ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ


Νομίζω πως ο Οκτώβριος θα είναι για τα κινηματογραφικά πράγματα ιδιαίτερα θερμός. Μακάρι να ήμουν σε θέση να κάνω πληρέστερο ρεπορτάζ και σχολιασμό για ένα θέμα που έτσι κι αλλιώς και παλαιότερα στο ραδιόφωνο του 9.58 αλλά και μέσω του Βlog το ψάξαμε και το προσεγγίσαμε αρκετά.

Για την ώρα να πω ότι το Υπουργείο (δείτε με ένα κλικ στη λέξη Υπουργείο την αιτιολογική έκθεση για το Νομοσχέδιο) θέλησε έστω και με αυτή την χρονική καθυστέρηση να δείξει ότι έχει αντιληφθεί το ζήτημα του ελληνικού κινηματογράφου και να ισσοροπήσει αλλά είναι σίγουρο πως δεν θα καταφέρει να ικανοποιήσει όλες τις πλευρές. Το νομοσχέδιο έχει 6 ενότητες και μεταξύ άλλων προβλέπει ότι οι συνδικαλιστές της διασωματειακής λ.χ. μένουν εκτός νυμφώνος από την δίοικηση του ΕΚΚ, το οποίο αλλάζει μορφή και γίνεται πλέον Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με αρμοδιότητες σε θέματα παραγωγής και προώθησης των ελληνικών ταινιών στο εξωτερικό και ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. Η δίοικηση δεν θα είναι πλέον αιρετή αλλά διορισμένη από το Δημόσιο και υπάρχει ασυμβίβαστο συμμετοχής για τους εκπροσώπους των σωματείων. Δημιουργείται επίσης Μητρώο παραγωγών και υπάρχει διαβάθμισμένη μοριοδότηση στα οικονομικά της στήριξης των ελληνικών ταινιών. Προσαρμόζει επίσης το υπάρχον μέτρο της επιστροφής φόρου από τα εισιτήρια υπέρ των καλλιτεχνικών ταινιών και των "μικρών" παραγωγών.

Σε ότι αφορά το περίφημο 1.5% για την ΕΡΤ, ισχύει η επιστροφή του 1,5% από το ανταποδοτικό της τέλος, σε συμπαραγωγές ταινιών. Για τα ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, το 1,5% θα αφορά στα έσοδα από τις διαφημίσεις και το ποσό θα επενδύεται από τα κανάλια σε ταινίες της επιλογής τους. Στην διαδικασία χρηματοδότησης ταινιών μπαίνουν και τα καλωδιακά κανάλια επί των ετήσιων συνδρομών τους.

Το λεγόμενο Οπτικοακουστικό Αρχείο αποκτά στοχο την συλλογή κινηματογραφικών αρχείων (η Ταινιοθήκη της Ελλάδας άραγε τι εξυπηρετεί τότε βρε παιδιά?) ενώ για το Φεστιβάλ όπως φαίνεται το ρεπορτάζ μιλάει για μια διοργάνωση με έδρα την Θεσσαλονίκη και Γενικό διευθυντή που θα ελέγχει τις τέσσερεις επιμέρους διευθύνσεις Διεθνούς Φεστιβάλ, Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, Μουσείου Κινηματογράφου και Δίοικητικών - Οικονομικών Υπηρεσιών.

Περισσότερα σχόλια θα έχουμε τις επόμενες μέρες. Έτσι κι αλλιώς τα Σωματεία αύριο έχουν συγκαλέσει τα μέλη τους σε συνέλευση και συζήτηση για τις κινήσεις τους, θορυβημένα από την διαρροή στον Τύπο κάποιων λεπτομερειών που αφορούν το Νόμο (ήδη τα κινηματογραφικά - συνδικαλιστικά blog και forum έχουν πάρει φωτιά) ενώ ο Υπουργός Πολιτισμού θα παρουσιάσει το σχέδιο Νόμου στην αρμόδια επιτροπή ενώ προσχέδιο θα υπάρχει για δημόσια διαβούλευση και στο opengov.

Πάντως ο Υπουργός Πολιτισμού σε συνέντευξη του στο Νίκο Χατζηνικολάου και στον REAL FM δήλωσε πως με το νομοσχέδιο αφαιρούνται όλες οι παλιές αγκυλώσεις που υπήρχαν, οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, όλα τα πράγματα που στερούσαν τον κινηματογράφο από τα κονδύλια, τα οποία κατά τα άλλα, τους υποσχόμασταν».

Υπάρχει, είπε, μια νέα γενιά παραγωγών και σκηνοθετών, εξαιρετικά υψηλής ποιότητας, οι οποίοι εκπροσωπούν την Ελλάδα με καταπληκτικές δυνατότητες σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο και οι οποίοι μας καλούν να πάρουμε συγκεκριμένες θέσεις για το πως πιστεύουμε ότι πρέπει να αναπτυχθεί ο κινηματογράφος τα επόμενα χρόνια.

Ετσι λοιπόν, πρόσθεσε, «δίνουμε τη δυνατότητα, τα κονδύλια, τα οποία εμείς ορίζουμε ως πολιτεία για τον κινηματογράφο, να φθάσουν στην παραγωγή, ενώ παλιά διαχέονταν σε άλλες δραστηριότητες. Επίσης, με τα φορολογικά κίνητρα που έχουμε ήδη περάσει, βάζουμε τους ιδιώτες γερά στο παιχνίδι, ώστε να επενδύσουν κι εκείνοι στον ελληνικό κινηματογράφο».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ