ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΑ ΟΣΚΑΡ 2007


Η Βασίλισσα Έλεν Μίρεν έχει σαλπάρει για το Λος Άντζελες. Ότι θα βλέπαμε πάντως τον Μπόρατ να διεκδικεί μια θέση στα Όσκαρ ούτε που το φανταζόμουν αλλά η πραγματικότητα όπως λένε και οι Αμερικάνοι δαγκώνει!


ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ


Οι περισσότερες ενώσεις κριτικών έχουν ήδη δώσει τις εκτιμήσεις τους για το 2006, που λογαριάζονται και ως τα προγνωστικά τους για την κούρσα των Όσκαρ που μόλις ξεκίνησε. Την Πέμπτη το απόγευμα περιμένουμε και την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου για να διαμορφωθεί και ένα ικανό κλίμα ώστε να μιλάμε πλέον για κάποιες ταινίες. Πάντως το στοιχείο της έκπληξης έτσι κι αλλιώς μέχρι το τέλος θα είναι πιθανό. Μην ξεχνάμε την "Πόλη του Θεού" το 2003 π.χ. που ήρθε από το πουθενά με 4 υποψηφιότητες.


Η αρχή έγινε παραδοσιακά με το NATIONAL BOARD OF REVIEW πριν από μια εβδομάδα και μέχρι τώρα Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Ουάσιγκτον, Βοστόνη, American Film Institute (AFI) έχουν δώσει τους καλύτερους κατά την άποψη τους.


ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ


Να εξηγηθώ εδώ ότι δεν έχω δει όλες τις ταινίες και έτσι είναι δύσκολη κάποια εκτίμηση ακριβής. Χοντρικά όμως υπάρχουν κάποια δεδομένα που δύσκολα θα αλλάξουν.

1) Όσκαρ Ά γυναικείου ρόλου - λέγε με Έλεν Μίρεν. Κάμια ένωση δεν τόλμησε να της αρνηθεί ότι αποτελεί το Νο1 φαβορί και έτσι μπαίνει πρώτη στην λίστα των σιγουρων υποψηφίων (θα συμπαρασύρει Αλεξάντερ Ντεσπλά - μουσική, Πίτερ Μόργκαν - σενάριο και (γιατί όχι?) Στηβέν Φρίαρς - σκηνοθεσία, Μάικλ Σιν(ως Τόνυ Μπλέρ) - β΄ανδρικός και Αφόνσο Μπεάτο - διεύθυνση φωτογραφίας)

2) Τίποτα και κανένας δεν θα στερήσει από τον Μάρτιν (Σκορτσέζε) τη χαρά μιας 8ης υποψηφιότητας. Μηδέν σε χρυσό βέβαια αλλά το κακό παρατράβηξε και ήδη αρκετοί στην Αμερική μετά και την φετινή ιστορία με τον Ρόμπερτ Άλτμαν (που το πήρε έστω και για το σύνολο τιμητικά λίγους μήνες πριν αποδημήσει εις Κύριον) έχουν αρχίσει να φωνάζουν δυνατά και ξεκάθαρα ένα απλό πράμα: Δώστε αυτό το γ... αγαλματάκι στον Μάρτιν και ξεχρεώστε! Εδώ η Τζούλια Ρόμπερτς ίδρωσε για να το πάρει αλλά τα κατάφερε. Να σημειώσουμε ότι οι πολύ δυνατές ερμηνείες της ταινίας του Σκορτσέζε (Ντι Κάπριο, Ντειμον, Νικολσον, Γουολμπεργκ και Φαρμίγκα) είναι εξίσου και δυνατές υποψηφιότητες.

3) Ο μέχρι πρότινος σίγουρος Αλμοδόβαρ με τις πολλές υποψηφιότητες αρχίζει και ξεφουσκώνει. Λογικό αφού η δυναμική του ξεκίνησε πολύ νωρίς. Η ταινία έκανε έναρξη στις Κάννες και από τότε συνέχεια εισπράττει βραβεία και θετικές εντυπώσεις. Στην κατηγορία της ξένης ταινίας πάντως θα γίνει σκληρή μάχη. Οι πληροφορίες μιλάνε για 7-8 πολύ δυνατές ιστορίες από Μεξικό, Κίνα, Δανία, Γερμανία, κ.α.

4) Η επιστροφή του μιούζικαλ? Το Dreamgirls δεν έχει παίχτει ακόμα στην Ελλάδα αλλά θεωρείται δυνατός αντίπαλος. Να αναφέρω απλώς ότι πρόκειται για ένα αφροαμερικάνικο μιούζικαλ του Μπιλ Κόντον (Θέοι και τέρατα) με πρωταγωνιστές Μπιγιονσέ και Έντι Μέρφι που διεκδικούν ένα κομματάκι από τα φετινά Όσκαρ. Θα τα καταφέρουν?

5) Είπα αφροαμερικάνοι? Φορεστ Γουιτάκερ, Ντζιμον Χουνσου τι σας λένε? Εξαιρετικοί ηθοποιοί που μάλλον φέτος θα δούνε το ονομά τους στις λίστες των φαβορί για τις ερμηνείες τους στις ταινίες Last King of Scotland και Black Diamond αντίστοιχα.

6) Πτήση 93 ή πως η 11η Σεπ. κάνε ντεμπούτο στα Όσκαρ? Ο Πολ Γκρινγκρας μάλλον κέρδισε δίκαια την εκτίμηση των κριτικών (αναδείχτηκε καλύτερη ταινία σε 2 ενώσεις κριτικών). Το ίδιο συμβαίνει και με τον Κλιντ Ιστγουντ και την αποστασιοποιημένη αφήγηση του στο δίπτυχο "Σημαίες των προγόνων μας" και "Γράμματα από την Ίβο Τζίμα" που μιλάει για την σύγκουση ΗΠΑ - Ιαπωνίας στον Β Παγκόσμιο στο μέτωπο του Ειρηνικού και για πρώτη φορά ένας Αμεριλάνος τολμάει να δει την απέναντι πλευρά. Με άλλα λόγια η νηφάλια και όσο το δυνατόν αντικειμενική αφήγηση κερδίζει πόντους φέτος

7) Αυτό είναι το τελευταιο και το καλύτερο. Μπορεί ο Σάσα Μπαρόν Κοέν να σέρνεται αυτό τον καιρό στα δικαστήρια για διάφορα δικολαβίστικα και νομικά τερτίπια όσων διέσυρε αλλά την εμφάνιση στις Σφαίρες και στα Όσκαρ φαίνεται να την καπαρώνει. Αν τα μέλη της Ακαδημίας έχουν τόσο χιούμορ και αντέχουν στην αυτοκριτική μέτά το περσινό πατατρακ με Μπροκμπακ Μαουντεν και Μακάρθι (Καληνύχτα κα καλή τύχη) καλώς να ψηφίσουν το Μποράτ και ότι ήθελε προκύψει! Πάντως η ταινία θεωρείται στην Αμερική και πολλές άλλες χώρες εμπορική επιτυχία. Στις ΗΠΑ μάλιστα έριξε τον Σκορτσέζε από το Νο1 του μποξ οφις!


Αυτά για την ώρα και υπομονή μέχρι την Πέμπτη για τις Σφαίρες...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις