ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

Τέλος διαβούλευσης για το κινηματογραφκό νομοσχέδιο σήμερα τα μεσάνυχτα με τις τελεύταιες τοποθετήσεις επί του νομοσχεδίου. Στην διαδικασία διαβουλευσεις κατατέθηκαν πλήθος προτάσεων και αντιπροτάσεων από το σύνολο της κινηματογραφικής κοινότητας. Ανάμεσα τους υπήρξαν τοποθετήσεις από τους συνδικαλιστικούς φορείς(σε ζητηματα επιμέρους που τους αφορούσαν ή επι της αρχής γενικά), θεσμοί με παρουσία, αρκετοί σκηνοθέτες, άνθρωποι με θεσμικό ρόλο (παλιότερα), λέσχες και φίλοι του κινηματογράφου αλλά και εταιρίες όπως ο ΟΤΕ και η Multichoice.

Κάνοντας την σούμα αποκομίζω την εντύπωση ότι η κόντρα νέων - παλιών (ή αν θέλετε Ομίχλης - διασωματειακής) καλά κρατεί. Αρκετοί νέοι κινηματογραφιστές τοποθετήθηκαν επί της αρχής θετικά και χαρακτηρίζουν την βάση της πρότασης του Υπουργείου ως αναπτυξιακή. Αντίθετα αρκετοί παλαιότεροι ηλικιακά σκηνοθέτες και μέλη της ΕΕΣ υποδέχονται το νομοσχέδιο με αρνητικό τρόπο. Θετική ήταν μάλιστα σε αυτό κυρίως το μπλοκ η πρόταση - παρέμβαση των 5 ενώ από την άλλη πλευρά αρκετοί νέοι κινηματογραφιστές τοποθετήθηκαν υπέρ της άποψης συγκεκριμένων συναδέλφων τους, που με νηφάλιο τρόπο και επαρκή επιχειρηματολογία ανέπτυξαν τις απόψεις τους. Σημαντική είναι η κατάθεση απόψεων με βάση την προσωπική εμπειρία που είχαν κάποιοι δημιουργοί στο εξωτερικό (κυρίως στη Γερμανία) ενώ εντύπωση προκαλεί πως δεν υπήρξε από καμία πλευρά τοποθέτηση συγκριτική με βάση πετυχημένα μοντέλα του εξωτερικού (όπως της Δανίας π.χ., για την οποία η Ομίχλη ειχε κάνει λόγο στις ανοιχτές συζητήσεις της).


Τι ακολουθεί τώρα? Η υποθετική αποτίμηση της διαβούλευσης,που ενδεχομένως να οδηγήσει σε βελτιωτικές προτάσεις και διορθωτικές κινήσεις από πλευράς ΥΠΠΟΤ σε επιμέρους ζητήματα και μετά η κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου εντός του Νοέμβρη (μετά το πέρας της εκλογικής διαδικασίας για την τοπική αυτοδίοικηση και εφόσον δεν υπάρξει κάποια θεαματική ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό, όπως συζητείται τις τελευταίες μέρες).

PERSONA NON GRATA Ο ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ ΓΙΑ ΕΠΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ

Με κείμενο τους επτά σκηνοθέτες της Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν το νομοσχέδιο ότι μετατρέπει τον ελληνικό κινηματογράφο και την Θεσσαλονίκη σε θύματα σημειώνοντας: "Η κινηματογραφική Τέχνη μέσα από αυτό το νομοσχέδιο γίνεται το απόλυτο θύμα στο βωμό του χρήματος και των συμφερόντων. Η Θεσσαλονίκη, στην οποία ζούμε και δουλεύουμε, μια πόλη με ιστορία και Πολιτισμό, με θεσμούς που άντεξαν στο χρόνο και μεγάλωσαν όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου είναι το δεύτερο θύμα". Οι 7 χαρακτηρίζουν τον Υπουργό Πολιτισμού ως ανεπιθύμητο (persona non grata) στην Θεσσαλονίκη.

ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Ανάμεσα στα κείμενα διαβούλευσης υπάρχει και ένα της Ακαδημίας Κινηματογράφου η οποία τάσσεται υπέρ του νομοσχεδίου και σημειώνει τα εξής:

"Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι επιτέλους το σχέδιο νόμου για τον κινηματογράφο, μετά από χρόνια αναμονής, συζητήσεων αλλά και προσπαθειών, είναι πια μια συγκεκριμένη πρόταση.

Θεωρούμε ότι τον νομοσχέδιο έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα. Προβάλλει σαν βασική επιλογή την ανακατανομή των πόρων, με κύρια κατεύθυνση την παραγωγή. Ακόμη, βάζει ένα τέλος σε μικροπολιτικές λογικές και συντεχνιακούς συμψηφισμούς. Επιτέλους ο ενεργός κινηματογραφιστής έρχεται στο προσκήνιο.

Για πρώτη φορά γίνεται ένας δημόσιος διάλογος για τον κινηματογράφο με τη συμμετοχή όλης της κινηματογραφικής κοινότητας. Ένας διάλογος ουσιαστικός, πάνω σε συγκεκριμένες προτάσεις, όπου όλοι συμβάλλουν ώστε πολύ σύντομα να υπάρξει ένας νόμος που να εκφράζει το σύνολο της κινηματογραφικής οικογένειας.

Πιστεύουμε όμως, ότι είναι απαραίτητη η άμεση εφαρμογή των φορολογικών κινήτρων που έχουν ήδη ψηφιστεί αλλά και η ουσιαστική εφαρμογή του άρθρου 8 που προβλέπει τη συμμετοχή τηλεοπτικών σταθμών και παρόχων υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας στην κινηματογραφική παραγωγή. Μόνο έτσι θα μπορέσει να εξασφαλιστεί η ζητούμενη πολυσυλλεκτικότητα των πηγών χρηματοδότησης αλλά και μια προοπτική σταθερής ανάπτυξης για την ελληνική ταινία.

Θεωρούμε σωστή, στα πλαίσια της θεσμικής εξυγίανσης, την κατάργηση των Κρατικών Βραβείων, έναν θεσμό που είχε καταλήξει διάτρητος. Η ΕΑΚ, μέσα στον ένα χρόνο λειτουργίας της, πήρε πρωτοβουλίες για να ανοίξει την κινηματογραφική κοινότητα προς την κοινωνία. Η πρώτη απονομή των Βραβείων της Ακαδημίας ανέδειξε αξιοκρατικά τους καλύτερους της περσινής χρονιάς, έβγαλε τις ταινίες από τον κινηματογραφικό μικρόκοσμο και έφερε τους δημιουργούς στο προσκήνιο. Στην παρουσίαση των νέων ελληνικών ταινιών, που έγινε στην αρχή της σεζόν, φέραμε σε επαφή τη φετινή κινηματογραφική σοδειά με ένα ιδιαίτερα νεανικό κοινό.

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου δημιουργήθηκε από πρωτοβουλία των ενεργών κινηματογραφιστών, όλων των ειδικοτήτων, που για πρώτη φορά βρέθηκαν μαζί σε ένα σώμα. Η Ακαδημία στηρίζεται αποκλειστικά στα μέλη της και σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί να εξαρτάται από κάποιον κρατικό φορέα ή να έχει θεσμική σχέση με το ΥΠΠΟΤ. Η Ακαδημία θέλει να είναι αδέσμευτη και ανεξάρτητη. Θέλει να είναι η φωνή και η συνείδηση όλων των κινηματογραφιστών. Και με αυτή την ιδιότητα θα είναι παρούσα".


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)