Όσκαρ 2012 - Προβλέψεις για τα Ηχητικά-οπτικά εφέ

Hugo



Ξεκινάμε την καθιερωμένη αναζήτηση μας στον κόσμο των οσκαρικών υποψηφιότητων. Όπως κάθε χρόνο η αρχή γίνεται από τις αμιγώς τεχνικές κατηγορίες για να φτάσουμε στην καλύτερη ταινία της χρονιάς. Πρώτη ανάρτηση λοιπόν για τις κατηγορίες ήχου και οπτικών εφέ.

Δύο καθαρά τεχνικές κατηγορίες με το δικό τους ενδιαφέρον είναι το sound mixing και sound editing. Για όσους δεν αντιλαμβάνονται την διαφορά και την λειτουργία του καθενός από αυτά τα δύο να πούμε πως το editing αφορά την παρουσίαση άρτιων ηχητικών εφέ και τον επιδέξιο χειρισμό της ηχητικής υπόστασης μιας ταινίας. Το mixing από την άλλη αφορά την λειτουργία και ισορροπία όλων αυτών των στοιχείων σε συνδυασμό με την μουσική και τους διαλόγους μιας ταινίας.

Sound editing

Αν ακούσατε έναν έντονο θόρυβο είναι το χαστούκι που έριξε η Ακαδημία στο Drive καθώς η μόνη υποψηφιότητα της ταινίας είναι εδώ! Πάλι καλά που αναγνώρισαν ότι η ταινία έχει ενδιαφέρον υλικό που συνδυάζει από ήχους όπως επιταχύνσεις αυτοκινήτων αλλά και στιγμές απόλυτης ησυχίας που εστιάζει στην εκφραστικότητα των ηθοποιών. Άξια η υποψηφιότητα των Λον Μπέντερ και Βίκτορ Ρεί Έννις αλλά δεν έχουν ελπίδα.

Το ίδιο ισχύει και με το Transformers και τους Ίθαν Βαν ντερ Ρίν και Έρικ Ααντάλ οι οποίοι παρά το εντυπωσιακότατο crash boom bang ηχητικό πανόραμα της ταινίας το υλικό παραείναι φλύαρο. Δεν ξέρω πόσες πιθανότητες έχει επίσης το Κορίτσι με το τατουάζ. Ο Ρεν Κλαϊσέ, σταθερός συνεργάτης του Φίντσερ και υποψήφιος άλλες 4 φορές όλες για ταινίες του εν λόγω σκηνοθέτη, έχει δημιουργήσει ένα πλούσιο υλικό από ηχητικά φυσικά φαινόμενα, δάπεδα και αλυσίδες που τρίζουν, στοιχεία που δίνουν περισσότερη έμφαση στην παρουσία της Λίσμπετ Σαλάντερ. Ίσως είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μια διάκριση αλλά η υποψηφιότητα έχει χαρακτήρα αουτσάιντερ. 

Η πραγματική μάχη λοιπόν θα δωθεί ανάμεσα στο Άλογο του Πολέμου και το   Ηugo. Σταθεροί συνεργάτες του Σπήλμπεργκ και πολυνίκες των Όσκαρ οι Ρίτσαρντ Χαϊμνς και Γκάρυ Ράντστρομ πετυχαίνουν να δημιουργήσουν εντυπωσιακούς ήχους από το μέτωπο του Α Παγκοσμίου Πολέμου. Άλογα που καλπάζουν, καταστρεπτικά τανκς και αεροπορικοί βομβαριδισμοί είναι τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της δουλειάς τους εδώ. Εξίσου πολύ καλή η παρουσία των Φίλιπ Στόκτον και Γιουτζίν Γκίαρτι στο Hugo, που δίνουν το ηχητικό περιβάλλον στο Παρίσι της Μπελ Επόκ. Αν κρίνω από το παρελθόν αυτές οι τεχνικές κατηγορίες των ταινιών του Σκορτσέζε πάντα κεντρίζουν την προσοχή των μελών της Ακαδημίας. Η αίσθηση μου είναι λοιπόν πως έχουν τον πρώτο λόγο για την βράβευση.

Sound mixing

Girl with dragon tattoo


Το ίδιο ισχύει και σε αυτή την κατηγορία. To Ηugo έχει τον πρώτο λόγο και οι Τομ Φλαίσμαν και Τζον Μιντγλεϊ ίσως φανούν τυχεροί στην 8η υποψηφιότητα τους στα Όσκαρ. Ακολουθεί το Άλογο του Πολέμου για το οποίο ήδη περιγράψαμε το ηχητικό περίγραμμα. Αξίζει να σημειώθει πως η ταινία δεν συμμετέχει στις υποψηφιότητες του αντίστοιχου Σωματείου Τεχνικών και έτσι ενδεχόμενη νίκη θα έχει ένα κάποιο ενδιαφέρον με αυτό το πρίσμα. 

Δηλώνω βέβαια φαν του Κοριτσιού με το τατουάζ αλλά και εδώ οι Ντεβ Πάρκερ, Μαικλ Σεμανικ Μπο Πέρσον και Ρεν Κλαϊσέ (2η υποψ) δεν πιστεύω πως έχουν τύχη. Περιττό να μιλήσω για τους Transformers αλλά ας σταθούμε λίγο παραπάνω στο Moneyball, ταινία που ίσως δεν προσέχεις τον ήχο της, ούτε σε εντυπωσιάζει ο ήχος της μπάλας του μπειζμπολ πάνω στο ρόπαλο του πίτσερ. Τιμητική μάλλον η αναφορά και η παρουσία της ομάδας τεχνικών ήχου της ταινίας, μικρή υποσημείωση η περσινή νίκη του Εντ Νοβικ για το Inception, που μάλλον δυσκολεύει μια 2η συνεχόμενη διάκριση.

Visual effects

Χωρις περιστροφές σας λέω πως εδώ η μάχη θα δωθεί ανάμεσα στο Hugo και το Rise of the Planet of the Apes. Η ταινία του Σκορτσέζε όπως ήδη σημείωσα αποτελεί μια ιδιαίτερα προσεγμένη περίπτωση πάντα σε όλα τα επίπεδα. Το Rise of the Planet of the Apes πάντως με την τεχνική του motion capture συζητήθηκε έντονα το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα η ερμηνεία του Άντυ Σέρκις και η υποστήριξη της από τα οπτικά εφέ υπήρξε το επίκεντρο αυτής της κουβέντας. Οι δύο ταινίες πάντως κέρδισαν και το ανάλογο σωματειακό βραβείο άρα η μάχη θα είναι σκληρή. Κλείνω ελαφρά προς τον Πλανήτη των Πιθήκων αν και το  Hugo έχει απλωθεί σε όλη τη γκάμα των φετινών υποψηφιοτήτων. 


Οι υπόλοιπες υποψηφιότητες? Transformers (ευχαριστώ δεν θα πάρω), Real Steel (Κυριε ελέησον!) και η τελελυταία ταινία του Χάρυ Πόττερ (αποχαιρετισμός της Ακαδημίας η παρουσία της ταινίας εδώ).

Δωράκι σε ολους ένα βίντεο για τα οπτικά εφέ του Rise of the Planet of the Apes 


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ