3ή μερα #tiff55 :Η Έκρηξη των Αμνών

Με τρεις ακόμα ταινίες συνεχίστηκε η 3η μέρα του tiff55, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν ο Αμνός του Τούρκου Κουτλούγκ Αταμάν αλλά και η Έκρηξη της ελληνικής κρίσης απο τον Σύλλα Τζουμέρκα.


A BLAST ***1/2  3,5/5



Η Μαρια ειναι μια νεα γυναίκα με τρία παιδια, ο άντρας της ειναι ναυτικός, και συντηρει την μικρη οικογενειακή επιχείρηση που ειναι βουτηγμένη στα χρέη και στα δάνεια. Καποια στιγμή όμως και καθώς και η ιδια η κοινωνία βυθίζεται ολοένα στην ύφεση και η ιδια η Μαρια νιώθει να βυθίζεται στον ίδιο βούρκο. 

Αν στην Χώρα Προέλευσης προσπάθησε να αποτυπώσει την Ελλαδα στην αρχή της κρίσης στην δεύτερη ταινια του ο Σύλλας Τζουμερκας μπαίνει ακόμη βαθύτερα στην ουσία του θέματος του και πιο ολοκληρωμένα. Ειναι ίσως εύκολος ο παραλληλισμός μιας γενιάς (της μεταπολιτευσης) που βυθίστηκε στην χρεοκοπία, στα δάνεια και στα χρέη αφήνοντας την καυτή πατάτα για τους επόμενους. Και ο Τζουμερκας πέρα απο το ανοικονομητο και φλύαρο μονταζ (one more time) με τα αλλεπάληλα και ασταμάτητα φλας μπακ στην ζωη της πρωταγωνίστριας του καταφέρνει να αφηγηθεί αυτήν την ιστορία συνεκτικά και με ρυθμό. Σαφώς και πάλι με υπερβολική σιγουριά, με διαλόγους που θυμίζουν νοερά "Ψυχή στο στόμα", με αρκετή συμπάθεια στις ευαισθησίες και στο ένστικτο της Μαρίας, αλλα πρωτίστως με τέτοιο τροπο που η δραματική περιδίνηση της ίδιας της πρωταγωνίστριας του να συμπαρασύρει τον θεατή. 

Εδω ίσως αξιζει μια μνεία στις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών, στοιχείο πάνω στο οποίο επενδύει αρκετά ο ίδιος ο Τζουμερκας. Πρώτα απο ολα στην Αγγελική Παπούλια, που σηκώνει στις πλάτες της το βάρος όλης της ταινίας και αποδίδει μοναδικά τον χαρακτήρα της. Και σε μια δεύτερη ματιά η παντα υπεροχη Θεμιδα Μπαζάκα και ακόμη πιο πολυ η απερίγραπτη αδερφή της Μαρίας, την οποία ενσαρκώνει η Μαρία Φιλίνη.


SHE'S LOST CONTROL *** 3/5



Μια νεαρή σεξουαλική θεραπεύτρια χάνει τον ελεγχο όταν ερωτεύεται έναν απο τους ασθενείς της με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Αρκετά ενδιαφέρουσα η πρώτη ταινία της Άννα Μαρκαρτ μάλλον ξεγελάει σε μια πρώτη ανάγνωση της ιστορίας υποσχόμενη ότι θα δούμε μια πιπεράτη ιστορία, κάτι βέβαια που δεν ισχύει και τόσο. Θα θέλαμε να δούμε σίγουρα μια πιο ιντελεκτουέλ και απελευθερωμένη Φράνσις Χα, όμως αυτό δεν συμβαίνει ποτέ. Ακόμα όμως κι όταν η Μαρκαρτ φλερτάρει με την ιδέα ενός Λοτζ Κέριγκαν (Κλερ Ντολάν) ή του πρόσφατου Sessions παίρνει και πάλι τις αποστάσεις της προσπαθωντας να αυτονομηθεί. Αντί λοιπόν να αφεθεί σε μια extravaganza ροή γεγονότων που ενδεχομένως να προσφέρουν σχόλια και ιδέες για την μοναξιά και τις σχέσεις των ανθρώπων η ηρωίδα του δείχνει αρκετά αμήχανη και αποστασιοποιημένη καταλήγοντας μοιραία σε ένα αμήχανο φινάλε. Ωραίες οι παρουσίες - ερμηνείες των πρωταγωνιστών με την Μπρουκ Μπλουμ να αποτελεί υπολογίσιμη παρουσία για το βραβείο γυναικείας ερμηνείας.



KUZU - O AMNOS ***1/2  3,5/5



Ο μικρός Μερτ ανησυχεί πως θα γίνει ο ίδιος το σφαχτάρι αρνί, που σύμφωνα με την παράδοση συνοδεύει την μεγάλη γιορτή που θα στήσει το χωριό για την περιτομή των συνομήλικων του. Παράλληλα οι γονείς του πότε με ανησυχία και πότε χωρίς καμία προσδοκία υπόσχονται στα παιδιά τους μια μεγάλη γιορτή για την ημέρα εκείνη.

Όμορφη και κάπου κάπου απολαυστικά κωμική (ειδικά εκεί που η μικρή Σιλά πείθει τον αδερφό της Μερτ για τις... άγριες προθέσεις των γονιών τους) η ιστορία του Κουτλουγκ Αταμάν που μας μεταφέρει κάπου στα βάθη της Ανατολίας τις παραμονές της θρησκευτικής εορτής της περιτομής. Ο Αταμάν ξετυλίγει όλο το παζλ της μικρής αγροτικής-επαρχιακής  κοινωνίας και στήνει υπέροχα τους χαρακτήρες του υποστηριζόμενος απο τους πολύ καλούς ηθοποιούς του και φυσικά τους δύο μικρούς πρωταγωνιστες του. Εντυπωασική η απουσία πρωτότυπης μουσικής επένδυσης η οποία καλύπτεται απο την μαγική φωτογραφία των τοπίων της τουρκικής υπαίθρου.







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)