We wish Good Luck for Dogtooth and Giorgos Lanthimos


A great challenge for Giorgos Lanthimos's "Dogtooth" and Greek Cinema this night in 83rd Oscars! "Dogtooth" has nominated for an Academy Award for Best Foreign Language Film. This is the first time in the last 34 years that a greek film has managed to win an Oscar nomination. The co-conteders on Best Foreign Language Film are "Biutiful" by Al. Gonjalez Innaritu from Mexico, "In A Better World" by Susane Bier from Denmark, "Incendies" by Dennis Villeneuve from Canada and "Outside the Law" (Hors-La-Loi) by Rachid Bouchareb from Algeria.

We wish good luck to the director and the greek participation in tonight's Oscars show!

Mike Celestino
Dogtooth is amazing, completely fucked up, and incredibly important. You should watch it immediately, if you haven't already.

A smash tweeter trend for Greek Cinema!

Read more about Dogtooth in blog's files here

Σχόλια

Ο χρήστης Ίωνας είπε…
Μια απλή έως και απλοϊκή άποψη περί "κυνόδοντα". Εντάξει, έφτασες στα βραβεία αλλά δεν το πήρες το ρημάδι... Τί Λά(ν)θη έχει κάνει άραγε;
Μεγάλη πληγή για τους έλληνες σκηνοθέτες αποτελεί η προκατάληψη και αποφυγή κάθε είδους "αμερικανιάς". Προκατάληψη που λέει ότι το θέαμα και η ουσία είναι έννοιες αμοιβαίως αποκλειόμενες. Ωραία, βρήκες μπατζετ, βρήκες ιστορία, ήρθε η ώρα να γυρίσεις την ταινία σου. Χέστα ρε φίλε τα "αγγελοπουλικά" ύφη και πούλα μας το έργο σου (παρακάτω θα εξηγήσω το αγγελοπουλικό μην παρεξηγηθώ).Δεν με νοιάζει στο φινάλε πού βρήκες ή απο πού εμπνεύστηκες το στόρι και τί έκανες, εσύ ξέρεις καλλίτερα δεν θα κάτσω εγώ να σου κάνω τον ηθικολόγο δώσε μου εσύ καλλίτερη προσέγγιση και χέστηκα ποιος το επινόησε πρώτος. Καλά έκανες και επέλεξες ότι επέλεξες. Παρακάτω, εντάξει δεν έχεις προϋπολογισμό για χολιγουντιανή υπερπαραγωγή αλλά 3 κάμερες (του πούστη!)τις έχεις. Ε, μη τις κολλάς τις ρημάδες στο πάτωμα λες και τις τσιμεντάρανε! Επίσης, δεν μας αρέσει το "αγγελοπουλικό" σου πλάνο που κρατάει 10 δεύτερα (οι χρόνοι είναι τυχαίοι) και εμείς παθαίνουμε μαλάκυνση εγκεφάλου. Μισό με ένα δευτερόλεπτο κάθε πλάνο και πολύ είναι. Λιώσε δάχτυλα στο μοντάζ. Δώσε κίνηση, δράση, σασπένς βάλε μας μέσα στον χρόνο και τον χώρο της ταινίας σου. Παίξε με τα ζουμαρίσματα με το βάθος πεδίου με lens flare. Δώσε ταχύτητα και ώθηση στην ταινία σου. Στον Ταραντίνο τον εγκιβωτισμό λατρέψαμε αλλά δεν βλέπαμε "ακίνητα" και παγωμένα πλάνα του Τραβόλτα. Ημασταν στην "τσίτα". Σε ένα διάλογο με ακίνητους πρωταγωνιστές σε "χαστούκιζαν" δεκάδες πλάνα που μπορεί να ήταν εναλλαγές δύο μόνο καμερών. Μέσα, έξω, πίσω, μπρος και οι κόρες των ματιών μας παθαίνουν "κοκομπλόκο". Πέτα αυτή την ρημάδα κακομοιρίστικη προκατάληψη ότι δεν μπορείς να έχεις ποιότητα και θέαμα ταυτόχρονα σε ένα έργο. Άσε αυτήν την παλιομοδίτικη αντίληψη ότι η "αμερικανιά" δεν είναι ποιοτική. Όποιος κουλτουριάρης σκηνοθέτης και να έπαιρνε ένα Όσκαρ δεν θα έλεγε ότι πήρε ένα μη ποιοτικό βραβείο. Θα απολάμβανε σεβασμό απο τους συναδέλφους του. Ντάξει δεν εξισώνω τη στατικότητα του Λάνθιμου με εκείνη του Αγγελόπουλου αλλά είναι διάχυτη αυτή η αίσθηση της στατικότητας. Μην το κάνεις μονοδιάστατο το έργο σου. Στο φινάλε δεν θέλω να καταλάβω "τί θέλει να πει ο ποιητής", αν είσαι καλός ποιητής θα το πιάσω το νόημα και με περισσότερη κίνηση.
Πάμε παρακάτω.
Άρχισες κάτι. Τέλειωσέ το!
Σου αρέσουν τα αινιγματικά κλεισίματα στις ταινίες. Ωραία το κατανοώ. Αν είναι να το κάνεις κάνε το σωστά. Είδες το inception; Σε όλο το έργο σε έψηνε με τη σβούρα, εδώ η σβούρα εκεί η σβούρα. Αν περνούσαν 7 λεπτά χωρίς να δεις τη σβούρα ανησυχούσες μήπως τού πεσε απ' την τσέπη του Ντι Κάπριο και την έχασε. Με τη σβούρα έκλεισε το έργο και με αίνιγμα αλλά πολύ καλά στημένο και μόνο 2 υποψήφιες εκδοχές.
Εσύ μας παράτησες στο πορτ μπαγκάζ και μείναμε "με τη τσουτσού στο χέρι". Άφησες όλα τα παράθυρα ανοιχτά. Ε, κλείσε και κανένα παράθυρο και άφησέ μας 2 άντε 3 επιλογές. Κάναμε έρωτα σε όλο το έργο και στο τέλος μας είπες "παίξτο μόνος σου". Ε. δεν θέλω να γίνω σκηνοθέτης, εσύ είσαι ο σκηνοθέτης. Ή θα τελειώσεις αυτό που ξεκίνησες ή απέκλεισε κάποια ενδεχόμενα κι άσε να επιλέξω απο 2-3. Όχι όμως και να μας αφήνεις στο απόλυτο "κενό".
Αυτά και συγνώμη για το "κατωσέντονο". Είναι απλά μια δική μου απλοϊκή προσέγγιση για τα πράγματα. Συγχαρητήρια στον Λάνθιμο για την μεγάλη επιτυχία του.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)