ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΑ ΟΣΚΑΡ - ΤΑΙΝΙΑ
Η μεγάλη στιγμή έφτασε! Στην Αμερική είναι τώρα ξημερώματα και προφανώς κάποιοι ετοιμάζονται για την μεγάλη τελετή. Όταν εμείς θα έχουμε ξημερώματα η μεγάλη γιορτή θα έχει ξεκινήσει και η Ελεν Ντε Τζενέρις θα είναι επι σκηνής! Yes brother!
ΒΑΒΕΛ
Με 7 υποψηφιότητες λογικά είναι το φαβορί. Όμως τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν. Αν καταφέρει να επαληθεύσει το θρίλερ των Χρυσών Σφαιρών, που πήγε με πολλές υποψηφιότητες επίσης και έφυγε αναπάντεχα με την Σφαίρα καλύτερης ταινίας μπράβο τους. Αλλά εδώ δεν είναι το μικρό γαλατικό χωριό των Σφαιρών αλλά μια κοινότητα 6000 νοματαίων από όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Επιπλέον η Βαβέλ αποτελεί μια βολική λύση γιατί κινείται στον ίδιο δρόμο με τον περσινό νικητή, το Crash.Ίσως το μόνο άλλοθι για αυτή την επιλογή να είναι ότι πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό δείγμα της multi-global Βαβέλ που επιθυμεί το Χόλυγουντ να γίνει στα επόμενα χρόνια. 45 λεπτά αγγλικά, 25 αραβικά, 25 ισπανικά, γιαπώνεζικα και μόλις 10 δεύτερα γαλλικά. Αυτή είναι η γλώσσα της Βαβέλ μην το ξεχνάτε.
Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ
Το μεγάλο φαβορί εφόσον σκεφτούν λογικά και χαρίσουν στον Μάρτιν έναν θρίαμβο στην αρένα των Όσκαρ. Διαβάζω σε σχόλια εφημερίδας σήμερα πως είναι κρίμα για τον δημιουργό Σκορτσέζε να είναι φαβορί με μια διασκεύη μιας ταινίας από το Χονγκ Κονγκ. Σε περίπτωση που δεν το ξέρουν τους λέω ότι η πρώτοτυπη ταινία έγινε η πλέον διάσημη των τελευταίων μηνών και η δημιουργός της "κατά τύχη" βρέθηκε στην κριτική επιτροπή της φετινής Μπερλινάλε, στην οποία συμπτωματικά τα μισά τουλάχιστον μέλη είχαν επίσης συνεργαστεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τον Μάρτιν Σκορτσέζε! Η ταινία επίσης αμφισβητήθηκε για την βια (λες και τα Όσκαρ δεν έχουν βραβεύσει ταινίες με βια παλαιότερα) αλλά αυτό που μάλλον ενοχλεί είναι ο σαρκασμός και η χλευαστική αντιμέτωπιση της διαφθοράς που τριγυρίζει το σύστημα. Η τελευταία σεκανς είναι χαρακτηριστική σε αυτό. Δεν λέω άλλα γιατί θα ξεφύγω (σε οικονομία χώρου). Απλά τελειώνω λέγοντας ότι η ταινία είναι η μια από τις δύο που θα ήθελα να κερδίσουν εδώ
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΒΟ ΤΖΙΜΑ
Μπήκε από το πουθενά σε 4 μεγάλες κατηγορίες των Όσκαρ. Δεν είναι απλά γιατί ο Ιστγουντ αποτελεί αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας. Μετράει πολύ περισσότερο το ότι ο παραγωγός αυτής της ταινίας λέγεται Στηβεν Σπηλμπεργκ. Ο άνθρωπος που πέρυσι έβαλε το "Μόναχο" ταχυδακτυλουργικά στα Όσκαρ κι ας έβραζαν οι τυχόν Εβραίοι ότι τους θίγει τα ιερά και τα όσια. Μιλάμε για μια ταινία υπέροχη, ανθρώπινη, αντιπολεμική, με ευαισθησίες σε ανύποπτο χρόνο (σκεφτείτε ότι όλα γίνονται ενώ οι Αμερικάνοι τους αδειάζουν τόνους μπαρούτι στις πλάτες τους) και το πλέον τολμηρό όλα γίνονται επί 140 λεπτά στα γιαπωνέζικα! 7 ξενόγλωσσες ταινίες έχουν προσπαθήσει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν. Από την Μεγάλη Χίμαιρα (1938) και το Ζ (1969) μέχρι το "Τίγρης και Δράκος" (2000). Όλες βέβαια ήταν όχι μόνο ξενόγλωσσες αλλά και από ξένη χώρα. Φανταστείτε τώρα την εικόνα. Ο φάκελος ανοίγει and the Oscars goes to "Letters from Iwo Jima". Και ποιοι ανεβαίνουν στην εξέδρα ως παραγωγοί? Ο Κλιντ Ιστγουντ και ο Στηβεν Σπηλμπεργκ! Οι οποίοι είναι Αμερικάνοι, και φυσικά καθόλου τυχαία πρόσωπα. Άλλη μια Βαβέλ κερκόπορτα για τα μέλη της Ακαδημίας!
LITTLE MISS SUNSHINE
Δεν θα ήταν υπέροχο να κερδίσει? Μια συμπαθητική μικρή προσπάθεια που ξεκίνησε από το Σαντανς, κοινωνική κωμωδία, ανεξάρτητη με σπιρτάδα, φινέτσα και φρεσκάδα. Εδώ η Ακαδημία θα αναβαπτίσει το εμπορικό πνέυμα της μετά Τιτανικό και Αρχοντα των Δαχτυλιδιών με τα 11 Όσκαρ εποχής. Δίνοντας την διακριση σε μια ανεξάρτητη αμερικάνικη ταινιούλα (το λέω γλυκά και όχι υποτιμητικά). Μια τιμή που αρνήθηκε σε άλλες υπέροχες αντίστοιχες στιγμές των τελευταίων ετών όπως το "Πλαγίως", το "Αφήνοντας το Λας Βέγκας", το "Χαμένοι στην μετάφραση". Όλη η Αμερική πλέον ρισκάρει και ποντάρει στη νική της ταινίας και προφανώς όλοι είναι έτοιμοι για το μοιραίο (εφόσον συμβεί). Ας μην ξεχνάμε ότι είναι η ταινία που κέρδισε τα βραβεία των Σωματείων των Παραγωγών, των Ηθοποιών, των Σεναριογράφων. Άτιμε ΟΠΑΠ δεν έβαλες φέτος στοίχημα με τα Όσκαρ!
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ
Δεν ξέρω τι ελπίδες έχει αλλά συμπληρώνει άξια την 5αδα. Έχει φαν μέσα στην Ακαδημία, που γενικώς τρελλαίνεται για ιστορίες μοναρχικής τρέλλας και όποτε βρίσκει κάτι καλό του δίνει το στέμμα των Όσκαρ. Βέβαια όλη η προσπάθεια είναι πάνω στην παρουσία της Ελεν Μιρεν άρα κάπου εκεί θα τελειώσει και το πανηγύρι με την ταινία αυτή.
ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ
1. LITTLE MISS SUNSHINE
2. Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ
3. ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΒΟ ΤΖΙΜΑ
4. ΒΑΒΕΛ
5. Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ
ΒΑΒΕΛ
Με 7 υποψηφιότητες λογικά είναι το φαβορί. Όμως τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν. Αν καταφέρει να επαληθεύσει το θρίλερ των Χρυσών Σφαιρών, που πήγε με πολλές υποψηφιότητες επίσης και έφυγε αναπάντεχα με την Σφαίρα καλύτερης ταινίας μπράβο τους. Αλλά εδώ δεν είναι το μικρό γαλατικό χωριό των Σφαιρών αλλά μια κοινότητα 6000 νοματαίων από όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Επιπλέον η Βαβέλ αποτελεί μια βολική λύση γιατί κινείται στον ίδιο δρόμο με τον περσινό νικητή, το Crash.Ίσως το μόνο άλλοθι για αυτή την επιλογή να είναι ότι πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό δείγμα της multi-global Βαβέλ που επιθυμεί το Χόλυγουντ να γίνει στα επόμενα χρόνια. 45 λεπτά αγγλικά, 25 αραβικά, 25 ισπανικά, γιαπώνεζικα και μόλις 10 δεύτερα γαλλικά. Αυτή είναι η γλώσσα της Βαβέλ μην το ξεχνάτε.
Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ
Το μεγάλο φαβορί εφόσον σκεφτούν λογικά και χαρίσουν στον Μάρτιν έναν θρίαμβο στην αρένα των Όσκαρ. Διαβάζω σε σχόλια εφημερίδας σήμερα πως είναι κρίμα για τον δημιουργό Σκορτσέζε να είναι φαβορί με μια διασκεύη μιας ταινίας από το Χονγκ Κονγκ. Σε περίπτωση που δεν το ξέρουν τους λέω ότι η πρώτοτυπη ταινία έγινε η πλέον διάσημη των τελευταίων μηνών και η δημιουργός της "κατά τύχη" βρέθηκε στην κριτική επιτροπή της φετινής Μπερλινάλε, στην οποία συμπτωματικά τα μισά τουλάχιστον μέλη είχαν επίσης συνεργαστεί με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τον Μάρτιν Σκορτσέζε! Η ταινία επίσης αμφισβητήθηκε για την βια (λες και τα Όσκαρ δεν έχουν βραβεύσει ταινίες με βια παλαιότερα) αλλά αυτό που μάλλον ενοχλεί είναι ο σαρκασμός και η χλευαστική αντιμέτωπιση της διαφθοράς που τριγυρίζει το σύστημα. Η τελευταία σεκανς είναι χαρακτηριστική σε αυτό. Δεν λέω άλλα γιατί θα ξεφύγω (σε οικονομία χώρου). Απλά τελειώνω λέγοντας ότι η ταινία είναι η μια από τις δύο που θα ήθελα να κερδίσουν εδώ
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΒΟ ΤΖΙΜΑ
Μπήκε από το πουθενά σε 4 μεγάλες κατηγορίες των Όσκαρ. Δεν είναι απλά γιατί ο Ιστγουντ αποτελεί αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας. Μετράει πολύ περισσότερο το ότι ο παραγωγός αυτής της ταινίας λέγεται Στηβεν Σπηλμπεργκ. Ο άνθρωπος που πέρυσι έβαλε το "Μόναχο" ταχυδακτυλουργικά στα Όσκαρ κι ας έβραζαν οι τυχόν Εβραίοι ότι τους θίγει τα ιερά και τα όσια. Μιλάμε για μια ταινία υπέροχη, ανθρώπινη, αντιπολεμική, με ευαισθησίες σε ανύποπτο χρόνο (σκεφτείτε ότι όλα γίνονται ενώ οι Αμερικάνοι τους αδειάζουν τόνους μπαρούτι στις πλάτες τους) και το πλέον τολμηρό όλα γίνονται επί 140 λεπτά στα γιαπωνέζικα! 7 ξενόγλωσσες ταινίες έχουν προσπαθήσει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν. Από την Μεγάλη Χίμαιρα (1938) και το Ζ (1969) μέχρι το "Τίγρης και Δράκος" (2000). Όλες βέβαια ήταν όχι μόνο ξενόγλωσσες αλλά και από ξένη χώρα. Φανταστείτε τώρα την εικόνα. Ο φάκελος ανοίγει and the Oscars goes to "Letters from Iwo Jima". Και ποιοι ανεβαίνουν στην εξέδρα ως παραγωγοί? Ο Κλιντ Ιστγουντ και ο Στηβεν Σπηλμπεργκ! Οι οποίοι είναι Αμερικάνοι, και φυσικά καθόλου τυχαία πρόσωπα. Άλλη μια Βαβέλ κερκόπορτα για τα μέλη της Ακαδημίας!
LITTLE MISS SUNSHINE
Δεν θα ήταν υπέροχο να κερδίσει? Μια συμπαθητική μικρή προσπάθεια που ξεκίνησε από το Σαντανς, κοινωνική κωμωδία, ανεξάρτητη με σπιρτάδα, φινέτσα και φρεσκάδα. Εδώ η Ακαδημία θα αναβαπτίσει το εμπορικό πνέυμα της μετά Τιτανικό και Αρχοντα των Δαχτυλιδιών με τα 11 Όσκαρ εποχής. Δίνοντας την διακριση σε μια ανεξάρτητη αμερικάνικη ταινιούλα (το λέω γλυκά και όχι υποτιμητικά). Μια τιμή που αρνήθηκε σε άλλες υπέροχες αντίστοιχες στιγμές των τελευταίων ετών όπως το "Πλαγίως", το "Αφήνοντας το Λας Βέγκας", το "Χαμένοι στην μετάφραση". Όλη η Αμερική πλέον ρισκάρει και ποντάρει στη νική της ταινίας και προφανώς όλοι είναι έτοιμοι για το μοιραίο (εφόσον συμβεί). Ας μην ξεχνάμε ότι είναι η ταινία που κέρδισε τα βραβεία των Σωματείων των Παραγωγών, των Ηθοποιών, των Σεναριογράφων. Άτιμε ΟΠΑΠ δεν έβαλες φέτος στοίχημα με τα Όσκαρ!
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ
Δεν ξέρω τι ελπίδες έχει αλλά συμπληρώνει άξια την 5αδα. Έχει φαν μέσα στην Ακαδημία, που γενικώς τρελλαίνεται για ιστορίες μοναρχικής τρέλλας και όποτε βρίσκει κάτι καλό του δίνει το στέμμα των Όσκαρ. Βέβαια όλη η προσπάθεια είναι πάνω στην παρουσία της Ελεν Μιρεν άρα κάπου εκεί θα τελειώσει και το πανηγύρι με την ταινία αυτή.
ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ
1. LITTLE MISS SUNSHINE
2. Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ
3. ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΒΟ ΤΖΙΜΑ
4. ΒΑΒΕΛ
5. Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ
Σχόλια
η δική μου σειρά προτίμησης.