ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ GOLDEN OSCARS


Με τον φίλο μου τον Τζέημς ασχολήθηκα και στο πρόσφατο παρελθόν αφού του αφιέρωσα μια ολόκληρη εκπομπή στο ραδιόφωνο. Όμως το χτεσινό κατόρθωμα του στα Bafta (τα βρετανικά όσκαρ που ανακοινωσαν χτες τις υποψηφιότητες τους) είναι μοναδικό στα χρονικά. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο άτιμος ο Ντάνιελ Κρεγκ δεν την έχει την γοητεία του Κόνερι...Τέλοσπαντων ξέθαψα από το αρχείο μου τα ανδραγαθήματα του Τζέημς στα τρία σημαντικότερα βραβεία (Όσκαρ, Χρύσές Σφαίρες και Bafta) και ιδού τι βρήκα:


ΣΟΝ ΚΟΝΕΡΙ


1962- ΔΡ ΝΟ : Η Ούρσουλα Άντρες ήταν τόσο εκθαμβωτική που σαγηνευσε και τους ανταποκριτές των Χρυσών Σφαιρών. Την έχρισαν υποψήφια στην κατηγορία "Καλύτερο νέο ταλέντο"(μια κατηγορία που προωθούσε και έκανε αλισβερίσι με τις νέες φατσούλες του Χόλυγουντ και αργότερα καταργήθηκε γιατί δεν απέδωσε τα αναμένομενα)

1963 - ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ : Εδώ έχουμε το πρώτο βραβείο Bafta φωτογραφίας. Το όμωνυμο τραγούδι του Τζον Μπάρι με τον Ματ Μονρο (σούπερ!) υποψήφιο για Σφαίρα.

1964 - ΧΡΥΣΟΔΑΚΤΥΛΟΣ : Το πρώτο του Όσκαρ κερδίζει ο 007 εδώ (ηχητικά εφέ). Υποψήφιο και για Bafta Καλλιτεχνικής Διευθυνσης. Όμως αν είχαν λίγο χιούμορ οι Ακαδημίες και οι Ανταποκριτές θα έπρεπε να δώσουν έστω μια τιμητική μνεία στον σεναριογράφο για την θεική έμπνευση να δώσει στο Bond - girl το απίστευτο όνομα Pussie Galore!

1965 - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΕΡΑΥΝΟΣ : Άλλο ένα Όσκαρ για τα εφε και άλλη μια υποψηφιότητα Bafta για την καλλιτεχνική διεύθυνση

1967 - ΖΕΙΣ ΜΟΝΑΧΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ : Με τόσο υπαρξιακό τίτλο και όμως η ταινία δεν θα κερδίσει τίποτα άλλο παρά μόνο άλλη μια υποψηφιότητα για Bafta καλλιτεχνικής διευθυνσης(τρίτη σερί)

1967 - ΚΑΖΙΝΟ ΡΟΥΑΓΙΑΛ : Η ταινία ασύνδετη με τον επίσημο κύκλο Μποντ (πρωταγωνιστές οι Πητερ Σελερς και Ντειβιντ Νιβεν) ωστόσο το όφελος ήταν το ωραίο τραγουδάκι του Μπερτ Μπάκαρα "The look of love" που φτάνει μέχρι τα Όσκαρ. Οι Βρετανοί εκτίμησαν εδώ μόνο τα κουστούμια και τα πρότειναν για τα δικά τους βραβεία


ΤΖΟΡΤΖ ΛΑΖΕΝΜΠΙ (ΠΟΙΟΣ?)


1969 - ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΤΗΤΟΣ : Μιλάμε για τον πιο αποτυχημένο εμπορικά Μποντ όλων των εποχών. Το Χόλυγουντ δεν του το συγχώρεσε, οι Βρετανοί το φέρουν βαρέως ακόμα, οι Ανταποκριτές Ξένου Τύπου στο Λος Άντζελες όμως επειδή είναι και λίγο πολύ στην κοσμάρα τους του έδωσαν μια υποψηφιότητα για "νέο ταλέντο" (με τέτοιες επιλογές υποψηφίων πως να μην καταργηθεί η κατηγορία?)


ΣΟΝ ΚΟΝΕΡΙ ΞΑΝΑΜΑΝΑ


1971 - ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΙΝΑ : Υποψήφιο για Όσκαρ ήχου (τόσο καλά δηλαδή)


ΡΟΤΖΕΡ ΜΟΥΡ


1973 - ΖΗΣΕ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ : Το ομότιτλο τραγούδι του Πολ Μακ Κάρτνει εκτίμηθηκε στα Όσκαρ αλλά όταν έχεις μπροστά σου την Στρειζαντ να τραγουδάει την κομματάρα "Τα καλύτερα μας χρόνια" (The way we were, μουσική: Μάρβιν Χάμλις) τι να σου κάνει η έρμη η Ακαδημία?


1974 - Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΠΙΣΤΟΛΙ : Με τόσο ακριβό "εργαλείο" κι όμως ούτε μισή υποψηφιότητα... Bafta mavra James...


1977 - Η ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗΣΕ : Το σκέφτηκε πονηρά ο 007 και είπε "Αφού έχασα το Όσκαρ τραγουδιού το 1973 από τον Μάρβιν Χάμλις δεν τον βάζω να μου γράψει την μουσικούλα μπας και δούμε καμιά άσπρη μέρα?" Και πράγματι! Ο Μάρβιν ήταν το ατού της ταινίας και υποψήφιος για Όσκαρ, Bafta και Σφαίρα μουσικής και τραγουδιού (για το άσμα "Nobody does it better" - ελπίζω να το πιάσατε το υποννοούμενο του συνθέτη για τον Τζέημς)


1979 - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥΝΡΕΙΚΕΡ : Συγνώμη αλλά ποιος πίστευε ότι μια τέτοια πατάτα θα είχε σουξέ την εποχή που ο Τζόρτζ Λούκας έσπαγε πλάκα στα διαστημικά έπη του Χόλυγουντ με τον "Πόλεμο των Άστρων"? Παρόλα αυτά ο Άρτ - Του kai o Χαν Σόλο μίλησαν θετικά στην Ακαδημία για την προσπάθεια του Μποντ να εκτοξευθεί εις άλλους αστέρας, πλανήτας και γαλαξίας και του κάνανε δώρο μια υποψηφίοτητα Όσκαρ για τα έφε.


1981 - ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ ΜΟΝΟ : Ο Μπιλ Κόντι είναι ο νέος συνθέτης των ιστοριών Μποντ και τα καταφέρνει στέλνοντας το ομότιτλο τραγουδάκι υποψήφιο σε Σφαίρες και Όσκαρ


1983 - ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΕΙΣ ΠΟΤΕ : Όύτε ο Κόνερι δεν το πίστευε ότι θα ξαναγύριζε ταινία Μποντ! Κι όμως το έκανε και η ταινία κερδίζει την πρώτη ερμηνευτική υποψηφιότητα στην ιστορία των ιστοριών του Ιάν Φλέμινγκ. Η Μπάρμπαρα Καρέρα είναι υποψήφια για Σφαίρα β γυναικείου ρόλου. Εδώ παίζει και η Κιμ Μπάσιντζερ, από τα λίγα Bond-girls που κέρδισαν όσκαρ (Μην τρομάζετε, για το Λος Άντζελες Εμπιστευτικόν ήταν το 2000)


1983 - ΟΚΤΟΠΟΥΣΣΥ : Την ίδια χρονιά γυρίζεται και αυτό. Πήγε άπατο. Ηθικόν δίδαγμα: Δύο Μποντ στην ίδια μασχάλη δεν χωράνε...


1985 - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ΣΤΟΧΟΣ : Αποχαιρετισμός στα όπλα για τον Ρότζερ Μουρ εδώ. Ο ίδιος όταν τον ρωτάνε την θεωρεί την χειρότερη του ταινία - Μποντ από όλες όσες έκανε. Εγώ πάντως την συμπαθώ για 2 λόγους. Ο ένας είναι ότι παίζει το θηρίο Γκρείς Τζόουνς και ο δεύτερος το τραγούδι "A View to a kill" που φιλοτέχνησαν από κοινού ο Τζον Μπάρι και οι Ντουράν Ντουράν. Υποψήφιο για Σφαίρα τραγουδιού αλλά μέχρι εκεί. Εδώ έχουμε και μια alternative διάκριση για ταινία 007. Το Bond girl της ταινίας, η Τάνια Ρομπερτς κερδίζει επάξια μια υποψηφιότητα για Βατόμουρο!


1987 και 1989 - ΜΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΣΤΗ ΣΚΑΝΔΑΛΗ και ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ : Ο Τίμοθι Ντάλτον το ίδιο αποτυχημένος με τον Λάζενμπι γυρίζει δύο από τις πιο αδιάφορες και αποτυχημένες εμπορικά ταινίες Μποντ. Δεν μιλώ για βραβεία. Τα ευκόλως εννοούμενα...


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΙΡΣ ΜΠΡΟΣΝΑΝ


1995 - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΡΥΣΑ ΜΑΤΙΑ: Πέντε χρόνια απραξίας για έναν υπερκατάσκοπο όπως ο νταμπλ οου σεβεν είναι πολλά. Από το αδιέξοδο τον βγάζει ο Πιρς Μπρόσναν, επιτυχώς μάλιστα. Τσιμπάει και δύο υποψηφιότητες για Bafta εφέ και ήχου.


1997 - ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ : Η Σέριλ Κρόου θα γράψει και θα τραγουδήσει το Tommorrow never dies και θα κερδίσει υποψηφιότητα για Σφαίρα


1999 - Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟΣ : Και αυτή η ταινία δεν είναι αρκετή για να ασχοληθούν μαζί της Bafta, Όσκαρ και Σφαίρες (ούτε καν τα ίδια τα Βατόμουρα!)


2001 - ΠΕΘΑΝΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ : Η Χάλε Μπέρι παίζει εδώ (άλλο ένα κορίτσι του Μποντ με όσκαρ για άλλη ταινία). Η Μαντόνα γράφει το "Die another day" και ακούει πολύ κράξιμο για την έμπνευση της. Δεν της έφτανε το τραγουδάκι ήθελε να παίξει κιόλας. Κερδίζει μια ωραία διπλή υποψηφιότητα στα Βατόμουρα λοιπόν! Κερδίζει και μια υποψηφιότητα για Σφαίρα τραγουδιού όμως και έρχεται στα ίσια της.


2006 - ΚΑΖΙΝΟ ΡΟΥΑΓΙΑΛ : Η πιο λαμπρή μέρα του Τζέημς! Ταμειακά η μεγαλύτερη επιτυχία από γεννήσεως Μποντ! Χώρια οι διθυραμβικές κριτικές των δημοσιογράφων. Πως να μην τον αγκαλιάσουν τα Bafta μετά για να του χαρίσουν 9 υποψηφιότητες? Οι κατηγορίες στις οποίες συμμετέχει είναι 1) Βρετανικό φιλμ της χρονιάς, 2) διασκευασμένο σενάριο, 3) Μουσική, 4) Φωτογραφία, 5) Μοντάζ, 6) Ήχος, 7) Ειδικά οπτικά εφέ, 8) Καλλιτεχνική διεύθυνση και 9) Ά ανδικού ρόλου (Ντανιελ Γκρεγκ) ενώ το φετινό κορίτσι του Μποντ, η εκθαμβωτική Εύα Γκριν είναι υποψήφια για καλύτερη νέα ανερχόμενη ηθοποιός της χρονιάς (την φιλοξενώ με φώτο στις χτεσινές υποψηφιότητες των Bafta). Και υπολογίζεται σοβαρά και από τα τεχνικά Σωματεία που συμμετέχουν στην Ακαδημία των Όσκαρ. Άραγε η Ακαδημία θα τσιμπήσει στο δόλωμα των Βρετανών ή θα αφήσει τον Τζέημς στην απέξω? Προσωπικά τον κόβω να κερδίζει 1-2 υποψηφιότητες έστω και με το ζόρι.

Σχόλια

Ο χρήστης mentwras είπε…
alps, βλέπω είσαι και εσύ παθιασμένος cinefan και τα blog entries σου είναι πολύ ψαγμένα. Συνέχισε την καλή δουλειά

Ένας γείτονάς σου από το ΠΑΜΑΚ...

ΥΓ: Δεν ακούω και πολύ ραδιόφωνο, αλλά θα φροντίσω να τιμήσω την εκπομπή σου την ερχόμενη Πέμπτη
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ο Lazenby, που είχε την ατυχία να διαδεχθεί τον Sean Connery, η ανωτερότητα του οποίου ήταν εμφανής, δεν ήταν καν ηθοποιός (δούλευε ως φωτομοντέλο στην Αυστραλία) και οι υποκριτικές του αδυναμίες τον κατέστησαν “λίγο” για έναν τέτοιο ρόλο. Γι’ αυτό το λόγο έπαιξε μόνο σε μία ταινία τον Bond το On Her Majesty’s Secret Service.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)