ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΚΑΡ 2009
Η κάλπη της Ακαδημίας κλείνει και ήρθε η ώρα για προγνωστικά. Στις κατηγορίες των ηθοποιών ας πάμε. Και εκεί θα βρούμε 10 γοητευτικές και ενδιαφέρουσες κυρίες
Β ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ
ΕΙΜΙ ΑΝΤΑΜΣ (ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ) : Το 2006 η Ειμι είχε γοητεύσει το σύμπαν ως η αυθόρμητη γκαστρωμένη βλαχάρα νύφη του "Μια ξένη ανάμεσα μας" (Junebug). Η πορεία ανοδική, οι επιλογές εύστοχες και να που τώρα επανέρχεται στα Όσκαρ. Ο ρόλος έχει ελαχιστες διαφορές απο εκείνον. Αθώα, αγνή και με θετικό πνεύμα η Αδερφή Τζειμς, που υποδύεται η Ειμι, είναι η ευχάριστη πινελιά στην Αμφιβολία. Έστω κι αν αποτελεί την αιτία που ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας και της σύγκρουσης ανάμεσα στους δύο κόσμους που ονομάζονται Πάτερ Φλυν και Αδερφή Αλοίσιους. Αν υπολογίσουμε τις εκτιμήσεις μάλλον η Ειμι έχει μέλλον μπροστά της, ωστόσο η Αμφιβολία με τόσο καλό ερμηνευτικό υλικό δύσκολα θα φύγει χωρίς σουβενιρ από το Κοντακ. Λες?
ΠΕΝΕΛΟΠΕ ΚΡΟΥΘ (ΒΙΚΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ) : Η θεότρελη πρωην σύζυγος του Χαβιε -λάτιν γόη- Μπαρδεμ και η μια από τις τρεις γωνίες ενός ερωτικού τριγώνου άνευ προηγούμενου. "Αυτή είναι ερμηνεία για Όσκαρ!" ανάφωνησαν όσοι είδαν την ταινία του Άλεν πέρυσι και να που μάλλον δικαιώνει τα προγνωστικά η Πενέλοπε. Δεν είναι η παρθενική υποψηφιότητα. Την τιμή αυτή την είχε πριν δύο έτη στην υπέροχη ερμηνεία της στο "Γύρνα πίσω" του Αλμοδόβαρ. Ο ρόλος της ως Μαρία Ελένα (μια γυναίκα με ελεύθερο πνεύμα και καλλιτεχνική φύση χωρίς μέτρο και λογική, που δένεται παθιασμένα με τη ζωή, με το παρελθόν, με τους ανθρώπους αλλά ζει εξίσου έντονα και το παρόν) ήταν ακόμη πιο απολαυστικός και συν τοις άλλοις έχει την προιστορία με το μέρος της και ιδού τι εννοώ: Μπορεί να έχασε την Σφαίρα και το SAG Award τρώγοντας την σκόνη της Γουινσλετ αλλά τώρα Γουινσλετ δεν υπάρχει. Υπάρχει μια παράδοση που θέλει τους ηθοποιούς του Γούντι Άλεν στον β ρόλο να κερδίζουν. Θυμηθείτε : 1986 και 1994 την Νταιαν Γουιστ ("Η Χάνα και οι αδερφές της" και "Σφαίρες πάνω από το Μπροντγουει), 1995 Μαϊρα Σορβίνο (Ακαταμάχητη Αφροδίτη), 1986 Μαικλ Κειν (Χάνα και οι αδερφές της) ενώ Σαμάνθα Μόρτον(Συμφωνίες και Ασυμφωνίες), Τσαζ Παλμιντέρι(Σφαίρες πάνω απ' το Μπροντγουει) ήταν παρόντες με υποψηφιότητα. Επιπλέον η Κρουθ θα γίνει η πρώτη Ισπανίδα ηθοποιός με Όσκαρ, τιμή που πέρυσι απόλαυσε ο Μπαρδεμ ως ο πρώτος Ισπανός άνδρας με όσκαρ. Άρα?
ΒΑΪΟΛΑ ΝΤΕΙΒΙΣ (ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ) : Άρα αν δεν πιάσει την Ακαδημία υστερία με την εποχή Ομπάμα η Κρουθ είναι το φαβορί. Και το λέω αυτό γιατί η Ντέιβις έχει αυτή τη συμβολική αξία για τα φετινά Όσκαρ. Η ερμηνεία της δεν είναι πάνω από 10 λέπτα με το χρόνομετρο. Αυτές οι παλαβομάρες αρέσουν στους Αμερικάνους. Το είχαν ξανακάνει ας πούμε πριν 10 χρόνια με το όσκαρ στην Τζουντι Ντεντς ως Ελισάβετ Α στον νεροβραστο Ερωτευμένο Σαιξπηρ. Όμως εδώ ο ρόλος είναι ακόμη πιο πλούσιος. Αφροαμερικάνα, μητέρα, με ηθικά δίλληματα για το μέλλον του γιου της(που εμπλέκεται στην ιστορία παιδεραστίας ως το θύμα), στην μετα Κένεντι εποχή με την Αμερική να μετράει λέξη λέξη τα λόγια του Λούθερ Κινγκ ("I have a dream"). Θέλετε κι άλλα για να σας πείσω ότι η Ντέβις είναι το αουτσάιντερ της κατηγορίας? Το μόνο που την απειλεί είναι ότι έχει άλλη μια ηθοποιό από την ίδια ταινία στην ίδια κατηγορία την Ανταμς, πράγμα που θα της στερήσει οπωσδήποτε κουκιά. Αυτό συνέβη ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν. Πάντως η ταινία έχει εξαιρετικές ερμηνείες και θεωρώ ότι κάπου θα κάνει τη λαδιά και θα κερδίσει ένα Όσκαρ
ΤΑΡΑΤΣΙ ΧΕΝΣΟΝ (ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ ΜΠΑΤΟΝ) : Άλλη μια Αφροαμερικάνα στην κατηγορία. Και αυτή μάνα (έστω κι αν "υιοθετεί" τον Μπέντζαμιν) και εργαζόμενη σε οίκο ευγηρίας. Με ενδιαφέρουσες τηλεοπτικές περγαμηνές (κινηματογραφικά το μόνο στο οποίο είχε κεντρίσει κάποιο ενδιαφέρον στο παρελθόν ήταν η συμμετοχή της στο χιπ χοπ "Hustle and Flow") η Ταράτσι απολαμβάνει την πρώτη της υποψηφιότητα στον θεσμό. Χωρίς παραπάνω ανάλυση της εύχομαι να απολαύσει τον αστακό του σεφ στην δεξίωση και το άφθονο ουισκι στα διαλλείματα της τελετής
ΜΑΡΙΣΑ ΤΟΜΕΙ (Ο ΠΑΛΑΙΣΤΗΣ) : Αν χάσει η Πενέλοπε νομίζω πως αξίζει να το χάσει από αυτήν εδώ. Ήταν 1994 όταν ήρθε από το πουθενά και πήρε το Όσκαρ β ρόλου για την σαχλοκωμωδία "Το ξαδερφάκι μου ο Βίνυ". Φήμες λέγανε ότι ο Τζακ Παλανς μπέρδεψε τα ονόματα κι αντί να πει το σωστό μέσα στην ζάλη του έδωσε το βραβείο στην Τομέι. Ωστόσο η Μαρίσα έδειξε πως άξιζε προσοχής και έτσι το 2001 ξαναήταν παρούσα στην τελετή για την δυνατή αλλά λιτή ερμηνεία της στα "Μυστικά της κρεβατοκάμαρας". Και να που τώρα είναι και πάλι παρούσα ως μια στριπερ που γοητεύει τον Ράντι το Κριάρι (Μίκι Ρουρκ). Μια γυναίκα που όπως και ο βασικός ήρωας βιοπορίζεται με το κορμί της και παλεύει να ξεφύγει από την δεινή θέση της. Και αυτή μητέρα (όλες οι μάνες στα Όσκαρ μαζέυτηκαν φέτος) και παράλληλα μια γυναίκα με όνειρα για την ίδια και το παιδί της. Οι β ρόλοι σε αυτές τις τελετές συνήθως κρύβουν εκπλήξεις. Κάπως έτσι ας πούμε η Τομέι (ή πέρυσι η Τιλντα Σουιντον) βρέθηκε τον θείο Όσκαρ αγκαλιά. Άρα όλα είναι πιθανά.
ΠΡΟΒΛΕΨΗ
-------------
1. ΠΕΝΕΛΟΠΕ ΚΡΟΥΘ
2. ΒΑΙΟΛΑ ΝΤΕΙΒΙΣ
3. ΜΑΡΙΣΑ ΤΟΜΕΙ
4. ΕΙΜΙ ΑΝΤΑΜΣ
5. ΤΑΡΑΤΣΙ ΧΕΝΣΟΝ
Σχόλια