ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕΣ ΜΕ ΚΥΝΟΔΟΝΤΕΣ!

ΜΑΤΑΙΩΣΤΕ ΤΑ ΓΕΝΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)




Είναι ένα σήριαλ που παίζεται πολλούς μήνες τώρα. Με αφορμή ένα νόμο που από αυτούς που τον ζητάνε θεωρούν πως μπορεί να αποτελέσει μια νέα αρχή. Η κόντρα μεταξύ ΥΠ.ΠΟ και κινηματογραφιστών απέκτησε σήμερα νέες εξελίξεις χάρη στο political correct debate που διοργάνωσαν οι ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ στην Αθήνα θέλωντας να συμβάλλουν στον διάλογο αλλά προφανώς και να αποκτήσουν θεσμική υπόσταση στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό στην ιστορία που ονομάζεται κινηματογραφική πολιτική και ελληνικός κινηματογράφος.

Και ήταν όλοι εκεί. Οι "ομιχλιασμένοι" κινηματογραφιστές, όσοι προβληματίζονται και κοιτούν από κάποια απόσταση τα πράγματα, η διασωματειακή, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Κινηματογράφου, η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών. Με συντονιστή τον Ο. Ανδρεαδάκη (καλ. διευθυντής του ομώνυμου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθηνών) και τέσσερις δημοσιογράφους από τις αντίστοιχες μεγάλύτερες σε κυκλοφορία αθηναϊκές εφημερίδες (Ελευθεροτυπία, Βήμα, Έθνος, Καθημερινή) που υπέβαλλαν τις ερωτήσεις τους προκειμένου να διαπιστώθει από το κοινό για το ποιες είναι οι θέσεις και οι προθέσεις των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Σε αυτό το πρώτο σημείο θα έλεγε κανείς πως τα κομμάτα λίγο πολύ συμφωνούν για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί. Και πως οι τοποθετήσεις μπορεί να μην είχαν αυτή την αόριστη γενικολογία άλλων εποχών.

Δεν έχει σημασία να επεκταθούμε στις τοποθετήσεις των κομμάτων. Ακούστηκαν πολλά και ενδιαφέροντα (με πιο ελκυστικό αυτό που ειπώθηκε από το ΠΑΣΟΚ για ψήφηση νομοσχεδίου εντός των πρώτων 100 ημερών αλλά και κάποιοι προβληματισμοί για την κινηματογραφική εκπαίδευση και πολιτική στην χώρα μας). Ίσως η πιο γοητευτική και διασκεδαστική ερώτηση ήταν αυτή που φυλάχτηκε για το τέλος από την δημοσιογράφο της Καθημερινής, την κα Κατσουνάκη η οποία ζήτησε να μάθει ποια ήταν η τελευταία ελληνική ταινία που είδαν οι παρόντες εκπρόσωποι των κομμάτων. Αν σας ενδιαφέρει οι απαντήσεις ήταν "εκείνη η τελευταία ταινία του Αγγελόπουλου που έκανε πρεμιέρα στο Μέγαρο", "το ντοκυμαντέρ με τον παππού και τον γιο του να ρωτάνε ο ένας τον άλλον τι είναι αυτό?", το "Μπινγκ Μπάνγκ", "Οι Σκλάβοι στα δεσμά τους" και "οι ταινίες του Τσίτου και του Λάνθιμου γιατί οι σκηνοθέτες μου έδωσαν dvd screaner". Με λιγή φαντασία φυσικά μπορείτε να φανταστείτε ποιος είπε τι από τους πολιτευτές ...

Εκεί που έπεσε η βόμβα όμως δεν ήταν στο debate αλλά στο ότι ακολούθησε. Οι Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη αφού μίλησαν δια εκπροσώπου εκφράζοντας για ακόμη μια φορά την ανησυχία τους και την πρόθεση τους να απέχουν από την Θεσσαλονίκη προβάλλοντας τις ταινίες τους σε ένα "Αντιφεστιβάλ" στην Αθήνα αιφνιδίασαν ολοκληρώνοντας με την ανάγνωση μιας ανακοίνωσης με την οποία αποχωρούν από την Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών κατακεραυνώνοντας τον πρόεδρο της Χάρη Παπαδόπουλο για την έλλειψη συμπαράστασης και δυναμικής παρουσίας στον αγώνα τους. Το τι ακριβώς συνέβη τις τελευταίες μέρες παρασκηνιακά μπορείτε να το δείτε και στο λινκ που παραθέτω και αφορά την κόντρα Εταιρίας Σκηνοθετών και Κέντρου Κινηματογράφου(το οποίο μάλιστα δυσκολεύτηκε να περάσει τον απολογισμό του προηγούμενου έτους).

Το προεδρείο της Εταιρίας Σκηνοθετών παρά το ότι υπήρξε ο διοργανωτής ένος συνεδρίου με θέμα αυτόν τον περιλάλητο νόμο δεν υπήρξε ουσιαστικά παρόν στην ιστορία(πέραν αυτής της ανεκδοτολογικής φύσης εμφάνιση του υποτιθέμενου σχεδίου νόμου που θα κατέθετε το Υπουργείο στην Βουλή προσεχώς αλλά, όπως έλεγε και ένας παλιός πολιτικός, δεν πρόκαμε. Δυστυχώς η αντίδραση του πρόεδρου της Εταιρίας ήταν ένα παραλήρημα εκτός εαυτού στο οποίο κατηγορούσε τους πάντες (αλήθεια τι σχέση έχει η οικογένεια Βούλγαρη κε Παπαδόπουλε με όλα αυτά που καταγγέλετε?) και η κόντρα του με το Κέντρο Κινηματογράφου και τον κο Παπαλιό ξεπέρασε την γαλλική αβροφροσύνη και χτύπησε κόκκινο.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΣΙΝΕΜΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ (το έγκυρο ρεπορταζ της Βένας Γεωργακοπούλου)

ΑΝΑΒΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ
(Και η Μαρία Κατσουνάκη στην Καθημερινη)

KAI

Το Μέλλον του Ελληνικού Κινηματογράφου (O Ι. Πρωιμάκης καταθέτει τα γερά ιστολογικά αντανακλαστικά του)

DEBATE ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ (Και ο Πρεζατουβου δίνει τον δικό του σχολιασμό)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)