14 ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ...

Άλλο ένα ενδιαφέρον γουικεντ για τα Όσκαρ 2 εβδομάδες πριν την πιο ενδιαφέρουσα απονομή της δεκαετίας. Σήμερα το βράδυ θα μάθουμε τα αποτελέσματα του Σωματείου Σεναριογράφων ενώ στην Αγγλία δίνονται τα BAFTA Awards. Τα βρετανικά όσκαρ έχουν σαν αρχή τον αιφνιδιασμό και την έκπληξη με μόνο σιγουρο στοιχείο την όλοψυχη στήριξη του σώματος των ψηφοφόρων στις ταινίες ή στην ταινία που προέρχονται από την Ευρώπη και δη από την Αγγλία. Άρα περιμένουμε μια ειδική μεταχείρηση για την Βασίλισσα του Φρίαρς.

Τι κι αν θα δοθούν κι άλλα βραβεία όμως? Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τον τελικό νικητή των Όσκαρ αφού η Ακαδημία φρόντισε να μοιράσει τόσο καλά την τράπουλα που δεν σου αφήνει περιθώρια σιγουριάς για το ποια ταινία θα ξεχωρίσει. Ακόμα και για τους σίγουρους νικητές των μεγάλων βραβείων υπάρχει μια μομφή ή έστω μια αβεβαιότητα. Τελικά που θα κάτσει η μπίλια του θείου Όσκαρ?

ΚΩΔΙΚΑΣ ΒΑΒΕΛ

Η προεκλογική καμπάνια έχει ανάψει για τα καλά και οι θετικές και αρνητικές φήμες και ειδήσεις πάνε και έρχονται. Έτσι ανακάλυψαν οι Αμερικάνοι συνάδελφοι και ορισμένα μέλη της Ακαδημίας (που φυσικά μιλάνε εν πλήρη κάλυψη και ανωνυμία) ότι η ΒΑΒΕΛ του Ιναρίτου ίσως θα έπρεπε να μην προταθεί για καλύτερη ταινία επειδή είναι... ξενόγλωσση. Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία εξελίσσεται σε 3 ηπείρους και οι διάλογοι είναι σε πλήθος γλωσσών. Έτσι οι παραγωγοί της Βαβέλ απάντησαν διευκρινιστικά ότι έχουν χρονομετρήσει τους διάλογους και βρήκαν ότι η ταινία μιλάει για 45 λεπτά Αγγλικά, 33 λεπτά Γιαπωνέζικα, 24 Αραβικά, 23 Ισπανικά, και 10 ολόκληρα δεύτερα Γαλλικά! Κανονική βαβέλ (όπως την σκεφτόταν εξάλλου ο Γκιγιέρμο Αριάγα και ο Αλεχάντρο Ινιαρίτου).

Από την άλλη για κάποιους ο "Πληροφοριοδότης" είναι ταινία που περιέχει πολύ βία για να αναδειχτεί ως η καλύτερη της χρονιάς (αν είναι βίαιος ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΗΣ τότε ο ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ και ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ με τις μάχες των Ορκς και το Κολοσσαίο τι είναι?) ενώ για να τελειώσουν την βρώμικη δουλειά λένε ότι ο Μάρτιν Σκορτσέζε είναι καμένο χαρτί 30 χρόνια και 7 υποψηφιότητες μετά και ίσως θα έπρεπε να του δοθεί ένα τιμητικό στο μέλλον και να τα αφήσουν τα κανονικά Όσκαρ για τους νεότερους. Μάλλον όμως λογαριάζουν λάθος τα παιδιά που τα λένε αυτά.

Η ΙΒΟ ΤΖΙΜΑ κα Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ έχουν φαν μέσα στο σώμα της Ακαδημίας αλλά μάλλον όχι αρκετούς για να απασχολήσουν τόσο τα μιντια. Ο Κλιντ βέβαια έχει χαρεί 2 φορές τον θρίαμβο με τους Ασυγχώρητους και το Million Dollar Baby και θα ήταν υπερβολική και μια τρίτη φορά. Η ταινία του Ιστγουντ θεωρείται ότι κατήγαγε άθλο και μόνο που είναι παρούσα στην τελετή ενώ η ταινία του Φριαρς θα αποτελέσει ένα 5 λεπτο one woman show της Ελεν Μιρρεν και ίσως και του σεναριογράφου Πητερ Μόργκαν. Μέχρι και για το LITTLE MISS SUNSHINE ακούγονται διάφορα, αφού θεωρείται ως το δυνατό αουτσάοντερ για τον τίτλο της καλύτερης ταινίας αλλά αυτά θα τα πω άλλη φορά γιατί περιμένω να δω τι θα παρουσιάσουν οι Σεναριογράφοι σήμερα

ΜΙΑ... ΒΟΛΙΚΗ ΤΕΛΕΤΗ

Υποψήφιος για Όσκαρ, για Νόμπελ και πιθανόν για την Προεδρία των ΗΠΑ? Ο Αλ Γκορ είναι το πρόσωπο της χρονιάς και όπως φαίνεται η παρουσία του στα Όσκαρ ενισχύει φήμες που θέλουν τον πρώην Αντιπρόεδρο του Κλίντον να ανακοινώνει στην χρυσή τελετή το επίσημο ενδιαφέρον του για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ. Νομίζω θα είναι πρωτοφανές ένας πολιτικός να ανακοινώνει κάτι τέτοιο επί σκηνής (αν όντως αληθεύει)

Εκείνη που σίγουρα διασκεδάζει την προετοιμασία της απονομής είναι η παρουσιάστρια Ελεν Ντε Τζενέρις. Όπως δείχνει περιμένει την βραδυά της 25ης Φεβρουαρίου πως και πως και αποκαλύπτει ότι η προετοιμασία έχει ήδη φτάσει στο μεγαλύτερο ποσοστό ολοκλήρωσης. Για να μας ανοίξει μάλιστα και την όρεξη ανακοίνωσε ότι την τελευταία εβδομάδα θα ετοιμάστουν κάποια ειδικά ολιγόλεπτα βιντεο που θα δίνουν μια εικόνα για την προετοιμασία και τις πρόβες της επί σκηνής. Σωστή η Ελεν και μάλλον δείχνει έναν νέο δρόμο για την ανανέωση του ενδιαφέροντος του κοινού για την γιορτή που πέρυσι δεν παρακολούθησε με ενδιαφέρον την βραδυά.

ΟΛΑ ΤΑ ΕΥΡΩ

Στην Ελλάδα παραμένει άγνωστο αν θα συμμετέχει η Εταιρία Προγνωστικών στην διαδικασία να ανακοινώσει ποσοστά για τα Όσκαρ αλλά στο εξωτερικό ήδη κάποια φαβορί νιώθουν την ανάσα των αουτσαιντερ. Έτσι Βαβέλ και Πληροφοριοδότης έχουν ίσες πιθανότητες επιτυχίας ενώ στους ρόλους η τετράδα των νικητών έχει αρχίσει να χάνει την εξασφαλισμένη χαμηλή τιμή της. Η Ελεν Μιρεν ακολουθείται από την Μέριλ Στριπ (κάτι που με ανησυχεί πολύ), ο Γουιτακερ έχει τον πρώτο λόγο αλλά υπολογίσιμοι θεωρούνται και οι Ντι Κάπριο και Ο Τουλ ενώ πιο σίγουροι είναι οι Τζενιφερ Χαντσον (ακολουθεί η Αμπιγκείλ Μπρέσλιν) και Εντι Μέρφι (αουτσαίντερ εδω ο Μαρκ Γουολμπεργκ). Βέναια όλα αυτά γίνονται για να κεντρίσουν την προσοχή του κοινού και να βγουν φραγκα από το κινηματογραφικό νταβαντούρι. Αν ζητάτε την γνώμη μου λέω ότι σίγουρα κάποια κατηγορία θα σπάσει γιατί η πολύ σιγουριά ακυρώνει την τηλεθέαση. Ποιος θα δει ένα σικέ παιχνίδι? Και επιπλέον τα φαβορί είναι για να ανατρέπονται. Αφήστε που οι σταρ της βραδιάς δεν είναι η Μίρεν και ο Γουιτάκερ. Είναι ο Ντι Κάπριο και η Πενέλοπε Κρουθ. Άρα?

EBERT RULES!

O Roger Ebert είναι από τις ξεχωριστές φυσιογνωμίες του κινηματογραφικού ρεπορτάζ και της αμερικανικής κριτικής ταινιών. Πρώτα γιατί είναι ο μόνος από όσο γνωρίζω κριτικός κινηματογράφου με βραβείο Πούλιτζερ και ύστερα γιατί αποτελεί μια από τις παλιότερες καραβάνες στον χώρο. Αφήστε που κατά καιρούς κάνει τρελλές προβλέψεις που πέφτουν διάνα και παλαβώνει κόσμο. Καλή ώρα πέρσι που ήταν ο μόνος μαζί με τον συνεργάτη του Ντειβιντ Ριπερ που είπαν ξεκάθαρα ότι το CRASH θα θριαμβεύσει έναντι του BROKEBACK MOUNTAIN. Κάποιοι στο κόκκινο χαλί γέλασαν αλλά όταν τελείωσε η τελετή ο Ebert χαμογελούσε με νόημα. Φέτος δηλώνει ωσεί παρών στα οσκαρικά δρώμενα λόγω ασθένειας όμως καταθέτει ήδη τις παραδοσιακές προβλέψεις και τις προτιμήσεις του τις οποίες σας παροτρύνω να προσέξετε κανοντας κλικ εδω

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)