50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ - ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ
Τζέρεμι Τόμας, Τζιμ Γιαννόπουλος και Βέρνερ Χέρτζογκ για την τελική στροφή του Φεστιβάλ. Και μετά χαλαρώνουμε!
Την περίπτωση του Τζέρεμι Τόμας ακόμα και να μην την ξέρεις όταν έρχεται μπροστά σου αξίζει τον κόπο να την ψάξεις λίγο παραπάνω. Παραγωγός σε μερικές από τις σπουδαιότερες ταινίες της τελευταίας 25ετίας ανάμεσα τους ο οσκαρικός Τελευταίος Αυτοκράτορας. Στο μαστερκλας βέβαια δεν είπε και πολλά συγκλονιστικά πράγματα. Το ξέραμε μίστερ Τόμας ότι τα 3/4 της ετήσιας παραγωγής στο σινεμά είναι ριμεικ και εφετζίδικα μπιχλιμπίδια για ιθαγενείς. Εσύ σαν παραγωγός τι κάνεις για να αλλάξει το στάτους? Στην απονομή του Αλέξανδρου πάντως υπήρξε θερμότατη υποδοχή από το κοινό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Πρέπει να σχολιάσω τώρα αυτό που είδα? Σαν να βλέπεις σε ριμεικ τον Υπέροχο Άνθρωπο. Άρα μίστερ Τόμας την πάτησες. Η Τζένιφερ Κόνελι σε γνωστά μονοπάτια, ο Πολ Μπέτανι ως Κάρολος Δαρβίνος (μεταξύ τρέλας και λογικής) αξιοπρεπής και η μουσική του Κρις Γιάνγκ διαμάντι!
ΧΕΡΤΖΟΓΚ
Φέτος το Φεστιβάλ είχε τον Γερμανό του. Τώρα που το σκέφτομαι δύο από τους σπουδαίοτερους εκπροσώπους της γενιάς του '70 στο γερμανικό σινεμά (Βέντερς και Χέρτζογκ) ήρθαν την τελευταία τριετία και τιμήθηκαν στην Θεσσαλονίκη. Δεν άκουσα να έκανε κάποια παλαβομάρα, τον φεστιβαλικό λαό πάντως τον μάγεψε και με το παραπάνω ο Χέρτζογκ. Και στην απονομή του Αλέξανδρου, που τον παρέλαβε από τα χέρια του Τεό έγινε το έλα να δεις. Άσχετα αν λίγο μετά στην προβολή της "Διαφθοράς στη Νεά Ορλεάνη" έπεσαν κάποια γέλια.
ΤΖΙΜ ΤΟ ΠΑΤΡΙΩΤΑΚΙ
Μια χαρά τα μιλάει ο Τζιμ Γιαννόπουλος τα ελληνικά. Προτιμάει βέβαια τα αγγλικά για ευνόητους λόγους. Η ομιλία του πάντως είχε σαν βασικούς άξονες τη νέα του παραγωγή, το Άβαταρ του Τζιμ Κάμερον, την τεχνολογία 3D, την οικονομική κρίση και πόσο ζόρικα την πέρασαν τα στούντιο, τις ξένες ταινίες και τις καλές ταινίες. Οι ερωτήσεις που δέχτηκε ήταν λίγο για τα μπάζα αλλά ο ίδιος διασκέδασε την δεύτερη παρουσία του στην Θεσσαλονίκη.
500 ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΕΡ
Δεν το έχασες. Βγαίνει την άλλη βδομάδα σε διανομή. Αν δεν το δεις πάντως σίγουρα θα χάσεις. Η Σάμερ θέλει να το παίζει ανεξάρτητη και χειρφετημένη. Ο καλός της όμως περνάει 500 μέρες (σχεδόν εναμιση χρόνο) με τον έρωτα του για αυτήν. Η ίδια δεν είναι απαραίτητο να ανταποκρίνεται πάντα στο κάλεσμα του. Πολλές φορές ο έρωτας και όλα τα παρεπόμενα του είναι απλά αυτό που έγε και ο μακαρίτης ο Λένον: mind games!
ΜΠΙΛΟΜΠΑ
Η Σοφία Παπαχρήστου μετά τα Μήλα των Εσπερίδων του 1997 επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη. Παίζοντας Μπιλόμπα. Η Μπιλόμπα δεν είναι παιχνίδι, είναι τροπος ζωής. Τρυφερή με τους ήρωες της, ανάλαφρα κωμική η Μπιλόμπα είναι η ελληνική ταινία του φεστιβάλ μαζί με τον Διαχειριστή του Περικλή Χούρσογλου. Ένας Γερμανός τεχνοκράτης επισκέπτεται μια κουκίδα του Αιγαίου για ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα της Ε.Ε. Οι κάτοικοι της κουκίδας δεν εχουν πρόθεση να αλλάξουν την ζωή τους μέχρι που τους αναστατώνει ο τεχνοκράτης Γερμανός. Και εκεί οι πετρούλες της Μπιλόμπας αρχίζουν το παιχνίδι για τα καλά.
ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ
Με διάθεση απολογιστική η διευθύντρια του Φεστιβάλ και με λόγο πολύ φορτισμένο συναισθηματικά. Last picture show? Πιθανόν με βάση όσα ακούγονται στο λιμάνι όλες αυτές τις μέρες. Στα αρνητικά της τελετής η - για ακομη μια φορά - μπενχουρικη διάσταση της. 2 ώρες για να απονεμηθούν βραβεία της Βουλής των Ελλήνων και του Δήμου Θεσσαλονίκης, να αρνηθεί η ΠΕΚΚ να τιμήσει κάποια ταινία (και να θυμηθεί τον β εξώστη!). Και φυσικά να απονεμηθούν και τα βραβεία του Διεθνούς χωρίς όμως τον Πρόεδρο της Επιτροπής παρόντα. Ο Τεό λέει είχε ανειλειμένες υποχρεώσεις. Συγνώμη αν δεν κάνω λάθος και η συμμετοχή στην κριτική επιτροπή (από την στιγμή που αποδέχεσαι την πρόσκληση) υποχρέωση σου δεν είναι? Απάντηση: Όχι δεν βρέχει, μας φτύνουνε!
Το Ισραήλ πάντως κέρδισε για πρώτη φορά Χρυσό Αλέξανδρο με τα Σταυροδρόμια Ζωής ενώ η Ρουμανία με το Μετάλλιο Τιμής για δεύτερη συνεχόμενη Αργυρό Αλέξανδρο (πέρυσι ο Αντριάν Σιτάρου με το Hooked είχε λάβει αυτή την διάκριση).
Σχόλια