Όσκαρ 2011 - Γυναικείες ερμηνείες

Το προτελευταίο post προβλέψεων και παρουσίασης των φετινών Όσκαρ αφορά τις γυναικείες ερμηνείες. Ολοκληρώνουμε αύριο με τις 10 ταινίες των όσκαρ και φυσικά την Κυριακή live blogging - networking!

Α ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ


Η Ανέτ Μπένινγκ θεωρείται και είναι μια σπουδαία ηθοποιός της γενιάς της. Το 2000 αν και φαβορί ως αλαζονικά φιλόδοξη μεσίτρια του “American Beauty” έχασε το αγαλματάκι στο τσάκ (από την Χίλαρι Σουάνκ). Συνολικά με την φετινή της παρουσία μετράει 4 υποψηφιότητες (3 στον Α΄ γυναικείου και 1 στον Β΄). Σατανική σύμπτωση αλλά το 2000 έχασε από έναν λεσβιακό ρόλο με αντρικές αναφορές συμπεριφοράς και τώρα η ίδια επιστρέφει ως μια λεσβία παντρεμένη και οικογενειάρχης. Είναι το ένα από τα δύο φαβορί αλλά δεν πιστεύω πως έχει τις πιθανότητες με το μέρος της. Ο ρόλος παντως στο "Τα παιδιά είναι εντάξει" έχει όλα τα συστατικά που φτιάχνουν έναν ιδανικό πάτερ φαμίλια. Αν με ρωτήσετε προσωπικά θα σας πω ότι η Μπένινγκ ήταν πολύ καλή στο ρόλο της (ως ο “άντρας” της οικογένειας) αλλά δεν τον βρίσκω τολμηρό σε αντίθεση με αυτόν της συντρόφου της στην ταινία Τζούλιαν Μουρ που παίζει με την γυναικεία σεξουαλικότητα και τις ερωτικές συμπεριφορές και ευαισθησίες. Η Ακαδημία όμως ελάλησε και περί ορέξεως...


Τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια τεράστια κουβέντα για την κατιούσα πορεία επιλογών της Νικόλ Κιντμαν. Στις αρχές της δεκαετίας υπήρξε σύμβολο σεξουαλικότητας και επιτυχίας. Το όνομα της πουλούσε σαν ζεστό ψωμί ενώ το 2002 ως Βιρτζίνια Γουλφ στην λατρεμένη μου ταινία “Οι Ώρες” κέρδισε το αγαλματάκι. Συνολικά με την φετινή έχει 3 υποψηφιότητες. Φέτος όλοι συμφωνούν πως η ωριμότητα και η ερμηνευτική βαρύτητα της ως μια μητέρα που βιώνει ποικιλοτρόπως την απώλεια του λατρεμένου της παιδιού στην Απώλεια δικαιωματικά άξιζε μια υποψηφιότητα. Πολύ περισσότερο και το ίδιο το βραβείο αλλά ας όψεται η σύνθεση της πεντάδας και η παρουσία των Μπένινγκ και Πορτμαν.


Η Τζένιφερ Λώρενς με την παρουσία της στην Καρδιά του Χειμώνα αναδεικνύεται φέτος στο next best thing. Στην ταινία ερμηνεύει μια έφηβη που ζει στις Μεσοδυτικές ΗΠΑ αναζητά τον χαμένο πατέρα της ενώ προσπαθεί να εξασφαλίσει την επιβίωση της οικογένειας. Σαφώς η ταινία είναι ο indie θρίαμβος της χρονιάς και εντυπωσίασε άπαντες (πλην εμού). Νομίζω πως αυτές τις ιστορίες στον ευρωπαϊκό (για να μην πω για τον ασιατικό) κινηματογράφο τα έχουμε δει πολλάκις στην οθόνη. Και καλή η Λώρενς αλλά η Μίλα Κούνις ήταν η αποκάλυψη της χρονιάς.


Η Μισέλ Ουίλιαμς επιστρέφει στα Όσκαρ με το Blue Valentine. Το 2005 είχε την πρώτη της υποψηφιότητα στην κατηγορία για τον “Μυστικό του Brokeback Mountain” και πάλι ως σύζυγος ενός ζεύγους σε τριβή και χωρισμό (για άλλους λόγους όμως). Η ερμηνεία της είναι πολύ καλή. Πέρα από τα συνηθισμένα παίζει αρκετά με την εκφραστικότητα και την ένταση που βγάζει σωματικά σε μια σχέση που δείχνει να φτάνει στο τέρμα. Βέβαια μου προξενεί μεγάλη εντύπωση γιατί δεν προτάθηκε ο συμπρωταγωνιστής της Ραϊαν Γκόσλινγκ, που έχει μεγάλυτερη δραματκή ένταση ως ρόλος. Η παρουσία της πάντως στα Όσκαρ θεωρείται ήδη ευχάριστη έκπληξη και μάλλον το θαύμα θα μείνει μέχρι εκεί. Βλέπετε φέτος ο οδοστρωτήρας της κατηγορίας έχει χορευτικές ικανότητες...


...Και τρομερή γοητεία! Η Νάταλι Πορτμαν ως ταλαντούχα και φιλόδοξη μπαλαρίνα δίνει νομίζω την ερμηνεία της χρονιάς στον “Μαύρο Κύκνο”. Ισορροπεί ανάμεσα στο καλό και στο κακό, δοκιμάζει τα όρια της ενώ με όχημα τον ρόλο της στο μπαλέτο αλλά και την περίφημη Μέθοδο αποκαλύπτεται και ξεδιπλώνει την ψυχολογική ταυτότητα της σε τέτοιο βάθος που ακόμα και ο ίδιος ο Φροϊντ θα ούρλιαζε από χαρά. Νομίζω πως κανείς δεν αμφιβάλει πως αυτή η δεύτερη υποψηφιότητα της Πορτμαν είναι η τυχερη. Συν του ότι έχει όλο το πακέτο που λατρεύουν τα media (ερωτευμένη, έτοιμη για γάμο και φυσικά έτοιμη για μαμά). Ετοιμαστείτε λοιπόν για μια απονομή Ά γυναικείου με συγκίνηση, κλάματα, ευχαριστίες από μπαμπά-μαμά μέχρι τους περαστικούς έξω από το Κόντακ κα όλα τα συναφή.

ΦΑΒΟΡΙ: ΝΑΤΑΛΙ ΠΟΡΤΜΑΝ

ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡ : ΑΝΕΤ ΜΠΕΝΙΝΓΚ

ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: ΝΑΤΑΛΙ ΠΟΡΤΜΑΝ - ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ

Β ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Από το 2005 που πρωτοεμφανίστηκε και αναδείχτηκε στα όσκαρ με το Junebug μέχρι σήμερα η Εϊμι Άνταμς είναι μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις του αμερικάνικου κινηματογράφου συνολικά. Έχει τρεις υποψηφιότητες (όλες στον β γυν. ρόλο) μέσα σε 6 χρόνια. Τιμητική διάκριση από μόνο του το γεγονός αν σκεφτείς ότι μόλις 7 ηθοποιοί έχουν καταφέρει κάτι ανάλογο (η τελευταία η Κέιτ Μπλάνσετ τις χρονιές 2004, 2006, 2007). Με πλήθος ερμηνευτικών επιλογών και φοβερό ταλέντο δείχνει να είναι μια από τις σπουδαίες πρωταγωνίστριες που θα μας απασχολήσουν την επόμενη δεκαετία. Στο Fighter ο ρόλος της ως Σαρλίν Φλέμινγκ, μια κοπέλα με πρακτικό πνεύμα και οξύ χαρακτήρα που στέκεται στο πλευρό του συντρόφου της Μίκι της δίνει επάξια το οσκαρικό εισιτήριο. Είναι η μια από τις δύο υποψηφιότητες της ταινίας στην κατηγορία αυτή και έτσι χάνει πολύτιμη στήριξη. Θα ήθελα όμως να κάνει την έκπληξη.


Απορίας άξιον πως μια εκπληκτική ηθοποιός όπως η Έλενα Μπόναμ Κάρτερ έχει μόλις 2 υποψηφιότητες! Η προηγούμενη παρουσία της ήταν στον Α γυναικείο για τα “φτερά του Πάθους” πριν 13 χρόνια. Τώρα επιστρέφει ως σύζυγος Βασιλιά και μάλιστα αφοσιωμένη και στοργική με πίστη στην λύση του πολύχρονου προβλήματος του αλλά και στις ικανότητες του. Ανέλπιστη και αυτή η παρουσία η οποία πιθανότατα δεν θα ακολουθήσει το ρεύμα της βραδιάς υπέρ του “Λόγου του Βασιλιά”.


Μάνα είναι μόνο μια αλλά καμιά φορά ακόμη και αυτή βλάπτει σοβαρά. Δεν έχω μεγαλύτερη δικαίωση για τον Γιώργο Λάνθιμο από την παρουσία της Μελίσα Λίο στα όσκαρ με τον ρόλο της στο Fighter ως μητέρας που εγωιστικά θέλει να ελέγχει την ζωή και την καριέρα του γιου της προς ίδιον όφελος. Αν το 2008 με το "παγωμένο Ποτάμι" η Λίο ήταν το αουτσάιντερ που δεν έκανε την μεγάλη ανατροπή τώρα, στην δεύτερη ευκαιρία της, έχει μεγάλες πιθανότητες να κερδίσει το χρυσό αγαλματάκι. Η υποστήριξη που δέχεται είναι μεγάλη και όλοι συμφωνούν πως αποτελεί μια θαυμάσια επαγγελματία που δίνεται στους ρόλους της. Λογικά η καταπιεστική μάνα μποξέρ θα δικαιώσει τα προγνωστικά που την θέλουν φαβορί.


Το μόνο πρόβλημα για την Λίο ακούει στο όνομα Μελίσα Στεινφιλντ. Μια δυναμική πιτσιρίκα, μόλις 15 ετών. Η νεότερη υποψήφια των φετινών Όσκαρ είναι ουσιαστικά η πρωταγωνίστρια του "Αληθινού Θράσους", της ταινίας των Κοέν αλλά για λόγους τακτικής βρέθηκε στον Β γυναικείο ως υποψήφια. Νομίζω πως έχει όλο το πακέτο για να διαπρέψει μελλοντικά και στην φετινή κούρσα μπορεί άνετα να ανατρέψει το φαβορί με το Αληθινό Θράσος της εντός της μεγάλης οθόνης αλλά και την τσαχπινιά της εκτός.


Πέμπτη πρόταση της κατηγορίας η Τζάκι Γουίβερ σε έναν πραγματικά υπέροχο ρόλο στο "Ζωικό Βασίλειο". Η μητέρα μιας φαμίλιας που ζει στο περιθώριο και στην παρανομία στους δρόμους της Μελβούρνης. Μια γυναίκα που ζει μέσα από την ισχύ και την δύναμη των παιδιών της. Υπήρχε ποντάρισμα στην Αυστραλή ότι θα φτάσει μέχρι τα όσκαρ και φυσικά τα κατάφερε. Τα φαβορί βέβαια της κατηγορίας ήδη αναφέρθηκαν.

ΦΑΒΟΡΙ: ΜΕΛΙΣΑ ΛΙΟ
ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡ: ΧΑΪΛΙ ΣΤΕΙΝΦΙΛΝΤ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: ΕΪΜΙ ΑΝΤΑΜΣ - ΧΑΪΛΙ ΣΤΕΙΝΦΙΛΝΤ


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)