Η ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΠΙΣΤΑ ΑΠΟ ΦΩΣΦΟΡΟ (ΜΙΑ ΠΙΣΤΑ - ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ - ΔΕΚΑΕΤΙΑ '80)



Χάρις ή Χαρούλα? Στην δεκαετία του '80 ήταν ακόμα η Χαρούλα. Και τα τραγούδια της συγκλόνιζαν (όπως συμβαίνει και τώρα) κάθέναν από εμάς.


Αν μέσα στη δεκαετία του '70 το ασχημόπαπο έγινε πριγκήπισσα - και μάλιστα με εξαίσια λαϊκή φωνή που ερμήνευε Καλδάρα ή Κουγιουμτζή - μέσα στην δεκαετία του '80 ήρθε η επιβεβαίωση για όσα πιστεύαμε για αυτή την ερμηνεύτρια. Βγαλμένη μέσα από την ίδια φωτιά που κάποτε ανέδειξε ονόματα όπως η Βέμπο και με σκληρή δουλειά η Χαρούλα έγινε γνωστή ως η Χαρούλα όλων μας, η Χαρούλα των Ελλήνων.

Μια Χαρούλα που μιλάει το ίδιο στις διαφορετικές γενιές και ηλικίες.

Ανανεώνει το λαϊκό προφίλ της αποκτώντας και τις απαραίτητες προσβάσεις στο περήφημο έντεχνο, το οποίο μέσα στη δεκαετια του '90 θα γίνει πολύτιμη βάση φανερώνοντας και την στιχουργική - συνθετική της πλευρά.

Μέσα στην δεκαετία του '80, κοινωνικά και πολιτικά έντονη δεκαετία, η Χαρούλα γίνεται σημαία μαζί με άλλες φωνές που βγήκαν στα τέλη του 60 - αρχές 70 όπως η Γαλάνη, ο Νταλάρας, ο Μητσιάς μιας κοινωνίας που παλεύει να βρει την ευρωπαϊκή της διάσταση (Είσαι στην ΕΟΚ μάθε για την ΕΟΚ) αλλά αρνείται ορθώς να εγκαταλείψει την βαθύτερη ταυτότητα της. Φλυαρίες θα πείτε μα παράλληλα και πραγματικότητα όλα αυτά.


Βουτάει λοιπόν σε έναν λαϊκό ήχο που έχει μέσα του τον Χρήστο Νικολόπουλο, τον Μάριο Τόκα και τον Θάνο Μικρούτσικο. Συναντάει τους Φατμέ, μια από τις πρώτες αληθινές περιπτώσεις γνήσιου ελληνικού ροκ (όπως τους ονόμασε ο Βακαλόπουλος), ροκάρει παρέα με τον Νικόλα Άσιμο, ενώ ανοίγει το βλέμμα της για να δει πιο καθαρά και τον υπόλοιπο κόσμο πέραν της ελληνικής επικράτειας με την βοήθεια του Μάνου Χατζιδάκι (τραγουδώντας Βαϊλ, Ρότα και φυσικά Χατζιδάκι) ή την συνεργασία της με τον Πάολο Κόντε. Ας προσθέσουμε εδώ και την στιχουργική της δραστηριτότητα που πρωτοφανερώνεται αλλά και την ερμηνεία της πάνω στην εκφραστική των στίχων ονομάτων όπως του Α. Αλκαίου, του Κ. Χ. Μύρη ή της Λ. Νικολακοπούλου.

Μέσα από αυτή την διαδρομή θα γεννηθούν μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά και πολύ δημοφιλή τραγούδια της όπως : "Εξαρτάται", "Η αγάπη είναι ζάλη", "Ελένη", "Πίστα από φώσφορο", "Πέστο και έγινε", "Πανσέληνος ο έρωτας".

Το κεφάλαιο αυτό κλείνει μάλλον με την μικρή αλλά τόσο δυνατή συνύπαρξη της στο σάουντρακ της Ελένης Καραϊνδρου για το "Μετέωρο Βήμα του Πελαργού" του Αγγελόπουλου. Μπάινοντας στο '90 η Χαρούλα μεταμορφώνεται σε Χάρις και ακολουθεί μια νέα διαδρομή. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία που θα την αφηγηθούμε σε μια άλλη στιγμή ραδιοφωνικά...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ