ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΟΥΖΑΚΗ


Παραιτήθηκε η διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κα Δεσποινα Μουζάκη. Η παραίτηση υποβλήθηκε την περασμένη Δεύτερα (ημέρα της Απονομής των Κινηματογραφικών Βραβείων της Ακαδημίας) και έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Πολιτισμού λίγες μέρες αργότερα. Με δεδομένη αυτή την εξέλιξη ο χορός της διαδοχής μόλις ξεκίνησε. Αν και η διαδοχολογία άτυπα είχε κάνει αρχή από το περασμένο φθινώπορο, όταν άλλαξε η ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Τ., κανείς δεν προδίκαζε με ασφάλεια το αποτέλεσμα. Η παρατεταμένη σιγή ασυρμάτου από το Υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με τα κινηματογραφικά δεν επιβεβαιώνε κανένα σενάριο που ακουγόταν τον τελευταίο καιρό.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ?

H ανησυχία για τα τεκταινόμενα στο Φεστιβάλ είναι έκδηλη σε όσους ασχολούνται με το αντίκειμενο του κινηματογράφου. Σε λίγες μέρες ξεκινάει το Φεστιβάλ Καννών, στο οποίο η κα Μουζάκη και οι συνεργάτες της έκλειναν ένα σημαντικό κομμάτι του προγράμματος του Νοέμβρη. Ποιος θα πάρει την ευθύνη τώρα για το πρόγραμμα κανείς δεν το γνωρίζει.

Τα χρέη και οι τρέχουσες οικονομικές υποχρεώσεις του Φεστιβάλ είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να διευθετηθεί. Είναι χαρακτηριστικό πως οι συμβασιούχοι και το προσωπικό του Ολύμπιον πληρώθηκαν πρόσφατα τον μισθό του Φεβρουαρίου 2010! Οι υποσχετικές πάνε σύννεφο για παλαιότερες οικονομικές ιστορίες (που φυσικά έγιναν χωρίς το ΔΝΤ να σκεπάζει τα πάντα σαν καντίφλα) ενώ ακούγεται πως και το έκτακτο προσωπικό του περασμένου Νοέμβρη δεν έχει λάβει ακόμα το μισθό του.

Υπάρχει ακόμη προβληματισμός για το αν τον Σεπτέμβριο το Φεστιβάλ θα είναι σε θέση να προσλάβει τον συγκεκριμένο αριθμό προσωπικού του, όπωςκάθε χρόνο, για να εκτελέσει τυπικές λειτουργίες (έκδοση και έλεγχος εισητηρίων, καθαριότητα, προβολή ταινιών, ασφάλεια και συντήρηση κτηρίου) ή αν θα αναζητήσει επιπλέον έσοδα με την ενοικίαση της αίθουσας (όπως ακριβώς συνέβη με τα δύο καφέ του κτηρίου του Ολύμπιον που δόθηκαν σε ιδιώτες).

Ο προβληματισμός γίνεται πολλαπλάσιος όταν κοντά σε όλα αυτά ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ θα πρέπει με τα λειψά δημόσια οικονομικά έσοδα του να διαχειριστεί και το Μουσείο Κινηματογράφου, το οποίο σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ενσωματώνεται τελικά στο Φεστιβάλ. Το Μουσείο τα τελευταία χρόνια έκανε μια θεαματική αλλαγή σε φιλοσοφία και κτηριακό εξοπλισμό με χρήματα που βρέθηκαν από προγράμματα της Ε.Ε. ενώ κατέχει μια σημαντική συλλογή κινηματογραφικού υλικού (την περήφημη συλλογή Hellafi).

ΠΟΙΟΙ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ

Ο Δημήτρης Εϊπίδης λέγεται πως είναι μέσα στο παιχνίδι για την επόμενη μέρα του Φεστιβάλ. Η διαχείρηση του πρόσφατου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, που ουσιαστικά ήταν πρόβα τζενεράλε για τη νέα οικονομική θέση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, κέρδισε θετικά σχόλια από όλους και δίνει υποσχέσεις για μια τέτοια ανέλιξη. Φυσικά ο Είπίδης θα είναι και πρακτική λύση γνωρίζοντας το φεστιβάλ εξαιρετικά αφού τόσο με το Ντοκιμαντέρ όσο και με τους Νέους Ορίζοντες παλαιότερα είχε κερδίσει θετικά σχόλια τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη. Σε μια τέτοια περίπτωση ερωτηματικό παραμένει η σχέση του με τους Έλληνες κινηματογραφιστές μετά την φουρτούνα του προπέρσινου φεστιβάλ, όποτε και οι συμμετέχοντες σκηνοθέτες μαζί με την Εταιρία Σκηνοθετών είχαν εκφράσει διαμαρτυρίες και ανησυχίες για τα κριτήρια επιλογής των ταινιών από την πλευρά Εϊπίδη αλλά και του φετινού μποϊκοτάζ της Ομίχλης, που στέρησε την Θεσσαλονίκη με σημαντικό υλικό του αναμενόμενου προγράμματος, που τελικά προβλήθηκε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας σε ένα άτυπο αντιφεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.

Ακούγονται φυσικά και άλλα ονόματα όπως δύο γνωστοί δημοσιογράφοι εξ Αθηνών με πείρα σε τέτοιου είδους παραγωγές, διοργανώσεις, ένας ακόμα υποψήφιος θεωρείται παλαιότερο εκτελεστικό οργανωτικό μέλος του Φεστιβάλ αλλά και παραγωγός ταινιών που στέκεται με προσοχή στα πράγματα του κινηματογράφου τον τελευταίο καιρό. Τους φωτογραφίζω γιατί δεν έχω διάθεση να συμμετέχω σε αυτή την διαρκή πλειοδοσία ονομάτων που επικράτησε μέχρι πρότινος.


ΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ?

Το ζήτημα είναι πως το 51ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αφήνει πίσω του την φιλοσοφία ανταγωνισμού με άλλα Φεστιβάλ του εξωτερικού και γκλαμουριάς αλλά και παλιές δόξες με δαπάνες σε τραπέζια και φιλοξενία χλιδής για τους καλεσμένους του. Κάποιοι εξ Αθηνών πάλι εκφράζουν προτάσεις για δραματική μείωση του προυπολογισμού του Φεστιβάλ και απόδοση των χρημάτων αυτών στο ταμείο του Κέντρου Κινηματογράφου για την παραγωγή ταινιών. Αυτή η άποψη υπάρχει κυρίως στην ομάδα της Ομίχλης που εξέφρασε πακέτο ιδεών σε ότι αφορά την σχέση των Ελλήνων Κινηματογραφιστών με το Φεστιβάλ.

Στο τραπέζι πέφτουν και άλλες ιδέες όπως η δημιουργία επίσης ενός ελληνικού διαγωνιστικού με 8-10 ταινίες της τρέχουσας παραγωγής και συμμετοχής των υπόλοιπων ταινιών στην Αγορά, η αναδιάρθρωση του υπόλοιπου πρόγραμματος στις συνθήκες της εποχής, πράγμα που σημαίνει πως διάφορα παράλληλα θεματικά πρόγραμματα μάλλον θα διαλυθούν ενώ προσοχή δίνεται στην βελτίωση του διεθνούς διαγωνιστικού, που έτσι κι αλλιώς χολαίνει σημαντικά σε ποιοτικό επίπεδο.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και μια άλλη ιδέα που την άκουσα τόσο στην τελετή λήξης του τελευταίου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ όσο και από μέλη της νεοσύστατης Ακαδημίας Κινηματογράφου, που δηλώνουν παρόντες στο παιχνίδι επιρροής στα κινηματογραφικά πράγματα. Η ιδέα αυτή εστιάζει στην πρόταση συμμετοχής της νέας Τοπικής Αυτοδίοικησης, που βγαίνει μέσα από τον Καλλικράτη, στα οικονομικά και διοικητικά του φεστιβάλ, που μέχρι τώρα είναι διακοσμητική. Η δημιουργία ενός τοπικού μπλοκ οικονομικής χρηματοδότησης από ιδιώτες που θα επενδύσουν μέσω του Φεστιβάλ στην προβολή και στην τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης.

Αυτά είναι σενάρια επί χάρτου που κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες στην Αθήνα. Στην Θεσσαλονίκη δεν ξέρω πότε να αρχισουμε να μιλάμε και να εκφράζουμε την άποψη μας για κάτι που μας αφορά...


H EΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΥΠΟ

Πριν από λίγο (και μόλις είχα αναρτήσει το post στον τοίχο του ιστολογίου) το Γραφείο Τύπου του Φεστιβάλ προέβει στην εξής ανακοίνωση επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες περί παραίτησης της κας Μουζάκη:

Η Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κ. Δέσποινα Μουζάκη με επιστολή της προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο, του γνωστοποίησε την πρόθεσή της να αποχωρήσει από τα καθήκοντά της από τον Οργανισμό, έχοντας ολοκληρώσει τη θητεία και το έργο της. Στην επιστολή της η κ. Μουζάκη ευχαριστεί τον Υπουργό για την εμπιστοσύνη με την οποία την περιέβαλε, την άψογη και εποικοδομητική συνεργασία που είχε με τον ίδιο, το Γραφείο του και όλες τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΤ.


Ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος αποδέχθηκε την παραίτηση της κ. Μουζάκη, την ευχαρίστησε για το έργο που πρόσφερε στη διάρκεια της πενταετούς θητείας της στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ειδικότερα στην επιτυχή διοργάνωση του επετειακού 50ού Φεστιβάλ του Νοεμβρίου 2009 και της ευχήθηκε καλή συνέχεια στις μελλοντικές της επιδιώξεις.


Η κ. Δέσποινα Μουζάκη παραμένει μέλος του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η απερχόμενη διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με επιστολή της ευχαριστεί για την πολύχρονη και άκρως εποικοδομητική συνεργασία τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τα μέλη της Γενικής Συνέλευσης του Φ.Κ.Θ., τα στελέχη και τους συνεργάτες του Οργανισμού, όλους τους παράγοντες, λειτουργούς και εργαζόμενους του κινηματογραφικού χώρου και εύχεται κάθε επιτυχία στο έργο της νέας διοίκησης.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΕΡΕΟ ΝΟΒΑ - ΝΕΑ ΖΩΗ 705 (ΤΟ ΣΑΟΥΝΤΡΑΚ ΜΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ ΠΟΤΕ)

ΟΙ 100 ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΑΝΙΚΑ

ΑΡΜΑΝΤ ΑΜΑΡ - Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ