ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΡΑΒΙ...


Δεν είναι αγάπη,



δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε



είναι σου λέω πανικός,



ένας μικρός Τιτανικός



και θα 'ναι θαύμα αν σωθούμε...



(Λαυρέντης Μαχαιρίτσας - Μιχ. Γκανάς



στον "Μικρό Τιτανικό")



ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΑΠΟΨΕ ΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΕΝΤΕ...


Μιλήσαμε για τον Μπεν Χουρ", αναφερθήκαμε πιο παλιά στον "Αρχοντα των Δαχτυλιδιών". Ταινίες με εκλεκτική συγγένεια το άγγιγμα του χρυσού Θείου Όσκαρ 11 φορές η καθεμία! Υπάρχει άλλη μια ταινία σε αυτή την παρέα, που αυτές τις μέρες κλείνει 10 χρόνια από τότε που σαλπάρισε στο πέλαγο του σινεμά και παραδόξως η αληθινή δραματική ιστορία στην οποία βασίστηκε κλείνει 95 χρόνια από τότε που συνέβη. Είναι η ιστορία του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ, που ακόμα και σήμερα αποτελεί σημείο αναφοράς στα ναυτικά χρονικά. Θυμηθείτε μόνο τι έλεγαν τα ΜΜΕ για την ιστορία του SEA DIAMOND, που βυθίστηκε ανοιχτά της Θήρας: ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ...



ΜΟΤΕΡ, ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩ ΟΛΟΤΑΧΩΣ!


Η ιστορία του Τιτανικού γοήτευε πάντα το σινεμά. Πέρα από την βερσιον του 1997 υπάρχουν άλλες 6 ταινίες που αναφέρονται στην ίδια ιστορία ή σε παραλλαγές. Μέχρι και ανέλκυση από τα βαθιά παγωμένα νερά του Ατλαντικού του έχουν κάνει αν και κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα δεν ισχύει.

Η αληθινή ιστορία του Τιτανικού είναι λίγο πολύ γνωστή. Μπλέκοντας την αλήθεια με τον μύθο ο σκηνοθέτης Τζείμς Κάμερον παρουσιάζει ένα αρκετά ελκυστικό σενάριο στα μάτια του απλού θεατή. Η αληθινή ιστορία της περηφάνιας και του θαυμασμού για την δύναμη και την ικανότητα του ανθρώπου, που έφτιαξε το αβύθιστο υπερπολυτελές θαύμα του 1912 καταλήγει στο σοκ του ναυαγίου, στο δέος για τα αδικοχαμένα θύματα και για την φυσική υπόσταση του ανθρώπου που μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του αλλά όχι και τους άγραφους κανόνες που γράφονται από την φύση, την ζωή ή τον Θεό.

Το αληθινό δράμα λοιπόν μπλέκει με τους μυθολογικούς πρωταγωνιστές της ταινίας, τον Τζακ και την Ροουζ και όλα γίνονται ένα. Το θαυμαστό στην περίπτωση του Κάμερον είναι ότι μπόρεσε να συνδυάσει την κλισε και εύπεπτη ιστορία αγάπης με την αληθινή ιστορία εκρράζοντας μάλιστα και ένα είδος κοινωνικής κριτικής για την εποχή. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα θύματα του ναυαγίου ήταν από την Τρίτη θέση δηλαδή από τους φτωχούς επιβάτες του πλοίου



MY NAME IS CAMERON, JAMES CAMERON...

Ως άνθρωπος της περιπέτειας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο σκηνοθέτης Τζειμς Καμερον. Οι ταινίες του είναι αρκετά συμπαθείς, με κύριο στοιχείο την έντονη δράση, το σασπενς και την περιπέτεια. Ο Εξολοθρευτής, Αλιεν, Αληθινά Ψέματα, Άβυσσος είναι πολύ εύγλωττοι τίτλοι. Καμία ταινία του όμως δεν είχε την επιτυχία που είχε ο Τιτανικός. Εμπορική και καλλιτεχνική. Το ρίσκο βέβαια που ανέλαβε ήταν τεράστιο. Η ιστορία του διάσημου ναυαγίου τον είχε γοητεύσει καιρό πριν και ήταν αποφασισμένος να την κάνει κινηματογράφο.




...AND MY NAME IS HORNER, JAMES HORNER!

Σπουδαίος ο ρόλος του Κάμερον στην ταινία, σπουδαίος των πρωταγωνιστών. Εξίσου σημαντική είναι και η συνεισφορά του συνθέτη Τζειμς Χορνερ, ένας από τους σπουδαιότερους κινηματογραφικούς συνθέτες των 90’ς χωρίς βέβαια να χάνει και σήμερα την δημιουργικότητα του. Συνθέτης εξαιρετικών ταινιών της εποχής μας όπως Θρύλοι του πάθους, Μπρειβχαρτ, Απόλλων 13, Ένας υπέροχος άνθρωπος, Αποκαλυπτο. Συνεργάτης επομένως σκηνοθετών όπως ο Μελ Γκιμπσον, Ρον Χάουαρντ, Ολιβερ Στοουν. Κύριο χαρακτηριστικό της σύνθεσης του Χορνερ η αδυναμία του στα χορωδιακά φωνητικά, στο ανακάτωμα του συνθεσάιζερ με την ορχήστρα αλλά και στην κέλτικη παράδοση. Όλα αυτά υπάρχουν φυσικά διάχυτα στις μελωδίες και του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ και ίσως εδώ να βρίσουν και το καλύτερο ταίριασμα τους με την εικόνα από οπουδήποτε αλλού.


Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι και στις 3 ταινίες των 11 Όσκαρ ανάμεσα στους νικητές είναι και ο σύνθέτης. Το ίδιο ισχύει και για τον Τζειμς Χορνερ, που είδε μέσα σε μια βραδιά να κερδίζει όχι ένα αλλά δύο Όσκαρ. Το σάουντρακ του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα εμπορικότερα παγκοσμίως. Πάνω από 30 εκ άνθρωποι έχουν το cd σε ένα ράφι στο σπίτι τους. Σε μια λίστα που τα εμπορικότερα σαουντρακ είναι το Πυρετός το Σαββατοβραδο, ο Σωματοφύλακας, το Purple Rain, ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών. Περιέχει μόλις ένα τραγούδι και 14 ορχηστρικά θέματα ενώ η μεγάλη επιτυχία ώθησε τον συνθέτη και την εταιρία να εκδώσουν και δεύτερο άλμπουμ με συμπληρωματικό υλικό από την μουσική και την ηχητική μπάντα της ταινίας. Για την μουσική αυτή ο Χορνερ κέρδισε πέρα από ένα από τα ακριβότερα συμβόλαια και όποιο πιθανό βραβείο μπορεί να κερδίσει ένας Αμερικανός κινηματογραφικός συνθέτης. Όσκαρ, Σφαίρα και Γκράμι.

JAMES (CAMERON) TALKS ABOUT JAMES (HORNER)

Τι σημειώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης για τον Χορνερ και την μουσική της ταινίας : Η μουσική ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της δραματικής και συναισθηματικής επίδρασης του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ. Η μουσική του Τζειμς Χορνερ ήταν αυτή που ήλπιζα και πίστευα ότι θα έχω για την ταινία. Γλιστράει επιδέξια από τις τρυφερές ανθρώπινες στιγμές των ηρώων στην αρχοντιά και την μεγαλοπρέπεια που εμπνέει το καράβι, από την χαρά στην μελαγχολία και στη θλίψη και μέσα από την πλήρη έκφραση όλων των συναισθημάτων που γεννιούνται στον θεατή σε μια στιλιστική και θεματική ομοιομορφία. Η μουσική ξεπερνάει τα όρια του χρόνου, κάνοντας άμεση την κατανόηση και την αντίληψη των πράξεων και των σκέψεων όλων αυτών των ανθρώπων που βρέθηκαν 95 χρόνια στην ίδια μοίρα.

Το εκπληκτικό είναι ότι ο Τζειμς χρησιμοποιεί συνθεσάιζερ, φωνητικά και μια πλήρη ορχήστρα για φτιάξει έναν ήχο που συνδέει το τότε με το τώρα. Και αυτό με σκοπό να τονίσουμε ότι οι άνθρωποι του τότε (1912) δεν διαφέρουν σε τίποτα από το σήμερα. Οι ελπίδες τους, οι φόβοι τους, τα πάθη και οι αδυναμίες τους είναι ακριβώς ίδια με τα δικά μας. Βασικός σκοπός μου στην ταινία ήταν να υπογραμμίσω τους κοινούς κώδικες που επηρεάζουν την συμπεριφορά μας, παρά να αφηγηθώ τις διαφορές που πιθανόν υπάρχουν ανάμεσα στο 1912 και στο σήμερα. Ακριβώς αυτή η φιλοσοφία διαπνέει και την μουσική του Χορνερ κάνοντας τους πρωταγωνιστές τόσο ζωντανούς και τόσο αληθινούς ώστε το μοιραίο γεγονός που επηρεάζει τις ζωές τους να προκαλεί πολλαπλάσιο δέος.




ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ...

Το ταξίδι του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ ξεκίνησε στις 10 Απριλίου του 1912. ήταν το καμάρι της εποχής και ο πιο γρήγορος και πολυτελής τρόπος για να φτάσεις τότε από την μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη. Γύρω στα 2.200 άτομα ήταν μέσα στο καράβι στο παρθενικό του ταξίδι (οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε αυτό και στην Τρίτη θέση). Το βράδυ της 14ης προς 15η Απριλίου ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ χτύπησε πάνω σε παγόβουνο. Το αβύθιστο θαύμα των θαλασσών έπιασε με τον πιο δραματικό τρόπο πάτο. Περίπου 1500 άτομα παρέσυρε μαζί του στον θάνατο. οι ιστορικοί και οι ειδικοί σε τέτοιου είδους θέματα κάνουν λόγο για εγκληματικές παραλήψεις από την πλοιοκτήτρια εταιρία, που είχε την αλαζονική βεβαιότητα, όπως πολλοί άλλοι, ότι το δημιούργημα της ήταν αβύθιστο. Οι αφηγήσεις και οι ιστορίες των διασωθέντων συγκλόνισαν την παγκόσμια κοινή γνώμη ενώ οι αστικοί μύθοι έδιναν και έπαιρναν για χρόνια μετά την τραγωδία. Οι εν ζωή διασωθέντες αυτή την στιγμή δεν ξεπερνάνε αριθμητικά τα δάχτυλα του ενός χεριού και ήταν όλοι παιδιά την τραγική ημερομηνία του ναυαγίου.

Το 1985 ο Ωκεανολόγος Αρχαιολόγος Ρομπερτ Μπαλαρντ έφερε με την ερεύνα του το ναυάγιο και πάλι στην επικαιρότητα. Ενώ το 1997 ο Κάμερον έδειξε πως μια τραγωδία μπορεί να οδηγήσει στην επιτυχία και σε έναν σκασμό δολάρια. Το 2012 στα 100 χρόνια από το ναυάγιο έχουν προγραμματιστεί κάποιες εκδηλώσεις μνήμης και στις 2 πλευρές του Ατλαντικού.




I'M THE KING OF THE WORLD!

Η ταινία του Κάμερον κλείνει φέτος μια επέτειο 10 χρόνων από το ταξίδι της στον βαθύ ωκεανό του σινεμά. Για να πείσει το στούντιο ο σκηνοθέτης παραιτήθηκε από την αμοιβή του, ρισκάρισε χρησιμοποιώντας 2 όχι και τόσο γνωστούς νέους ηθοποιούς σαν πρωταγωνιστές του, μπήκε στην διαδικασία να επενδύσει ο ίδιος χρήματα στην παραγωγή και να γίνει ένας από τους 3 ανθρώπους που μοντάρανε την ταινία.

Στα γυρίσματα που κράτησαν περίπου 9 μήνες ο Τζειμς Κάμερον ανάστησε και πάλι τον Τιτανικό σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά σετ γυρισμάτων. Πάνω από 300 ώρες υλικού γύρισε και κατάφερε μετά από απίστευτα σκληρή δουλειά να το συμμαζέψει σε μια ταινία διάρκειας 3 ωρών και κάτι παραπάνω.

Όλα όσα έγιναν ήταν εναντίον της λογικής αλλά πάνω από όλα εναντίον του μέτρου. Αν η ταινία δεν είχε καλή υποδοχή στο αμερικάνικο box office η εταιρία και ο σκηνοθέτης θα ακολουθούσαν την τύχη του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ. Τελικά το όραμα του σκηνοθέτη δικαιώθηκε. Ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ αποτελεί την μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών ακόμη και σήμερα 10 χρόνια μετά. Η υποδοχή που είχε από κριτικούς και κοινό ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή. Ξαφνικά το διάσημο καράβι έγινε μόδα, έγινε σύνθημα, έγινε μια ιστορία που ξανασυγκίνησε τους ανθρώπους.


Τα ρεκορ και τα βραβεία έρχονταν το ένα πίσω από το άλλο. Μετά από 40 χρόνια ο ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ άγγιξε 2 άπιαστα οσκαρικά ρεκορ. 14 υποψηφιότητες και τελικά 11 Όσκαρ. Ο Κάμερον έγινε ένας από τους λίγους που κέρδισαν 3 Όσκαρ μέσα σε μια βραδιά. (μοντάζ, σκηνοθεσίας, ταινίας ως παραγωγός). Η ατάκα του Είμαι ο βασιλιάς του κόσμου δικαιώνει και με το παραπάνω την εικόνα του προσωπικού θριάμβου

Η ουσία όμως κρύβεται αλλού και ίσως την συνοψίζει ο Κερτις Χανσον, υποψήφιος την ίδια χρονιά με το «L.A. Εμπιστευτικό»: «Μην κάνετε την ταινία σας την ίδια χρονιά που κάποιος άλλος γυρίζει το Όσα παίρνει ο άνεμος». Κι αυτή είναι η αλήθεια. Η ταινία του Κάμερον γύρισε το χρόνο πίσω όταν το Χολυγουντ τρελαινόταν να γοητεύει τους πάντες με τις ακριβές ιστορίες του. Μια γοητεία που αναγνώρισαν όλοι, ακόμη και οι πιο δύστροποι και καχύποπτοι θεατές. Έγινε η αφορμή για να ξαναγεμίσουν οι σκοτεινές αίθουσες κόσμο και να διασκεδάσει την κρίση που περνούσε ο κινηματογράφος. Η τεχνική αρτιότητα και τα εντυπωσιακά εφε της ταινίας δίδαξαν πολλά στους ειδικούς που βελτίωσαν την μαστοριά και την τέχνη τους.

10 χρόνια μετά ο Κάμερον δεν έχει τολμήσει να γυρίσει άλλη ταινία. Το 2003 κυκλοφόρησε σε ένα καλογυρισμένο 3-D ντοκιμαντέρ το υλικό που κινηματογράφησε στις καταδύσεις που έκανε στο κουφάρι του διάσημου ναυαγίου. Οι 2 πρωταγωνιστές του έγιναν αναγνωρισμένοι και δημοφιλείς ηθοποιοί και ετοιμάζονται να ξανασυναντηθούν σύντομα σε μια ταινία.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Το ναυάγιο του Τιτανικού συγκλόνισε από την πρώτη στιγμή την διεθνή κοινή γνώμη. Ως το πρώτο δυστύχημα τέτοιου μεγέθους ή είδηση πέρασε στον αστικό μύθο κα από εκεί σε έναν σύγχρονο θρύλο. Για την βιομηχανική επανάσταση και το περίφημο καπιταλιστικό σύστημα που οικοδομούνταν με την χαρακτηριστική απληστία από τότε το χτύπημα ήταν τεράστιο. Ως γνωστόν για τους Αρχαίους η απληστία είναι ύβρις και η ύβρις πληρώνεται αντίστοιχα από τους Θεούς. Ακόμα και στην σημερινή εποχή ναυάγια με ανθρώπινες απώλειες συγκλονίζουν την κοινή γνώμη. Νομίζω πως κανένας δεν ξεχνάει την θλιβερή περίπτωση του Εξπρες Σαμινα ή από τους παλιότερους το ναυάγιο της Φαλκονέρας. Όλα αυτά όμως δεν συγκρίνονται με τον θρύλο του Τιτανικού. Του περήφανου πλοίου που δεν τελείωσε το πρώτο ταξίδι του στα νερά του Ατλαντικού αλλά έμελλε να ταξιδεύει για πάντα στα βαθιά νερά της τέχνης ως τραγούδι, βιβλίο θεατρικό μιούζικαλ ή ταινία αλλά πολύ περισσότερο της ανθρώπινης μνήμης.







Trivia



  • Και οι 3 ταινίες των 11 Όσκαρ κερδίσαν στην κατηγορία της μουσικής αλλά δεν έχουν ούτε μισό Όσκαρ ερμηνείας. Οι 2 κυρίες του Τιτανικού που ερμηνεύουν την Ροουζ ήταν αμφότερες υποψήφιες αλλά έχασαν. Η Γκλόρια Στουάρτ μάλιστα ήταν μια από τις πιο ηλικιωμένες ηθοποιούς υποψήφιες για Όσκαρ


  • Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο υποστήριξε πρόσφατα ότι μετά την εμπειρία του Τιτανικού σκεφτόταν να εγκαταλείψει την υποκριτική. Όταν ακούω κάτι τέτοια προσωπικά λύνομαι στο γέλιο αλλά τελοσπάντων Λιο είναι αυτός και ότι θέλει μπορεί να λέει!


  • Διαφοροί κακεντρεχείς υποστήριζαν ότι ο Χορνερ "δανείστηκε" την βασική μελωδία του από ένα παλιό τραγούδι της ΕΝΥΑ, το "Book of days". Αν ακούσετε το συγκεκριμένο κομμάτι και βρείτε ομοιότητα πείτε το και σε μένα πάντως...


  • Βασική επιθυμία του Κάμερον ήταν να μην υπάρχει κάνενα τραγούδι στην ταινία για να μην κατηγορηθεί ότι ακολουθεί την κλασσική εμπορική συνταγή. Ο Χόρνερ παράκουσε όμως την επιθυμία του φίλου και συνεργάτη του και ηχογράφησε στα μουλωχτά ένα ντεμο - τραγούδι με την Σελιν Ντιον (τίτλος του: My heart will go on) πάνω στο βασικό θέμα που ακούγεται στην ταινία. Περίμενε με υπομονή και όταν πέτυχε τον Κάμερον σε μια καλή στιγμή τον έβαλε να ακούσει το προαναφερθέν ντέμο. Το οκ δώθηκε με πολύ δισταγμό από τον σκηνοθέτη αλλά μια τεράστια επιτυχία είχε κιόλας σαγηνεύσει τον κόσμο...


  • Στα φωνητικά σε αρκετά σημεία της ηχογράφησης ακούγεται η υπέροχη φωνή της Νορβηγίδας σοπράνο Sissel, η οποία λίγα χρόνια μετά συμμετείχε στην περιοδεία του Χάουαρντ Σορ σε όλο τον κόσμο με την περήφημη σουίτα της τριλογίας του "Lord of the Rings"

Σημείωση : Επειδή κλείνουμε έναν ωραίο κύκλο (τριλογία των 11 Όσκαρ) με το σημερινό κομμάτι στον ΤΙΤΑΝΙΚΟ μπορείτε να βρείτε στο blog και τα κείμενα για τις άλλες δυο ταινίες του ίδιου θέματος κάνοντας απλά κλικ στα λινκ με τους τίτλους των ταινιών

ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ και ΜΠΕΝ ΧΟΥΡ

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αφού μιλάμε για ναυάγια και ταινίες, νομίζω οτι και το ναυάγιο του "Δύστος" (Do you remember?) πρόκειται να γίνει documander. Όσκαρ δε νομίζω να πάρει (περίεργο!) αλλά νομίζω οτι θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον αν αναλογισοτύμε οτι θα βασίζεται -μάλλον- στη μαρτυρία του μοναδικου διασωθέντα.
Ο χρήστης Μαρω_Κ είπε…
Καλημέρα σας.
Τώρα εγώ την αμαρτία μου θα την πω.
Ο Τιτανικός καθόλου δεν μου άρεσε. Μα καθόλου.
Σαν ταινία
Η μουσική της όντως είναι υποβλητική.
Αλλά αυτή η Σελίν πολύ μου τα χάλασε. ΄
Τέλος πάντων.
Εξαιρετικά τα trivia.
Μα που τα ξετρυπώνετε όλα αυτά;
Ο χρήστης igkros είπε…
@ georgia

Κάθε ναυάγιο (σχεδόν κάθε ναυάγιο δηλαδή) έχει ενδιαφέρουσα ιστορια και αποτελεί ενδιαφέρουσα σεναριακή ανατροπή σε μια ταινία. Σκεφτείτε να έχει και σαν πρωταγωνιστή τον μακαρίτη τον Κούρκουλο και να φωνάζει στο πλήρωμα "Όοοοχι άαααλλο κάαααρβουνοοοο!"

@ maro_k

Αγαπητή μου πήγαινα ειλικρινά στοίχημα ότι δεν θα σας άρεσε ο Τιτανικός (εν αντιθέσει ίσως με έμένα που σέβομαι κάποιες από τις ιδέες και θεωρίες του Χολυγουντ).Και προφανώς ασπάζεστε και εσείς την άποψη του δημιουργού Κάμερον ότι ήταν too much for the movie η Σελίν(μεταξύ μας ούτε εγώ την συμπαθώ πλην εξαιρέσεων).Χαίρομαι που εκτιμάτε τουλάχιστον τον συνθέτη και την μελωδικότητα του έργου του.Γενικώς έχει πολύ ωραίες στιγμές σε αρκετές από τις δουλειές του

Πάντως για τα τριβια όπως λέει και ένα γνωστό σλόγκαν δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.Θα σας το εξηγήσω μια άλλη φορά διεξοδικά...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Γιάννη σε μιμούνται! Το Βήμα την Κυριακή θα βάλει -δεν πρόσεξα ακριβώς τι- ένα ντοκυμαντέρ για ναυάγια με τον Κάμερον..Βάζεις ιδέες
Ο χρήστης igkros είπε…
@ georgia

"Τα φαντασματα της Αβύσσου" βάζει το συμπαθές φύλλο. Είναι το αρχειακό υλικό που κινηματογράφησε ο Καναδός σκηνοθέτης κατεβαίνοντας στο κουφάρι του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ και συνέθεσε μέρος του σε ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντερ τρισδιάστατο (Ήταν από ις πρώτες 3-d παραγωγές που προβλήθηκαν στην Ελλάδα).

Δεν τους βάζω εγώ ιδέες Γεωργία μου. Τις παίρνουν από την επικαιρότητα...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΛΙΣΤΕΣ

Ο Ιρλανδός του Μ. Σκορτσέζε είναι η ταινία της χρονιάς για το National Board of Review

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)