Όσκαρ 2011 - Σκηνοθεσία & Animation

Περί σκηνοθεσίας, καρτούν και γυναικών ο λόγος σήμερα στα posts. Πέντε δυνατά ονόματα της σκηνοθεσίας, 3 ταινίες κινουμένων σχεδίων που ξεχώρισαν και 10 κυρίες (μικρές και μεγάλες) μας απασχολούν με τις υποψηφιότητες τους.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Έφτασε επιτέλους σε μια υποψηφιότητα ο Ντάρεν Αρονόφσκι! Και αυτό είναι σημαντικό. Πως ένας αντισυμβατικός σκηνοθέτης, που δεν πατάει και τόσο στα χνάρια του εμπορικού Χόλυγουντ φτάνει μέχρι τα Όσκαρ. Στον "Μαύρο Κύκνο" ο Αρονόφσκι δεν κάνει τίποτα περισσότερο από όσα γνωρίζουμε μέσα από τις προηγούμενες ταινίες του. Μόνο που εδώ είναι λίγο πιο επιτηδευμένο ίσως και λόγω θέματος. Το θέμα είναι μπορεί να κάνει την έκπληξη? Θα το ήθελα πάρα πολύ αλλά δύσκολα θα κάνει ανατροπή. Σίγουρα όμως στο μέλλον μπορεί να γίνει το πρόσωπο της βραδιάς.

Τους ανθρώπους και στις επιλογές τους προσέχει ο Ντειβιντ Ο Ράσελ και δίνει ένα δράμα χαρακτήρων στο Fighter. Μέχρι εκεί όμως γιατί όλο το υπόλοπο πακέτο είναι αδιάφορο. Προφανώς όμως η ταινία και ο σκηνοθέτης έχουν την στήριξη του Σωματείου Ηθοποιών. Αυτό βέβαια δεν είναι αρκετό για να βοηθηθεί η υποψηφίοτητα του Ράσελ.




H πραγματική μάχη θα δωθεί ανάμεσα στον Τομ Χούπερ του "Λόγου του Βασιλιά" και τον Ντέιβιντ Φίντσερ του "Social Network". Μια έξοχη σκηνοθεσία πάνω σε ένα ιστορικό δράμα και απέναντι το σήμερα, η εποχή μας. Το Σωματείο Σκηνοθετών πριν μερικές μέρες έδωσε το βραβείο του στον Χούπερ. Αυτό είναι αλήθεια του δίνει αρκετούς πόντους για την επικράτηση αλλά το Social Network είναι σκληρός αντίπαλος. Επτά φορές μόλις έχει σπάσει η αλυσίδα Σωματείο Σκηνοθετών - Όσκαρ Σκηνοθεσίας, η τελευταία το 2002 με τον Ρομάν Πολάνσκι (Ο Πιανίστας) να "κλέβει" το αγαλματάκι από τα χέρια του Ρομπ Μάρσαλ (Σικάγο). Ήρθε άραγε η ώρα για την 8η?

Ο Φίντσερ πάντως είναι αναγνωρισμένος αλλά όχι βραβευμένος με Όσκαρ. Με τον "Μπέντζαμιν Μπάτον" είχε κερδίσει άλλη μια υποψηφιότητα ενώ με το Social Network έχει μαζέψει μια οκά βραβεία σκηνοθεσίας από τις Ενώσεις Κριτικών και τις Χρυσές Σφαίρες.






Μέσα σε όλα αυτά να και οι Κοέν! Βγάλαν εκτός μάχης τον Κρίστοφερ Νόλαν του Inception στη σκηνοθεσία και μπήκαν στην πεντάδα χάρη στο "Αληθινό Θράσος", ένα παλιομοδίτο γουέστερν. Πότε ήταν η τελευταία φορά που σκηνοθεσία γουέστερν κέρδισε το Όσκαρ? Κρατηθείτε, ήταν το μακρινό 1992 ο Κλιντ Ίστγουντ για τους "Ασυγχώρητους". Εκτός αν θεωρούμε γουέστερν το gay Brokeback Mountain του Άνγκ Λι αλλά και το "Καμιά πατρίδα για τους Μελλοθάνατους" των Κοέν. Με μόνο κέρδος λοιπόν την αναγνώριση τους πάνω στο είδος του γουέστερν νομίζω πως οι Κοέν θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι που φτάσαν ως εδώ γιατί έτσι κι αλλιώς εδώ θα μείνουν. Πάντως κατέχουν ένα πολύ ιδιαίτερο ρεκορ ήδη. Είναι τα μοναδικά αδέρφια υποψήφια (δύο φορές) και βραβευμένα με Όσκαρ σκηνοθεσίας.

ΦΑΒΟΡΙ : ΤΟΜ ΧΟΥΠΕΡ - ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΦΙΝΤΣΕΡ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: ΝΤΑΡΕΝ ΑΡΟΝΟΦΣΚΙ

ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ

Δύο αμερικάνικες και μια γαλλική παραγωγή στην συγκεκριμένη κατηγορία. Χωρίς πολλές φλυαρίες φαβορί είναι το Toy Story 3 της Pixar. Με 5 υποψηφιότητες συνολικά (και μάλιστα ανάμεσα τους για καλύτερη ταινία και σενάριο) το πράγμα βγάζει μάτι. Αν και εγώ θα στεκόμουν περισσότερο στις άλλες δύο περιπτώσεις.




Το "Πως να εκπαιδεύεσετε τον δράκο σας" είναι ένα απολαυστικό animation που έφτασε στα Όσκαρ με δύο προτάσεις (animation και μουσικής). Η Dreamworks παρά την προσπάθεια και την αρκετά προσεκτική δουλειά της στο αντικείμενο (όχι πάντα αλλά συχνά) έρχεται καταϊδρωμένη και δεύτερη. Η τελευταία φορά που κέρδισε ήταν το 2005 με το "Γουάλας και Γκρόμιτ" ενώ μακρινός φαντάζει ο θρίαμβος του "Σρέκ" το 2001 όταν καθιερώθηκε η συγκεκριμένη κατηγορία βραβείου.

Σαν εκπρόσωπος της Γαλλίας μοιάζει το "Illusionist" σε σκηνοθεσία Συλβαίν Σομέ, που έχει ξαναφτάσει βέβαια στα Όσκαρ παλιότερα χάρη στο αρτίστικο "Οι κυρίες της Μπελβιλ". Και πάλι θα αρκεστεί με την συμμετοχή στη γιορτή αλλά νομίζω πως σαν ταινία έχει περισσότερη ψυχή από τα άλλα δύο.




ΦΑΒΟΡΙ : TOY STORY 3
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: ΟΧΙ ΤΟ TOY STORY 3

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ