ΟΣΚΑΡ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ (ΠΡΟΒΛΕΨΗ)


Έτοιμοι? Φώτα, μηχανή, cut! Γυρίζουμε!

ΤΖΟΥΛΙΑΝ ΣΝΑΙΜΠΕΛ (ΤΟ ΣΚΑΦΑΝΔΡΟ ΚΑΙ Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ) - Μια αληθινή ιστορία, που δεν μιλάει ούτε λέξη αγγλικά από έναν αγγλόφωνο σκηνοθέτη! Συγκινητική και ανθρώπινη. Μια μάχη για ζωή. Στις Κάννες είχε κερδίσει το βραβείο σκηνοθεσίας. Εδώ κατάφερε να ξεπεράσει έναν μεγάλο αριθμό ικανών σκηνοθετών ανάμεσα τους και τον Τζο Ραίτ της "Εξιλέωσης"(Ο Ραιτ είναι ο μόνος σκηνοθέτης που είδε την ταινία του στις 5 καλύτερες αλλά όχι και τον εαυτό του μέσα στην αντίστοιχη λίστα). Είναι το αουτσάιντερ του αουτσάιντερ δεδομένου ότι οι άλλοι 4 έχουν καταθέσει εξίσου καλό αν όχι καταπληκτικό αποτέλεσμα.

ΤΖΕΙΣΟΝ ΡΑΙΤΜΑΝ (ΤΖΟΥΝΟ) - Ποιος θα το έλεγε ότι ο υιός Ραιτμαν θα ξεπερνούσε τον μπαμπά στις δυο κιόλας πρώτες ταινίες. Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο (Thank you for smoking) είχε κιόλας εντυπωσιάσει με το σαρκαστικό ύφος και την κυνική ματιά του πάνω στην καπνοβιομηχανία και τους κανόνες της. Τώρα με ένα πιο βελουτέ σοφιστικέ ελαφρό χιούμορ, που βρήκε στο σενάριο της Ντιάμπλο Κόντι επεξεργάζεται άψογα την ζωή μιας έφηβης αμερικανοπούλας, που βρίσκεται σε ρόλο εγκύου με τις ανάλογες political correct προεκτάσεις! Πέρα από τους Κοέν και τον Άντερσον, που κάνουν σαφώς πολύ ωραία έργα φέτος θα ήθελα να δω τον Ιάσωνα (Τζέισον) με το όσκαρ στα χέρια. Αλλά και να μην συμβεί φέτος είμαι βέβαιος ότι με την κατάλληλη διαχείριση της επιτυχίας του θα ξαναβρεθεί στα Όσκαρ και σε πλεονεκτικότερη θέση

ΤΟΝΥ ΓΚΙΛΡΟΪ (ΜΑΙΚΛ ΚΛΕΙΤΟΝ) - Στηρίζει πολλά στους χαρακτήρες του δράματος, που στήνει σεναριακά ο Τόνυ. Και καταφέρνει να κλέψει όσα χρειάζεται από τους ηθοποιούς ώστε να ξετυλιχθεί σωστά το νήμα και να βγουν όπως χρειάζεται αυτοί οι χαρακτήρες. Σεναριακά έχει ένα πρόβλημα η ταινία αλλά σκηνοθετικά είναι σωστή νιώθω. Ο Τόνυ έχει αρκετές συμπάθειές και ίσως κάπου να κάνει την ζημιά. Τις τελευταίες μέρες διαβάζω πως μεταξύ της Τζούνο και του Κλέιτον υπάρχουν αρκετοί θαυμαστές. Δεν ξέρω αν είναι αρκετοί ώστε να προκαλέσουν το ανάλογο τσουνάμι εκπλήξεων!

ΤΖΟΕΛ και ΙΘΑΝ ΚΟΕΝ (ΚΑΜΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΛΛΟΘΑΝΑΤΟΥΣ) - Εδώ είναι τα πολλά λεφτά! Το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Και μάλιστα σταθερά από την περασμένη άνοιξη, όταν και προβλήθηκε η ταινία τους στις Κάνες. Υποψήφιοι για 4 Όσκαρ παρακαλώ (το ένα το διεκδικούν με κοινό ψευδώνυμο βέβαια). Με δυνατές ερμηνείες, με έξυπνες αναφορές στο νουάρ ή το γουέστερν οι Κοέν χτίζουν μια έξοχη ταινία με την σκοτεινή ατμόσφαιρα που χρειάζεται. Όσο γκρίζο είναι το φόντο στην πρώτη σεκανς με την φωνή του Τόμυ Λι Τζοουνς να υποδέχεται τους θεατές άλλο τόσο ομιχλώδες παρουσιάζεται το φινάλε με τους 2 από τους βασικούς ήρωες να στέκονται μετέωροι. Πριν 11 χρόνια είχαν κερδίσει το Όσκαρ σεναρίου για το Φάργκο. Τώρα ίσως ήρθε η ώρα και για ένα Όσκαρ σκηνοθεσίας.

ΠΩΛ ΤΟΜΑΣ ΑΝΤΕΡΣΟΝ (ΘΑ ΧΥΘΕΙ ΑΙΜΑ) - Άλλη μια σκοτεινή ιστορία για την απληστία, το χρήμα και την αλλοτρίωση του ανθρώπου. Ο πανέξυπνος και ικανότατος σκηνοθέτης της Μανόλιας και των Ξέφρενων Νυχτών μας πάει χρόνια πίσω στην άγρια δύση των αρχών του 20ου αιώνα. Σαφές ότι ο σκηνοθέτης κλείνει το μάτι στον ΠΟΛΙΤΗ ΚΕΙΝ του Γουέλς, στον ΓΙΓΑΝΤΑ του Στήβενς, στον ΘΗΣΑΥΡΟ ΤΗΣ ΣΙΕΡΑ ΜΑΝΤΡΕ του Χιούστον. Κλασσικές αξίες που ο Άντερσον ξέρει να διαχειρίζεται υπέροχα στην δική του ταινία. Υποθέτω πως με τέτοιο δυνατό συναγωνισμό οι πιθανότητες του δεν είναι αρκετές ώστε να τον οδηγήσουν στην σκηνή της τελετής για τον ευχαριστήριο λόγο. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις...

ΚΑΝΕ ΣΟΥΜΑ

1. ΚΟΕΝ
2. ΤΟΜΑΣ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
-----------------------------
3. ΤΟΝΥ ΓΚΙΛΡΟΙ
-----------------------------
4. ΤΖΟΥΛΙΑΝ ΣΝΑΙΜΠΕΛ
5. ΤΖΕΙΣΟΝ ΡΑΙΤΜΑΝ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)