L..A. - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΔΡΟΜΟΣ...


Τόσο χρειάστηκε ο Κωνσταντίνος Χρηστίδης για να αφήσει το Λος Άντζελες και να γυρίσει πίσω στη μαμά - Ελλάδα για να ασχοληθεί με αυτό που ξέρει καλά: την σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής (στην φώτο από αριστερά προς τα δεξιά: Κων. Χριστίδης, Ν. Παπάζογλου και Μ. Μάτσας)


ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΥΑΡΤ...


Το έχω σαν παράδοση να έχω στην πρώτη μεταφεστιβαλική εκπομπή τον μουσικοσυνθέτη της ταινίας που αναδείκνύεται στην διαδικασία των Κρατικών Βραβείων. Με αυτόν τον τρόπο έχω ήδη ανακαλύψει όμορφες μουσικές και καλλιτέχνες που λατρεύουν το αντικείμενο τους και το σινεμά γενικά. Πέρυσι π.χ. είχα την χαρά να γνωρίσω τον Νίκο Πλατύραχο, τον άνθρωπο που υπογράφει τη μουσική στην "Χορωδία του Χαρίτωνα" του Γρηγόρη Καραντινάκη. Ξεκίνησα για μια τυπική κουβέντα γύρω από μια μουσική κινηματογραφική σύνθεση που με εντυπωσίασε και φτάσαμε να μιλάμε για soundtrack, Μάνο Χατζιδάκι και πολλά άλλα. με λίγα λόγια όταν τελείωσε η συνέντευξη ένιωθα τόσο γεμάτος και χαρούμενος γιατί δεν ήταν απλή διεκπεραίωση μιας δουλειάς αλλά μια γιορτή με έντονες συγκινήσεις και κοινούς κώδικες για αμφότερες τις πλευρές.


Το ίδιο ακριβώς συνέβη και σήμερα με τον Κωνσταντίνο Χρηστίδη. Ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική στο "Μακεδονικό Ωδείο", το οποίο τότε βρισκόταν επί της Τσιμισκή, στο ύψος της Διαγωνίου). Δασκαλός του ο Ν. Αστρεινίδης. Η αγάπη του για το αντικείμενο της μουσικής τον οδήγησε σε περαιτέρω σπουδές στο Λονδίνο. Το ένα φέρνει το άλλο και όπως λέει και ο Κοέλιο "αν θες κάτι πολύ όλο το σύμπαν συνομοτεί μαζί σου". Έτσι και με τον Κωνσταντίνο που αγαπούσε την κινηματογραφική μουσική από μικρός και κατάφερε να βρεθεί στο Λος Άντζελες ως απόφοιτος του τμήματος "Σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής" του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια. Και με τι δασκάλους! Διοτί είναι μεγάλη μαγκιά να έχεις καθηγητές το άλας της κινηματογραφικής μουσικής της υφηλίου. Όνοματα όπως Τζον Γουίλλιαμς (Μόναχο, Αναμνήσεις μιας γκείσας, Χάρυ Πόττερ, Σαγόνια του καρχαρία, Ε.Τ., Ιντιάνα Τζοούνς, κ.α.), τον Ντάνυ Έλφμαν (Νεκρή Νύφη, Τσάρλυ και το εργοστάσιο της σοκολάτας, Μπατμαν, Big Fish), τον Τζερυ Γκολντσμιθ (Βασικό ένστικτο, Λος Άντζελες εμπιστευτικόν) και πολλά άλλα αντίστοιχα ονόματα.


ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΓΙΑΝΓΚ


Ένας από αυτούς τους δασκάλους του ήταν και ο Κρις Γιάνγκ, γνωστός για σκορ ταινιών τρόμου και δράσης όπως το Χελρειζερ, Διπλή παγίδα αλλά και για ταινίες όπως Ναυτιλιακά Νέα (για το οποίο έφτασε μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες), Τρομερά παιδιά, κ.α. Με τον Γιάνγκ συνδέονται από το 1999 και ως συνεργάτες αφού ο Κωνσταντίνος είναι πολύτιμος βοηθός του στις ενορχηστρώσεις μέχρι και σήμερα. να πούμε ότι το νέο μεγάλο στοίχημα του Γιανγκ λέγεται Σπαιντερμαν - 3 και ως εξπερ της μουσικής για δράση και σασπενς φαίνεται να εξασφαλίζει την επιτυχία αλλά ας μην βιαζόμαστε. Η ταινία βγαίνει στις αίθουσες το 2007.


ΕΝΤΟΥΑΡΤ


Η μουσική για τον Έντουαρτ ήταν ένα πλέγμα τύχης και συγκυρίας. Είχε χάσει μια σπουδαία δουλειά λόγω ενός προβλήματος υγείας. Την ίδια εποχή ο σκηνοθέτης και φίλος του Σπύρος Ταραβήρας έπαιζε το βραβευμένο ντοκιμαντερ του "Μπαζ" στο Λος΄Άντζελες. (σημείωση: τη μουσική στο Μπαζ υπογράφει ο Νίκος Πλατύραχος) Λίγες μέρες μετά ο Ταραβήρας τον καλεί στην Ελλάδα για να γράψει τη μουσική στην ταινία "μιας φίλης που θέλει να προλάβει το φετινό φεστιβάλ". Ήταν ο Έντουαρτ της Αγγελικής Αντωνίου. Μέσα σε 18 μέρες μαζί με τον Μίνω Μάτσα κατάφεραν να δώσουν το ποθητό αποτέλεσμα στην ηχητική μπάντα της ταινίας.


ΕΠΙΡΡΟΕΣ


Τόσο το περιβάλλον στο οποίο ζει την τελευταία δεκαετία όσο και οι δάσκαλοι του έχουν επηρεάσει το ύφος των συνθέσεων του Κωνσταντίνου. Ωστόσο κάπου βαθιά και υποσύνειδητα κρύβει στις νότες και κάτι από Ελλάδα, όπως παραδέχεται και ο ίδιος. Λατρεύει το Μάνο Χατζιδάκι και στενοχωρέθηκε όταν έμαθε τις τελευταίες μέρες ότι ο Βασίλης Πολυδούρης έφυγε για πάντα. Πάντως καθαρά ελληνική μουσική ή τραγούδια δεν νιώθει ότι μπορεί να γράψει και από ότι καταλάβα κιόλας δεν τον συγκινεί σαν προοπτική. Και το βρίσκω απόλυτα λογικό αφού οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στην άλλη άκρη της γης είναι πολλαπλάσιες και πιο ενδιαφέρουσες.


τι επιφυλλάσει το μέλλον στον Κωνσταντίνο Χρηστίδη? Μουσική για ταινίες και όχι μόνο. Διάφορα προτζεκτ που αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας με την ορχήστρα του. Και φυσικά η Ελλάδα είναι πάντα κάπου βαθιά μέσα στην ψυχή του κρυμμένη. Ο Νόστος, που πρώτος δοκίμασε ο πολυμήχανος Οδυσσέας στα χρόνια του Ομήρου, έχει και για αυτόν κάποιες φορές τον πρώτο λόγο.


ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΝΤΑΚ


Ο Κωνσταντίνος έχει όλο το μέλλον μπρόστα του και του ευχομαι όλοψυχα να τα καταφέρει και να υποτάξει με το μουσικό του ταλέντο την Άγρια Δύση. Και ποιος ξέρει? Μπορεί κάποτε να ανακαλύψει και φλέβα Οσκαρικού χρυσού. Λέω Είθε και κλείνω τα μάτια για να φανταστώ την σκηνή. Νομίζω πως θα είναι τόσο χαρούμενος όπως ήταν και την προηγούμενη Δευτέρα όταν ανέβηκε παρέα με τον Μίνω Μάτσα στην σκηνή του Μεγάρου Μουσικής. Ένας Σαλονικιος στο Χόλυγουντ. Και μόνο σαν ιδέα δείχνει ακαταμάχητα γοητευτική...Καλή τύχη Κωνσταντίνε και καλή αντάμωση...


υ.γ. Ο ΕΝΤΟΥΑΡΤ βγαίνει στις αίθουσες τον Φεβρουάριο του 2007. Μη τον χάσετε!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)