ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ 82α ΟΣΚΑΡ



Αν η νέα κατηγορία καλύτερης ταινίας στα επόμενα Όσκαρ σχολιάζεται ποικιλοτρόπως σε μπλογκς και εφημερίδες η νέα τροποποίηση που ανακοινώθηκε μάλλον δεν είναι και τόσο εύστοχη ιδέα.

ΤΙΜΗΤΙΚΑ ΤΕΛΟΣ

Στην 82η απονομή των Όσκαρ - και φυσικά αν πετύχει στο εξής - δεν θα υπάρχουν οι τιμητικές απονομές με τα βραβεία Χερσολτ, Θάλμπεργκ και το περήφημο αναδρομικό τιμητικό Όσκαρ. Τα βραβεία αυτά θα ανακοινώνονται από την Ακαδημία τον Σεπτέμβριο και θα απονέμονται σε ειδικά τελετή - δείπνο το Νοέμβριο ενώ σύντομο βίντεο με περιγραφή της βραδιάς θα παρουσιάζεται στην Απονομή των Όσκαρ τον Φλεβάρη (ή Μάρτη όπως θα γίνει το 2010). Δηλαδή ακριβώς ότι γίνεται και στα Ειδικά τεχνικά βραβεία που μια χαριτώμένη παρουσία μιας ηθοποιού μας περιγράφει τι συνέβη ενώ βλεπουμε το βίντεο.

Η απόφαση αυτή προφανώς ελήφθη με σκοπό το ψαλίδισμα ακόμη περισσότερου χρόνου στην διάρκεια της βραδιάς που προφανώς για κάποιους θεωρείται κουραστική με τόσα βραβεία όταν έχει διάρκεια τρεις και βάλε ώρες. Προσωπικά την θεωρώ λανθασμένη επιλογή αυτή. Ειδικά το τιμητικό Όσκαρ αποτελεί μια ξεχωριστή συγκινητική στιγμή για να θυμηθούμε ή να γνωρίσουμε πρόσωπα που η κινηματογραφική βιομηχανία έχει παραμελήσει να τιμήσει. Έτσι εισπράττω την παρουσία του Πήτερ Ο Τουλ ή του Έννιο Μορικόνε ακόμα και του Ελία Καζάν (που είχε διχάσει) στα Όσκαρ την τελευταία δεκαετία.

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΠΙΣΗΣ ΤΕΛΟΣ

Αυστήρη παρουσιάζεται η Ακαδημία και στο ζήτημα της κατηγορίας καλύτερου τραγουδιού, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει γίνει φυσαρμόνικα. Αυξάνεται η αριθμητική βάση με την οποία κάθε υποψήφιο τραγούδι περνάει και τίθεται σε ψηφοφορία ενώ ορίζει την τελική short list να έχει μέχρι 2 ή το πολύ 3 υποψήφια τραγούδια. Δεν θέτει όριο επίσης σε υποψηφιότητες τραγουδιών από την ίδια ταινία, το οποίο προφανώς σημαίνει ότι μπορεί μια ταινία να καπαρώσει την κατηγορία και να χαίρεται, όπως ας πούμε συνέβη με το Σλαμντογκ φέτος.

Με τον τρόπο αυτό γλυτώνει άλλο τόσο πολύτιμο χρόνο σε συνολική διάρκεια το βράδυ της Απονομής (ξέρεις τι είναι να ξημερώνεσαι και να ακους 5 υποψήφια τραγούδια και τα 3 να είναι του Άλαν Μένκεν?) αλλά ουσιαστικά και εδώ αδικεί κόσμο (ακριβώς όπως συνέβη φέτος με τον Wrestler του Springsteen και το Gran Torino των Eastwood ή πέρυσι με τον Eddie Vedder και το σάουντρακ του Into the Wild).

Φυσικά μέχρι στιγμής δεν αλλάζει η κατηγορία ξενόγλωσσης ταινίας κι ας έχουν βραβεύσει ή χρήσει ως υποψήφιες διάφορες απίθανες μπαλαφάρες του κόσμου κόβωντας ταυτόχρονα άλλες σημαντικές παραγωγές (όπως λ.χ. φέτος το ιταλικό "Γόμμορα" για το οποίο έπεσε τρελό κράξιμο που κόπηκε)

στο βίντεο: Το υπέροχο τραγούδι Falling slowly των Γκέν Χανσαρντ και Μαρκέτα Ίργκλοβα πέρασε από σαράντα κύματα (είχε πρόβλημα καταλληλότητας σύμφωνα με τον κανονισμό των Όσκαρ) μέχρι να κερδίσει τελικά το Όσκαρ και η απονομή του να γίνει μια από τις ωραιότερες στιγμές της 80ης τελετής

Σχόλια

Ο χρήστης W. είπε…
Γάγησε τα... Στο τέλος θα αφήοσνυ μόνο τις τέσσερις βαικές κατηγορίες.

Γιατί είχε προβλήματα καταλληλότητας η τραγουδάρα του ONCE;;;
Ο χρήστης igkros είπε…
@ costello

Η ουσία είναι ότι γαμάνε μια μουσική κατηγορία (που μερικές φορές έχει δώσει ωραία πράγματα για να θυμόμαστε) αφού το πιο πιθανό είναι να μην περάσουν κανένα τραγούδι με τέτοια στάνταρντς.

Άσε το τιμητικό, που τα εξήγησα και στο κείμενο

Το Falling SLowly είχε πρόβλημα καταλληλότητας γιατί παρουσιάστηκε σε live εμφανίσεις και ηχογραφήση των δημιουργών λίγο πριν την κυκλοφορία της ταινίας για την οποία γράφτηκε. Στο τέλος επικράτησε ψυχραιμία και η (ορθή) κρίση ότι αφού γράφτηκε για την συγκεκριμένη ταινία ("Once") χαλάλι η προδημοσίευση. Αλλιώς θα κέρδιζε ο Μένκεν και τα γλυκανάλατα τραγούδια της "Μαγεμένης" (πρωτότυπο!)

Ανάλογο πρόβλημα έχει προκύψει αρκετές φορές πάντως και στα τραγούδια και στις μουσικές και η Ακαδημία κρίνει κατά περίσταση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ