Όσκαρ 2012 - Προβλέψεις για Μακιγιάζ, Κουστούμια και Καλ. Διεύθυνση



Χάρη στο μακιγιάζ των Μαρκ Κουλιέ και Τζεϊ Ροϊ Ελάν η Μέριλ Στριπ έγινε φτυστή Θάτσερ.
Τα υπόλοιπα ήταν θέμα υποκριτικής!


Παρουσίαση των φετινών υποψηφιοτήτων και προβλέψεις για τις κατηγορίες των Κουστουμιών, Μακιγιάζ και Καλ. Διεύθυνσης. 


ΜΑΚΙΓΙΑΖ

Με 3 μόλις υποψηφιότητες η κατηγορία δείχνει παιχνιδάκι και όντως είναι. Στο Άλμπερτ Νομπς όλο το παιχνίδι είναι πάνω στο μακιγιάζ της Γκλέν Γκλόουζ και της Τζάνετ Μακ Τιρ, οι οποίες από γοητευτικές κυρίες μεταμορφώθηκαν σε εργάτες του 19ου αιώνα. Η ταινία ήταν άλογο που καλπάζει τον Σεπτέμβριο του 2011 αλλά από τότε μέχρι τώρα έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. 

Αν και ο Χάρυ Πότερ αποτελεί μια σπουδαία ιστορία για τα 00s ωστόσο το φινάλε του δεν εκτιμήθηκε δεόντως και περιορίστηκε σε μικρές κατηγορίες όπως αυτή του μακιγιάζ. Ενδεχομένως η πλούσια εργασία των πρωτάρηδων σε ότι αφορά τα οσκαρικά μακιγιέρ της ταινίας να εκτιμηθεί. θα είναι ένας ελάχιστος αποχαιρετισμός της Ακαδημίας στον τελευταίο μάγο που έβγαλε η μεγάλη οθόνη.

Ερχόμαστε στην ουσία της κατηγορίας που δεν είναι αλλη από τη Σιδηρά Κυρία. Οι δύο μακιγιέρ της ταινίας, πρωτάρησες υποψήφιοι και αυτοί πέσανε με τα μούτρα πάνω στην Mέριλ Στρίπ και την μεταμορφώσανε σε εξαιρετική και πιστότατη Μάργκαρετ Θάτσερ. Αυτή η ξεχωριστή τέχνη τους που μας παρουσιάζει την Θάτσερ - Στρίπ όπως και τον συζυγο της Ντένις (Τζιμ Μπροούντμπεντ) σε 3 διαφορετικές ηλικίες (από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα). Δεν ξέρω πόσες πιθανότητες έχει η Στριπ για τον Α γυναικείο αλλά η απονομή της κατηγορίας στη Σιδηρά Κυρία μπορεί να αποτελέσει και προοοίμιο νίκης για την σπουδαία ηθοποιό. Σημειώστε πως καθόλου τυχαία η οσκαρική παρουσία της ταινίας περιορίζεται στην κατασκεύη και παρουσία της ίδιας της Θάτσερ κινηματογραφικά. Η υπόλοιπη ταινία έτσι κι αλλιώς δεν βλεπόταν!

ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ

Ταινίες εποχής στο συνόλο τους οι υποψήφιες και για να δούμε τι έχουμε: Με μοναδική παρουσία σε αυτή την κατηγορία το Anonymous μάλλον φαντάζει λίγο για την οσκαρική έκπληξη. Άξια πάντως φτάνει ως εδώ καθώς το υλικό της εποχής αφορά το ελισαβετιανό θέατρο του 15ου αιώνα. Με βάση δύο χρόνους της αστικής τάξης στο σήμερα αλλά και στην περίοδο του μεσοπόλεμου τo W.E. έφτασε και αυτό μέχρι εδώ με φιλοδοξίες αλλά η Ακαδημία έκλεισε την πόρτα στην Μαντονα κατάμουτρα. Καμία πιθανότητα λοιπόν για νίκη και εδώ. Όμοια τρίτη περίπτωση ίσως αποτελεί και η Τζειν Εϊρ που σίγουρα θα άξιζε μια παρουσία σε περισσότερες κατηγορίες αλλά περιορίζεται σε μια αυτονόητη παρουσία στα κουστούμια. Ρομαντισμός, κουστούμια εποχής και πάμε να δούμε τους δύο σοβαρούς διεκδικητές.


Μακέτα με τα κουστούμια της Σάντυ Πάουελ για το Hugo του Μάρτιν Σκορτσέζε


Ο Γουόρεν Μπίτι έλεγε το 1982 ότι η οσκαρική κούρσα ανάμεσα στους Κόκκινους και στους Δρόμους της Φωτιάς θα κρινόταν από το Όσκαρ Κουστουμιών! Πιθανότατα να είχε δίκιο αλλά οι 2 φετινοί διεκδικητές είναι τα 2 φαβορί των Όσκαρ. Artist vs Hugo και όποιος προλάβει να κάτσει στο τελευταίο μουσικό κάθισμα κερδίζει. Από τη μια έχουμε κουστούμια του μεσοπολέμου και της Μεγάλης Ύφεσης (1927-1934) που σχεδίασε ο Μάρκ Μπρίτζες. Πρωτάρης των Όσκαρ ο ενδυματολόγος του Αρτίστα, έχει ηδη εισπράξει χαρά με την νίκη του στα BAFTA αλλά έχει μπροστά το Hugo και την εξαιρετικά επιμελημένη δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι της καλ. διεύθυνσης, σκηνικών και κουστουμιών.

Από την άλλη ένα παραμύθι με την ιστορία του κινηματογράφου στο Παρίσι στις αρχές του 20ου αιώνα που ενδυματολογικά φρόντισε η μόνιμη συνεργάτις του Μάρτυ, η Σάντυ Πάουελ. Υποψήφια στα Όσκαρ για 11η φορά, όλες για κουστούμια εποχής και νικήτρια 3 φορές (Ερωτευμένος Σέξπηρ, Ιπτάμενος Κροίσος, Βασίλισσα Βικτώρια-Τα χρόνια της νιότης). Το δίλλημα τεράστιο αλλά δίνω προβάδισμα στην υπερπαραγωγή του Σκορτσέζε. Μόνη ανατροπή αν η Ακαδημία έχει ενθουσιαστεί τόσο πολύ ώστε να αρχίζει να μοιράζει τζάμπα Όσκαρ στον Αρτίστα. 

ΚΑΛ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Άλλη μια σιγουρη νίκη για το Hugo εδώ? Ίσως. θα πρέπει να καθαρίσει πρώτα 4 καλούς συνυποψήφιους. Ο Χάρυ Πότερ ας πούμε εχει προταθεί πολλάκις σε αυτή την κατηγορία αλλά η Ακαδημία ουδέποτε συγκινήθηκε ουσιαστικά από τον παραμυθένιο κόσμο του Χογκουάρτς που έστησαν επί μια δεκαετία οι Στούαρτ Κρέγκ και Στέφανι Μακ Μίλαν. Γιατί άραγε να το κάνει τώρα? Ομοίως το Άλογο του Πολέμου παρά το περιβάλλον της βρετανικής υπαίθρου και του Α παγκοσμίου Πολέμου δεν έχει και πολλές πιθανοτητες νίκης. Ο Ρικ Κάρτερ πάντως είχε κερδίσει το 2010 για το Άβαταρ

Στο γοητευτικό Παρίσι μιας άλλης εποχής μας μεταφέρει ο Γούντι Άλλεν
και οι υπέυθυνες για την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της ταινίας Αν Σεμπέλ και Ελέν Ντεμπρού
Ο Αρτίστας έχει ξεπεράσει 2 σοβαρά εμπόδια εδώ παρά την ασπρόμαυρη ρετρό αισθητική του Μεσοπολέμου και του Great Depression που επιμελήθηκε. Και τα δύο περιγράφουν τον Παρίσι του Μεσοπολέμου (ίδιο ιστορικό πλαίσιο επομένως). Το Μεσάνυχτα στο Παρίσι μεταφέρεται από το σήμερα στο Παρίσι της δεκαετίας του 1920 (και σε κάποιες σκηνές στην Μπελ Εποκ). Η ταινία του Άλεν έχει αρκετές πιθανότητες  σε 2 κατηγορίες και η μια είναι εδώ. Σημειώστε τα 2 ονόματα των πρωτάρηδων υποψηφίων Αν Σεμπέλ και Έλεν Ντεμπρού που έχουν συνεργαστεί σε αρκετές διεθνείς παραγωγές που είχαν στο επίκεντρο τους το Παρίσι (Μαρία Αντουανέτα, Paris Je t aime, Τζούλι και Τζούλια).

Το Hugo πάντως και εδώ έχει τον πρώτο λόγο. Γυρισμένο στις αρχές του 20ου αιώνα ουσιαστικά μας μεταφέρει με μαγικό τρόπο στην εποχή και υπεύθυνοι για το αποτέλεσμα είναι 2 δοκιμασμένοι άνθρωποι, διάσημο ζευγάρι στον χώρο της σκηνογραφίας. Ο Ντάντε Φερέτι και η Φραντσέσκα Λο Σιάβο βρίσκονται ακόμα στο pick μιας δημιουργικής διαδρομής και κερδίζουν με την πλούσια εμπειρία τους τις εντυπώσεις και όχι άδικα. Τα τελευταία 22 χρόνια έχουν προταθεί 8 φορές και αν κερδισουν αυτό θα γίνει για 3η φορά μέσα σε 7 χρόνια.   

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ