενδιαφέρον, αν αληθεύει, και δημιουργεί ατμόσφαιρα εκπλήξεων.
Στην καλύτερη ταινία τα φαβορί τα ανέφερα. Η μόνη ταινία που θα μπορούσε να κάνει την μεγάλη αματροπή είναι οι Μπάστερδοι του Ταραντίνο. Έχει όλα όσα της χρειάζονται για κάτι τέτοιο. Το εύχομαι ολόψυχα και νομίζω πως η κούρσα θα κριθεί σε πρώτη φάση στο μοντάζ και σε δεύτερη από την ψήφο των ηθοποιών (το 2005 το Crash έβγαλε το Brokeback έκτος κάπως έτσι)
Στο animation δεν νομίζω πως η δυναμική του Up θα αμφισβητηθεί. Όλες οι ταινίες που είναι υποψήφιες έχουν πολύ καλά στοιχεία αλλά το Ψηλά στον Ουρανό ξεχωρίζει.
Στις ξενόγλωσσες πάλι και παρά τις δύο πολύ δυνατές ευρωπαϊκές υποψηφιότητες η Ακαδημία συνυθιζει να επιλέγει με το δικό της πολύ ιδιαίτερο κριτήριο. Η Λευκή Κορδέλα του Χάνεκε είναι το φαβορί. Ο σκηνοθέτης είναι εγνωσμένης αξίας και στις ΗΠΑ, η ταινία έχει ρεύμα αλλά τις τελευταίες μέρες ψυθιρίζεται αρκετά η υποψηφιότητα της Αργεντινής και του El secreto de sus ojos. Η Γερμανία πάντως έχει συχνή παρουσία και νίκες την τελευταία δεκαετία ενώ η τελευταία νίκη της Αργεντινής σημειώνεται το 1985 με το Historia Oficial του Luis Puenzo.
Η οσκαρική εβδομάδα κλείνει με τις γυναικείες υποψηφιότητες. Σε λίγο...
Από την άλλη υπάρχει μια ταινία μικρή και μετρημένη που μιλάει για την επικαιρότητα του Ιράκ. Το αξιοσημείωτο εδώ είναι ότι ο σκηνοθέτης είναι γένους θηλυκού. Αυτό κάνει και το Hurt Locker πιο ελκυστικό.
Και μετά υπάρχουν όλοι οι υπόλοιποι. Η πατέντα της δεκάδας όπως δείχνει και πάλι δεν τους χώρεσε ολους. Καθαρή κωμωδία δεν υπάρχει, κι αυτή θα έπρεπε να είναι το Hangover, το οποίο χαζό ξεχαζό ήταν η κωμωδια της χρονιάς. Λείπουν ακόμα ωραίες καλλιτεχνικές ιστορίες όπως Ένας άντρας μονος και μια ξενόγλωσση ταινία (μιας που οι τεχνοκράτες της Ακαδημίας λένε πως το έργο τους αφορά διεθνή και οχι για αμερικάνικο κινηματογραφικό οργανισμό). Αντιθέτως βλέπουμε καθαρές αμερικανιές όπως τo Blind Side, Sci-fi όπως το District 9 και μια σειρά αξιόλογες ταινίες που ισορροπούν ανάμεσα στο κοινωνικό δράμα, τον ρομαντισμό,τον σαρκασμό και την κομεντί.
http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=34918546
Το Αβαταρ και το Hurt Locker είναι οι επικρατέστερες για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Ποιος θα κερδίσει? Νομίζω πως το Άβαταρ έχει ένα λόγο παραπάνω μετά και την ιστορία των e-mail του παραγωγού Νικολα Σαρτιέ. Αν και η γκάφα για το Hurt Locker έσκασε στο τελος της διαδικασίας επιλογής των νικητών ωστόσο λέγεται πως το 1/10 των μελών της Ακαδημίας (περίπου 600 άτομα) έστειλαν τις επιλογές τους σχεδόν την τελευταία στιγμή. Κάτι που μάλλον επηρεάζει και κάποια βραβεία που είχαν αποτέλεσμα οριακό. Ακούγεται ενδιαφέρον, αν αληθεύει, και δημιουργεί ατμόσφαιρα εκπλήξεων.
Στην καλύτερη ταινία τα φαβορί τα ανέφερα. Η μόνη ταινία που θα μπορούσε να κάνει την μεγάλη αματροπή είναι οι Μπάστερδοι του Ταραντίνο. Έχει όλα όσα της χρειάζονται για κάτι τέτοιο. Το εύχομαι ολόψυχα και νομίζω πως η κούρσα θα κριθεί σε πρώτη φάση στο μοντάζ και σε δεύτερη από την ψήφο των ηθοποιών (το 2005 το Crash έβγαλε το Brokeback έκτος κάπως έτσι)
Στο animation δεν νομίζω πως η δυναμική του Up θα αμφισβητηθεί. Όλες οι ταινίες που είναι υποψήφιες έχουν πολύ καλά στοιχεία αλλά το Ψηλά στον Ουρανό ξεχωρίζει.
Στις ξενόγλωσσες πάλι και παρά τις δύο πολύ δυνατές ευρωπαϊκές υποψηφιότητες η Ακαδημία συνυθιζει να επιλέγει με το δικό της πολύ ιδιαίτερο κριτήριο. Η Λευκή Κορδέλα του Χάνεκε είναι το φαβορί. Ο σκηνοθέτης είναι εγνωσμένης αξίας και στις ΗΠΑ, η ταινία έχει ρεύμα αλλά τις τελευταίες μέρες ψυθιρίζεται αρκετά η υποψηφιότητα της Αργεντινής και του El secreto de sus ojos. Η Γερμανία πάντως έχει συχνή παρουσία και νίκες την τελευταία δεκαετία ενώ η τελευταία νίκη της Αργεντινής σημειώνεται το 1985 με το Historia Oficial του Luis Puenzo.
Η οσκαρική εβδομάδα κλείνει με τις γυναικείες υποψηφιότητες. Σε λίγο...
Σχόλια