Χρυσές Σφαίρες 2019 : Οι Υποψηφιότητες

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα 76α Βραβεία των Ξένων Ανταποκριτών στο Χόλιγουντ, τις Χρυσές Σφαίρες 2019. 



Όπως έχουμε ξαναπεί οι Σφαίρες δεν είναι τίποτα περισσότερο από το αποτέλεσμα ενός κλειστού κλαμπ 88 ανθρώπων, η περίφημη Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Το αποτέλεσμα που βγάζουν κάθε χρόνο ξεχωρίζει ένα μέρος αυτού του υλικού με κάποια βραβεία αλλά πιο πριν μοιράζει τις υποψηφιότητες σε δύο κατευθύνσεις (και δράμα και κωμωδία) με κριτήρια που συνήθως δεν βγάζουν λογική αλλά με αποκλειστικό στόχο να μην δυσαρεστήσει κανέναν. Κάτι που προσπάθησε πολύ και φέτος και τελικά αυτό που κατάφερε είναι να ανακατώσει τόσο πολύ την οσκαρική κούρσα ώστε να μην βγαίνει και μεγάλο νόημα με τις επιλογές της.

Κάπως έτσι το Ένα Αστέρι Γεννιέται του Μπράντλεϊ Κούπερ βρέθηκε με 5 υποψηφιότητες και μάλιστα να είναι υποψήφιο ως καλύτερη δραματική ταινία και όχι στην κατηγορία καλύτερη κωμωδία – μιούζικαλ αν και η προηγούμενη διασκευή της ιστορίας από την Μπάρμπαρα Στρεϊζαντ του 1976 είχε διακριθεί στις Σφαίρες ακριβώς για αυτό που είναι κυρίως, μια μουσική (μιούζικαλ) ταινία. Η προσπάθεια μάλιστα να κατανοήσεις ποια καινοτομία φέρει το σενάριο της ταινίας που αποτελεί διασκεύη, της διασκεύης, ώ διασκεύη της ιστορίας του 1934 μπορεί και να βραχυκυκλώσει το κεφάλι σου.

Τα παράδοξα βέβαια δεν σταματούν εδώ αλλά είναι εμφανές πως σε μια χρονιά που ο Αλφόνσο Κουαρόν προσφέρει με το Roma, ο Πάβελ Παβλικόφσκι με τον Ψυχρό Πόλεμο αληθινές κινηματογραφικές εμπειρίες και ο Γιώργος Λάνθιμος αγκαλιάζεται από το σύμπαν για την Ευνοούμενη του οι Χρυσές Σφαίρες αγκαλιάζουν το σατιρικό πολιτικό Vice του Άνταν ΜακΚει, βιογραφία του αντιπροέδρου της εποχής Μπους Ντικ Τσεϊνι με 6 υποψηφιότητες. Πολιτικό σατιρικό δράμα που ξεχωρίζει είναι και το Βlackkklansman του Σπαϊκ Λι που κερδίζει 4 υποψηφιότητες  

 Με 5 υποψηφιότητες φεύγει το Green Book του Πήτερ Φαρέλι, μια ιστορία για την σχέση δύο ανδρών (μια φιλία ανάμεσα σε ένα λευκό και έναν μαύρο, άρα μια φιλία με έντονο της στοιχείο της διαφορετίκοτητας) που πριν μερικές μέρες αναδείχτηκε ως ταινία της χρονιάς και από το ακαδημαϊκό στα γούστα του National Board of Review.

Με 5 υποψηφιότητες φεύγει και η Ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου (ταινία και σενάριο είναι μέσα σε αυτές) και φυσικά εδώ είναι παρούσες και οι τρεις πρωταγωνιστριες του (η Ολίβια Κόλμαν στον Α γυναικείο για κωμωδία και οι Έμμα Στοούν και Ρεϊτσελ Βαϊς στον β γυναίκειο). Παρόν ωστόσο δεν είναι ο ίδιος ο σκηνοθέτης της ταινίας και θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μας εξηγήσουν τα μέλη της Ένωσης Ανταποκριτών πως συνδυάζεται η παρουσία τριών στιβαρών ερμηνειών (και μην έχετε καμία αμφιβολία ότι το ερμηνευτικό τρίο της Ευνοούμενης όπως και ο σκηνοθέτης δεν θα φτάσουν με υποψηφιότητα μέχρι τα Όσκαρ) χωρίς τον σκηνοθέτη που δούλεψε με αυτές τις ηθοποιούς αυτές τις ερμηνείες. Η ουσία βέβαια είναι ότι ο Λάνθιμος είναι εδώ, αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά της οσκαρικής κούρσας και φυσικά μιλάμε πλέον για έναν Έλληνα δημιουργό που δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την ελληνική πραγματικότητα, δεν περιορίζεται σε κάποιο βραβείο κάποιου ευρωπαϊκού Φεστιβάλ αλλά μπορεί και έχει ως ταβάνι την συνεργασία του με το σταρ σύστεμ του Χόλυγουντ και την διάκριση του στα Όσκαρ.

Στα υπόλοιπα των Σφαιρών ικανοποίηση πρέπει να νιώθει το Black Panther καθώς συνυπολογίζεται στις ταινίες της χρονιάς, το ίδιο ισχύει και για το Bohemian Rhapsody μια ταινία που αγαπήθηκε από το κοινό όχι μόνο γιατί μιλάει για έναν από τους μύθους της ροκ του ’80 αλλά και για την υποδειγματική ερμηνεία του Ραμί Μάλεκ, που κρατάει στους ώμους του όλη την ταινία (και φυσικά δίκαι βρίσκεται με υποψηφιότητα στις Σφαίρες). Εκκωφαντική είναι η απουσία του First Man του Ντέμιαν Σαζέλ από τις δυνατές κατηγορίες (περιορίστηκε στον β΄γυναικείο για την πραγματικά υπέροχη Κλερ Φοϊ και την καταπληκτική μουσική του Τζάστιν Χάρβιτς) ενώ προκαλεί εντύπωση και η απουσία του Παβλικόφσκι και του υπέροχου Ψυχρού Πολέμου του από τα ξενόγλωσσα. Εκεί ακλόνητο φαβορί είναι βέβαια η Roma του Κουαρόν, που κερδίζει επίσης υποψηφιότητες στην σκηνοθεσία και στο σενάριο.

Τέλος σε ότι αφορά τα τηλεοπτικά οι Σφαίρες δεν πρωτοτύπησαν ούτε εκεί και προσπάθησαν να δείξουν ότι αγαπάνε τους πάντες, μοιράζοντας την κατάσταση μέχρι εκεί που δεν πάει. Άλλωστε οι Σφαίρες επενδύουν στο τηλεοπτικό κοινό, οι αγαπημένοι ηθοποιοί από τα σήριαλ της χρονιάς πρέπει να είναι εκεί, οπότε ο στόχος της Ένωσης Ανταποκριτών είναι κατανοητός. Με 4 υποψηφιότητες φεύγει to The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story και απο εκεί και πέρα πολλές καλές σειρές δίνουν το παρόν προσπαθώντας να ξεχωρίσουν. Ανάμεσα τους τα Sharp Objects, Homecoming, Kominsky Method, Bodyguard και το Escapre at Dannemora ευελπιστούν να προσπεράσουν το The Marvelous Mrs. Maisel, που είχε ξεχωρίσει πέρυσι και θα ήθελε να συνεχίσει το σερί επιτυχιών και φέτος με τον β΄κύκλο της σειράς. Από τα δίκτυα πάντως FX (με 10 υπόψ.), HBO (με 9) και Netflix (με 8) κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος σε υποψηφιότητες δείχνοντας πως η νέα τηλεόραση που βγάζουν τα λεγόμενα καλωδιακά δίκτύα - πλατφόρμες ξέρει να δημιουργεί ποιοτικό υλικό. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για την τηλεόραση πλέον αλλά και για τον κινηματογράφο.


Η λαμπρή απονομή των Χρυσών Σφαιρών θα πραγματοποιηθεί στις 6 Ιανουαρίου στο Μπέβερλι Χιλ με οικοδεσπότες την Σάντρα Ό και τον Άντι Σάντμπεργκ.







  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)