10 ΚΑΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ


Το site του IndieWire έχει την αγαπημένη συνήθεια να την πέφτει κάπου κάπου στις εκτρωματικές επιλογές της Οσκαρικής Ακαδημίας. Και επειδή οι κούρσες των κινηματογραφικών βραβείων στην Αμερική σιγά σιγά παίρνει μπρος για να φτάσουμε τέλη Φλεβάρη στα όσκαρ να ένα πέσιμο με ενδιαφέρον: Κατηγορία "Οι 10 χλευαστικές περιφρονήσεις σε υποψηφιότητες τραγουδιών". Ωραίο το θέμα και έχει και πολύ ψωμί καθώς οι αμαρτίες των όσκαρ είναι αναρίθμητες στο θέμα. Πάμε να δούμε την παρουσίαση του site με δικό μας σχολιασμό και τα τραγούδια σε links πάνω στους τίτλους:

  1. "There You'll Be"(Perl Harbour) vs "Come What May"(Moulin Rouge) 2001: Είναι σαφώς το σκάνδαλο του 2001 στα όσκαρ πως το Μουλέν Ρουζ του Μπαζ Λιούρμαν έχασε αυτή την υποψηφιότητα (επειδή λέι δεν ήταν πρωτότυπο για την ταινία) και περιορίστηκε σε δύο ταπεινά αγαλματίδια για τα σκηνικά και τα κουστούμια. Εννοείται πως το ψηφίζω με χέρια και πόδια και είναι ταινία αναφοράς και για το ίδιο το μιουζικαλ ως είδος στα 00ς. Ωστόσο το τραγούδι της Faith Hill είχε το timing με το μέρος του και θεωρείται ακόμη και σήμερα ένα από τα καλύτερα της. Πήρε την υποψηφιότητα για όσκαρ τραγουδιού άλλα έχασε από το "If I didn't have you" του Ράντι Νιούμαν που είχε εκείνη τη χρονιά - και μετά από 14 χαμένες ευκαιρίες - ραντεβού με το Όσκαρ.
  2. "Jai Ho" (Sluumdog Millionaire) vs "The Wrestler" (The Wrestler) 2008: Ας μην το συζητάμε καν. Όταν έχεις μπροστά σου μια τέτοια τραγουδάρα του Μπρους Σπρινγκστιν πρέπει να χτυπάς δέκα προσοχές και να κάνεις Παρουσιάστε. Κέρδισε και την Χρυσή Σφαίρα και έβαζε πλώρη για τα όσκαρ ωστόσο δεν υπολόγισε ότι τα μέλη της Ακαδημίας είχαν διάθεση για Αθηνών Αρένα και λαϊκοποπ εξωτικές ιστορίες. Ο Μπρους έφαγε τη σκόνη του Μότσαρτ του Μαντράς Ει Αρ Ραχμάν!
  3. "All is Love" (Where the Wild Things Are) vs "Almost There" (The Princess and the Frog) 2009: Η Κάρεν Ο έκανε το indie τραγούδι τηε χρονιάς αλλά κόπηκε πανηγυρικά παρά το ότι η συνθέση και τα τραγούδια ήταν εξαιρετικά. Και εδώ μέτρησε ότι ένα μέρος του υλικού δεν ήταν πρωτότυπο αν θυμάμαι. Αντιθέτως η Ακαδημία αποθέωσε τον Ράντι Νιούμαν δίνοντας 2 υποψηφιότητες στα τραγούδια αυτού του κλασικού animation της εταιρίας Ντίσνει
  4. "Silent Sigh" (About A Boy) vs "The hands that Build America" (Gangs of New York) 2002: Δεν το αδικώ το Indie Wire για το πρώτο τραγούδι αλλά στην δεύτερη περίπτωση έχουμε ένα αρκετά δυνατό κομμάτι των U2 από ταινία του Σκορτσέζε. Παρότι οι Ιρλανδοί ροκ σταρς κέρδισαν ένα nomination για Όσκαρ βρέθηκαν να χάνουν το βραβείο γιατί ήταν άλλες οι βουλές της Ακαδημίας, η οποία αρέσκεται στο να διαμορφώνει παιχνίδια ειρωνείας και ιστορικής ανατροπής για να δείχνει modern open-minded. Eτσι το όσκαρ πήρε οΈμινεμ και το χιπ χοπ για πρώτη φορά ανέβηκε στα σαλόνια του Χόλυγουντ
  5. A Love that will never Grow Old (Brokeback Mountain) vs "In the Deep" (Crash) 2005: Ήταν πράγματι εξαίσιο το τραγούδι - συνεργασία του Αργεντίνου Γουστάβο Σανταολάγια με την Έμιλου Χάρις, έναν μύθο τραγουδιστικό της κάντρι στις ΗΠΑ.Κέρδισε μάλιστα και την αντίστοιχη Σφαίρα και κάλπαζε προς τα όσκαρ μέχρι που έφαγε την κεραμίδα κατακούτελα. Δεν βρίσκω όμως καθόλου κακό (το αντιθετο θα έλεγα) το slow τραγούδι των Birdyork το οποίο αν και φαβορί έχασε από το απαράδεκτο "It's Hard out here For A Pimp" των 3-6 Mafia σε μια κίνηση African American politically correct!
  6. "America Fuck yeah" (Team America World Police) vs Accidentally in Love" (Shrek 2) 2004: Το δίλλημα εδώ είναι ανάμεσα σε καρτούν. Στο πρώτο ένα μεταλ βωμολοχικό σατυρικό άσμα και στο δεύτερο ένα ποπ ανάλαφρο αισθηματικό άσμα. Απορρίπτω και τα δύο ως αδιάφορα και συντάσσομαι με τα ξενόγλωσσα τραγούδια της χρονιάς που κέρδισαν όσκαρ και εντυπώσεις
  7. "Society" (Into the Wild) vs "So close" (Enchanted) 2007 : Συμφωνώ απόλυτα εδω. Απο τη μια έχουμε μια δισκάρα γεμάτη με γεννημένες τραγουδάρες του Έντι Βέντερ, που λειτουργούν σαν ένας χαρακτήρας στην ταινία και από την άλλη τα γλυκανάλατα του Άλαν Μένκεν και της Ντίσνει. Ο Βέντερ έμεινε εκτός, ο Μένκεν ειχε τρεις υποψηφιότητες. Φαντάζομαι για να μην χάσουμε και την μέθεξη!
  8. "Knock yourself out" (I heart Huckabees) vs "Learn to be Lonely" (Phantom of the Opera) 2004: Λυπάμαι αγόρια του Indie Wire αλλά όταν έχεις μπροστά σου τον Άντριου λοίντ Βέμπερ και σε λένε Ακαδημία δίνεις το πασαπόρτι άμεσα και χωρίς εξηγήσεις. Τι να κλάσει τώρα ο φολκ Τζον Μπριόν!
  9. "Τhe School of Rock" (The School of Rock) vs "At the End of The Rainbow" (Mighty Wind) 2003 : Αυτή την απορία γιατί απείχε από τα όσκαρ το τραγούδι του Τζακ Μπλακ την είχα και εγώ βλέποντας την ταινία 2-3 φορές. Απόλυτα λειτουργικό με το φιλμ σε σύκριση με το έτερο άσμα που κέρδισε υποψηφιότητα και σε κοιμίζει άμεσα!
  10. "In the End"(ShortBus) vs "Our Town" (Cars) 2006: Δεν μπαίνω καν στη διαδικασία να συγκρίνω δύο τελείως αδιάφορα τραγούδια. Άλλωστε το όσκαρ εκείνη η χρονιά πήγε πανάξια σε αυτό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)