ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΠΕΡΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΑΝΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ


"Ορατότης Μηδέν" για τη νέα εποχή του ΜΚΘ
(ομιχλώδες σκανάρισμα βινιλίου που θα παρουσιαστεί
στην έκθεση soundtracks από τη συλλογή του Θ. Κουτσογιαννόπουλου.
Τίτλος της? "Θοδωρή φέρε και τους δίσκους σου")


Στην ομίχλη βρίσκεται αυτή την στιγμή το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μετά την πρόταση της Αντιπροεδρείας της κυβέρνησης για συγχώνευση του οργανισμού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Αν σκεφτείς ότι τα εγκαίνια του νέου Μουσείου έγιναν από τον Τεό και ότι ο ελληνικός κινηματογράφος ζει ακόμη στην ομίχλη δεν μου φαίνεται καθόλου παράξενη αυτή η μυστηριώδης ατμόσφαιρα.

Το πλάνο βέβαια αυτής της συγχώνευσης είναι κάπως πολύπλοκο αφού ο σχεδιασμός υπάρχει μεν στο νόμο της αντιπροεδρίας η πραγματοποιήση της ωστόσο βρίσκεται στην διακριτική ευχέρεια του Υπουργείου Πολιτισμού . Αιτία για αυτό η κατάρτιση του κινηματογραφικού νομοσχεδίου που ακόμη δεν έχει φτάσει σε διαβούλευση και ψήφιση και η οποία φυσικά θα αναφέρεται και σε όλους τους θεσμικούς φορείς του ελληνικού κινηματογράφου (Φεστιβάλ, Ταινιοθήκη, Μουσείο, ΕΚΚ).

Στα οικονομικά πάντως το Μουσείο υποστηρίζει πως δεν έχει καμία υποχρέωση αντιθέτως μπαίνει στη νέα εποχή έχοντας και το κατιτίς του στο πορτοφόλι. Υπάρχει βέβαια προβληματισμός σε σχέση με τον προσανατολισμό και την βιωσιμότητα του μέσα στο νέο πλάισιο μιας που το Φεστιβάλ είναι διεθνές αλλά και οικονομικά φαίνεται να έχει σοβαρό ζήτημα. Η ανησυχία αυτή εντείνεται όταν δεν διευκρινίζεται ποια θα είναι η τύχη της περίφημης συλλογής Hellafi, συλλογή για την οποία το Υπουργείο Πολιτισμού και ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) δαπάνισαν ένα αρκετά σεβαστό ποσό ώστε να προικοδοτήσουν το Μουσείο, που ανέλαβε τη διαχείρηση της αλλά μέχρι τώρα δεν έχει καταφερει να αξιοποιήσει και να αναδείξει αυτό το σημαντικό κομμάτι του αρχείου του. Να σημειωθεί επίσης πως ο ΟΠΕΠ με τη σειρά του και αυτός συγχωνεύται στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) και άρα το κουβάρι έιναι αρκετά μπλεγμένο!

Να σημειώσουμε ότι στην περίπτωση του Μουσείου Κινηματογράφου το ελληνικό κράτος δεν θα έχει κάποιο όφελος εξοικονόμισης, αφού τα μέλη του Δ.Σ διορίζονται τιμητικά από τον υπουργό Πολιτισμού και δεν αμείβονται, ενώ τα ετήσια έξοδά τους δεν υπερβαίνουν τα 2.000 ευρώ.

Το Μουσείο δεν χρωστάει ούτε ένα ευρώ και εβδομαδιαίως το επισκέπτονται 2000-3000 παιδιά σχολείων από το δημοτικό μέχρι το γυμνάσιο αλλά και φοιτητές Πανεπιστημίου και απολαμβάνουν των πληροφοριών που παρέχονται από το πλήρως ψηφιοποιημένο αρχείο του. Διαθέτει ακόμα και ειδικό χώρο για τα νήπια, όπου ξεναγούνται και τους δίνονται οι κάμαρες για να αυτοκινηματογραφηθούν.

Το υπάρχον συμβούλιο που ανακαίνισε πλήρως το Μουσείο , που απέκτησε και ISO, διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο για την διασφάλιση της ποιότητας , συμμετέχει στα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και έγινε για πρώτη φορά μέλος των Ευρωπαϊκών Μουσείων.

H θητεία του Δ.Σ. όπως και του διευθυντή του Βασίλη Κεχαγιά, παρά τον προγραμματισμό που υπάρχει για τον χειμώνα θα ολοκληρωθεί τυπικά στα μέσα Οκτωβρίου 2010. Η ευθύνη πλέον είναι στα χέρια των στελεχών και του Υπουργού Πολιτισμού.

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Προς το παρόν το Μουσείο προγραµµατίζει έκθεση-νοσταλγικό αφιέρωµα σε δίσκους σάουντρακ ελληνικών ταινιών των δεκαετιών '50 - '80 και µε εναρκτήρια συναυλία του Μίµη Πλέσσα (2 Οκτωβρίου) καθώς και µίνι φεστιβάλ «οικογενειακών ταινιών» (σε φορµά 8, σούπερ 8 και 9,5 mm) στις 9-11 Δεκεµβρίου. «Θοδωρή, φέρε και τους δίσκους σου…» τιτλοφορείται η πρώτη θεµατική έκθεση (µε τα σάουντρακ) και η αναφορά του ονόµατος αφορά τη συλλογή του Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλου, η οποία παραχωρείται ευγενώς για τη διοργάνωσή της.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ