Όσκαρ 2011 - Κουστούμια και σκηνικά (Τεχνικά 1)

Δέκα μέρες απομένουν για την μεγάλη γορτή των Όσκαρ και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος κάνουμε αναλυτική παρουσίαση και προβλέψεις σε όλες τις κατηγορίες. Ξεκινάμε με τα τεχνικά Όσκαρ σε τρεις ειδικές αναρτήσεις!

Κουστούμια

Ο παραμυθόκοσμος του Λιούις Κάρολ, η μεγαλοαστική τάξη του Μιλάνου, το μεσοπολεμικό Λονδίνο και το Μπάκιγχαμ, η άγρια Δύση και οι ήρωες ενός σαιξπιρικού δράματος είναι τα ζητούμενα που κρίνονται σε αυτή την κατηγορία.

Η Κόλιν Ατγουντ, που επιμελήθηκε τα κουστούμια της πρώτης φωτογραφίας του post, φτάνει αισίως τις 9 υποψηφιότητες. Σας θυμίζω τις 2 νίκες της για το “Σικάγο” το 2002 αλλά και την έκπληξη του 2005 με τις “Αναμνήσεις μιας Γκέισας”. Φέτος έρχεται στα Όσκαρ ως συνεργάτιδα του Τιμ Μπάρτον στην “Αλίκη στην χώρα των Θαυμάτων”. Τα κουστούμια του 19ου αιώνα αλλά και του παραμυθένιου κόσμου στον οποίο περνάει η κεντρική ηρωίδα είναι υποψήφια και δίκαια θα έλεγα διεκδικούν με αξιώσεις το οσκαρικό αγαλματάκι. Με την προυπόθεση ότι θα ξεπεράσουν τον σκόπελο που ακούει στο όνομα “Λόγος του Βασιλιά”.


Aπό τις μεγαλύτερες εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ είναι η παρουσία στην κατηγορία των Κουστουμιών του ιταλικού “Είμαι ο Έρωτας”. Η Αντονέλα Καναρότσι δίνει οσκαρικό παρόν για πρώτη φορά αλλά δικαιολογημένα. Μπορεί χρονικά η ταινία να τοποθετείται στο σήμερα ωστόσο η ενδυματολόγος στηρίζει το ανώτερο κοινωνικό status της οικογένειας της ταινίας μέσα από την τέχνη της. Πολύ περισσότερο χρωματίζει την ένταση όσο κλιμακώνεται δραματικά μέσα από τον χαρακτήρα που υποδύεται η Τίλντα Σούιντον η οποία ξεκινάει την ταινία στους δρόμους του Μιλάνου με σχετικά ουδέτερα χρώματα για να συνεχίσει όσο ζει τον έρωτα σε φωτεινό πορτοκαλί και κόκκινο ενώ κλείνει το δραματικό σκέλος με σταχτί αποχρώσεις και πιο σκοτεινούς συνδυασμούς. Η αναφορά πάνω σε κλασικές ταινίες του Βισκόντι λοιπόν δίνεται και μέσα από το ενδυματολογικό κομμάτι. Να σημειωθεί η συνεργασία της ενδυματολόγου για τις ανάγκες της ταινίας με διάσημους οίκους όπως Fendi και Jil Sander.


To μεσοπολεμικό Λονδίνο και την μόδα της εποχής μας παρουσίαζει “Ο Λόγος του Βασιλιά” και η Τζένι Μπίβαν ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος για να βγει το ιδανικό αποτέλεσμα. Με 9 υποψηφιότητες όλες για κουστούμια σε ταινίες εποχής και σπουδαίες συνεργασίες στο παρελθόν με σκηνοθέτες όπως Αλτμαν, (Γκόσφορντ Παρκ), Ανγκ Λι (Λογική και Ευαισθησία), Τζειμς Αϊβοιρι (Μωρίς, Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ και η μοναδική της οσκαρική νίκη στο Δωμάτιο με Θέα). Η ταινία είναι το φαβορί της βραδιάς και το συγκεκριμένο όσκαρ μπορεί να γίνει λάφυρο του θριάμβου της ταινίας αν δεν υπάρξουν θεαματικές ανατροπές.


Aν υπάρχει μια κατηγορία στην οποία οι ταινίες της Τζούλι Τεϊμορ δίνουν δυναμικά το παρόν αυτή είναι η κατηγορία των κουστουμιών. Ο σαιξπηρικός “Τίτος”, η βιογραφική “Φρίντα”, το μιούζικαλ των Beatles “Μέχρι την άκρη του κόσμου” και τώρα η σαιξπιρική (και πάλι) “Τρικυμία” είναι όλες οσκαρικά παρούσες χάρη στα κουστούμια τους! Για την “Τρικυμία” το ενδυματολογικό κομμάτι υπογράφει η Σάντυ Πάουελ που έχει 9 υποψηφιότητες συνολικά και έχει κερδίσει το 1998 για τον “Ερωτευμένο Σαίξπηρ”, το 2004 για τον “Ιπτάμενο Κροίσο” και το 2009 “Βασίλισσα Βικτωρία – τα χρόνια της Νιότης”. Η μοναδική υποψηφιότητα της ταινίας και αυτό δεν δίνει κάνενα επιπλέον ενθαρρυντικό στοιχείο για κάποια νέα διάκριση στην Πάουελ.


Την άγρια Δύση ντύνει με τα κουστούμια της η ελληνικής καταγωγής Μαίρη Ζόφρες στο “Αληθινό Θράσος”. Αν και μια από τις στενές συνεργάτιδες των Κοέν εδώ και πολλά χρόνια και με πλούσια φιλμογραφία αυτή είναι η πρώτη της υποψηφιότητα στα όσκαρ. Νομίζω πως είναι ο άγνωστος Χ της κατηγορίας.



ΦΑΒΟΡΙ: Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ
ΑΟΥΤΣΑΪΝΤΕΡ: Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ: ΕΙΜΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ

Καλλιτεχνική διεύθυνση

Δηλαδή όλο το εξωτερικό περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται οι ήρωες των ταινιών. Κοινώς σκηνικά! Ο παραμυθένιος κόσμος του Λιούις Κάρολ, ο μαγικός χώρος του Χόγκουάρντς, μια αμερικάνικη πολιτεία και το φυσικό περιβάλλον στις μεοσδυτικές ΗΠΑ του 19ου αιώνα, 5 διαφορετικά ονειρικά επίπεδα με το δικό τους σκηνικό σετ και ένα ντουβάρι στο μεσοπολεμικό Λονδίνο τίγκα στην υγρασία είναι οι διεκδικητές.


Αν οι ταινίες του Τιμ Μπάρτον έχουν αναγνωριστεί για κάτι στα Όσκαρ είναι η φροντίδα και η επιμέλεια σε τομείς όπως το μακιγιάζ και η καλλιτεχνική διεύθυνση. Ας ελπίσουμε πως κάποια στιγμή αυτή η καλλιτεχνική προκατάληψη θα ξεπεραστεί αλλά μέχρι τότε Ο Σουίνι Τόντ, ο Ακέφαλος Καβαλάρης, Ο Μπάτμαν είναι τρία τέτοια παραδείγματα που κέρδισαν κιόλας το αγαλματάκι στην συγκεκριμένη κατηγορία. Αυτό ίσως δίνει πόντους στην επικράτηση του δίδυμου της καλ. Διεύθυνσης της Αλίκης στη χώρα των Θαυμάτων. Οι τεχνολογικές παρεμβάσεις και το τρισδιάστατο περιβάλλον είναι το ειδικό χαρτί που βοηθάει τις πιθανότητες της υποψηφιότητας αυτής. Ο Ρόμπερτ Στρομπεργκ, ο ένας εκ των δύο υποψήφιων από το αντίστοιχο σκηνογραφικό team, είχε κερδίσει και πέρυσι το ανάλογο Όσκαρ για λογαριασμό του "Άβαταρ".



Η ίδια κουτσουρεμένη παράδοση υπάρχει και στην σειρά ταινιών Χάρυ Πόττερ. Η Φιλοσοφική Λίθος και Το Κύπελλο της Φωτιάς έχουν προταθεί αλλά χάσανε κιόλας το όσκαρ. Έτσι και οι Κλήροι του Θανάτου – Μέρος 1ο δεν έχουν και πολλές πιθανότητες νίκης. Παρόλα αυτά ο Στήβεν Κρέγκ και η Στέφανι μακ Μίλαν θα χαρούν για τρίτη φορά την παρουσία τους στην μεγάλη γιορτή.


Το ίδιο ισχύει και για την σκηνογραφία του Αληθινού Θράσους παρά τον ιστορικό χαρακτήρα της ταινίας, που κινείται σε μια μικρή πολιτεία στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα αλλά και στην αμςρικάνικη φύση.





Αν και πρωτάρηδες σε οσκαρικές συγκινήσεις το team του Inception νομίζω πως αξίζει να βρεθεί αγκαλιά με το βαρύτιμο αγαλματάκι σε μια αναμνηστική φώτο. Η δουλειά που έχει γίνει στο σκηνικό σετ της ταινίας είναι πράγματι ιδιαίτερα ποιοτική και ακριβή. Μην ξεχνάμε σε πόσα όνειρα πηγαινοέρχεται ο Ντι Κάπριο και πόσα σκηνικά χρειάστηκαν για αυτό. Θα ήθελα πολύ να κερδίσει λοιπόν η ομάδα του Inception και θεωρώ πως έχουν κάποιες μικρές αλλά υπαρκτές πιθανότητες με το μέρος τους. Dark Horse στην Καλ. Διευθύνση? Ναι γιατί όχι?



Κι εδώ όμως τον πρώτο λόγο έχει “Ο Λόγος του Βασιλιά”. Βλέπετε το σετάρισμα αφορά μεσοπόλεμο, παλάτια και ένα ντουβάρι τίγκα στην υγρασία, που μάλλον δίνει και τη νίκη! Είναι προφανές πως η ταινία του Τομ Χούπερ εφόσον σαρώσει θα πάρει αυτές τις τεχνικές νίκες με σχετική ευκολία





ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ:Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ

ΑΟΥΤΣΑΙΝΤΕΡ: INCEPTION- Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ

TI ΘΑ ΗΘΕΛΑ: INCEPTION

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ