Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2007

Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2007

ΕΞΩ ΡΕ!




Θα βγάλω αυτό τον δίσκο με τις ζωγραφιές
να φτιάξω από την αρχή τη μουσική που θες
να ρίξω φως στο πρόσωπο που κρύβεις
κι αν θέλεις τον ακούς και τον αμείβεις







Έτσι κάπως ξεκινάει ο νέος δίσκος του Φοίβου Δεληβοριά που φέρει τον μονολεκτικό τίτλο ΕΞΩ. Στο δελτίο τύπου η εταιρία αναφέρει πως καλλιτέχνης 3 χρόνια μετά τον ΚΑΘΡΕΦΤΗ (που όπως αναφέρει τον ταλαιπώρησε ) αμέτρητο τσατ, Mp3 και i-pod, στρίμωγμα σε δωμάτια και βιντεάκια κινητών αποφάσισε να ξαναβγει στην ατμόσφαιρα και να μας φανερώσει τι σκεφτόταν τόσο καιρό. Έξυπνο το πλασάρισμα του Φοίβου από την εταιρία και μπράβο τους που τον πίστεψαν γιατί έχουμε ανάγκη και από άλλο τραγούδι πλην Φοίβου (σκέτου), Καρβέλα (παρατραγουδιάρη) και εσχάτως Χατζηγιάννη (Χέρια ψηλά ρε!). Κι όμως εκεί που εισαι έτοιμος να χαρείς για το άλλο τραγούδι, εκεί απογοητεύεσαι κιόλας από το χλιαρό και μέτριο που δοκιμάζεις.

Ο προηγούμενος δίσκος του Φοίβου Δ. ομολογουμένως ήταν ένα τεράστιο βήμα μπροστά για τον ίδιο και μας έδωσε μερικά από τα πολύ καλά τραγούδια του 2003-2004. Με αρκετή αυτοψυχαναλυση, αυτοσαρκασμό, σατιρική αριστοφανική αλλά κριτική διάθεση απέναντι στο τότε πολιτικό σύστημα και φυσικά τον αναγκαίο παλιομοδίτικο ρομαντισμό που κρύβει μέσα του ως ανήσυχος μουσικός ο Δεληβοριάς έβγαλε έναν απολαυστικό δίσκο. Και μας άφησε με τις καλύτερες των εντυπώσεων υποσχόμενος ένα ακόμη καλύτερο επόμενο δισκογραφικά βήμα. Αμ, δε!
Πέρα από το υπέροχο εικαστικό γραφιστικό πλαίσιο που αποτυπώνει τις λέξεις και τις μουσικές του καλλιτέχνη με διάφορους πίνακες μοντέρνων ζωγράφων, τις ζωντανές ροκ ενορχηστρώσεις του Β. Πιερρακέα και 2-3 καλές στιγμές όλο το υπόλοιπο άλμπουμ βυθίζεται στον πάτο παρά τις υψηλές φιλοδοξίες του τραγουδοποιού του. Και μπορεί το ΠΙΝΕΛΟ να σε μπάζει ορμητικά στην τηλεπραγματικότητα που ζούμε με τον καυστικό στίχο που θέλει τον καλλιτέχνη να κλέβει τις γυναίκες των τηλεσταρ (αυτές οι γυναικοκλοπές - κέρατο πρέπει γενικά να τον απασχολούν και στη ζωή του), μπορεί το δεύτερο τραγούδι του δίσκου (ΑΔΙΑΚΟΠΑ) να μας θυμίζει την τρυφερότητα του (και να ενισχύει φυσικά τον μαλακισμένο μύθο περί ερωτικής πόλης που φιλοτέχνησε σύμπασα η Αθήνα και έχαψε με ευχαρίστηση η Θεσσαλονίκη), από εκεί και πέρα όμως ακολουθεί το χάος.

Άρθρο 16, το γκρέμισμα της Κολούμπια, Ο Χατζηγιάννης, η φίλη του και τα σουξέ, διάφορες προσωπικές εικόνες (και προφανώς βιώματα του καλλιτέχνη), η Πέρα Χώρα των απαγορευμένων απολαύσεων και η… αισθαντική φιγούρα των βιντεοταινιών των 80ς Βίνα Ασίκη είναι μερικές από τις εικόνες που αποτυπώνονται στο cd. Άρτσι, μπούρτσι και λουλάς!


Φλυαρία, ανάγκη για αυτοεπιβέβαιωση (ναι είμαι τραγουδοποιός, ναι ζω την μουλτιγκλομπαλ χαι τεκ εποχή μου), ξαναζεσταμένη επανάληψη των όποιων πρωτότυπων ιδεών και εικόνων είχε στα προηγούμενα άλμπουμ, στιχάκια που αποθεώνουν το δήθεν και το κλείνουν σε συσκευασία ιντελεκτουάλ αισθητικής και μια αυτόψυχαναλιτική διάθεση ρομαντικού μικροαστού 30αρη των δυτικών προαστίων και της παραλιακής χωρίς να ξεχνάμε τη «Ρόδα τσάντα και κόπανα» οργιαστική διάθεση μας.


Ίσως στο ξεκίνημα της πορείας στην δισκογραφία ο Φοίβος Δ να μας υποσχόταν ότι θα γίνει ο Σαββόπουλος του 2000 και πέρα. Ίσως να έχει αρκετό κέφι για να σαμπλάρει μέσα στους στίχους και στον ήχο του την ελαφρότητα και την βλακεία που κρύβει η εποχή μας. Ίσως να του αρέσει (και πολύ καλά κάνει) να μιλάει πολιτικά την ίδια ώρα που το λεγόμενο πολιτικό τραγούδι ξεφτιλίζεται τόσο απλοϊκά από Άντζελες και Θώδες σε διακαναλική σύνδεση. Όμως ταυτόχρονα θα πρέπει να αποφασίσει τι θα κάνει με μας. Θέλει να κλέψει στα αλήθεια το σουξέ του Χατζηγιάννη (και να την πατήσει ως άλλος Πορτοκάλογλου) ή να μιλήσει σε ένα κοινό που σκέφτεται και προβληματίζεται γενικότερα για την εποχή μας? Η απάντηση δεν είναι και τόσο απλή καθώς ούτε ο ίδιος δεν μπορεί να μας πει (αφού άλλοτε λέει έτσι και άλλοτε κάνει γιουβέτσι).


Όλα αυτά δεν τα γράφω χωρίς λόγο φυσικά. Γουστάρω σαν καλλιτέχνη τον Δεληβοριά και τολμώ να πω ότι νιώθω να συγγενέυουμε κιόλας πνευματικά. Όμως πριν πας να σπάσεις τον καθρέφτη σκέψου ότι ακολουθούν και 7 χρόνια γρουσουζία μεγάλε...

Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2007

ZORBA THE GREEK




ΣΥΡΤΑΚΙ ΕΝΤ ΖΟΡΜΠΑ ΔΕ ΓΚΡΙΚ

Είναι γεγονός και το θεωρούμε δεδομένο πλέον το ελληνικό καλοκαίρι να συνδέεται με ορισμένα στοιχεία. Σκεφτείτε το λίγο σαν παιχνίδι και απαντήστε στο εξής απλό ερώτημα: Αν ήσασταν τουρίστας και ερχόσασταν για διακοπές στην Ελλάδα ποιες είναι οι πρώτες λέξεις που θα είχατε στο μυαλό σας? Ήλιος, φως, έρωτας, Διόνυσος, κρασί, ούζο, θάλασσα, παραλία, μπουζούκι και μιας που πιάσαμε το μπουζούκι Never on Sunday and Zorba the greek!

Αυτές οι 2 ταινίες (μεταξύ άλλων) αποτέλεσαν την καλύτερη αφορμή για να γοητευτούν αρκετοί ξένοι θεατές από την ίδεα να γίνουν επισκέπτες της χώρας όπου υπάρχει κάτι μαγικό και οι άνθρωποι χορεύοντας συρτάκι αφήνουν πίσω όλα τα προβλημάτα τους (έτσι νόμιζαν οι καημένοι).

Ζορμπάς ο Έλληνας. Καζαντζάκης ο Έλληνας, Κακογιάννης ο Έλληνας. Ήταν λίγο μετά την επιτυχία της "Ηλέκτρας" σε Κάννες και Όσκαρ. Ο Μιχάλης Κακογιάννης κερδίζει, πέρα από θετικές κριτικές και βραβεία, δελεαστικές προτάσεις για την συνέχεια της καριέρας του στην Αμερική. Εκείνος όμως έχει ήδη αποφασίσει το επόμενο βήμα του. Ανάμεσα στις προτάσεις και μια με τον Μπαρτ Λανκαστερ να δηλώνει ότι θέλει να παίξει τον καπετάν Μιχάλη του Νίκου Καζαντζάκη. Μια ταινία που ονειρεύεται και ο ίδιος ο Κακογιάννης αφού τον ενδιαφέρει η ιδέα μιας κινηματογραφικής διασκευής ενός έργου του Ν. Καζαντζάκη. Ο ελληνικός τύπος ανακοινώνει την είδηση με πολύ ενθουσιασμό. Όμως στο μυαλό του Κακογιάννη υπάρχει και μια άλλη ιδέα εδώ και καιρό. Θέλει να γυρίσει σε ταινία τον Αλέξη Ζορμπά. Έχει βρει τα κεφάλαια της παραγωγής στην Αμερική και μετά από έρευνα και συζητήσεις κλείνει και το καστ που αποτελείται από πλήθος διεθνών και ελλήνων ηθοποιών.

ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Για τον ρόλο του Ζορμπά ο Κακογιάννης καλεί τον Άντονι Κουιν ενώ τον συγγραφέα θα υποδυθεί ο ανερχόμενος τότε Βρετανός ηθοποιός Αλαν Μπεητς. Για τον ρόλο της Μαντάμ Ορτάνς το διεθνές καστ συμπληρώνεται με την παρουσία της Γαλλίδας Σιμόν Σινιορέ. Η Σινιορέ δέχεται την πρόταση του Κακογιάννη αλλά γρήγορα θα αντικατασταθεί από την Λίλα Κέντροβα. Κάποιοι αναφέρουν ότι ο Κακογιάννης είχε προσεγγίσει για τον ρόλο της Ορτάνς και την Αμερικανίδα σταρ Μπαρμπαρα Στανγουικ για τον ίδιο ρόλο ενώ η ομάδα της παραγωγής του είχε αντιπροτείνει την Μπέτι Ντειβις. Τελικά την μανταμ Ορτανς έμελλε να ερμηνεύσει με τεράστια επιτυχία η Ρωσίδα ηθοποιός με μεγάλη θητεία στο παρισινό θεατρικό στερέωμα Λίλα Κεντροβα. Τους λαμπερούς αυτούς διεθνείς σταρς πλαισιώνουν οι Έλληνες η Ειρήνη Παπά, ο Γιώργος Φούντας, η Ελένη Ανουσάκη, Τάκης Εμμναουήλ, ο Σωτήρης Μουστάκας (που θα εντυπωσιάσει τους Αμερικανούς με το ταλέντο του)

ΜΙΚΗΣ ΔΕ ΓΚΡΙΚ

Τίποτα δεν θα ήταν ίδιο χωρίς την εμβληματική μουσική που ακούγεται στην ταινία. Μια μουσική που έχασε το Όσκαρ για έναν απλό λόγο. Το βασικό θέμα της είχε ξανακουστεί σε ένα θεατρικό έργο και ακόμη μια ταινία (Μιλάω για την ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ και την ταινία του Αλέκου Αλεξανδράκη ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ). Σόλο μπουζούκι σε αυτά ήταν ο Γιώργος Ζαμπέτας. Ο Μίκης Θεοδωράκης βέβαια έφτασε μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες του 1964 και έγινε αναγνωρισιμος σε μια μεγάλη βάση του μουσικόφιλου κοινού σε Ευρώπη και Αμερική. Είχε ξεκινήει την καριέρα του ως συμφωνικός συνθέτης (όπερες και συμφωνικά έργα) και κατάφερε μεσα από την λαική παράδοση και την ποίηση της πατρίδας του να κάνει το όνομα του ταυτόσημο με την χώρα. Ο Ζορμπάς βέβαια γνώρισε πλήθος διασκεύων (Μορικόνε, Μιλβα, Νταλιντά, Χοσέ Φελιτσιάνο, Μελίνα, κ.α.). Έγινε τζαζ, έγινε ρούμπα, έγινε ροκ, έγινε ποπ, έγινε μπαλάντα, έγινε χαμός γενικώς! Ο σκηνοθέτης Γκαι Ρίτσι έβαλε τον Ζορμπα μέσα στο σάουντρακ της ταινίας του "Δύο καπνισμένες κάνες". Ο ίδιος ο συνθέτης σημειώνει κάπου για την σύνθεση του Ζορμπά, που αργότερα μετέτρεψε σε συμφωνικό έργο για μπαλέτο : "Αποτελεί αυτή η μουσική μια από τις αντιπροσωπευτικότερες εργασίες μου. Είναι μια μουσική που τη συνέθεσε ένας Κρητικός, ένας Έλληνας και ένας Ευρωπαίος».

ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΙ

Η επίσημη πρεμιέρα της ταινίας θα γίνει στο Παρίσι και θα είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά γεγονότα του 1963. Οι βρακοφόροι Κρητικοί θα εντυπωσιάσουν τους θεατές της προβολής μαζί με τους πολλούς λαμπερούς ηθοποιούς της. Η ταινία θα διαφημίσει την Κρήτη (εκεί που έγιναν τα γυρίσματα) σε κάθε γωνιά του πλανήτη και το μουσικό θέμα του Μίκη Θεοδωράκη μαζί με την φράση «Ζορμπα δε γκρικ» αποτελεί μέχρι και σήμερα ένα από τα σήματα κατατεθέντα της Ελλάδας. Όμως στη χώρα μας τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν αρχικά τόσο εύκολα. Η κατάρα του Καζαντζάκη βλέπετε...

Η κινηματογραφική απόπειρα του Κακογιάννη να μεταφέρει τον Αλέξη Ζορμπά στο πανί της μεγάλης οθόνης αποτέλεσε σημείο τριβής και διχασμού αφού ο Καζαντζάκης ήταν αιρετικός ακόμη και εδώ. Αίτια των διαμαρτυριών κάποιες σκληρές σκηνές που δείχνουν τον πρωτόγονο χαρακτήρα της τότε κρητικής κοινωνίας. Σκηνές που εντυπωσίασαν το κοινό στο εξωτερικό και ενόχλησαν τους συνήθεις πολέμιους του Καζαντζάκη που μεταξύ άλλων μίλησαν και για τον Ζορμπά τον… Τούρκο θεωρώντας το βιβλίο και την ταινία πέρα για πέρα δυσφημιστικά για την Ελλάδα. Βέβαια όταν είδαν τις ορδές των τουριστών να χορεύουν συρτάκι και να επισκέπτονται την Ελλάδα άλλαξαν γνώμη και φυσικά τροπάριο!

ΕΝΤ ΔΙ ΟΣΚΑΡ ΓΚΟΟΥΣ ΤΟΥ... ΖΟΡΜΠΑ ΔΕ ΓΚΡΙΚ!

Ο Μιχάλης Κακογιάννης με την ταινία αυτή θα επιβεβαιώσει το μεγάλο ταλέντο που διαθέτει. Ο Αλέξης Ζορμπάς όπως και η Ηλέκτρα θα ταξιδέψει και θα προβληθεί στα πέρατα της γης. Ο Κύπριος σκηνοθέτης θα φτάσει μαζί με την ομάδα του Ζορμπά μάλιστα μέχρι τα Όσκαρ θριαμβεύοντας και κερδίζοντας 7 υποψηφιότητες (ταινίας, σκηνοθεσίας και διασκευασμένου σεναρίου για τον Μιχ κακογιάννη και Α ανδρικού ρόλου για τον Κουιν) και εν τέλει 3 χρυσά αγαλματάκια (ανάμεσα στους νικητές ο πρόσφατα χαμένος σκηνογράφος Βασίλης Φωτόπουλος). Ο επίσης βραβευμένος με Όσκαρ εξαιρετικός διευθυντής φωτογραφίας της ταινίας Γουωλτερ Λάσσαλι σήμερα ζει στον Σταυρό Χανίων εκεί που γυρίστηκε μεγάλο κομμάτι της ταινίας. Η καταραμένη Μανταμ Ορτανς που η Σινιορέ πέταξε έντρομη από πάνω της χάρισε επίσης στην Λίλα Κέντροβα το Όσκαρ β γυναικείου ρόλου και μια καριέρα στο Χόλυγουντ.

Ο Ζορμπάς του Μιχάλη Κακογιάννη είναι μια από τις λίγες ελληνικές ταινίες που έχουν παιχτεί σχεδόν μισό αιώνα μετά την πρώτη προβολή της σχεδόν σε όλή την οικουμένη. Μπορεί να ακούγεται πομπώδες αλλά έτσι είναι. Ο Κακογιάννης κατάφερε μέσα από την τριλογία του αφιερωμένη στον Ευριπίδη και μέσα από τον Ζορμπά να μιλήσει για μια υπέροχη ιδέα, την Ελλάδα, όπως κάνείς άλλος.

Στιγμάτισε έντονα αρκετούς από τους συμμετέχοντες σε αυτήν. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρωταγωνιστής της Αντονι Κουίν για όλες τις μετά Ζορμπά εργασίες του στο σινεμά συγκρίθηκε με αυτόν τον σπουδαίο ρόλο του. Όταν πέθανε ο διεθνής τύπος σύνοψισε την καλλιτεχνική του παρουσία σε μια φράση : «Έφυγε ο θρυλικός κινηματογραφικός Ζορμπάς».

Και αν αυτό δεν σας λέει κάτι ακούστε και αυτή την μικρή αλλά πολύ ενδιαφέρουσα ιστοριούλα : Μια νύχτα διέσχιζε μόνος το Central Park της Νέας Υόρκης για να πάει στο ξενοδοχείο του. Ξαφνικά ένιωσε στην πλάτη του την πίεση ενός όπλου. Και ακούει μια σιγανή φωνή να του λέει να υψώσει τα χέρια, να μη γυρίσει πίσω και, βεβαίως, να δώσει το πορτοφόλι του. Ύψωσε τα χέρια ο Αντονι Κουίν και, ρισκάροντας, σιγά σιγά γύρισε το πρόσωπό του προς τον ληστή. Και εκείνος του είπε: "Sorry, Mr Zorba, go!" (Συγγνώμη, κ. Ζορμπά, φύγε). Είχε ο ίδιος ταυτιστεί αλλά και ο άλλοι τον είχαν ταυτίσει με τον Ζορμπά.

TEACH ME TO DANCE...

«Μάθε μου να χορεύω» λέει στην τελική σκηνή του έργου ο συγγραφέας στον Αλέξη Ζορμπά. Αυτή η σκηνή είναι και η πεμπτουσία της προσωπικότητας του έξω καρδιά, του αλέγκρο που ακολουθεί εδώ και μισό αιώνα στα πέρατα της γης τον Έλληνα, τη ζωή και την φιλοξενία στην ελληνική γη. Εκατομμύρια τουριστών μέθυσαν με το ελληνικό κρασί, τη ρετσίνα, το ούζο και χόρεψαν το συρτάκι που ο Άντονι Κουιν και ο Αλαν Μπειτς χορεύουν στο τέλος της ταινίας. Η ιστορία του Καζαντζάκη έγινε οικουμενική, η μουσική του Θεοδωράκη διεθνής. Κι αν ο συγγραφέας και ο συνθέτης δεν έβγαλαν τα εκατομμύρια της ζωής τους από αυτή την ιστορία σίγουρα κέρδισαν την υστεροφημία τους εις το διηνεκές. Και η Ελλάδα κέρδισε έναν καλό λόγο για να ζει τον μύθο της κάθε καλοκαίρι παρέα με τους τουρίστες που την επισκέπτονται. Γυρίζω το κεφάλι μου και του ξαναζητάω το ίδιο πράγμα λοιπόν «Μάθε μου να χορεύω Αλέξη Ζορμπά, μάθε μου να αγαπώ τη ζωή, μάθε μου να χορεύω…»

* Για όσους ενδιαφέρονται η εκπομπή μεταδίδεται στο εξής και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού σε επανάληψη κάθε Τρίτη 19.00 - 20.00

Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2007

SUMMER EURO LOVERS!






Το πιστεύετε δεν το πίστευετε, το γραφείο της Ε.Ε. (MEDIA) που ασχολείται με το σινεμά έβγαλε αυτό το "φαντασιακό" σποτ για να δείξει στους "αθώους" σινεφιλ θεατές πόσο ερωτικός είναι ο ευρωπαικός κινηματογράφος

H ΑΣΧΗΜΗ ΜΠΕΤΥ, Ο ΤΟΝΥ ΣΟΠΡΑΝΟ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΕΜΜΥ


Την βλέπετε αυτή την φατσα (κοινωνικός ρατσισμός!)που σας χαμογελάει? 11 υποψηφιότητες για τα τηλεοπτικά αμερικάνικα Οσκαρ μάζεψε!
Η ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ ΤΟΝΥ ΣΟΠΡΑΝΟ
Δεν ξέρω αν είδατε το τέλος της μαφιόζικης σειράς με την οικογένεια Σοπράνο σε πλήρη απαρτία σαν να μην έτρεξε τίποτα όλα αυτά τα χρόνια. Οι Αμερικάνοι όμως επειδή θα τους λείψει κομματάκι είπαν να την αποχαιρετήσουν με 15 υποψηφιότητες ΕΜΜΥ!
10 υποψηφιότητες για το Grey's Anatomy, 9 για την φετινή τελετή των όσκαρ, 8 οι μεταφυσικοί Heroes και παρηγοριά για 24, Lost και Νοικοκυρές σε απόγνωση με 6 υποψηφιότητες. Ραντεβού τον Σεπτέμβρη με την τηλε-απονομή!
ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ (ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΠΙΑΤΟ)

Outstanding Supporting Actor In A Comedy Series

Entourage • HBO • Kevin Dillon as Johnny Drama

Entourage • HBO • Jeremy Piven as Ari Gold

How I Met Your Mother • CBS • Neil Patrick Harris as Barney Stinson

The Office • NBC • Rainn Wilson as Dwight Schrute

Two And A Half Men • CBS • Jon Cryer as Alan Harper


Outstanding Supporting Actor In A Drama Series

Boston Legal • ABC • William Shatner as Denny Crane

Grey's Anatomy • ABC • T.R. Knight as George

Heroes • NBC • Masi Oka as Hiro Nakamura

Lost • ABC • Terry O'Quinn as John Locke

Lost • ABC • Michael Emerson as Ben

The Sopranos • HBO • Michael Imperioli as Christopher Moltisanti


Outstanding Supporting Actor In A Miniseries Or A Movie

Broken Trail • AMC • Thomas Haden Church as Tom Harte

Bury My Heart At Wounded Knee • HBO • Aidan Quinn as Senator Dawes

Bury My Heart At Wounded Knee • HBO • August Schellenberg as Sitting Bull

The Christmas Card • Hallmark • Edward Asner as Luke Spelman

The Starter Wife • USA • Joe Mantegna as Lou Manahan


Outstanding Supporting Actress In A Comedy Series

My Name Is Earl • NBC • Jaime Pressly as Joy Turner

The Office • NBC • Jenna Fischer as Pam Beesly

Two And A Half Men • CBS • Conchata Ferrell as Berta

Two And A Half Men • CBS • Holland Taylor as Evelyn Harper

Ugly Betty • ABC • Vanessa Williams as Wilhelmina Slater

Weeds • Showtime • Elizabeth Perkins as Celia Hodes


Outstanding Supporting Actress In A Drama Series

Brothers & Sisters • ABC • Rachel Griffiths as Sarah Whedon

Grey's Anatomy • ABC • Sandra Oh as Cristina Yang

Grey's Anatomy • ABC • Chandra Wilson as Dr. Bailey

Grey's Anatomy • ABC • Katherine Heigl as Isobel ÒIzzieÓ Stevens

The Sopranos • HBO • Aida Turturro as Janice Soprano

The Sopranos • HBO • Lorraine Bracco as Dr. Jennifer Melfi


Outstanding Supporting Actress In A Miniseries Or A Movie

Broken Trail • AMC • Greta Scacchi as Nola Johns

Bury My Heart At Wounded Knee • HBO • Anna Paquin as Elaine Goodale

Longford • HBO • Samantha Morton as Myra Hindley

The Starter Wife • USA • Judy Davis as Joan McAllister

Tsunami, The Aftermath • HBO • Toni Collette as Kathy Graham


Outstanding Music Composition For A Miniseries, Movie Or A Special (original Dramatic Score)

Boffo! Tinseltown's Bombs And Blockbusters • HBO • Music by Todd Boekelheide

Broken Trail • AMC • Once Music By David Mansfield

Bury My Heart At Wounded Knee • HBO • Music by George S

Longford • HBO • Music by Rob Lane

Nightmares & Dreamscapes: From The Stories Of Stephen King • Battleground • TNT • Music by Sean Beal

The Librarian: Return To King Solomon's Mines • TNT • Music by Joseph LeDuca

The Path To 9/11 • ABC • Music By John Cameron


Outstanding Music Composition For A Series (original Dramatic Score)

24 • Fox • Sean Callery, Composer

CSI: Crime Scene Investigation • Law Of Gravity • CBS • John Keane, Composer

Ghost Whisperer • Love Never Dies • CBS • Mark Snow, Music and Theme by

Kidnapped • Pilot • NBC • WG Snuffy, Composer / Music By

Planet Earth • Pole To Pole • Discovery Channel • George Fenton, Composer

Rome • Philippi • HBO • Jeff Beal, Music Composer

Outstanding Original Main Title Theme Music

30 Rock • Hard Ball • NBC • Jeff Richmond, Music By

Dexter • Showtime • Rolfe Kent, Main Title Theme By

Hu$tle • 401 • AMC • Simon Rogers, Titles Music

On The Lot • 102A • Fox • Mark T, Music By

The Tudors • Episode 5 • Trevor Morris, Main Title Theme Music By

Outstanding Lead Actor In A Comedy Series

30 Rock • NBC • Alec Baldwin as Jack Donaghy

Extras • HBO • Ricky Gervais as Andy Millman

Monk • USA • Tony Shalhoub as Adrian Monk

The Office • NBC • Steve Carell as Michael Scott

Two And A Half Men • CBS • Charlie Sheen as Charlie Harper


Outstanding Lead Actor In A Drama Series

24 • Fox • Kiefer Sutherland as Jack Bauer

Boston Legal • ABC • James Spader as Alan Shore

House • Fox • Hugh Laurie as Dr. Gregory House

Rescue Me • FX • Denis Leary as Tommy Gavin

The Sopranos • HBO • James Gandolfini as Tony Soprano


Outstanding Lead Actor In A Miniseries Or A Movie

Broken Trail • AMC • Robert Duvall as Prentice 'Print' Ritter

Jesse Stone: Sea Change • CBS • Tom Selleck as Jesse Stone

Longford • HBO • Jim Broadbent as Lord Longford

Nightmares & Dreamscapes: From The Stories Of Stephen King • Umney's Last Case • TNT • William H. Macy as Clyde Umney & Sam Landry

The Ron Clark Story • TNT • Matthew Perry as Ron Clark


Outstanding Lead Actress In A Comedy Series

30 Rock • NBC • Tina Fey as Liz Lemon

Desperate Housewives • ABC • Felicity Huffman as Lynette Scavo

The New Adventures Of Old Christine • CBS • Julia Louis-Dreyfus as Christine Campbell

Ugly Betty • ABC • America Ferrera as Betty Suarez

Weeds • Showtime • Mary-Louise Parker as Nancy Botwin


Outstanding Lead Actress In A Drama Series

Brothers & Sisters • ABC • Sally Field as Nora Walker

Law & Order: Special Victims Unit • Mariska Hargitay as Detective Olivia Benson

Medium • NBC • Patricia Arquette as Allison Dubois

The Closer • Slippin' • TNT • Kyra Sedgwick as Dep. Chief Brenda Leigh Johnson

The Riches • FX • Minnie Driver as Dahlia Malloy

The Sopranos • HBO • Edie Falco as Carmela Soprano


Outstanding Lead Actress In A Miniseries Or A Movie

Life Support • HBO • Queen Latifah as Ana

Prime Suspect: The Final Act (Masterpiece Theatre) • PBS • Helen Mirren as Jane Tennison

The Robber Bride • Oxygen • Mary-Louise Parker as Zenia Arden

The Starter Wife • USA • Debra Messing as Molly Kagan

What If God Were The Sun • Lifetime • Gena Rowlands as Melissa Eisenbloom
Outstanding Drama Series

Boston Legal • ABC • David E. Kelley Productions in association with Twentieth Century Fox TelevisionProducers TBD

Grey's Anatomy • ABC • ABC StudiosProducers TBD

Heroes • NBC • Tailwind Productions in association with NBC Universal Television StudioProducers TBD

House • Fox • Heel and Toe Productions, Shore Z Productions, Bad Hat Harry Productions in association with NBC Universal Television StudioProducers TBD

The Sopranos • HBO • Chase Films and Brad Grey Television in association with HBO EntertainmentProducers TBD
Outstanding Directing For A Comedy Series
30 Rock • The Breakup • NBC • Scott Ellis, Director

Entourage • One Day In The Valley • HBO • Julian Farino, Director

Extras • Episode 1 - Orlando Bloom • HBO • Stephen Merchant, Director

Scrubs • My Musical • NBC • Will Mackenzie, Director

The Office • Gay Witch Hunt • NBC • Ken Kwapis, Director

Ugly Betty • Pilot • ABC • Richard Shepard, Director


Outstanding Directing For A Drama Series

Battlestar Galactica • Exodus, Part 2 • Sci Fi Channel • Felix Alcala, Director

Boston Legal • Son of the Defender • ABC • Bill D'Elia, Director

Friday Night Lights • Pilot • NBC • Peter Berg, Director

Heroes • Genesis • NBC • David Semel, Director

Lost • Through the Looking Glass • ABC • Jack Bender, Director

Studio 60 On The Sunset Strip • Pilot • NBC • Thomas Schlamme, Director

The Sopranos • Kennedy And Heidi • HBO • Alan Taylor, Director
Outstanding Comedy Series

30 Rock • NBC • Broadway Video, Little Stranger, in association with NBC Universal Television StudioProducers TBD

Entourage • HBO • Leverage and Closest to the Hole Productions in association with HBO EntertainmentProducers TBD

The Office • NBC • Deedle-Dee Productions, Reveille, LLC, in association with NBC Universal Television StudioProducers TBD

Two And A Half Men • CBS • Chuck Lorre Productions, Inc. The Tannenbaum Company in association with Warner Bros. TelevisionProducers TBD

Ugly Betty • ABC • ABC StudiosProducers TBD

Τρίτη, 17 Ιουλίου 2007

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ 2 ΦΥΛΩΝ ή MALADIE D' AMOUR ή 5 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΙΣΩ ΝΑ ΖΩ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Κορίτσια μην με μισήσετε (πολύ). Συνεχίζω το παιχνίδι που άρχισε η Μάρω_κ και ρίχνω τη δική μου ζαριά. Αν αναγνωρίσετε τον εαυτό σας κάπου εδώ πρόβλημα σας (ως γνωστόν, όποιος έχει τη μύγα...)! Στο κάτω κάτω όλα αυτά με τον πόλεμο των δύο φύλων είναι έρωτας και τίποτα άλλο!



1. Να μπαίνουν με το έτσι θέλω στη ζωή σου : Έρχεται μια ωραία πρωία (ή νύχτα) και αυτή σε γνωρίζει. Σε γουστάρει και επειδή ως γνωστόν οι γυναίκες έχουν αποθρασυνθεί πλέον και δεν αναγνωρίζουν ρόλους (τι κυνηγοί και μαλακίες τώρα…) σε φλερτάρει στα ίσια και σου λέει με διάφορους περίτεχνους τρόπους «Αγοράκι λάμπεις και γουστάρω και τι θα έλεγες να συναπαντηθούμε και…». Με λίγα λόγια το στέρεο μοναχικό οικοδόμημα που έχτισες τρίζει συθέμελα από σεισμό 7 Ρίχτερ!



2. Να βγαίνουν με το έτσι θέλω από τη ζωή σου : Σαν χαλβάς που είσαι και κολακευμένος από το «ειλικρινές» ενδιαφέρον της πέφτεις με την μια. Και ενώ ζαχαρώνεις μέσα στο παραμύθι (που αυτή όρισε για να μην ξεχνιόμαστε) και κάνετε ότι είναι να κάνετε ξημερώνοντας σου πετάει την κοτρόνα «Ξέρεις δε νομίζω ότι ταιριάζουμε. Βρες ένα κοριτσάκι και ζήσε χαρούμενος. Δεν σου αξίζω» (αυτά και λοιπές μαλακισμένες δικαιολογίες για να γαμήσουν μια φορά και μετά μην τον είδατε τον Παναγή). Και ενώ η πόρτα κλείνει αναρωτιέσαι τι σκατά έκανες και πήγε λάθος

3. Να σου λένε ψέματα : Τι κι αν το ψέμα είναι γένος ουδέτερο? Κτήμα τους το έχουν κάνει οι κυρίες! Σήμερα είσαι «η μόνη παθολογική τους εξάρτηση» σπάζοντας τα τηλέφωνα για να ακούσουν τη φωνή σου και αύριο εξαφανισμένες με το μαλακισμένο πρόσχημα «έχω δουλειές, προσωπικά προβλήματα, δεν θέλω να σε μπλέξω». Εννοείται ότι ήδη βρίσκονται στην αγκαλιά του επόμενου γκόμενου ανόητε!

4. Το καλύτερο παιδί : Αυτός είναι ένας τίτλος τιμής που οι γυναίκες δίνουν σε όσους δεν τις εξιτάρουν αλλά δεν τον αντιπαθούν κιόλας. Απλά ξενερώνουν. Αν σου πουν ότι είσαι καλό παιδί μάλλον θα πρέπει να ανησυχείς. Αν λοιπόν φέρεσαι σαν τζέντλεμαν και δεν κάνεις γκέλες και τις τιμάς είσαι «καλό παιδί». Όπερ σημαίνει «Καλός Μαλάκας». Ενώ αν τις είχες γράψει στα αρχίδια σου και τις άφηνες να ξεροσταλιάζουν και να χτυπιούνται στα πατώματα για πάρτη σου αντί να τις κυνηγάς θα ήσουν απλά το Κωλόπαιδο που θα σερνόντουσαν από πίσω του μέχρι αυτοκτονίας (η περίφημη μέθοδος «Γραμματόσημο»). Πάντως με τίποτα δεν θα ήσουν καλό παιδί δηλαδή… μαλάκας!

5. Αχαριστία : Γένους θηλυκού, το λέει και το όνομα της! Εδώ είμαστε σε φάση που η γκόμενα σε ψήνει να κάνεις διάφορες αλλαγές «για το καλό σου». Μην την πιστέψετε φυσικά. Να δει αν μπορεί να σε ισοπεδώσει θέλει και να επιβεβαιωθεί ότι μπορεί να επιβάλλεται. Παιχνίδι είναι κι αυτό. Αν λοιπόν αρχίζει να σου ζητάει δραστικές αλλαγές από την πρώτη κιόλας μέρα (που θα σου ζητήσει 100%) του τύπου «Μένεις ακόμα με τους γονείς σου? Θα βρεις ένα σπιτάκι να μείνεις μόνος σου» ή «Αν θες να μείνουμε μαζί θα πρέπει να γίνεις πιο αυθόρμητος και πιο γενναιόδωρος απέναντι μου» ή «Σκέφτομαι όταν θα παντρευτούμε…» (τι να παντρευτούμε ούτε 2 μήνες σχέση γαμώτο μου!) και άλλα τέτοια χαριτωμένα τότε καλώς ήρθες λεβέντομαλάκα μου. Αφού αρχίσεις να υποχωρείς και να κάνεις τις «δραστικές αλλαγές» και να δίνεσαι τότε μην ξαφνιαστείς αν αυτή ξυπνήσει και αρχίσει να λέει παπαριές αλά «Δεν σου αξίζω. Νιώθω ότι κάτι άλλο θέλω. Είσαι καλό παιδί αλλά αντίο». Τότε βέβαια αξίζει να κάνεις αυτό που έκανε στην ταινία και ο Γεωργίτσης στην Λάσκαρη αφού τον έβαλε να ξυρίσει το μουστάκι: Πούτσα και ξύλο!

Κυριακή, 15 Ιουλίου 2007

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΖΕΨΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ...)




  • Και οι 7 ήταν σκηνοθέτες! Τζειν Κάμπιον, Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ινιαρίτου, Πωλ Βερχόφεν, Κατρίν Μπρεγιά, Εμανουέλε Κριαλέζε, Φερχάν Οζπετέκ και πρόεδρος ο Ζανγκ Γιμού είναι η 7μελής κριτική επιτροπή της φετινής Μόστρα που θα διεξαχθεί 29 Αυγούστου με 8 Σεπτεμβρίου στη Βενετία. Το αρχαιότερο φεστιβάλ του κόσμου έκανε και φέτος την πρώτη υπέρβαση δίνοντας την "ιερή" αποστολή να κρίνουν τους φετινούς διαγωνιζόμενους. Ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι είναι το φετινό τιμώμενο πρόσωπο της Μόστρα

  • 95 χώρες έλαβαν ραβασάκι της Ακαδημίας και απάντησαν θετικά στο να συμμετέχουν στα επόμενα Όσκαρ. Λογικά η χώρα μας θα συμμετέχει με τον "Εντουαρτ" της Αγγελικής Αντωνίου (ο οποίος ελπίζω να κάνει αυτό που δεν κάναν οι άλλοι 30 χρόνια τώρα). Καταληκτική ημερομηνία συμμετοχής η 1η Οκτωβρίου 2007. Υπενθυμίζεται ότι "Οι ζωές των άλλων" από την Γερμανία ήταν ο τελευταίος νικητής της σχετικής ξενόγλωσσης κατηγορίας

  • Και μια που μιλάμε για όσκαρ να μια πρώιμη λίστα ταινιών που σύμφωνα με τα αμερικάνικα μιντια λανσάρονται για τα επόμενα Όσκαρ (κουβέντα να γίνεται δηλαδή): Ρατατουιγ (καρτούν που σκίζει στην Αμερική με ένα ποντικάκι πρωταγωνιστή), Ζωή σαν τριαντάφυλλο (για την σουπερ ντουπερ ερμηνεία της Μαριόν Κοτιγιάρ), Σικο (ο Μαικλ Μουρ έχει "κηρύξει" μάλιστα πόλεμο στα φιλονεορεπουμπλικάνικα μέσα ενημέρωσης όπως το FOX NEWS και το CNN, τα οποία του βάζουν τρικλοποδιές), Away from her (σκηνοθετική απόπειρα της ηθοποιού Σάρα Πόλει με την all time clasic Τζούλι Κρίστι - ναι, ναι αυτή την υπέροχη ερωτική ηθοποιό που το 1965 υποδύθηκε την Λάρα στο Δρ Ζιβάγκο), Πειρατές Νο3 και Χαρυ Πότερ Νο έχω-χάσει-το-λογαριασμο-πια (κυρίως στα τεχνικά)

  • 3741 συνθέτες έχουν τεθεί υποψήφιοι στην κρίση του κοινού και των φαν των σάουντρακ για τo φετινό Βραβείο κοινού για Κινηματογραφική μουσική που δίνεται κάθε Οκτώβριο στη Γάνδη. Έτσι λοιπόν μέσα σε μια λίστα με πάσης φύσεως μουσικό (και μια τεράστια λίστα συνθετών από Αμερική κυρίως) ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης (Ακάμας), ο Ποίμης Πέτρου και ο Χρήστος Σούμκα (Alter Ego), ο Κωνσταντίνος Χρηστίδης και ο Μίνως Μάτσας (Εντουαρτ), ο Γιάννης Αιόλου (Ένας ήρωας στη Ρώμη), η Μαριέτα Φαφούτη (Κράτα με), ο Μιχάλης Χρυσάνθου (Μέλι και κρασί), ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος (Μια μέλισσα τον Αυγούστο), ο Σταμάτης Κραουνάκης (Πεθαίνοντας στην Αθήνα), ο Άκης Καπράνος (Η ψυχή στο στόμα), ο Αλέξανδρος Βούλγαρης (Ροζ), ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος (Uranya), ο Βασίλης Παπαγεωργίου ( Η επιστροφή του Κυριάκου Δελαπόρτα), ο Ασαντ (Last Porn Movie) και ο Ιωάννης Κούρτης (για το Conflict) τίθενται στην κρίση του κοινού ήδη και μέχρι τα μέσα του Σεπτέμβρη. Αν θες να ψηφίσεις και να στηρίξεις κάποιον συνθέτη σε αυτή την τεράστια κούρσα πάνε στην ιστοσελίδα των Βραβείων Κινηματογραφικής Μουσικής. Υπενθυμίζω ότι πέρυσι το βραβείο αυτό είχε κερδίσει η Ευανθία Ρεμπούτσικα για την τουρκική ταινία "Πατέρας και γιός" ενώ και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου είχε κερδίσει για το σάουντρακ του Αλέξανδρου βραβείο καλύτερου αλμπουμ.

Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2007

ΑΤΕΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ


Επέστρεφε συχνά και παίρνε με,
αγαπημένη αίσθησις
επέστρεφε και παίρνε με
όταν ξυπνά του σώματος η μνήμη,
κ' επιθυμία παληά ξαναπερνά στο αίμα
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται,
κ' αισθάνονται τα χέρια σαν ν' αγγίζουν πάλι.
Επέστρεφε συχνά και παίρνε με την νύχτα,
όταν τα χείλη και το δέρμα ενθυμούνται....
Κ.Π. Καβάφης

Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2007

7 ΘΑΥΜΑΤΑ


Κάπου 90 εκ άνθρωποι μπήκαν στην διαδικασία να ψηφήσουν στο πρωτότυπο ομολογουμένως ερώτημα για το ποια θα μπορούσε να είναι τα 7 νεα θαύματα του κόσμου. Έτσι μετά από μια τεράστια εκλογική διαδικασία η ετυμογορία τους θέλει ως σύγχρονα θαύματα τα εξης 7 μνημεία:

Φυσικά έμεινε εκτός η Ακρόπολη και άλλα τόσα επιφανή μνημεία. Η λογική εξήγηση είναι ότι ότι οι περισσότερες από αυτές τις χώρες έχουν πληθυσμό διπλάσιο, τριπλάσιο και δεκαπλάσιο της χώρας μας. Το Ριο της Βραζιλίας από μόνο του έχει πληθυσμό ίσο με αυτό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μαζί. Για να μην αναφέρω την Κίνα ή την Ινδία. Υπάρχει και η ηλίθια εξήγηση αλλά δεν είναι της παρούσης και ίσως υπάρχουν πιο "αρμόδιοι" σε διάφορα τηλεοπτικά υποκάναλα για να την εξηγήσουν. Η πλάκα ήταν ότι τις τελευταίες ώρες είχε κυκλοφορήσει ένα ράδιο - αρβύλα ότι η Ακρόπολη βρίσκεται στην πρώτη θέση της ψηφοφορίας. Και μετά την ανακοίνωση βγήκαν διάφοροι και λέγανε τα χαζά τους σαν κοκόρια.

Ούτε λόγος βέβαια ότι η Ακρόπολη υπερέχει όλων αυτών των μνημειών. Όμως για να φτάσεις στην Ακρόπολη πρέπει να πληρώσεις 12 ευρω εισητήριο και άλλα δεν ξέρω πόσα στο κυλικίο για ένα μικρό νερό και ένα σαντουιτς. Και φυσικά πρέπει να κάνεις και την προσευχή σου ότι θα την βρεις ανοιχτή και δεν θα βρεθείς στο υπέροχο θέαμα μιας απεργίας των αρχαιοφυλάκων, που νομίζουν ότι κλείνοντας την Ακρόπολη προωθούν στο αρμόδιο Υπουργείο τα όποια αιτήματα τους. Το μόνο που προωθούν είναι κακή προβολή της Ελλάδας. Συμπτωματικά αυτό το Σαββατοκύριακο που ανακοινώθηκαν τα 7 θαύματα η Ακρόπολη ήταν ίσως το μόνο υποψήφιο μνημείο από τα 21 που ήταν κλειστό! Και περιμένετε να την ψηφήσουν...

Υ.Γ. : Απολαυστικός διάλογος 2 γριων σε αστικό λεωφορείο της Θεσσαλονίκης

- Τι είναι αυτό το γιαπί εδώ μπροστά?

- Ένα τούρκικο μνημείο. Δεν θυμάσαι που είχε το σινεμά ΑΛΚΑΖΑΡ και εκείνο το μαγαζί με τα παπούτσια που πήρες το 1985?

- Και τι το κρατάνε ακόμα και το φτιάχνουνε? Στην Ελλάδα είμαστε. Ας το γκρεμίσουν για να φανεί και το Δημαρχείο λιγάκι!

Το μνημείο που "εμπόδιζε" το Δημαρχείο να φανεί ήταν το περήφημο Χαμζά Μπέη Τζαμί (γνωστό και ως ΑΛΚΑΖΑΡ), το οποίο πρόσφατα επιτέλους το Υπουργείο Πολιτισμού απόφασισε να αναστηλώσει μετά από δεκαετίες κακοποίησης. Και μετά λέμε ότι η ιστορία και ο πολιτισμός είναι η βαριά βιομηχανία μας...

Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2007

ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ: ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΛΥΕΙ ΣΤΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΩΝΕΙ ΘΕΑΤΡΑ!


Ανάμεσα σε τόσες τραγωδίες το ΚΘΒΕ αναλμβάνει την "ιερή" αποστολή να μας ξαναθυμήσει τις ιστορίες του παππού Αριστοφάνη. Ανεβάζει την Λυσιστράτη στο κοίλο των ανοιχτών θεάτρων και όποιος αντέξει στον τολμηρό λόγο του ποιητή μαγκιά του!



ΣΙΝΕ ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ

Το εκπληκτικό με αυτή την κωμωδία του ποητή είναι ότι αποτελεί την μοναδική κινηματογραφική μεταφορά του αριστοφανικού λόγου. Ο Σοφοκλής, ο Ευριπίδης και ο Αισχύλος έχουν απασχολήσει αρκετά το σινεμά. Ο Γιώργος Τζαβέλας και ο Μιχάλης Κακογιάννης είναι 2 χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της κατηγορίας σκηνοθετών που μάλιστα διακρίθηκαν και στο εξωτερικό με τις κινηματογραφικές τραγωδίες τους. Ο Αριστοφάνης όμως πως να περάσει στο πανί? Αντέχει ο ανυποψίαστος θεατής να ακούει την αθυροστομία του ποιητή? Λένε πως όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αμερική αυτή η κωμωδία με την σεξουαλική αποχή και τα πικάντικα αστεία ξεσήκωσε τέτοια θύελλα αντιδράσεων από τους θρησκευόμενα "πιστούς" και "ανήσυχους" Αμερικάνους ώστε μάλιστα κάποιος κατέθεσε και μήνυση για να προστατέψει τα ήθη από τον... λεκτικό τρομοκράτη! Κρίμα γιατί ο ποιητής δεν μπορούσε να ανταποκριθεί και να διασκεδάσει με την επίγεια μαλακία τους!


ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ


Το 1972 ο σκηνοθέτης Γιώργος Ζερβουλάκος με τη βοήθεια του Γιάννη Νεγρεπόντη στο σενάριο θα γυρίσει αυτή την κωμωδία για τον κινηματογράφο. Λυσιστράτη είναι η Τζένη Καρέζη ενώ την πλαισιώνουν η Άννα Ματζουράνη, η Άννα Φόνσου, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, ο Κώστας Καζάκος. Η μουσική εδώ ανήκει στον Σταύρο Ξαρχάκο. Το σάουντρακ μέχρι πρότινος ανύπαρκτο. Κυκλοφόρησε πρόσφατα με φροντίδα του ίδιου του συνθέτη σε μια φροντισμένη έκδοση. Μουσική γέματη λαικά και ανατολίτικα ιδιώματα για μια ταινία που ενδυματολογικά και σκηνογραφικά εξελίσσεται στην Πλάκα και στα περιξ της Ακρόπολης κάπου στον 19ο αιώνα, όταν η Ελλάδα μετά το πολυετές μπαρούτι της Επανάστασης συντάσσεται σε οργανωμένο και αναγνωρισμένο κράτος.




Η ταινία είχε διακριθεί ως η Αρτιότερη Παραγωγή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1972. Μια χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό κινηματογράφο με το "Προξενιό της Άννας¨του Π. Βούλγαρη, τις "Μέρες του '36" του Θ. Αγγελόπουλου και το "Θάναση πάρε το όπλο σου" του Ντινου Κατσουρίδη να μοιράζονται τα βραβεία και να θέτουν θεμέλια για τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο.


ΣΟΥΑΡΕ ΝΟΥΑΡ


Με αυτή την ταμπέλα την εποχή του μεσοπολέμου παιζόταν η Λυσιστράτη και οι άλλες κωμωδίες του Αριστοφάνη στο ανδρικό κοινό. Για τις γυναίκες το θέαμα ήταν απαγορεύμενο (όπως και στην αρχαιότητα). Φυσικά το αριστοφανικό Σουαρέ του μεσοπολέμου αρκετές φορές ήταν η τέλεια αφορμή για να επιδωθούν ή τουλάχιστον να εννοηθεί στους απεξω ότι επιδίδεται ό θίασος και οι θεατές σε τολμηρές συναντήσεις ενώ πάιζεται το έργο. Κύριε ποιητά φαντάζομαι πως δεν σας χαλάει να μαγαρίσουμε το κειμένακι σας to know us better!


Η ΠΙΟ ΠΟΛΥΠΑΙΓΜΕΝΗ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ


Καλά τα πιπεράτα αλλά καλό και το θέατρο. Και η Λυσιστράτη σίγουρα θα καύλωνε (παρασύρθηκα από τον ποιητή) αν μάθαινε ότι αποτελεί την πιο περιζήτητη αριστοφανική φιγούρα στην νεώτερη θεατρική ιστορία μας. Κυβέλη, Μαίρη Αρώνη, Αλέκα Παϊζη,. Κατερίνα Χέλμη, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Μιρκα Παπακωνσταντίνου και πόσες άλλες καλές πρωταγωνίστριες του ελληνικού θεάτρου.


Και φυσικά άνδρες! Όπως ο Λευτέρης Βογιατζής. Ο Θύμιος Καρκατσάνης. Ή όπως ο Λάκης Λαζόπουλος που το καλοκαίρι του 1986 θα κοντράρει στα ίσια την Αλίκη Βουγιουκλάκη αφού και οι 2 ανεβάζουν το ίδιο έργο: Λυσιστράτη Αριστοφάνους!


ΠΑΜΕ ΚΟΠΕΛΕΣ...


Ένα από τα σουξέ που ανέδειξε η αριστοφανική γυναικεία κωμωδία είναι ο παραπάνω τίτλος χάρη στο ταλέντο του Σταμάτη Κραουνάκη (1986 - θίασος Λαζόπουλου, σκηνοθεσία Βουτσινά). Πολλοί συνθέτες μας έχουν δώσει τη δική τους εκδοχή στην Λυσιστράτη και τις περιπέτειες της. Ο Σταυρος Ξαρχάκος, που ήδη αναφέρθηκε. Ο Βασίλης Δημητρίου σε ένα θεατρικό σάουντρακ πλεον αρκετά σπάνιο. Ο Γιάννης Μαρκόπουλος για τις ανάγκες του θιάσου του Θύμιου Καρακατσάνη.


Ο Μίκης Θεοδωράκης συνέθεσε μια ολόκληρη όπερα για αυτό το έργο και μάλιστα τιμάει και τον Μάνο Χατζιδάκι μέσα που ίσως να έχει γράψει το πιο διάσημο Αριστοφανικό τραγούδι, τον "Μύθο".


Βέβαια ο Χατζιδάκις δεν εκτιμούσε και τόσο το έργο και μάλλον δεν είχε άδικο. Πως μπορεί να σταθεί μια γυναικεία επανάσταση μέσα από την σεξουαλική αποχή? Άλλωστε ο ίδιος ο Αριστοφάνης ονοματίζει τις γυναίκες ως γένος ξεκωλιάρικο! Παρά ταύτα στην ουτοπική επανάσταση των ηρωίδων του (μιλάμε για την πρώτη έγγραφη μαρτυρία φεμινισμού ανα την υφήλιο) οι άντρες εμφανίζονται ξεροκέφαλοι, εγωιστές, φαλλοκράτες, μοναχοφάηδες. Δηλαδή ακόμη χειρότερα.


ΚΟΥ ΘΟΥ ΒΟΥ Ε


Η παράσταση του Γιάννη Ιορδανίδη έχει αρκετά καλά στοιχεία έχει και σοβαρά μειονεκτήματα. Πόλυ καλή δουλειά στα κουστούμια και στα σκηνικά που αναπαριστούν ένα μισογκρεμισμένο θέατρο στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο Ιορδανίδης μιλάει για έναν θίασο που σε πείσμα των δύσκολων καιρών στα ερείπια του θεάτρου οι ηθοποιοί του με ότι κουστούμια έχουν και δεν έχουν, παίζουν για να σώσουν τις ψυχές τους και να εξαγνίσουν και πάλι τον χώρο του θεάτρου. Αν δεν διάβαζα δελτίο τύπου πάντως εγώ δεν θα το σκεφτόμουν όλο αυτό! Βλέποντας την παράσταση νόμιζα ότι είχα να κάνω με έναν θίασο Μουλεν Ρουζ στα ερείπια του Παρισινού θεάτρου. Η παράσταση στήνεται έτσι κι αλλιώς ως γιορτή. Μια ιερή θεατρική γιορτή που δεν περιορίζεται στο κοίλο της ορχήστρας αλλά διαμοιράζει την δράση της σε αρκετά σήμεια σε όλο τον χώρο του θεάτρου.


Μου άρεσε και η μεταφράση του Βαρβέρη, τολμηρή και σύγχρονη.


Για τις ερμηνείες δεν θέλω να πω τίποτα. Μια ομάδα αρκετά αξιόλογων ηθοποιών με ερμηνείες δυστυχώς τηλεοπτικές. Ή δεν το έχουν ή φθάρθηκε η εικόνα τους κιόλας από την υπερπροβολή στο γυαλί. Η Δάφνη Λαμπρόγιαννη, ο Αντώνης Λουδάρος και ο Δημήτρης Πιατάς σώζονται κάπως.


Μια ερώτηση όμως για τον Καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ κο Τσακίρογλου. Καλά το θέατρο που διοικείτε δεν έχει ούτε έναν πρωταγωνιστή για την Επίδαυρο? Μόνο οι φίρμες που μαζέψατε κάνουν την δουλειά σωστά? Το Κρατικό Θέατρο έχει παράδοση σε ηθοποιούς τροφοδοτώντας μάλιστα μέχρι και σήμερα την Αθήνα. Εσείς δεν τους είδατε?


Δείτε τους συντελεστές της παράστασης καθώς και το πρόγραμμα περιοδείας. Αν περνάει από τα μέρη σας (ποιος ξέρει?) ίσως να κάνει το βραδάκι σας πιο όμορφο...

Κυριακή, 1 Ιουλίου 2007

ΔΕΝ ΞΕΡΩ...

Δεν ξέρω τι να γράψω...

Είναι ίσως η πρώτη φορά που δεν ξέρω τι να γράψω...

Να γράψω και να ευχηθώ "καλό μήνα" για τον ζεστό Ιούλιο, που μόλις μπήκε?

Να σου αφηγηθώ τις μικρές περιπέτειες μου στον αττικό καύσωνα, που μου παρουσιάσαν μια άλλη Αθήνα και μου άλλαξαν και μένα (κάπως) την ψυχολογία?

Να σου πω για Εκείνη και το γλυκόπικρο παραμύθι που μου αφηγήθηκε μια ολόγιομη νύχτα όπως χτες?

Να σου μιλήσω για τον Μάνο Χατζιδάκι, που "ήταν" μαζί μου για μια ώρα στο ραδιόφωνο την Πέμπτη?

Να σου εκδηλώσω την θλίψη και την αγανάκτηση μου για το διαρκές και προμελετημένο έγκλημα (την σχετική επιτυχία όπως την όνομασαν) στο Πήλιο και στην Πάρνηθα που αφαιρεί ζωή και υγεία από εμάς και τα παιδιά μας?

Να θυμηθώ βινίλια και βιβλία αγαπημένα, φωτογραφίες και αποκόμματα εφημερίδων, βιντεοκασσέτες με παλιές εκπομπές και διαφημιστικά που ξεσκόνησα στο αρχείο μου και με τη σειρά τους "ξεσκόνησαν" κάποια κύτταρα μνήμης και παρελθόντος?

Κατάλαβες ελπίζω γιατί νιώθω μπερδεμένος...

Για αυτό αν θες κάνε εσύ αρχή, άναψε τσιγάρο και πες μου τα δικά σου. Και ίσως έτσι πάρω θάρρος και ξετυλίξω λίγο λίγο αυτό το μπερδεμένο νήμα με τις σκέψεις μου...