ΓΚΟΝΤΑΡ, ΚΟΠΟΛΑ, ΓΟΥΑΛΑΣ, ΜΠΡΑΟΥΝΛΟΟΥ: ΑΠΟΝΕΜΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΤΙΜΗΤΙΚΑ ΟΣΚΑΡ ΤΟΥ 2010

Ελαϊ Γουάλας, Φράνσις Φορντ Κόπολα, Κέβιν Μπράουνλόου με Όσκαρ.
Μόνος απών από την φώτο και την τιμητική βραδιά ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ!


Με μια σεμνή και σχετικά σύντομη τελετή η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών τίμησε στο Λος Άντζελες τέσσερις σημαντικές μορφές του παγκόσμιου κινηματογράφου. Οι Φράνσις Φορντ Κόπολα, Εlαϊ Γουάλας και Κέβιν Μπράουνλόου έδωσαντο παρόν σε αυτή την τιμητική στο έργο τους οσκαρική απονομή. Μεγάλος απών ο Γάλλος κινηματογραφιστής Ζαν Λυκ Γοντάρ, ο οποίος με προσωπική επιστολή του πριν 20 ημέρες ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Ακαδημίας Τομ Σέρακ πως τελικά δεν θα μπορέσει να παρευρεθεί στην συγκεκριμένη βραδιά.

Οι γνώμες για την επιλογή της Ακαδημίας να βγάλει από το σώου της Απονομής τα τιμητικά Όσκαρ φαίνεται να προβληματίζει ακόμα στην Αμερική αν και όλοι αναγνωρίζουν πως η συγκεκριμένη τελετή δείχνει να είναι σε πιο χαλαρό και εγκάρδιο κλίμα με τους πρευρισκόμενους να απολαμβάνουν το φαγητό και το κρασί τους ενώ εξελίσσεται το πρόγραμμα ενώ η απουσία τηλεοπτικής μετάδοσης απελευθερώνει ακόμη περισσότερο τους καλεσμένους της βραδιάς, επιτρέπωντας και κάποια μικροατοπήματα που στην κανονική βραδιά των Όσκαρ η αμεσότητα της τηλεοπτικής και δημοσιογραφικής κάλυψης θα είχαν σταυρώσει τους δράστες τους (όπως αυτό που λέγεται πως έκανε χτες βράδυ ο ηθοποιός Τζος Μπρόλιν που του ξέφυγαν μερικές χαριτωμένες γαλλικές εκφράσεις προλογίζοντας τον τιμώμενο Ελαϊ Γουάλας).

Στο ζουμί του θέματος η βραδιά φάνηκε να ευχαριστεί απλούς καλεσμένους και φυσικά τους τιμηθέντες. Ο 95χρονος Ελαϊ Γουάλας φέρεται να έδωσε τον χαλαρό τόνο της βραδιάς με ένα σοκιν αστείο ενώ προηγήθηκε η σύζυγος του και αστειευόμενη για την καθυστερημένη τιμή προς τον Γουάλας σχολιάσε το τιμητικό όσκαρ λέγοντας "Τιμητικό βραβείο κιόλας? Μα μόλις ξεκίνησε την καριέρα του!"

Τον τόνο φυσικά έδωσαν και οι συγκηνιτικές από καρδιάς ευχαριστήριες ομιλίες των τριών τιμηθένων. "Δεν ζω για να παίζω ρόλους. Παίζω ρόλους για να ζω!" είπε ο Γουάλας ευχαριστώντας την Ακαδημία και τους παρευρισκόμενους προσκεκλημένους της σεμνής βραδιάς ενώ ο Κόπολα συμπλήρωσε λέγοντας : "Ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου εσάς φίλοι μου και οικόγενεια μου".

Η χαλαρή βραδιά έβγαλε φυσικά και μια σειρά ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για το έργο και την επιρροή των 4 τιμηθέντων στο χώρο του σινεμά. Όπως πχ αυτό που ειπώθηκε από τον Τζορτζ Λούκας σχετικά με τον χαρακτήρα του Χαν Σόλο στον "Πόλεμο των Άστρων", που γεννήθηκε με βασική επιρροή τον Κόπολα. Ή επίσης αυτό που ειπώθηκε με αναφορά τον Ελαϊ Γουάλας πως καθημερινά στα γυρίσματα του "Και οι 7 ήταν υπέροχοι", η πρωταγωνιστική επτάδα φορούσε τα κουστούμια του ρόλου και έκανε μια ώρα ιππασία.

Ο Ζαν Λυκ Γκοντάρ έκανε αισθητή την παρουσία του στην αίθουσα της εκδήλωσης με την εκκωφαντική απουσία του ενώ δεν έλειψαν τα σχόλια από μερίδα κόσμου που θεωρούσε πως η συγκεκριμένη επιλογή της Ακαδημίας ίσως να μην ήταν και τόσο ορθή λόγω του αντισημητισμού, όπως σχολιάστηκε που υπάρχει σε κομμάτια του έργου του Γάλλου δημιουργού. Αυτό φυσικά είναι άποψη που ουδέποτε ασπάστηκε η Ακαδημία τιμώντας διάφορες προσωπικότητες με Όσκαρ. Με τον ίδιο τρόπο δεν είχε υπολογίσει τον μοιραίο, πρωταγωνιστικό ρόλο του Ελία Καζάν στην σκοτεινή μακαρθική δεκαετία του '50 ενώ νωρίτερα είδε δώσει Όσκαρ και στον Γκρίφιθ, αν και κατά γενική ομολογία θεωρείται ρατσιστής. Όμως σε μια τέτοια βράβευση σημασία όπως φαίνεται για την Ακαδημία έχει η συνολική αποτίμηση του έργου παρά τα επιμέρους κοινωνικά ή προσωπικά στοιχεία.

Φυσικά υπήρχε και ένα άλλο κέρδος από την διαχείρηση της τελετής από την Ακαδημία. Τα κοινωνικά δίκτυα πήραν φωτιά από τις κουτσομπόλες και τους δημοσιογράφους που κάλυψαν την τιμητική βραδιά. Η ίδια η Ακαδημία δείχνει να κατανοεί τον ρόλο των facebook, Youtube και twitter και πέρασε πλήθος πληροφοριών, φωτογραφιών και βίντεο από στιγμιότυπα της. Κι όλα αυτά χωρίς ίχνος απευθείας τηλεοπτικής μετάδοσης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ