ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ... ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ
"Αγάπη μου μας περιμένει ένας υπέροχος κόσμος εκεί έξω!" θα μπορούσε να είναι η λεζάντα της φώτο από την έξυπνη μικρού μήκοους ταινιούλα που ετοίμασε ο Άγγελος Φραντζης για την έναρξη του φεστιβάλ.
το ημερολόγιο όμως δείχνει ότι μόλις τελείωσε και η δεύτερη μέρα του φεστιβάλ. σπουδαίες τανίες δεν ξέρω αν υπήρχαν στο πρόγραμμα (τουλαχιστόν εγώ αυτά που είδα δεν ήταν και τόσο σπουδαία για να χαρακτηριστούν αριστούργηματα) το φεστιβάλ όμως φιλοξενεί σπουδαίους ανθρώπους στα masterclasses αρχής γενομένης από τον Νίκο Καβουκίδη...
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ
αυτός είναι ο τίτλος της σκηνοθετικής δουλειάς ενός από τους σπουδαιότερους φωτογράφους που έχουμε ως χώρα, του Νίκου καβουκίδη. Μια ζωντανή ιστορία αφού έχει βρεθεί στα πλατό πολλών ταινιών του Ελληνικού κινηματογράφου από την εποχή της Φίνος Φιλμς (Λολα, Τζένη Τζένη, Το Δόλωμα, κτλ) μέχρι τους Φωτογράφους, τον Μπαίρον, το Προξενίό της Άννας και τη Χορωδία του Χαρίτωνα. όταν αυτή η συνεχής τριβή μετουσιώνεται σε πείρα τότε περιμένεις να αντλήσεις το απόσταγμα της σοφίας που φανερώνει ο χρόνος στο μυαλό ενός τέτοιου καλλιτέχνη. οπερ και συνέβη σήμερα (Σάββατο) το πρωί στην αίθουσα του Τζον Κασσαβέτης με τον Νίκο καβουκίδη να φανερώνει μυστικά και ιστορίες από μια πολυετή καριέρα δίπλα στον κινηματογραφικό φακό και επιπλέον να δημιουργεί μια μοναδική ατμόσφαιρα μέσα από την κουβέντα που άνοιξαν οι σπουδαστές (κατακύριο λόγο) της σχολής κινηματογράφου και θεάτρου του Α.Π.Θ.
Δεν έκρυψε την ανήσυχια του μέσα σε όλα αυτά για την σχέση του θεατή σήμερα με τις ελληνικές ταινίες και αιτιολόγησε τι θα πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση : "Έμένα με ενδιαφέρει και ο κ. Μήτσος από τα Τρίκαλα. Το έργο μας είναι κυρίως πολιτιστικό και στόχος μας πρέπει να είναι η επιμόρφωση όλου του κοινού και ιδιαιτέρως αυτού στην επαρχία. Μας λείπουν όμως τα καλά σενάρια που θα μιλήσουν στο πλατύ κοινό, για αυτό και οι παλιές ταινίες εξακολουθούν να έχουν τέτοια μεγάλη απήχηση, παρ’ όλο που καλλιτεχνικά δεν ήταν άρτιες. Ο κινηματογράφος παρ΄όλα αυτά, είναι πολιτική θέση, είναι απαράδεκτο από πλευράς πολιτείας η έλλειψη μιας Ακαδημίας Τεχνών. Η Τουρκία έχει δυο και η Αλβανία μια». Απόστλος και μόνος? ίσως και Καβουκίδης και μόνος να είναι σωστό αλλά φωνή βοώντος...
IT'S BEEN A HARD NIGHT'S DAY
το τραγούδι των Σκαθαριών λέει το αντίθετο αλλά για το προσωπκό του φεστιβάλ ο τίτλος που έβαλα πάει γάντι. Βλέπετε μετά από μια ανήσυχη πρώτη μέρα και μια πετυχημενη έναρξη βρήκαν την ευκαιρία αρκετοί να το "κάψουν" στο πάρτυ της έναρξης που έγινε στην Αποθήκη μετά την προβολή της Βασίλισσας. τούτο μαρτυρούν και οι πολλές φωτογραφίες που βγήκαν σε ανάλογες πόζες είτε χορεύοντας είτε τσουγκρίζοντας ξανά και ξανά τα ποτήρια. το πότο άλλωστε ήταν τζάμπα αφού ανάμεσα στους χορηγούς υπάρχει και γνωστή μάρκα ουίσκι. αυτό όμως είχε σαν αποτέλεσμα σήμερα να εμφανιστούν λίγο ψιλοδιαλυμένοι. έστω όμως και με το ζόρι η δουλειά βγήκε και όλα πήγαν μια χαρά (έτσι λένε τουλάχιστον)
36 ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ
τόσες πολλές είναι οι ώρες που ο Κώστας Γαβράς θα καταναλώσει αναπνέοντας την "αύρα" του Θερμαικού. κάποιοι Έλληνες επισκέπτες του φεστιβάλ (λες να είναι Αθηναίοι?) δεν κρατήθηκαν και την πέταξαν την κακία: "Γιατί δεν την τεμαχίζετε σε κομμάτια, να την τοπόθετησετε σε μπουκάλια και να την πουλήσετε στο εξωτερικό για άρωμα - σήμα κατατεθέν?" δεν μπήκα στον κόπο να απαντήσω γιατι αμέσως σκέφτηκα ότι ακόμα και έτσι εμείς την αγαπάμε την πόλη μας. του χρόνου όμως δεν ξέρω τι θα γίνει αν όντως ξεκινήσει η υποθαλάσσια με αυτή την αγάπη...
ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΝΑ ΚΛΑΙΣ
πέριμενα καιρό για να δω την νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. ένα χρόνο συγκεκριμένα αφού πέρσι ήταν η ταινία έκπληξη του φεστιβάλ. στο μεσοδιάστημα αλλά κια πιο πριν διάβαζα και άκουγα πολλά και διάφορα. ομολογώ ότι "το σπιρτόκουτο" με είχε ενθουσιάσει (αν και στο τέλος της προβολής ξόδεψα ένα κουτί ασπιρίνες για τον πονοκέφαλο με τόσες φωνές και μπινελίκια που άκουσα μαζεμένα). ωστόσο ένιωσα ότι το αίμα του βράζει και κάτι έχει να πει στο μέλλον ως σκηνοθέτης. δεν ξέρω τι ακριβώς εκτίμησαν στις Κάννες και στο δικό αμς φεστιβαλ αλλά εγώ είδα μια κακή επάνάληψη του "Σπιρτόκουτου". 120 λεπτα γέματα από διαλόγους "ανθηρούς" σε γαλλικά πεζοδρομίου (που θα έκαναν ακόμα και τα πλακάκια να κοκκινίσουν από ντροπή) και μια ιστορία που μπήκε στον αυτόματο πιλότο και κάνει σβούρες γύρω από τον εαυτό της αλλά ουσιαστική απογείωση στα σύννεφα δεν βλέπουμε.
Σημείωση: στο τέλος της ταινίας ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε τους ηθοποιους που εκτός από τις ερμηνείες τους έδωσαν ένα χέρι βοηθείας και στους...διαλόγους. Να είστε καλά ρε παιδιά!
υστερόγραφα προς μυημένους της γιορτής
Νο1 : μαθαίνω ότι κάποιοι φέτος από το προσωπικό προσέχουν για να έχουν και του χρόνου. Λεπτομέρειες προσεχώς...
Νο2 : 10 λεπτά αφού αρχίσει η προβολή τρώτε πόρτα. το βρίσκω λογικό. αν είναι να δεις μια ταινία τότε θα πρέπει να είσαι εγκαιρως στην αίθουσα. όχι μισή ώρα πριν τελείωσει η προβολή και να σου κακοφαίνεται που οι υπάλληλοι δεν σε αφήνουν να μπεις για να σκοτώσεις την ώρα σου. το λέω γιατί πέτυχα σκηνή με "καθωσπρέπει" κυρία που απειλούσε θεούς και δαίμονες που δεν μπήκε στην αίθουσα να σκοτώσει την ώρα της λίγο πριν τελειώσει η προβολή! Στο αεροδρόμιο η συγκεκριμένη απλώς θα έχανε την πτήση (και τα λεφτά του εισητηρίου). οι εξυπνάδες πληρώνονται...
Νο3 : νύσταξα. πάω να κοιμηθώ. ες αύριον τα σπουδαία!Besos!
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ
αυτός είναι ο τίτλος της σκηνοθετικής δουλειάς ενός από τους σπουδαιότερους φωτογράφους που έχουμε ως χώρα, του Νίκου καβουκίδη. Μια ζωντανή ιστορία αφού έχει βρεθεί στα πλατό πολλών ταινιών του Ελληνικού κινηματογράφου από την εποχή της Φίνος Φιλμς (Λολα, Τζένη Τζένη, Το Δόλωμα, κτλ) μέχρι τους Φωτογράφους, τον Μπαίρον, το Προξενίό της Άννας και τη Χορωδία του Χαρίτωνα. όταν αυτή η συνεχής τριβή μετουσιώνεται σε πείρα τότε περιμένεις να αντλήσεις το απόσταγμα της σοφίας που φανερώνει ο χρόνος στο μυαλό ενός τέτοιου καλλιτέχνη. οπερ και συνέβη σήμερα (Σάββατο) το πρωί στην αίθουσα του Τζον Κασσαβέτης με τον Νίκο καβουκίδη να φανερώνει μυστικά και ιστορίες από μια πολυετή καριέρα δίπλα στον κινηματογραφικό φακό και επιπλέον να δημιουργεί μια μοναδική ατμόσφαιρα μέσα από την κουβέντα που άνοιξαν οι σπουδαστές (κατακύριο λόγο) της σχολής κινηματογράφου και θεάτρου του Α.Π.Θ.
Δεν έκρυψε την ανήσυχια του μέσα σε όλα αυτά για την σχέση του θεατή σήμερα με τις ελληνικές ταινίες και αιτιολόγησε τι θα πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση : "Έμένα με ενδιαφέρει και ο κ. Μήτσος από τα Τρίκαλα. Το έργο μας είναι κυρίως πολιτιστικό και στόχος μας πρέπει να είναι η επιμόρφωση όλου του κοινού και ιδιαιτέρως αυτού στην επαρχία. Μας λείπουν όμως τα καλά σενάρια που θα μιλήσουν στο πλατύ κοινό, για αυτό και οι παλιές ταινίες εξακολουθούν να έχουν τέτοια μεγάλη απήχηση, παρ’ όλο που καλλιτεχνικά δεν ήταν άρτιες. Ο κινηματογράφος παρ΄όλα αυτά, είναι πολιτική θέση, είναι απαράδεκτο από πλευράς πολιτείας η έλλειψη μιας Ακαδημίας Τεχνών. Η Τουρκία έχει δυο και η Αλβανία μια». Απόστλος και μόνος? ίσως και Καβουκίδης και μόνος να είναι σωστό αλλά φωνή βοώντος...
IT'S BEEN A HARD NIGHT'S DAY
το τραγούδι των Σκαθαριών λέει το αντίθετο αλλά για το προσωπκό του φεστιβάλ ο τίτλος που έβαλα πάει γάντι. Βλέπετε μετά από μια ανήσυχη πρώτη μέρα και μια πετυχημενη έναρξη βρήκαν την ευκαιρία αρκετοί να το "κάψουν" στο πάρτυ της έναρξης που έγινε στην Αποθήκη μετά την προβολή της Βασίλισσας. τούτο μαρτυρούν και οι πολλές φωτογραφίες που βγήκαν σε ανάλογες πόζες είτε χορεύοντας είτε τσουγκρίζοντας ξανά και ξανά τα ποτήρια. το πότο άλλωστε ήταν τζάμπα αφού ανάμεσα στους χορηγούς υπάρχει και γνωστή μάρκα ουίσκι. αυτό όμως είχε σαν αποτέλεσμα σήμερα να εμφανιστούν λίγο ψιλοδιαλυμένοι. έστω όμως και με το ζόρι η δουλειά βγήκε και όλα πήγαν μια χαρά (έτσι λένε τουλάχιστον)
36 ΩΡΕΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ
τόσες πολλές είναι οι ώρες που ο Κώστας Γαβράς θα καταναλώσει αναπνέοντας την "αύρα" του Θερμαικού. κάποιοι Έλληνες επισκέπτες του φεστιβάλ (λες να είναι Αθηναίοι?) δεν κρατήθηκαν και την πέταξαν την κακία: "Γιατί δεν την τεμαχίζετε σε κομμάτια, να την τοπόθετησετε σε μπουκάλια και να την πουλήσετε στο εξωτερικό για άρωμα - σήμα κατατεθέν?" δεν μπήκα στον κόπο να απαντήσω γιατι αμέσως σκέφτηκα ότι ακόμα και έτσι εμείς την αγαπάμε την πόλη μας. του χρόνου όμως δεν ξέρω τι θα γίνει αν όντως ξεκινήσει η υποθαλάσσια με αυτή την αγάπη...
ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΝΑ ΚΛΑΙΣ
πέριμενα καιρό για να δω την νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. ένα χρόνο συγκεκριμένα αφού πέρσι ήταν η ταινία έκπληξη του φεστιβάλ. στο μεσοδιάστημα αλλά κια πιο πριν διάβαζα και άκουγα πολλά και διάφορα. ομολογώ ότι "το σπιρτόκουτο" με είχε ενθουσιάσει (αν και στο τέλος της προβολής ξόδεψα ένα κουτί ασπιρίνες για τον πονοκέφαλο με τόσες φωνές και μπινελίκια που άκουσα μαζεμένα). ωστόσο ένιωσα ότι το αίμα του βράζει και κάτι έχει να πει στο μέλλον ως σκηνοθέτης. δεν ξέρω τι ακριβώς εκτίμησαν στις Κάννες και στο δικό αμς φεστιβαλ αλλά εγώ είδα μια κακή επάνάληψη του "Σπιρτόκουτου". 120 λεπτα γέματα από διαλόγους "ανθηρούς" σε γαλλικά πεζοδρομίου (που θα έκαναν ακόμα και τα πλακάκια να κοκκινίσουν από ντροπή) και μια ιστορία που μπήκε στον αυτόματο πιλότο και κάνει σβούρες γύρω από τον εαυτό της αλλά ουσιαστική απογείωση στα σύννεφα δεν βλέπουμε.
Σημείωση: στο τέλος της ταινίας ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε τους ηθοποιους που εκτός από τις ερμηνείες τους έδωσαν ένα χέρι βοηθείας και στους...διαλόγους. Να είστε καλά ρε παιδιά!
υστερόγραφα προς μυημένους της γιορτής
Νο1 : μαθαίνω ότι κάποιοι φέτος από το προσωπικό προσέχουν για να έχουν και του χρόνου. Λεπτομέρειες προσεχώς...
Νο2 : 10 λεπτά αφού αρχίσει η προβολή τρώτε πόρτα. το βρίσκω λογικό. αν είναι να δεις μια ταινία τότε θα πρέπει να είσαι εγκαιρως στην αίθουσα. όχι μισή ώρα πριν τελείωσει η προβολή και να σου κακοφαίνεται που οι υπάλληλοι δεν σε αφήνουν να μπεις για να σκοτώσεις την ώρα σου. το λέω γιατί πέτυχα σκηνή με "καθωσπρέπει" κυρία που απειλούσε θεούς και δαίμονες που δεν μπήκε στην αίθουσα να σκοτώσει την ώρα της λίγο πριν τελειώσει η προβολή! Στο αεροδρόμιο η συγκεκριμένη απλώς θα έχανε την πτήση (και τα λεφτά του εισητηρίου). οι εξυπνάδες πληρώνονται...
Νο3 : νύσταξα. πάω να κοιμηθώ. ες αύριον τα σπουδαία!Besos!
Σχόλια