Πέθανε ο κινηματογραφικός συνθέτης Γιόχαν Γιόχανσον
Ένας από τους
σημαντικότερους κινηματογραφικούς συνθέτες της νεότερης γενιάς, ο Ισλανδός
Γιόχαν Γιόχανσον πέθανε την Παρασκεύη στο Βερολίνο.
Την είδηση έκανε γνωστή
προς το κοινό ο ατζέντης του στο Λος Άντζελες Τιμ Χιούσομ. Ο Χιούσομ ανέφερε
πως τα αίτια του θανάτου του συνθέτη παραμένουν αδιευκρίνιστα ενώ οι γερμανικές
αρχές διεξάγουν ήδη σχετική έρευνα.
Ο Γιόχαν
Γιόχανσον, που ήταν μολις 48 ετών, υπήρξε συνθέτης υπέροχων μουσικών σε ταινίες
όπως Sicario, Arrival, The Theory of Everything. Το 2014 είχε
κερδίσει μια Χρυσή Σφαίρα και 2 υποψηφιότητες για Όσκαρ, BAFTA και Grammy
για την υπέροχη μουσική που είχε
συνθέσει στην ταινία The Theory of Everything
(Η Θεωρία των Πάντων) αλλά και για το Sicario το 2015.
Ο Γιόχανσον ξεχώριζε από το ιδιαίτερο στυλ του που ήθελε
να αναμειγνύει ηλεκτρονικούς ήχους μέσα σε συμφωνικές ορχήστρες δημιουργώντας πολλές φορές μια ατμοσφαιρική ή
ακόμα και απόκοσμη αίσθηση. Πέρα από την κινηματογραφική του καριέρα που
ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια ο Ισπανδός συνθέτης είχε παράλληλα και μια δεύτερη
δημιουργική πορεία ως σόλο δημιουργός συμφωνικών έργων όπως το Englaborn
το οποίο κυκλοφόρησε το 2002 και τα Viroulegu Forsetar (2004), IBM
1401, A User’s Manual (2006), Fordlandia (2008) ενώ σχετικά
πρόσφατα (το 2016 είχε παρουσιάσει το τελευταίο συμφωνικό του έργο με τίτλο Orphee.
Ξεκίνησε να συνθέτει
μουσικές για τον κινηματογράφο το 2000 συμμετέχοντας σε ισλανδικές παραγωγές.
Ωστόσο το ταλέντο του τον έκανε πολύ γρήγορα να ξεχωρίσει και να ξεπεράσει τα
όρια της πατρίδας του. Μέσα από τη συνεργασία του με τον δημιουργό Ντενί Βιλνέβ
στο θρίλερ Prisoners έγινε ιδιαίτερα γνωστός. Η συνεργασία του με τον Βιλνέβ
συνεχίστηκε και το 2016 στην ταινία επιστημονικής φαντασίας Arrival
(Άφιξη)
παραδίδοντας μια εξαιρετικά πρωτότυπη και πρωτοποριακή μουσική. Από τις
τελευταίες του συνθέσεις ξεχωρίζει και αυτή για την ταινία του Νταρεν Αρονόφσκι
Mother! Την άνοιξη του 2018 ο Γιόχανσον θα παρουσίαζε δύο νέα score για τις ταινίες The
Mercy του Τζειμς Μάρς και Mary Magdalene του Γκαρθ Ντεϊβις.
Σχόλια