Τα κοινωνικά δίκτυα ήρθαν για να μείνουν! Μια σύντομη συνομιλία με τον Ματία Λιούφκενς μέσω twitter



Είναι πλέον εμπεδομένο πως τα κοινωνικά δίκτυα ήρθαν για να μείνουν. Με αυτό το σκεπτικό το Ινστιτούτο Επικοινωνίας διοργάνωσε σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη ένα συνέδριο με θέμα Social Media και Επιχειρήσεις.
Ομολογουμενως η σχέση δικτύων και επιχειρήσεων στην Ελλάδα έχει περάσει από πολλές διακυμάνσεις. Αυτό δείχνει άλλωστε και η έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο που μάλλον φανερώνει μια θολή εικόνα των Ελλήνων για τα οφέλη και την χρησιμότητα που μπορεί παρέχει στις επιχειρήσεις τους και στο εταιρικό προφίλ τους αυτή η νέα τεχνολογία. Ίσως η πιο λανθασμένη εκτίμηση τους να είναι αυτή που θέλει το διαδίκτυο άλλο ένα τρόπο διαφημίστικής προώθησης όπως η τηλεόραση ή το εντυπο. Και μάλλον η ατάκα του Γ. Φλέσσα της Civitas προς το τέλος της ημέρας "Οι άνθρωποι των δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας στις μέρες μας οφείλουν να είναι πολυτάλαντοι" να δείχνει πόσο ανεβάινει ο πήχυς για όλους.

Ίσως η πιο κοινότυπη αλλά και πλέον κρίσιμη ερώτηση στις μέρες μας να είναι πως ένα προίον με τόσο αρνητική χροιά όσο η Ελλάδα μπορεί να επαναπροωθηθεί μέσω των κοινωνικών δικτύων. Έθεσα μέσω twitter το ερώτημα στους τρεις επικοινωνιολόγους του τελευταίου πάνελ του συνεδρίου με περιέργεια. Και ομολογώ πως μια από τις τρεις απαντησεις, αυτή του Θ. Παπαθανασίου της Frank, αν και αυτονόητη, με ξάφνιασε καθώς το περιγραμμα των όσων ανέφερε κατέληγε στο ότι ο κάθενας από 'μας αποτελεί έναν ξεχωριστό πρεσβευτή της εικόνας της Ελλάδας στα social media με την δική του ιδιοσυγκρασία.

Δεν μπόρεσα να παρακολούθησω το σύνολο των ομιλιών. Μπορείτε να τις δείτε στο σύνολο τους στο κανάλι του IOC. Από τις αντιδράσεις των τουιτεράδων καταλαβαίνω πως οι τρείς ομιλίες των bloggers, του Θ. Γεωργακόπουλου, της Σ. Γκιούσου και της Α. Τσαμαδή κέρδισαν τις περισσότερες θετικές εντυπώσεις. Αυτό πιθανόν να συνέβη γιατί οι θεατές και οι ακροατές του συνεδρίου άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα κοινωνικά δίκτυα ενδιαφέρονται όχι μονο για την άποψη των ειδικών - κάποια στιγμή η λέξη γκουρού, που κάποιος εκ των ομιλητών χρησιμοποιήσε, ακούστηκε τόσο άκομψα στα αυτιά τους - αλλά περισσότερο για την φιλοσοφία και το σκεπτικό του ίδιου του πρωταγωνιστή του facebook και του twitter που είμαστε όλοι εμείς.

Κοιν. δίκτυα: Ένας τρόπος επικοινωνίας με ειλικρίνια


Κάπως έτσι έθεσε το ζήτημα στην αρχή του συνεδρίου ο επίκουρος καθηγητής του Παντείου Δ. Γκούσκος. Προσωπικά βέβαια με κέρδισε ο Ματίας Λιούφκενς, ο οποίος παρουσίασε την εμπειρία του από τα κοινωνικά δίκτυα στο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, καθώς ήταν ο άνθρωπος πίσω από αυτά. Με πολύ ικανοποίηση έλεγε πως ένα γεγονός με τόσο αρνητική χροιά για τους απλούς ανθρωπους μέσα από το facebook, twitter, το flickr και τα άλλα δίκτυα άρχισε να κερδίζει θετικούς πόντους. Η δύναμη της εικόνας λοιπόν είναι καταλυτική. Και το Viral marketing, ο νέος, ψηφιακός τρόπος πρόωθησης και επικοινωνίας μεταξύ πομπού και δέκτη έχει κάνει πιο άμεση αυτή την διαδικασία από ποτέ. Είχα την τύχη να "συνομιλήσω" για λίγο μαζί του μέσω twitter καθώς του έθεσα ένα ερώτημα για το αν το viral marketing επιδρά ακόμα και στον παραδοσιακό τρόπο προσέγγισης πελατών από τις επιχειρήσεις. "Απόλυτα", μου απάντησε, "είναι μια επανάσταση ακόμα και για αυτόν τον παραδοσιακό τρόπο προσέγγισης". Πρέπει να ενοχλήθηκε από την αρχική διατύπωση μου περί πατροναρίσματος των δικτύων από το σύστημα γιατί ανταποκρίθηκε και σε αυτό το σχόλιο αναφέροντας "δεν θα το έλεγα πατρονάρισμα. Σκεφτείτε ότι το twitter είναι ένας μοναδικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των ηγετών της υφηλίου με όλους τους ανθρώπους. Είναι ευκαιρία για τους ηγέτες και τους διεθνείς οργανισμούς να επικοινωνήσουν με την άλλη πλευρά και όχι απλά να μεταδώσουν το υλικό τους."

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις