Όσκαρ 2012 - Προβλέψεις για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία και σενάρια!




Ταινία

The Artist
Σάρωσε τα βραβεία των κριτικών ενώσεων, των κινηματογραφικών σωματείων και τις Χρυσές Σφαίρες. Χωρίς αμφιβολία το φαβορί της φετινής Οσκαρικής κούρσας! Αν καταφέρει να κερδίσει θα γίνει η δεύτερη βωβή ταινία με Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Η πρώτη είναι το Wings που κέρδισε τον τίτλο στην πρώτη οσκαρική απονομή το 1929!

Οι Απόγονοι
Με 5 υποψηφιότητες σε καίριες κατηγορίες η ταινία Αλεξάντερ Πεϊν φλερτάρει με τα Όσκαρ ως το αουτσαϊντερ της βραδιάς. Θα είναι ευχάριστη έκπληξη αν κερδισει αλλά οι πιθανότητες του είναι ελάχιστες

Εξαιρετικά Δυνατά, Απίστευτα Κοντά
Η ταινία που εκτόπισε από την κατηγορία σπουδαίες ταινίες όπως το Drive και Αι Ειδοί του Μαρτίου. Οι δύο υποψηφιότητες (για καλ. Ταινία και β ανδρικό ρόλο) μάλλον αναδεικνύουν μια τιμητική παρουσία χωρίς κάποια πιθανότητα ανατροπής.

Οι Υπηρέτριες
Πολιτικά ορθή, με ουμανιστικό μήνυμα και μια από τις μεγάλες καλλιτεχνικές και εμπορικές επιτυχίες της χρονιάς. Με τον σκηνοθέτη της Τεϊτ Τέϊλορ εκτός λιστών για την σκηνοθεσία και το σενάριο προφανώς θα περιοριστεί στις ερμηνευτικές κατηγορίες, όπου οι πιθανότητες νίκης είναι αρκετά μεγάλες.

Hugo
Ένας φόρος τιμής στην ιστορία του κινηματογράφου από έναν από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες εν ζωή. Με 11 υποψηφιότητες η ταινία βάζει πλώρη για μια μεγάλη νίκη αλλά η αλήθεια είναι πως θα κονταροχτυπηθεί με το Artist. Αν τα καταφέρει θα γίνει η πρώτη 3D ταινία που θα κερδίσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Αγαπημένος της Ακαδημίας ο Γούντι Άλλεν αν και ο ίδιος δεν έχει πατήσει σχεδόν ποτέ σε απονομή Όσκαρ. Με 4 υποψηφιότητες (ταινία, σενάριο, σκηνοθεσία, καλ. Διευθυνση) η ταινία κερδίζει μια άξια παρουσία στις κορυφαίες ταινίες της χρονιάς.


Moneyball
Έξοχη ταινία, με κοφτούς διαλόγους και μοντέρνα κατασκεύη. Αμφίβολη λοιπόν η νίκη σε κάποια από τις 6 κατηγορίες που προτάθηκε η ταινία, σημαντική όμως η παρουσία της στην οσκαρική γιορτή.

Το Δέντρο της Ζωής
Ο Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ Κανών, αντιπροσωπεύει το όραμα ενός Αμερικάνου σκηνοθέτη που ξεφεύγει από τις συνηθισμένες νόρμες του Χόλυγουντ. Ευχάριστη και θετική η παρουσία του στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας αλλά ελάχιστες πιθανότητες για κάποια έκπληξη.

Το Άλογο του Πολέμου
Ο Στήβεν Σπήλμπεργκ κατορθώνει να δώσει για άλλη μια φορά το παρόν με μια ακαδημαϊκή, παλιομοδίτικη ταινία. Οι θρίαμβοι της Λίστας του Σίντλερ και της Διάσωσης του Στρ Ραϊαν αρκούν για να θυμίζουν στον Σπήλμπεργκ πως ήταν και είναι κομμάτι της οσκαρικής ιστορίας

Σενάρια

Με δεδομένη την υπεροπλία Hugo σε αρκετές τεχνικές κατηγορίες η μόνη ευκαιρία των Απογόνων του Αλεξάντερ Πείν για Όσκαρ είναι στην κατηγορία των Σεναρίων (και ίσως στον Α ανδρικό αν σκεφτούν λίγο πιο λογικά τα μέλη της Ακαδημίας). Τα σενάρια ήταν άλλωστε το πιο δυνατό σημείο των ταινιών του Πεϊν και μην σας κάνει εντύπωση που έχει προταθεί στο παρελθόν άλλες δύο φορές και έχει κερδίσει ήδη το 2003 για το εκπληκτικό Πλαγίως (σε σύνολο 5 ταινιών). Το Hugo δεν χάνει πάντως την επαφή αλλά δεν έχει τον πρώτο λόγο. Moneyball, Κι ο κλήρος έπεσε στον Σμαϊλι, και Αι Ειδοί του Μαρτίου παρά την καλή δουλειά που έχει γίνει μάλλον δεν έχουν κάποια πιθανότητα.

Στα πρωτότυπα σενάρια πάλι η μάχη γίνεται μεταξύ του Artist και και του Μεσάνυχτα στο Παρίσι. Ο Μισέλ Χαζαναβίσιους έχει συνολικά 3 υποψηφιότητες και αυτή εδώ μοιάζει η πιο αδύναμη. Δεν αποκλείεται όμως να κερδίσει κυρίως λόγω του ενθουσιασμού της Ακαδημίας σε σχέση με την ταινία (κάτι που έχει γίνει αρκετές φορές στο παρελθόν). Μόνος σοβαρός αντίπαλος του εμφανίζεται μόνο ο Γούντι Άλλεν και το Μεσάνυχτα στο Παρίσι. Ο Άλλεν έχει προταθεί 15 φορές στην εν λόγω κατηγορία και το έχει κερδίσει 2 φορές (συν άλλο ένα Όσκαρ για τη σκηνοθεσία του Νευρικού Εραστή). Μόνο μελανό σημείο η απουσία του από την τελετή αφού ο Άλλεν έχει δηλώσει πως δεν συμμετέχει σε τέτοια πανηγυρία. Το έχει πράξει και στο παρελθόν και το 1977 με τον Νευρικό Εραστή και το 1985 με την Χάνα και τις Αδερφές της απέχοντας χαρακτηριστικά. Αουτσαϊντερ της κατηγορίας το ιρανικό Ένας Χωρισμός. Η παρουσία του εδώ ενισχύει τις πιθανότητες της ταινίας στο ξενόγλωσσο Όσκαρ αλλά θα ήταν τεράστια έκπληξη να κερδίσει το σενάριο. Θα είχε γούστο μια τέτοια κίνηση όπως και να το κάνουμε...

Σκηνοθεσία


Ο Τέρενς Μάλικ αποτελεί την έκπληξη της 5άδας σκηνοθεσίας και φαντάζει απίθανη μια νίκη του εδώ. Θα είναι και απών οπότε...Το ίδιο ισχύει και για τον Γούντι Άλλεν για τον οποίο τα είπαμε και στα σενάρια. Θα ήταν ίσως αρκετά καλή περίπτωση η νίκη του Αλεξάντερ Πεϊν για τους Απογόνους. Η ταινία πλασάρεται αθόρυβα ως η εναλλακτική επιλογή των ψηφοφόρων της Ακαδημίας. Η μάχη βέβαια ουσιαστικά θα δωθεί μεταξύ Μάρτιν Σκορτσέζε και Μισέλ Χαζαναβίσιους. Μεταξύ μας θα το έδινα στον Σκορτσέζε. Αλλά ο ενθουσιασμός της Ακαδημίας είναι τέτοιος για το Artist που σίγουρα κάνει την επιλογή προβλέψιμη. Σημειώστε βέβαια πως ο Γάλλος σκηνοθέτης έχει κερδίσει και το βραβείο του Σωματειου Σκηνοθετών γεγονός που του δίνει γερό πάτημα για την τελική επικράτηση. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις