ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΑ ΟΣΚΑΡ - ΤΕΧΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Μόλις είδα την πατάτα της Μπαρτσελόνα, ετοιμάσα την αυριανή εκπομπή (Αφιέρωμα στα φετινά όσκαρ) και τώρα ήρθα εδώ. Σήμερα κάποιες τεχνικές κατηγορίες που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

ΚΑΛ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Μια αρκούντως καλλιτεχνική και ταυτόχρονα τεχνική κατηγορία. Υποψήφιοι είναι : Dreamgirls, Ο Καθοδηγητής, Λαβύρυνθος του Πάνα, Πειρατες της Καραϊβικής και το Πρεστίζ.

Η ομάδα του Dreamgirls (Νανσι Χαι και Τζον Μαιρ) είναι σπεσιαλίστες σε μιουζικαλ και ταινίες εποχής. Μάλιστα ο Μαιρ πέρυσι είχε κερδίσει το ίδιο βραβείο για την πολύ καλή δουλειά του στις "Αναμνήσεις μιας γκείσας". Είναι το ένα από τα δύο φαβορί της κατηγορίας

Η ταινία του Ντε Νίρο "Ο Καθοδηγητής" παρότι είχε υψηλές προσδοκίες τελικά κατάφερε να κερδίσει μόνο μια υποψηφιότητα, την παρούσα. Η Ζανιν Οουπγολ έχει προταθεί συνολικά 4 φορές για την επιμέλεια ταινιών όπως "Λος Αντζελες Εμπιστευτικό", "Πλεζαντβιλ", "Το μεγάλο φαβορί" και φέτος για τον "Καθοδηγητή". Ταινία εποχής και εδώ και ένα πολύ φροντισμένο περιβάλλον στο σετ της ταινίας αλλά καμία τύχη για ακόμη μια φορά για την συγκεκριμένη κυρία.

Ο Μεξικανός Εουγκένιο Καμπαγέρο είναι το δεύτερο φαβορί της κατηγορίας για την πολύ καλή δουλειά του στον Λαβύρινθο του Πάνα. Μεταφέρει τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια της Ισπανίας έξοχα. Είναι η πρώτη υποψηφιότητα του και όπως ίσως φαίνεται και τυχερή.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο Ρικ Χαινριχ που ανέλαβε το δεύτερο μέρος του "Πειρατές της Καραιβικής". Νομίζω είναι μια υποψηφιότητα που θα έπρεπε να μετρήσει πιο πολύ. Ο συγκεκριμένος κύριος έχει κερδίσει το 1999 το Όσκαρ για την εξαιρετική καλ. διεύθυνση του "Ακέφαλου καβαλάρη" του Μπάρτον ενώ υπήρξε συνεργάτης των Ανγκ Λι (Χουλκ) και Κοέν (Φάργκο)

Άλλος πρωτάρης ο Νειθαν Κροουλι για το "Πρεστιζ". Και εδώ έχουμε μια ταινία εποχής αλλά τίποτα παραπάνω σαν σχόλιο αφού η ταινία απλά συμπληρώνει την 5αδα. Θα ήταν καλύτερα η Ακαδημία να έδινε καμιά υποψηφιότητα παραπάνω σε καμιά άλλη ταινία και να μην μοιράζει ελπίδες σε ξέμπαρκους αλλά όλα μέσα στο παιχνίδι είναι.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Από τις πιο ενδιαφέρουσες τεχνικές κατηγορίες. Μαύρη Ντάλια, Παιδιά των Ανθρώπων, Ο μάγος Αιζενχαιμ, Λαβύρινθος του Πάνα και Πρεστιζ οι υποψήφιοι και πάμε να δούμε τι γίνεται.

Η Μαύρη Ντάλια ξεκίνησε στη Βενετία με υψηλές φιλοδοξίες και οσκαρικά όνειρα αλλά καταποντίστηκε άσχημα. Μόνη οσκαρική παρηγοριά η ορφανή και μόνη υποψηφιότητα του Ούγγρου Βίλμος Ζιγκμοντ. Έχει προταθεί άλλες 3 φορές για τα "Στενές επαφές 3ου τύπου" (εδώ το κέρδισε), τον "Ελαφοκυνηγό" και "Το ποτάμι". Παλιός γνώριμος της Ακαδημίας, έχει συνεργαστεί με τον Σπήλμπεργκ στα πρώτα του βήματα (δεκαετία '70) και έχει μερικές ακόμα αξιόλογες ταινίες στο βιογραφικό του αλλά φέτος Όσκαρ γιοκ!

Ο Εμανουέλ Λουμπέσκι είναι το μεγάλο φαβορί της κατηγορίας. Η εξαιρετική δουλειά του για τα "Παιδιά των ανθρώπων" πράγματι δικαιολογεί το βραβείο. Κι όταν λέω εξαιρετική δουλειά εννοώ τραβελινγκ μακράς διάρκειας και επίπονη δουλειά σε σκηνικό πλήθος από σετ. Πόλη, επαρχία, βομβαρδισμένο τοπίο, γρήγορες και στιγμιαίες αντιδράσεις με τον φακό σε λεπτομέρειες μιας σκηνής και ξανά πίσω γκρο πλαν στον Κλαιβ Οουεν. Έχει ήδη τιμηθεί στη Βενετία και στα Bafta, έχει πάρει το βραβείο του αντίστοιχου Σωματείου και ακόμα κάποια βραβεία από διάφορες ενώσεις κριτικών. "Little Princess", "Sleepy Hollow", "New World" οι προηγούμενες άτυχες υποψηφιότητες του Μεξικάνου.

Κανένα σχόλιο για τον Ντικ Ποουπ του Αιζενχαιμ και τον Γουολι Πφιστερ του Πρεστιζ, που απλά συμπληρώνουν την 5αδα. Καλός συνεργάτης του Μαικ Λι μεταξύ άλλων ο πρώτος και υποψηφιος και πέρυσι για το Batman begins και στενός συνεργάτης του Κρίστοφερ Νόλαν ο δεύτερος.

ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ

Τσουνγκ Μαν Γεε. Δεν ξέρω αν λέει κάτι το όνομα αλλά η Ακαδημία το τιμησε με μια υποψηφιότητα, την μοναδική της ταινίας "Η κατάρα του χρυσού λουλουδιού". Μίλάμε βέβαια για ένα κινέζικο παραμύθι, το τρίτο μέρος μιας τριλογίας του Ζανγκ Γιμου. Πλούσια κουστούμια με λεπτομέρειες και χρώματα εντυπωσιακά που χάνεσαι όταν τα κοιτάς. Παρότι η ταινία ορφανή από άλλες οσκαρικές υποψηφιότητες έχει ελπίδες διάκρισεις γιατί οι Κινέζοι σπανε πλάκα με το Χόλυγουντ και με αυτές τις ταινίες κάνουν απλά πρόβες Πεκίνου 2008. Τα αμερικανάκια ξέρουν να εκτιμούν το αληθινά καλό και διαφορετικό όταν το βρίσκουν.

"Ο Διάβολος φορούσε Πράντα". Προσωπικά θεωρώ την Πατρίσια Φιλντ την αδικήμενη της κατηγορίας. Δεν υπολογίζεται στα φαβορί αλλά έχει κάνει σημεία και τέρατα στην ταινία. Ολος ο κόσμος της σύγχρονης μόδας περνάει από τα καρέ της ταινίας. Με την δουλειά της αποτίει έναν ξεχωριστό φόρο τιμής στον χώρο. Ασε που έντυσε την Αν Χαθαγουει και την Εμιλυ Μπλαντ θεϊκά. Ελληνικής καταγωγής και ενδυματολόγος της Σαρά τζέσικα Παρκερ στο Sex and the city. Έχει την ψήφο μου αλλά δεν μετράει και τόσο στην συγκεκριμένη φάση

Γνωστή της φαμίλιας Κόπολα η Ιταλίδα Μιλένα Κανονέρο κάνει φοβερή δουλειά με τα κουστούμια της "Μαρία Αντουανέτα", τον Τιτανικό της Σοφία Κόπολα αφού η ταινία βυθίστηκε αυτάνδρη από την προβολή της στις Κάννες (πρόσφατα με λύπη μάθαμε όλοι ότι θα βγει κατευθείαν σε dvd στην ελληνική αγορά). Σπεσιαλίστρια στα κουστούμια εποχής με 2 Όσκαρ στο ενεργητικό της για τις ταινίες "Μπαρυ Λιντον" και "Δρόμοι της φωτιάς". 8 φορές συνολικά προτάθηκε και έχει συνεργαστεί με τον Μπαμπά Κόπολα(Κοτον κλαμπ και Τάκερ), τον Σιντνει Πολακ(Πέρα από την Αφρική), τον Γουωρεν Μπιτι(Ντικ Τρεισι), την Τζούλι Τειμορ (Τίτος), τον Στηβεν Σοντερμπεργκ (Ocean's 12). Αξίζει το βραβείο, δεν νομίζετε?

Η Ιρλανδεζα Κονσολάτα Μποιλ συμπληρώνει την 5αδα για τα κουστούμια της Βασίλισσας του Φριαρς. Η Ακαδημία πάντα εκτιμάει λεπτοδουλειές που έχουν σχέση με την βασιλική οικογένεια της Αγγλίας. Εδώ δεν υπάρχει κάτι φοβερό. Μιλάμε για σύγχρονη ιστορία αλλά η δυσκολία ενδυματολογικά εστιάζεται στον συντηριτικό κόσμο του Μπακιγχαμ και στο πρώτοκολλο μεταξύ Νταουνιγκ Στριτ και παλατιού.

ΜΟΝΤΑΖ

Για μερικούς η κατηγορία που πολλές φορές κρίνει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Κι αυτό γιατί συνήθως η Ακαδημία το δίνει σε αυτή την ταινία που ξεχωρίζει. Φέτος όμως μπορεί και να μην μετρήσει αυτό το γιατροσόφι.

Η Βαβέλ εδώ έχει εξαιρετικό team.Οι Νταγκλας Κρις και Στηβεν Μιριονε πραγματικά στέκονται με άψογο τρόπο απεναντι στο υλικό της ταινίας. Ο ρυθμός είναι σταθερός και δεν υπάρχει κάνενα χάσμα ή πρόβλημα με την μεγάλη διάρκεια τηε ταινίας. Ευστοχες παρεμβάσεις και γρήγορες εναλλαγές από σκηνή και σκηνή. Να συμπληρώσω ότι ο Μιριονε είχε κερδίσει το Όσκαρ για κάτι αντίστοιχο με την εργασία του στην Βαβελ, για το Τραφικ. Το ντουέτο κέρδισε και το βραβείο του Σωματείου Μοντερ αλλά όχι μόνο του. Το μοιράστηκε με την κυρία...

Θέλμα Σουνμεικερ του Πληροφοριοδότη. Η πιστή μοντερ του Σκορτσέζε όλα αυτά τα χρόνια. 6 φορές έχει προταθεί, σχεδόν όλες για ταινίες του Μαρτιν και οι 2 μάλιστα κατέληξαν με ένα Όσκαρ ανα χείρας (Οργισμένο είδωλο και Ιπτάμενος Κροίσος). Είναι πολύ πιθανό να κερδίσει και να αποτελέσει την πρώτη χαρά της ομάδας Σκορτσέζε την βραδυά των Όσκαρ (σενάριο, σκηνοθεσία και ταινία είναι τα υπόλοιπα δυνατά σημεία της ταινίας)

Διαδικαστικό χαρακτήρα θα έχει η παρουσία του Στηβεν Ροζενμπλαμ (Ματωμένο διαμάντι), των Αλεξ Ροντριγκεζ και Αλφόνσο Κουαρόν (Παιδιά των ανθρώπων) και της μακροσκελούς ομάδας της Πτήσης 93, η οποία όμως είναι το αουτσάιντερ και μπορεί να κάνει τη ζημιά.

ΜΑΚΙΓΙΑΖ

Να σχολιάσω τι? Ότι η Ακαδημία έχει δώσει υποψηφιότητα στο απαράδεκτο "Κλικ"? Μονομαχία μεταξύ Πάνα και Αποκαλύπτο. Εγώ πάντως ψηφίζω Αποκαλύπτο.

Όσο για τις υπόλοιπες κατηγορίες των εφε οι Πειρατές έχουν τον πρώτο λόγο αφού κερδίσαν και στο αντίστοιχο Σωματείο.

ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ

Καλ διευθυνση

1. ΛΑΒΙΡΥΝΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑ
2. DREAMGIRLS
3. ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ

Φωτογραφία

1. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
2. ΛΑΒΙΡΥΝΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑ
3. ΜΑΥΡΗ ΝΤΑΛΙΑ

Κουστούμια

1. DREAMGIRLS
2. ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΛΟΥΛΟΥΔΙΟΥ
3. Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΦΟΡΟΥΣΕ ΠΡΑΝΤΑ

Μοντάζ

1. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ
2. ΒΑΒΕΛ
3. ΠΤΗΣΗ 93

Για τα υπόλοιπα δεν ασχολούμαι. Αυρίο πάλι με πιο γκλαμουρατες κατηγορίες!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις