Α ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
ΚΕΙΤ ΜΠΛΑΝΣΕΤ (ΕΛΙΣΑΒΕΤ : Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ) - Μπορεί η Ακαδημία να είναι αμερικάνικη και μπορεί η Αμερική να μην γνώρισε ποτέ βασιλιά όμως τα Όσκαρ λατρεύουν να έχουν αντάμα τους - έστω και σαν υποψήφιους - μονάρχες και πριγκιποπούλες της μεγάλης οθόνης. Από Ελισάβετ (πέρυσι) σε Ελισάβετ (φέτος) το πάνε. Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι μια καταπληκτική ηθοποιός και δεν γουστάρω να το αμφισβητήσεις αυτό. Το 1999 ήταν το μεγάλο φαβορί στην πρώτη της οσκαρική υποψηφιότητα και πάλι ως Ελισάβετ Α αλλά τότε έχασε από τη νερόβραστη Γκουίνεθ Πάλτροου του "Ερωτευμένου Σαίξπηρ. Το 2004 κέρδισε επειδή έπαιξε φυσικά το ιερό τοτέμ του Χόλυγουντ Κάθριν Χεπμπορν. Πέρυσι ήταν ξανά υποψήφια για μια σαρωτική ερμηνεία στο "Ημερολόγιο ενός Σκανδάλου". Και φέτος δοκιμάζεται διπλά αφού είναι υποψήφια και για β΄γυναικείο ως Μπομπ Ντύλαν. Την ώρα που άλλες υπέροχες ηθοποιοί μένουν εκτός (όπως η Ρουμάνα Άναμαρία Μαρίνκα) η Κέιτ με μια ηλίθια ερμηνεία σε μια ανόητη ταινία όπως είναι το σίκουελ της Ελισάβετ βρίσκεται στα Όσκαρ. Δεν πιστεύω πως θα το ξανακερδίσει ως παραληρηματική κατίνα και Ζαν Ντ' Αρκ και καλά θα κάνει να μην το κερδίσει!
ΤΖΟΥΛΙ ΚΡΙΣΤΙ (ΤΟ ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ) - Μια από τις σπουδαιότερες ερμηνείες της χρονιάς. Η Σάρα Πόλει την σκηνοθετεί εκπληκτικά αλλά και η ίδια δίνει ρέστα στον ρόλο μιας 60άρας που σταδιακά βυθίζεται στο Αλτσχαιμερ και ζει 2 παράλληλες ζωές και 2 σχέσεις. Η λήθη και η μνήμη είναι τα δύο κύρια συστατικά της ερμηνείας της. Ήταν 1965 όταν η κινηματογραφική υφήλιος γοητεύτηκε από την εκθαμβωτική ερωτική Λάρα του "Δρος Ζιβάγκο" και την "Ντάρλινγκ" Νταιάνα ΣΚοτ (που της έδωσε το Όσκαρ). 40 χρόνια μετά η Τζούλι Κρίστι παραμένει υπέροχη. Πιθανότατα επιστρέφει στο Χόλυγουντ για να κερδίσει αλλά δεν το λέω με σιγουριά 100%. Βλέπετε ο συναγωνισμός στις γυναίκες φέτος είναι μεγάλος.
ΜΑΡΙΟΝ ΚΟΤΙΓΙΑΡ (ΖΩΗ ΣΑΝ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ) - Η Γαλλιδούλα της παρέας με την ξενόγλωσση ερμηνεία της χρονιάς (για τα Όσκαρ). Εδώ και ένα χρόνο, όπου κι αν προβληθεί η ταινία, το κοινό και οι δημοσιογράφοι χειροκροτούν την Κοτιγιάρ για την εκ βάθρων μεταμόρφωσή της ως Εντιθ Πιάφ. Μια σπουδαία στιγμή για την ίδια, που πιθανόν να της ανοίγει πλέον διάπλατα τον δρόμο για την Αμερική. Αλλά αυτό δεν έχει και τόσο σημασία. Πρωτάρα στα Όσκαρ και ίσως να έχει και την τύχη του πρωτάρη. Είθε!
ΛΩΡΑ ΛΙΝΕΙ (ΟΙ ΣΑΒΑΤΖΙΣ) - Η μοναδική Αμερικάνα της χρονιάς στην κατηγορία. Και πέρυσι το ίδιο έγινε. Μια Αμερικάνα (Μέριλ Στριπ) εναντίον τεσσάρων αλλοδαπών. Αυτό μάλλον κάτι λέει για τις γυναικείες ερμηνείες στο Χόλυγουντ ή νομίζω? Γλυκύτατη η Λίνει έχει προταθεί άλλες δύο φορές και φως δεν είδε. Μάλλον και φέτος το ίδιο θα συμβεί αν και ο ρόλος της κρύβει ένα ευαίσθητο ευάλωτο πλάσμα, που δοκιμάζεται ως κόρη, ως άνθρωπος και φυσικά ως γυναίκα. Η ταινία ανοίγει και κλείνει με την ίδια γλυκιά έκφραση της. Δεν θα συμβεί το ίδιο και με τα Όσκαρ φέτος αλλά δεν πειράζει. Είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρει κάποια στιγμή.
ΕΛΕΝ ΠΕΙΤΖ (ΤΖΟΥΝΟ) - Δεν είναι καλά καλά 20 χρονών (προχτές είχε γεννέθλια) αλλά έχει φέρει τα πάνω κάτω! Η αξιαγάπητη, για το στυλ και το σοφιστικέ χιούμορ της, Τζούνο (ή αν προτιμάς το πιο ελληνικό Ήρα) δίνει ρέστα ως γκαστρωμένη τινειτζερ, που μπαίνει από την εφηβεία της κιόλας στον στίβο της ώριμης γυναίκας. Οι αποφάσεις και οι συμπεριφορές της σε όλη την διάρκειά της ταινίας θυμίζουν γυναίκα άνω των 25 σίγουρα αλλά η Τζούνο είναι μόλις 16. Η Καναδή Πέιτζ δεν δυσκολεύτηκε πολύ να στηρίξει αυτή την λογική και ας βρίσκεται ηλικιακά στο μέσον της διαδρομής. Είναι το αουτσάιντερ που θα μπει ανάμεσα σε Κρίστι και Κοτιγιάρ για να κλέψει το Όσκαρ. Πριν 10 χρόνια μια τέτοια ερμηνεία μιας γκαστρωμένης αστυνομικίνας με σοφιστικέ χιούμορ είχε κάνει την έκπληξη και πήρε το Όσκαρ. Εκείνη ήταν η Αμερικάνα Φράνσις Μακ Ντορμαντ για το "Φάργκο" των Κοέν. Εδώ είναι η Καναδή Έλεν Πέιτζ σε μια πολιτικά ορθή εγκυμοσύνη έφηβης. Τώρα που το ξανασκέφτομαι μπορεί να το κάνει το θαύμα της, όπως και στην ταινία με την πολυθρόνα για δύο...
ΚΑΝΕ ΣΟΥΜΑ
1. ΤΖΟΥΛΙ ΚΡΙΣΤΙ
2. ΕΛΕΝ ΠΕΙΤΖ
----------------------------
3. ΜΑΡΙΟΝ ΚΟΤΙΓΙΑΡ
----------------------------
4. ΛΟΡΑ ΛΙΝΕΙ
5. ΚΕΙΤ ΜΠΛΑΝΣΕΤ
Σχόλια