Οσκαρ 2011 - Σενάρια

Είναι προφανές ότι οι πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες της βραδιάς είναι τα σενάρια σε κάθε απονομή. Εδώ θα βρείτε 10 ταινίες με δυνατές ιστορίες που σιγουρα αξίζει να δείτε. Ξεκινάμε με το

Πρωτότυπο σενάριο

Τιμητική η παρουσία του γλυκόπικρου "Μια Χρονιά Ακόμα" και του Μαικ Λι χωρίς πολλές πιθανότητες νίκης. Μακάρι να κάνει την έκπληξη και η Ακαδημία επιτέλους να τιμήσει έναν ευαίσθητο δημιουργό που κάνει πράγματι ανθρώπινο σινεμά. Να θυμίσω την παρουσία του στα Όσκαρ άλλες έξι φορές για τα "Μυστικά και ψέματα", "Βέρα Ντρεϊκ", "Η παράσταση μιας ζωής" και "Τυχερή και ευτυχισμένη".

Στο Fighter το ενδιαφέρον εστιάζει στο χτίσιμο ολοκληρωμένων χαρακτήρων της ιστορίας με ιδιαίτερη προσοχή. Μια εγωίστρια καταστροφική μητέρα, ένας αυτοκαταστροφικός γιος, ένας ταλαντούχος αδερφός στο μποξ που βρίσκεται στο μεταίχμιο μιας επιλογής.

Τα πολυεπίπεδα όνειρα του Κρις Νόλαν στο Inception του έδωσαν την χαρά μιας υποψηφιότητας που δεν κατάφερε να δει στην σκηνοθεσία όπως θα άξιζε. Αρκετά καλό το σενάριο της ταινίας, με δημιουργική φαντασία. Αντέχει μάλιστα και σε ένα δεύτερο επίπεδο μελέτης και έρευνας των σεναριακών συμβολισμών αλλά όχι αρκετό για να ξεπεράσει άλλες υποψηφιότητες. Βέβαια ο Νόλαν είναι ο νικητής του Writers Guild Award άρα είναι αουτσάιντερ.

Όταν λέμε για άλλες υποψηφιότητες εννοούμε τη Λίζα Τσολοντένκο και το lesbian politically correct Τα παιδιά είναι εντάξει. Δυό ομοφυλόφιλες γυναίκες, ένας πατέρας δότης σπέρματος, ένα μπέρδεμα ρόλων, μια αναζήτηση ερωτικού προσανατολισμού, μια ανάγκη για αναζήτηση ταυτότητας και υπαρκτής πραγματικότητας δίνουν ένα αρκετά καλό σενάριο συμπεριλαμβανομένων των δυνατών και ολοκληρωμένων χαρακτήρων της ιστορίας. Κωμική με κοινωνικό σχόλιο αρκετά open-minded έχει όλα τα απαιτούμενα υλικά για να φύγει με το βραβείο. Το θέμα είναι αν ππορεί άραγε η ταινία αυτή να φύγει με κάποιο όσκαρ το βράδυ της απονομής ή θα μείνει απλά υποψήφια?

Στα μέτρα της Ακαδημίας κρίνεται και “Ο Λόγος του Βασιλιά” του Ντέιβιντ Σεϊντλερ. Ένα σενάριο που αναπαριστά μια αληθινή ιστορία στην Αγγλία του '30 της φιλικής σχέσης ανάμεσα σε 2 άντρες, το πως ο ένας εκ των δύο ξεπερνάει τον εαυτό του, το κρίσιμο ιστορικό πλαίσιο της εποχής και ο ρόλος τους. Και φυσικά να αναφερθεί και ο απαιτούμενος σχολιασμός που δίνει πολιτικό βάθος στην ταινία.

ΦΑΒΟΡΙ : Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ
ΑΟΥΤΣΑΙΝΤΕΡ: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ - INCEPTION
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Βασισμένο στο βιβλίο - μαρτυρία του Άρον Ράλστον το σενάριο των Σαϊμον Μποφοϊ και Ντάνι Μποϊλ μεταφέρει με τις "127 Ώρες" στον κινηματογράφο την ιστορία του άτυχου και ριψοκίνδυνου νέου στην αφιλόξενη έρημο Μοχάβι. Η πρωτοτυπία της σεναριακής σύλληψης αφορά το one man show της ιστορίας, πράγμα που κρύβει μεγάλα ρίσκα αλλά η ματιά των δύο συνεργατών ήθελε μια ταινία νεανική και φρέσκια σαν τον πρωταγωνιστή. Θριαμβευτές οσκαρικοί το 2008 με το Slumdog Millionaire αποκλείεται να επαναλάβουν κάτι ανάλογο φέτος.


Αναρωτιέμαι τι σκέφτονταν αυτοί που ψήφιζαν το "Toy Story 3" για καλύτερο σενάριο της χρονιάς. Αυτό σίγουρα δείχνει την εξέλιξη του animation μιας και σχεδόν κάθε χρόνο κάποιος εκπρόσωπος του είδους (και κυρόως της Pixar) δίνει το παρόν στο συγκεκριμένο βραβείο. Μετράει βέβαια και το όνομα του σεναριογράφου, του Μαικλ Αρντ, που είχε κερδίσει πριν μερικά χρόνια Όσκαρ σεναρίου για το Little Miss Sunshine. Μετά από αυτά όμως τι άλλο?


Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Ντάνιελ Γουντρελ το σενάριο της "Καρδιάς του Χειμώνα" που υπογράφουν οι Ντέμπρα Γκράνικ και Άννι Ροσελίνι. Αν και η ταινία έχει δεχτεί μεγάλο σπρώξιμο, ως το indie διαμαντάκι της χρονιάς, και έφτασε τις 4 υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων και για καλύτερη ταινία, νομίζω πως δεν έχει πολλές ελπίδες για κάτι παραπάνω.

Είναι ενδιαφέρον για τους Κοέν πως προτίμησαν να κάνουν μια ταινία που αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά ενός βιβλίου παρά ένα remake μιας ταινίας που αφορά την διασκεύη ενός βιβλίου. Έτσι το "True Grit" εκτιμήθηκε δεόντως από την Ακαδημία και βρέθηκε και στα σενάρια αλλά και σε εννέα ακόμα κατηγορίες υποψήφιο. Μέχρι εκεί όμως.

Κι αυτό γιατί αδιαμφησβήτητο φαβορί εδώ υπάρχει απο καιρό. Ο Άαρον Σόρκιν γράφει στο "Social Network" χωρίς αμφιβολία το σενάριο μιας νέας εποχής. Κοφτοί διάλογοι, σαρκασμός, υπερβολική αυτοπεποίθηση, ίντριγκα σε επίπεδο χαρακτήρων, ηθών, εικόνων, κωλόπαιδα...εεε...κολεγιόπαιδα ήθελα να πω, έτοιμα για όλα με μόνο στόχο την δόξα και το χρήμα. Αυτό ενισχύεται σκηνοθετικά από την σκηνοθετική γραφίδα του Ντειβιντ Φίντσερ για την οποία όμως θα μιλήσουμε προσεχώς. Με το Όσκαρ ανά χείρας ο Σόρκιν και φυσικά το δυνατότερο οσκαρικό χαρτί της συγκεκριμένης ταινίας.

ΦΑΒΟΡΙ: SOCIAL NETWORK
AOΥΤΣΑΙΝΤΕΡ: TRUE GRIT
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ: SOCIAL NETWORK

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις