ΛΙΓΕΣ ΜΕΙΝΑΝΕ... (ΓΙΑ ΤΑ ΟΣΚΑΡ)


Τρεις και σήμερα! Για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ μιλάω!

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ

Και αφού μιλάω για τα Όσκαρ να πω για την δημοσκόπηση που ανέβασε στην ιστοσελίδα του το κινηματογραφικό μουσικό περιοδικό FILM SCORE MONTHLY. Θέμα της ποιος συνθέτης αξίζει μια υποψηφιότητα Όσκαρ για το score του σε ταινία. Η λίστα είναι μεγάλη και εντυπωσιακή αλλά εντύπωση προκαλεί το αποτέλεσμα. O Τζόνυ Γκρινγουντ (των Radiohead), που έγραψε την μουσική στο THERE WILL BE BLOOD καταλαμβάνει την πρώτη θέση και με διαφορά σε αυτή την μουσική κινηματογραφική δημοσκόπηση. Ακολουθεί ο Ντάριο Μαριανέλι της ΕΞΙΛΕΩΣΗΣ, ο Μαικ Τζακίνο με τον ΡΑΤΑΤΟΥΗ, ο Αλεξαντρ Ντεπλα για την ΧΡΥΣΗ ΠΥΞΙΔΑ και το ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΟΘΟΣ και οι Αυστραλοί Νικ Κειβ και ο Γουορεν Έλις για το μελαγχολικό σκορ της ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΤΖΕΣΕ ΤΖΕΗΜΣ. Πρώτος αναπληρωματικός για τους αναγνώστες του περιοδικού ο Μάρκο Μπελτράμι και το σάουντρακ του γουέστερν ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΥΜΑ. Αρκετά ενδιαφέρουσα ψηφοφορία δεν νομίζετε? Δείτε και ψηφίστε εδώ

ΟΙ 9 ΜΟΝΟΜΑΧΟΙ

Εννέα ταινίες αποτελούν την 2η πιο μικρή σε ποσότητα long list της φετινής κατηγορίας Καλύτερη Ξενόγλωσση ταινία στα Όσκαρ. Και φυσικά δεν βρίσκεται ανάμεσα τους η Ελλάδα! Κλείνουμε αισίως 31 χρόνια από την θρυλική τελευταία υποψηφιότητα μας με την ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ του Κακογιάννη. Υπενθυμίζεται πως του χρόνου με το ισχύον νομικό πλαίσιο η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στα Όσκαρ από τον αγγλομαθή ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ (και σε περίπτωση παραίτησης του δικαιώματος του σκηνοθέτη της ταινίας αυτής από τον 2ο στα Κρατικά Βραβεία, δηλ. την URANYA).

Η έκπληξη βέβαια δεν κρύβεται εκεί αλλά στο ότι η ειδική ολιγομελής επιτροπή της Ακαδημίας που είναι επιφορτισμένη με το να δει και να αξιολογήσει και τις 63 υποψήφιες ταινίες απέκλεισε ανάμεσα στα άλλα έργα όπως το ρουμάνικο αριστούργημα 4 ΜΗΝΕΣ, 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ, 2 ΜΕΡΕΣ του Κ. Μουνγκίου, το γαλλικό καρτουν ΠΕΡΣΕΠΟΛΙΣ της Μαρζεν Μεσκινί, την γερμανική ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ του Φατίχ Ακίν, το μεξικάνικο SILENT NIGHT του Καρλος Ρειγάδας. Οι 9 μονομάχοι στην ιδιότυπη λίστα της Ακαδημίας είναι:

Austria, “The Counterfeiters,” Stefan Ruzowitzky, director
Brazil, “The Year My Parents Went on Vacation,” Cao
Hamburger, director
Canada, “Days of Darkness,” Denys Arcand, director
Israel, “Beaufort,” Joseph Cedar, director
Italy, “The Unknown,” Giuseppe Tornatore, director
Kazakhstan, “Mongol,” Sergei Bodrov, director
Poland, “Katyn,” Andrzej Wajda, director
Russia, “12,” Nikita Mikhalkov, director
Serbia, “The Trap,” Srdan Golubovic, director

Οι short lists (οι πεντάδες δηλαδή) των φετινών Όσκαρ ανακοινώνονται στις 22 Ιανουαρίου

ΠΡΟΣ ΕΚΤΟΝΩΣΗ?

Το Σωματείο σκηνοθετών ανακοίνωσε πως βρήκε συμβιβαστική συμφωνία με τους παραγωγούς και τα στούντιο σε σχέση με τα αιτήματα του για τα πνευματικά δικαιώματα και τα ποσοστά που κερδίζουν τα μέλη του από κάθε ταινία. Η εξέλιξη αυτή, που δημοσιεύτηκε στο VARIETY προφανώς θα ωθήσει και τους σεναριογράφους να βρουν την χρυσή τομή ενώ και οι παραγωγοί δείχνουν να εμφανίζονται πρόθυμοι για διάλογο και συμφωνία μετά από 3 μήνες απεργίας. Μένει να δούμε τι ακριβώς θα γίνει...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)