7+1 ταινίες του #tiff57 που δεν πρέπει να χάσετε!


Το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μετράει ανάποδα μέχρι την τελετή έναρξης, που φέτος θα γίνει για πρώτη φορά ημέρα Πέμπτη και σηματοδοτεί τη νέα εποχή που ξεκινάει με τις καλύτερες προυποθέσεις για τον θεσμό. Με νέα διεύθυνση, νέο πρόσωπο και νέες ιδέες (όπως άλλωστε μας υπόσχεται το φεστιβάλ από τα πρωτότυπα τρεϊλερ που σκηνοθέτησε ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος) το #tiff57 ετοιμάζεται να απλώσει πανιά για το νέο, μεγάλο του ταξίδι. 

Φώτα, κάμερα, πάμε λοιπόν και να 7+1 προτάσεις ως μπούσουλας του blog (το οποίο τελευταία ενεργοποιείται μόνο με φεστιβαλικές συγκινήσεις) για την μεγάλη γιορτή! 


ΑΦΤΕΡΛΩΒ : Ο Έλβις είναι νεκρός; Και τι γίνεται μετά; Ίσως η πλέον αναμενόμενη ελληνική ταινία αυτού του Φεστιβάλ φέρει την υπογραφή ενός νέου, πρωτοεμφανιζόμενου δημιουργού, του Στέργιου Πάσχου. Βασισμένο στην μικρού μήκους ταινία του «Ο Έλβις είναι νεκρός» το Αφτερλωβ αποτελεί κάτι σαν φυσική συνέχεια του με τους ήρωες του, ένα νεανικό ζευγάρι, που έχει χωρίσει, να προσπαθεί να απαντήσει βασανιστικά ερωτήματα περί ζωής και περί έρωτος.


Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΒΕΛΓΩΝ : Σουρεαλιστικό, σαρκαστικό road movie με πρωταγωνιστή τον Βασιλιά των Βέλγων, ο οποίος χρησιμοποιόντας ένα ανορθόδοξο σχέδιο προσπαθεί να επιστρέψει οδικώς μέσω Βαλκανίων (από μια εθιμοτυπική επίσκεψη στην Τουρκία) στην πατρίδα του εν μέσω μιας σοβαρής πολιτικής κρίσης. Μια έξυπνη ματιά στην Ευρώπη του σήμερα.



ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ ΑΠΟ ΜΗΤΡΑ : Υποψήφια μητέρα μετατρέπεται σε σήριαλ κίλερ μετά από υπόδειξη του αγέννητου τέκνου της (!!!). Κατάμαυρη κωμωδία με διαρκείς ανατροπές που συνδυάζουν την έννοια της μητρότητας με τις πιο σκοτεινές πτυχές του ανθρώπου. Η Άλις Λόου δοκιμάζεται για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και πρωταγωνίστρια ταυτόχρονα (είναι γνωστή κωμική ηθοποιός στο Ηνωμένο Βασίλειο) με μια ομολογουμένως πρωτότυπη ιστορία που κινηματογράφησε στην διάρκεια της δικής της εγκυμοσύνης. 


ΣΙΕΡΑΝΕΒΑΔΑ : Μια οικογενειακή σύναξη με αφορμή το μνημόσυνο του πάτερ φαμίλια της οικογένειας φέρνει τα μέλη της αντιμέτωπα με τους φόβους και τις προκλήσεις μιας ζωής. Ο Κρίστι Πουϊου (από τους σημαντικότερους δημιουργούς του Νέου Ρουμανικού Κινηματογράφου) σε μια εξαιρετική (σύμφωνα με τους κριτικούς) ανατομία της ρουμάνικης κοινωνίας μετά τον «Θάνατο του κ. Λαζαρέσκου» και την «Aurora». Η Σιερανεβαδα συμμετείχε στο διαγωνιστικό του φετινού Φεστιβάλ Κανών.



Ο ΕΠΙΦΑΝΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ : Πετυχημένος και νομπελίστας, ο κ. Μαντοβάνι είναι ένας από τους διασημότερους συγγραφείς. Η ζωή του στην πολυτελή έπαυλή του στην Βαρκελώνη κυλάει πλέον ανέμπνευστα και με τη βοήθεια της γραμματέως του αρνείται πεισματικά κάθε πρόσκληση που του γίνεται για δημόσιες εμφανίσεις και ομιλίες. Μέχρι που φτάνει στα χέρια του μια πρόσκληση από τη γένετειρα του, ένα ταπεινό χωριουδάκι στην Αργεντινή. Άλλη μια μαύρη κωμωδία (με στοιχεία δράματος) με αρκετό σαρκασμό που κέντρισε το ενδιαφέρον στην πρόσφατη Μόστρα κερδίζοντας το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή της Όσκαρ Μαρτίνεζ.



ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ : Ο Γιάννης Σακαρίδης μετά το γλυκόπικρο Wild Duck επιστρέφει με την δεύτερη ταινία του πάνω σε ένα από τα πλέον επίκαιρα θέματα της εποχής. Προσφυγικό, μετανάστευση και ρατσισμός σε πρώτο πλάνο για την μικροαστική ελληνική κοινωνία που δείχνει να αντιδρά σπασμωδικά και αρκετό φόβο (αν μη τι άλλο) στις προκλήσεις της εποχής. Με δυνατό καστ (Γιάννη Στάνκογλου, Μάκη Παπαδημητρίου, Θέμις Μπαζάκα, Ερρίκος Λίτσης).  

ΚΡΙΣΤΙΝ : To 1974 στην διάρκεια μιας ζωντανής μετάδοσης η δημοσιογράφος Κριστίν Τσάμπακ βάζει τέλος στη ζωή της αυτοκτονόντας μπροστά στα έκπληκτα μάτια τεχνικών και τηλεθεατών. Η ιστορία της 42 χρόνια μετά κέντρισε το ενδιαφέρον του Αντόνιο Κάμπος που πρόσπαθησε να αναπαραστήσει το δραματικό τέλος της δημοσιογράφου σε μια ταινία με πρωταγωνίστρια την Ρεμπέκα Χώλ. Αντιστοιχο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ντοκιμαντέρ «Η Κεϊτ παίζει την Κριστίν» που γυρίστηκε επίσης φέτος (και θα προβληθεί επίσης στο Φεστιβάλ) και παρουσιάζει τα γεγονότα με μια πιο ερευνητική ματιά.






GLORY : Μετά το «Μάθημα», ταίνια που είχε αγαπηθεί ιδιαίτερα από το φεστιβαλικό κοινό (και ήταν υποψήφιο και για το βραβείο Lux) οι Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βαλτσάνοφ σκηνοθετούν μια ιστορία με πρωταγωνιστή έναν εργάτη που βρίσκει μια τσάντα με ένα τεράστιο χρηματικό ποσό. Όταν θα αποφασίσει να επιστρέψει τα λεφτά θα έρθει αντιμέτωπος με την κρατική γραφειοκρατία και η αξιοπρέπεια του θα δοκιμαστεί πολλαπλά.    

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις