Όσκαρ 2011 - Ήχος, εφέ και μοντάζ (τεχνικά 3)




Είναι αλήθεια πως τις τελευταίες μέρες χαλαρώσαμε τις αναρτήσεις του ιστολογίου αλλά αυτή τη βδομάδα που έρχεται θα είναι αρκετά πλούσια με την προσοχή μας στραμένη στα Όσκαρ. Σήμερα το τελευταίο μέρος των τεχνικών Όσκαρ.

ΗΧΟΣ

Δύο καθαρά τεχνικές κατηγορίες με το δικό τους ενδιαφέρον είναι το sound mixing και sound editing. Για όσους δεν αντιλαμβάνονται την διαφορά και την λειτουργία του καθενός από αυτά τα δύο να πούμε πως το editing αφορά την παρουσίαση άρτιων ηχητικών εφέ και τον επιδέξιο χειρισμό της ηχητικής υπόστασης μιας ταινίας. Το mixing από την άλλη αφορά την λειτουργία και ισορροπία όλων αυτών των στοιχείων σε συνδυασμό με την μουσική και τους διαλόγους μιας ταινίας. Και αφού κάναμε τον διαχωρισμό να σημειώσω πως θεωρώ σκάνδαλο την απουσία του "Μαύρου Κύκνου" από αυτές τις κατηγορίες!

Δεν υπάρχει αμφιβολία πάντως πως το Inception είναι το φαβορί και στα δύο βραβεία ήχου. Στα εφέ μάλιστα είχε κερδίσει και η προηγούμενη ταινία του Νόλαν (Ο Σκοτεινός Ιππότης) δημιουργώντας ιδιαίτερα αίσθηση με την λειτουργία του ήχου. Κάποιες εκτιμήσεις αναφέρουν ως υπολογίσιμη δύναμη και το True Grit επιχειρηματολογώντας για το πόσο επιδέξια φτάνει στα αυτιά των θεωτών ο ήχος (και ο απόηχος) της άγριας Δύσης αλλά και της φύσης. Η εναλλακτική πρόταση έρχεται από μια ταινία που φτιάχτηκε για τα πολλά (Όσκαρ) και έμεινε στα λίγα. Αναφέρομαι στο TRON Legacy". Όπως επίσης και στην παρουσία του animation "Toy Story 3" το οποίο πλασαρίστηκε σε αρκετές κατηγορίες μεταξύ των οποίων και καλύτερης ταινίας. Νομίζω πως η δυναμική του Inception όμως στηρίζεται άνετα και από το γεγονός ότι μιλάμε για το αρτιότερο blockbuster της χρονιάς.

Ομοίως και στο μιξάζ. Το Inception έχει τον πρώτο λόγο και εδώ. Το True Grit ακολουθεί και εδώ παραδόξως και μάλιστα έχει κερδίσει και το ανάλογο βραβείο από το Σωματείο Ήχου. Λέτε να κάνει την έκπληξη? Κάποιοι πάντως ελπίζουν πως ο νικητής μπορεί να είναι το Salt, κυρίως λόγω της μακράς αναμονής του ηχολήπτη της ταινίας, του Γκρέγκ Ράσελ, στην λίστα των υποψηφίων με 14 χαμένες υποψηφιότητες! Μου κάνει εντύπωση πάντως πως το Social Network παρά την παρουσία του στην κατηγορία του μιξάζ δεν υπολογίζεται για το συγκεκριμένο Όσκαρ αν και υποψήφιο.


ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ

Και στα οπτικά εφέ το Inception έχει τον πρώτο λόγο και εφόσον τα καταφέρει σε αυτές τις τεχνικές κατηγορίες όπως καταλαβαίνετε θα μαζέψει άνετα 3-4 Όσκαρ στο σακούλι του. Οι ονεροφαντασιώσεις του Κρίστοφερ Νόλαν που έκαναν ακόμα και μια πόλη να αναποδογυρίσει δικαίως αξίζουν το χρυσό αγαλματάκι. Μόνο φόβητρο το εντυπωσιακό 3D οπτικό περιβάλλον της "Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων".

ΜΟΝΤΑΖ


Μια κρίσιμη στιγμή για την εξέλιξη της οσκαρικής βραδιάς είναι κάθε φορά το Όσκαρ Μοντάζ. ϊσως γιατί η δουλειά του μοντέρ είναι μια δεύτερη σκηνοθεσία με τον τρόπο που θα χειριστεί το υλικό του γυρίσματος και παράλληλα το όραμα του σκηνοθέτη. Η φετινή μάχη κρίνεται ιδιαίτερα αμφίρροπη και αβέβαιη σε έκβαση.

Ενδιαφέρον παρουσίαζει η υποψηφιότητα του "Μαύρου Κύκνου", τηρώντας όλους τους κανόνες ενός ψυχολογικού θρίλερ αλλά δεν λειτουργεί συνολικά σαν ταινία χάνιντας κάτι στην συνοχή της ροής της αφήγησης και έτσι δυστυχώς δεν αποτελεί την πιο σφιχτή υποψηφιότητα της κατηγορίας. Απορώ πως το Fighter έφτασε στους υποψήφιους αυτής της κατηγορίας. Ο Τζον Χάρις για τις "127 Ώρες" ακολουθεί κατά γράμμα την ποπ αισθητική του Ντάνι Μποϊλ. Η μάχη πάντως θα δοθεί ανάμεσα στα δύο πάθη της χρονιάς. Οι μοντέρ Άνγκους Γουόλ και Κέρκ Μπάξτερ παρέδωσαν στο Social Network μια ταινία που όπως θα ήθελε και ο σκηνοθέτης της, ο Ντειβιντ Φίντσερ μιλάει με την γλώσσα της εποχής μας. Γρήγορη, με νεύρο, με εναλλαγές εικόνων. Αν όντως μιλάμε για την καλύτερη αμερικάνικη ταινία της χρονιάς τότε το διακύβευμα είναι αρκετό για να κερδίσει αυτή η ομάδα, που ήταν και πάλι υποψήφια για τον "Μπέντζαμιν Μπάτον" αλλά έχασε, το Όσκαρ μοντάζ. Από την άλλη έχουμε βέβαια μια σχολή κλασικής βρετανικής παράδοσης με την υποψηφιότητα του "Λόγου του Βασιλιά" και του Βρετανού - ινδικής καταγωγής - Ταρίκ Ανβάρ. Με βάση αυτά τα δεδομένα η μάχη σε αυτό το βρβαείο θα είναι σκληρή αλλά μάλλον δεν θα κρίνει τον τελικό νικητή της βραδιάς όπως συμβαίνει συνήθως.

ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: SOCIAL NETWORK
AOYTΣΑΙΝΤΕΡ : Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: 127 ΩΡΕΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ