Η ώρα του box office (Θεσσαλονίκη και πανελλαδικά) - Εξωστης Θήτα 31/5
Ο Σέρλοκ Χολμς είναι η δημοφιλέστερη ταινία της χρονιάς σύμφωνα με το box office πανελλαδικά |
Με την χειμερινή
κινηματογραφική σεζόν να δίνει πλέον
τη σκυτάλη στο καλοκαίρι των εκλογών,
του Euro και των καθιερώμένων μπάνιων των
λαού μάλλον ήρθε η ώρα για να βγάλουμε
τα συμπεράσματα μας για όσα είδαμε και
ζήσαμε στην μεγάλη οθόνη μέσα στο χειμωνα
που πέρασε.
Με την περίφημη οικονομική
κρίση να προβληματίζει ολοένα και
περισσότερους θεατές τα αποτελέσματα
των περισσότερων ταινιών στο ταμείο
δείχνουν μάλλον συγκρατημένα με την
ελπίδα για κάτι καλύτερο στο μέλλον.
Στατιστικά πάντως η μείωση στην εμπορική
κίνηση των ταινιών το 2011 σε σχέση με το
2010 προσεγγίζει σε ποσοστά σχεδόν το
10%. Ίσως αυτό να εξηγεί σε κάποιο βαθμό
και τα αντανακλαστικά που τηρούν πλέον
οι εταιρίες διανομής, οι παραδοσιακές
αίθουσες και οι πολυκινηματογράφοι
προσφέροντας, ο καθένας με τον τρόπο
του, στους υποψήφιους πελάτες τους μια
σειρά από ελκυστικά πακέτα ψυχαγωγίας
αλλά και προσφορές για φτηνότερα
εισητήρια.
Μέσα σε έναν χειμώνα
συνεχών πολιτικών και κοινωνικών
αντεγκλήσεων τα κριτήρια των θεατών
πάντως φαίνεται να δείχνουν τον δρόμο.
Οι μεγάλες εμπορικές στιγμές με επταψήφιο
αριθμό στις εισπράξεις δείχνουν να
αποτελούν πλέον μακρινό όνειρο αλλά οι
πλέον δημοφιλείς παραγωγές συνεχίζουν
να χαρακτηρίζονται από μια διάθεση
ελαφρότητας και μπλοκμπάστερ ιστορικών
αναφορών.
Χωρίς αμφιβολία η
συνέχεια του Σέρλοκ Χολμς αναδεικνύεται
σε ταινία της χρονιάς μιας και αγκαλιάστηκε
από 305 χιλιάδες θεατές εκ των οποίων οι
47 χιλιάδες είναι Θεσσαλονίκεις. Δύο
animation βρίσκονται επίσης στο top-10
(Στρουμφάκια και Παπουτσωμένος
Γάτος) ενώ το κοινό δείχνει να εκτιμά
και κάποια μπλοκμπάστερ όπως οι Αθάνατοι
του Ταρσέμ Σινγκ, ταινία που έδειξε
ισορροπημένη διάθεση απέναντι στην
ελληνική μυθολογία, κάτι που εκτιμήθηκε
από τους Έλληνες θεατές. Το ίδιο ισχύει
και για τον βαμπιροέρωτα του Twilight,
που οι φαν της σειράς περίμεναν πως και
πως.
Let's make love! Let's do it! Στο Παρίσι του Γούντι Άλεν! |
Χωρίς αμφιβολία η
ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς αποδεικνύεται
ο πολύς Γούντι Άλεν ο οποίος ταξίδεψε
Μεσάνυχτα στο Παρίσι 42 χιλιάδες
Θεσσαλονίκεις. Σε ότι αφορά τις ελληνικές
ταινίες οι κωμωδίες και η διάθεση να
“ξεσκάσουμε” μάλλον δείχνουν τον δρόμο
της συνταγής της επιτυχίας με τη Νήσο
2 να κερδίζει τον τίτλο της εμπορικότερης
ελληνικής ταινίας της σεζόν και τα
Τανγκό των Χριστουγέννων και Λάρισα
Εμπιστευτικό να ακολουθούν.
Νήσος 2: Η επιτυχία συνεχίζεται |
Αξίζει πάντως να
αναφέρουμε πως αρκετές οσκαρικές ταινίες
που συζητήθηκαν κατόρθωσαν να ξεχωρίσουν
και εμπορικά κάνοντας μια συμπαθητική
διαδρομή στους κινηματογράφους της
πόλης. Το Κορίτσι με το τατουάζ πήρε
την ψήφο εμπιστοσύνης 23 χιλιάδων θεατών.
Το Hugo ξεπέρασε τους 16 χιλιάδες
θεατές, οι Απόγονοι τους 14 χιλ. η
Σιδηρά Κυρία ξεπέρασε τις 11 χιλ. ενώ
ο Artist έφτασε τους 10 χιλ.
Αξιοπρεπής διαδρομή για τη νέα ταινία του Ντ. Φίντσερ |
Τέλος οι πιο εμπορικές
ταινίες της άνοιξης φαίνεται να είναι
οι Εκδικητές, η ακαταμάχητη σουπερ
συνάντηση των κομικ υπερηρώων στην
μεγάλη οθόνη, που ξεπέρασε τις 24 χιλ.
ήδη και συνεχίζει, το Dark Shadows που
γοήτευσε (μέχρι στιγμής) πάνω από 20
χιλιάδες θαυμαστές του γοτθικού χιούμορ
του Τιμ Μπάρτον ενώ ευχάριστη υπήρξε η
πορεία για τους Άθικτους, οι οποίοι
εδώ και 2 μήνες έχουν βάλει φωτιά στο
ταμείο με τα 17 χιλιάδες εισητήρια που
έκοψαν.
Οι πιο συνεπείς σινεφιλ της χώρας είναι οι πιτσιρικάδες. Απόδειξη η πορεια του "Παπουτσωμένου Γάτου" |
Πίνακας
Top 10 στο box Office για το
διάστημα Σεπτέμβριος 2011 – Μαϊος 2012
(Εισητήρια που έκαναν οι ταινίες στην Θεσσαλονίκη και σε
παρένθεση πανελλαδικά)
- Σερλοκ Χολμς - 46.225 (305.160)
- Νήσος 2 - 45.190 (299.240)
- Στρουμφάκια – 43.050 (283.000)
- Αθάνατοι – 42.100 (243.615)
- Twilight Saga : Breaking Down Part 1 - 41.470 (272.000)
- Παπουτσωμένος Γάτος - 37.670 (230.000)
- Μεσάνυχτα στο Παρίσι - 32.640 (212.100)
- Η Οργή των Τιτάνων – 32.410 (168.200)
- Το Tανγκό των Χριστουγέννων – 32.400 (211.100)
- Dark Shadows 24.000 (107.000 μέχρι τις 27/05)
Πηγή: Εταιρίες
κινηματογραφικής διανομής και Ε.Κ.Κ.
Σχόλια