ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΝΟΓΛΩΩΣΟ ΟΣΚΑΡ
65 χώρες διεκδικούν το ξενόγλωσσο Όσκαρ το 2011 σύμφωνα με την ανακοίνωση που έβγαλε η Ακαδημία εδώ και μερικές μέρες. Αναμέσα τους φυσικά και όπως ήδη έχουμε γράψει και ο Κυνόδοντας που εκπροσωπεί την Ελλάδα.
Στις φετινές συμμετοχές ξεχωρίζει η παρουσία της Γροιλανδίας, περιοχή που διοικητικά -πολιτικά ανήκει στην Δανία αλλά από το 2009 έχει αυτονομία με αρμοδιότητες σε αρκετά ζητήματα και ελέυθερη εκμετάλευση στους φυσικούς πόρους της περιοχής.
Στα καθαρά κινηματογραφικά το ειδικό brunch της Ακαδημίας έχει να εκτιμήσει ένα πλήθος ιδιαίτερα αξιόλογων και καλών προτάσεων με την υπογραφή πολυ καλών και διακεκριμένων σκηνοθετών σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, που κατέθεσαν αρκετές χώρες.
Ανάμεσα στα φαβορί η Γαλλία με το "Ενώπιον Θεών και Ανθρώπων" του Ζαβιέ Μπουβουά, το "Biutiful" από το Μεξικό του Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ινιαρίτου, το Sons of Babylon από το Ιράκ του Μοχάμεντ Αλ-Νταράτσι (που θα το δούμε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μετά τις εκλογές), το "Life, above all" του Όλιβερ Σμιντ από τη Ν. Αφρική, το "Μέλι" του Σεμιχ Καπλάνογλου(η φετινή Χρυσή Άρκτος της Μπερλινάλε), "Ο θείος Μπούνμι" από την Ταϊλάνδη του Απιτσατπονγκ Βερεσαθεκούλ (Χρυσός Φοίνικας Κανών 2010), το "Incendies" του Ντενίς Βιλνέβ από τον Καναδά.
Ψάχνωντας λίγο παραπάνω πριν γράψω αυτό το post να σημειώσω πως ο "Κυνόδοντας" και ο Γιώργος Λάνθιμος έχουν πολύ δύσκολο έργο αλλά τίποτα δεν αποκλείεται σε αυτή την περιέργη κούρσα που γίνεται κάθε χρόνο στο ξενόγλωσσο Όσκαρ. Η ταινία έχει ήδη προβληθεί σε ειδικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ της Αμερικής και έχει αποσπάσει σε γενικές γραμμές θετικές εντυπώσεις. Υπολογίζεται λοιπόν στα αουτσάιντερ και μακάρι να καταφέρει να φτάσει μέχρι τις short lists του Ιανουαρίου 2011.
Οι υποψηφιότητες των Όσκαρ ανακοινώνονται στις 25 Ιανουαρίου 2011 ενώ η απονομή θα πραγματοποιηθεί στο Κοντακ στις 27 Φεβρουαρίου 2011
Για τα όσκαρ έτσι κι αλλιώς θα έχουμε τακτική ενημέρωση από τις αρχές του Δεκέμβρη και μετά, οπότε αρχίζει άτυπα και η κούρσα με τα κάθε λογής βραβεία και τις κριτικές απονομές.
Δείτε τώρα την αναλυτική λίστα με με τις 65 φετινές συμμετοχές στην κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας:
- Albania, “East, West, East,” Gjergj Xhuvani, director;
- Algeria, “Hors la Loi” (“Outside the Law”), Rachid Bouchareb, director;
- Argentina, “Carancho,” Pablo Trapero, director;
- Austria, “La Pivellina,” Tizza Covi and Rainer Frimmel, directors;
- Azerbaijan, “The Precinct,” Ilgar Safat, director;
- Bangladesh, “Third Person Singular Number,” Mostofa Sarwar Farooki, director;
- Belgium, “Illegal,” Olivier Masset-Depasse, director;
- Bosnia and Herzegovina, “Circus Columbia,” Danis Tanovic, director;
- Brazil, “Lula, the Son of Brazil,” Fabio Barreto, director;
- Bulgaria, “Eastern Plays,” Kamen Kalev, director;
- Canada, “Incendies,” Denis Villeneuve, director;
- Chile, “The Life of Fish,” Matias Bize, director;
- China, “Aftershock,” Feng Xiaogang, director;
- Colombia, “Crab Trap,” Oscar Ruiz Navia, director;
- Costa Rica, “Of Love and Other Demons,” Hilda Hidalgo, director;
- Croatia, “The Blacks,” Goran Devic and Zvonimir Juric, directors;
- Czech Republic, “Kawasaki’s Rose,” Jan Hrebejk, director;
- Denmark, “In a Better World,” Susanne Bier, director;
- Egypt, “Messages from the Sea,” Daoud Abdel Sayed, director;
- Estonia, “The Temptation of St. Tony,” Veiko Ounpuu, director;
- Ethiopia, “The Athlete,” Davey Frankel and Rasselas Lakew, directors;
- Finland, “Steam of Life,” Joonas Berghall and Mika Hotakainen, directors;
- France, “Of Gods and Men,” Xavier Beauvois, director;
- Georgia, “Street Days,” Levan Koguashvili, director;
- Germany, “When We Leave,” Feo Aladag, director;
- Greece, “Dogtooth,” Yorgos Lanthimos, director;
- Greenland, “Nuummioq,” Otto Rosing and Torben Bech, directors;
- Hong Kong, “Echoes of the Rainbow,” Alex Law, director;
- Hungary, “Bibliotheque Pascal,” Szabolcs Hajdu, director;
- Iceland, “Mamma Gogo,” Fridrik Thor Fridriksson, director;
- India, “Peepli [Live],” Anusha Rizvi, director;
- Indonesia, “How Funny (Our Country Is),” Deddy Mizwar, director;
- Iran, “Farewell Baghdad,” Mehdi Naderi, director;
- Iraq, “Son of Babylon,” Mohamed Al-Daradji, director;
- Israel, “The Human Resources Manager,” Eran Riklis, director;
- Italy, “La Prima Cosa Bella” (“The First Beautiful Thing”), Paolo Virzi, director;
- Japan, “Confessions,” Tetsuya Nakashima, director;
- Kazakhstan, “Strayed,” Akan Satayev, director;
- Korea, “A Barefoot Dream,” Tae-kyun Kim, director;
- Kyrgyzstan, “The Light Thief,” Aktan Arym Kubat, director;
- Latvia, “Hong Kong Confidential,” Maris Martinsons, director;
- Macedonia, “Mothers,” Milcho Manchevski, director;
- Mexico, “Biutiful,” Alejandro Gonzalez Inarritu, director;
- Netherlands, “Tirza,” Rudolf van den Berg, director;
- Nicaragua, “La Yuma,” Florence Jaugey, director;
- Norway, “The Angel,” Margreth Olin, director;
- Peru, “Undertow” (“Contracorriente”), Javier Fuentes-Leon, director;
- Philippines, “Noy,” Dondon S. Santos and Rodel Nacianceno, directors;
- Poland, “All That I Love,” Jacek Borcuch, director;
- Portugal, “To Die Like a Man,” Joao Pedro Rodrigues, director;
- Puerto Rico, “Miente” (“Lie”), Rafael Mercado, director;
- Romania, “If I Want to Whistle, I Whistle,” Florin Serban, director;
- Russia, “The Edge,” Alexey Uchitel, director;
- Serbia, “Besa,” Srdjan Karanovic, director;
- Slovakia, “Hranica” (“The Border”), Jaroslav Vojtek, director;
- Slovenia, “9:06,” Igor Sterk, director;
- South Africa, “Life, above All,” Oliver Schmitz, director;
- Spain, “Tambien la Lluvia” (“Even the Rain”), Iciar Bollain, director;
- Sweden, “Simple Simon,” Andreas Ohman, director;
- Switzerland, “La Petite Chambre,” Stephanie Chuat and Veronique Reymond, directors;
- Taiwan, “Monga,” Chen-zer Niu, director;
- Thailand, “Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives,” Apichatpong Weerasethakul, director;
- Turkey, “Bal” (“Honey”), Semih Kaplanoglu, director;
- Uruguay, “La Vida Util,” Federico Veiroj, director;
- Venezuela, “Hermano,” Marcel Rasquin, director.
Σχόλια